Nieuws

Problemen na de Windows 10 oktober-update? Volg ons advies

10 oktober 2018
Windows 10 oktober update

10 oktober 2018
De uitrol van de Windows 10 oktober-update is officieel gestart. Als gebruiker kun je hem in de loop van de komende weken op je computer verwachten. De vorige update in april leverde bij veel gebruikers echter problemen op. Is dat bij jou na de nieuwste update het geval, lees dan hier wat je kan doen.

De uitrol van de nieuwe Windows 10-update is begin oktober gestart. Aangezien sommige gebruikers hierbij problemen ondervonden (voornamelijk het verlies van bestanden), zag Microsoft zich genoodzaakt de uitrol tijdelijk stop te zetten en het euvel op te lossen. Ondertussen is dat het geval en is de versie van 10 oktober 2018 opnieuw beschikbaar voor Windows Insiders (liefhebbers die bereid zijn om nieuwigheden als eerste te testen).

Als gewone Windows 10-gebruiker kan je de update dus de komende weken op je computer verwachten. Ervaar je, ondanks de maatregelen van Microsoft, toch moeilijkheden na deze oktober-update, dan leggen we hier uit wat je kan doen.

Neem je voorzorgen

Het is niet de eerste keer dat een update van Windows 10 problematisch verloopt. Volgens onze enquête bij meer dan 1 400 Windows 10-gebruikers ondervond 63 % van de bevraagden problemen na de vorige april-update. Bij bijna 1 op de 3 werd de computer onbruikbaar en in 1 op de 10 gevallen was er sprake van gegevensverlies.

Om te voorkomen dat je gegevens zou kunnen verliezen, maak je beter werk van back-ups. In ons dossier Een back-up maken lees je meer over het maken van een goede back-up op je toestellen.

Probleem? Contacteer eerst Microsoft

Ondervind je na installatie van de update een probleem (je computer is onbruikbaar geworden, je scherm wordt zwart, je kan geen verbinding meer maken met het internet …)? Neem rechtstreeks contact op met Microsoft.

Opgelet: Microsoft zal je niet helpen als je eerst een hersteller hebt ingeschakeld.

Je kan telefonisch contact opnemen met de klantendienst op 02 503 31 13 (tussen 9 en 18 uur).

Of online via deze pagina. Klik op App Hulp vragen openen. Er verschijnt een melding in je browser: klik op Hulp vragen openen. Vervolgens kan je je probleem intikken in het venster en indien nodig chatten met een medewerker.

Geen oplossing? Gebruik onze Klachtenbox

Heb je contact opgenomen met Microsoft, maar houdt je probleem aan of krijg je geen afdoende oplossing aangeboden? Maak gebruik van onze Klachtenbox om je klacht te versturen naar Microsoft. Op die manier weet het bedrijf dat onze advocaten steeds kunnen tussenkomen als je dat vraagt, en verhoog je dus de druk.

Naar de klachtenbox


Afdrukken Versturen via e-mail