PayPal bestraft inactieve gebruikers

Vanaf 4 januari 2021 zal betaalplatform PayPal € 12 in rekening brengen als je minstens 12 opeenvolgende maanden niet hebt ingelogd op je account of PayPal in die periode niet hebt gebruikt om geld te verzenden, te ontvangen of over te maken.
Deze wijziging in de gebruiksvoorwaarden is onopgemerkt gebleven, zelfs voor veel mensen die een PayPal-account hebben.
Account afsluiten
Als je een inactieve account hebt, sluit je die beter af vóór 4 januari 2021. Dat is wat PayPal zelf voorstelt als je de wijziging in de gebruiksvoorwaarden niet accepteert.
Hoe gaat je te werk? Het is heel eenvoudig, maar je moet wel toegang tot je account hebben. Aangezien je die lange tijd niet hebt gebruikt, bestaat de kans dat je je mailadres hebt gewijzigd of bent vergeten, of dat je je wachtwoord niet meer weet. Om het juiste mailadres te recupereren, kun je er meerdere tegelijk invoeren en zien of PayPal er één herkent. Het wachtwoord vind je terug door een persoonlijke vraag te beantwoorden of via een telefonische boodschap van PayPal.
Wanneer je toegang tot je account hebt, klik je op het tandwielicoontje voor je instellingen. Onder “Rekening” kun je klikken op “Je rekening sluiten”.
Povere communicatie
Nog afgezien van de inhoud van deze beslissing, lijkt de communicatie erover bijzonder pover. De beslissing werd op 29 september "aangekondigd", maar heeft nog geen enkele persaandacht gekregen. Ze staat op de website van PayPal, maar alleen doorzetters zullen haar terugvinden.
De rekeninghouders lijken niet op de hoogte te zijn gebracht van deze wijziging van de gebruiksvoorwaarden. Daarover mogen ze hun verontwaardiging laten blijken, net als wij.
Meer info?
Heb je vragen over de nieuwe gebruiksvoorwaarden van PayPal of het sluiten van je account, bel dan naar onze hulplijn 02 542 33 44.