Nieuws

BNP Paribas Fortis verhoogt tarieven van Comfort Pack

29 oktober 2020

De aangekondigde prijsstijging van Fortis raakt een groot deel van het klantenbestand. Concreet zullen de kosten voor een Comfort Pack stijgen van € 3 naar € 3,5 per maand. Wil je dit vermijden? Gebruik onze koopwijzer om te checken of je niet beter overschakelt op een andere rekening, al dan niet bij een andere bank. 

Elk jaar is het hetzelfde liedje. Bij het vallen van de bladeren kondigen verschillende banken tariefverhogingen aan die begin januari van kracht worden. Zo heeft BNP Paribas Fortis net zijn Comfort Pack-rekeninghouders gewaarschuwd dat de prijs van hun rekening zal stijgen van € 3 naar € 3,5 per maand, wat neerkomt op € 6 extra per jaar.

Honderdduizenden klanten betrokken

BNP Paribas Fortis is de grootste bank van België, met naar eigen zeggen 3,6 miljoen klanten. Pakweg de helft van de particuliere klanten heeft gekozen voor het Comfort Pack. Gezien het grote aantal betrokken consumenten, is deze prijsstijging dus opmerkelijk. 

Een belangrijke eigenschap van dit pakket, als enige in zijn soort op de markt en voor heel wat consumenten ongetwijfeld erg interessant, is dat het pakket tot drie zichtrekeningen kan bevatten. Voor die € 3,5 per maand kun je dus bijvoorbeeld een zichtrekening openen op naam van elke echtgenoot afzonderlijk, plus een gezamenlijke rekening.

Niet tevreden? Reageer!

Heb je zelf een Comfort Pack ? Gebruik onze koopwijzer zichtrekeningen, selecteer het gebruiksprofiel dat het meest bij je past, of stel zelf je persoonlijk profiel op, en ontdek of het interessant is om een andere rekening te openen, eventueel bij een andere bank.  

Naar onze koopwijzer

Weet dat onze koopwijzer altijd up-to-date is: tariefaanpassingen die in de loop van het jaar aangekondigd worden, verwerken we meteen.

User name

Deelnemen aan de discussie

Doe mee en geef je mening of stel je vraag. 

78 reacties

sorteer op :

Meld je aan om toegang te krijgen.

05/12/2020

de banken hebben een zekere monopolie positie en hebben te veel macht. er zou
een soort deontologie moeten bestaan om in een gratis basisvoorzieningen te zorgen voor iedereen. onze "cash" wordt ons afgenomen en we kunnen bijna niet anders dan zonder langs de bank te gaan

Meld je aan om toegang te krijgen.

04/12/2020

Argenta stelt mij twee pakketten voor. Een groene en een zilvere omdat ik twee rekeningen heb, waarvan één op "hold". Het zilvere natuurlijk voor de rekening die ik het meest gebruik. Waarom? ik weet het niet. Ik ben gepensioneerd en gebruik mijn kredietkaart slechts uitzonderlijk. Alles wordt betaald via electronische overschrijving of bancontact. Ze hopen erop dat ik het zo ga laten, maar ik heb een afspraak gemaakt met mijn kantoorhouder. Indien er geen oplossing gevonden kan worden (mijn kantoothouder is weinig klantvriendelijk), overweeg ik naar Keytradebank over te stappen.

Meld je aan om toegang te krijgen.

04/12/2020

Mijn vertrouwen in Argenta heeft alleszins een flinke knauw gekregen. Ik wens principieel geen cent te betalen om MIJN EIGEN geld te mogen gebruiken. Voor de betalingen met creditcard heb ik intussen alvast een rekening bij Keytrade geopend. Hoe meer Argenta de klanten blijft koeioneren, hoe meer ik naar daar ga overbrengen. Alleen is dit voor mijn ouders compleet onmogelijk, die kunnen voor geen meter met een computer werken (80 en 78 jaar).

Meld je aan om toegang te krijgen.

04/12/2020
, Gereageerd:

Triestig voor oudere en hun zuur verdiende centjes.

Meld je aan om toegang te krijgen.

04/12/2020

De wijze waarop Argenta deze kosten meedeelt aan hun cliënteel is schandalig.
Men is verplicht te bevestigen dat men die massa tekst heeft gelezen vóór dat men een bankverrichting kan uitvoeren.
Wie heeft hier tijd voor? Wie doet dit? Argenta = Klantvriendelijk???
DIT IS PURE MAFFIASTIJL!

Shame on you.

Meld je aan om toegang te krijgen.

03/12/2020

Het lijkt me niet meer dan normaal dat klanten die kiezen voor een duurdere handelwijze ook meer moeten betalen!

Meld je aan om toegang te krijgen.

03/12/2020

Wij Van Dijck Petrus en De Ridder Maria zijn reeds jaren client bij Argenta!en waren tevreden over hun diensten,en ook omdat ze de enige bank waren waar men niet zo veel moest betalen voor hun diensten!!!!Nu na 20 jaar ,zijn ze ook verandert van personen die het kantoor open hielden,en gaat men ook nog zoveel vragen voor iedere betaling!Ook zijn wij 80tigers en ik leer achteruit met de PC!dus voor ons wordt alles veel moeilijker!!

Meld je aan om toegang te krijgen.

03/12/2020

Misschien beter iedereen het geld van de bank halen en thuis bewaren of bij de kinderen. (Met geweer ernaast ) , ze willen toch alleen maar weten hoeveel geld de burgers hebben om de Belastingtax op alles steeds maar op te drijven en de banken zullen ook rap anders piepen dan.

Meld je aan om toegang te krijgen.

03/12/2020

de banken verdienen miljarden , spelen met ons geld , en we krijgen er geen cent voor terug

Meld je aan om toegang te krijgen.

03/12/2020

Armand. Geers
Volg de raad van TA .
Momenteel zijn argenta en keytrade de goedkoopste.
Hopelijk blijft dit zo !!

Meld je aan om toegang te krijgen.

03/12/2020
, Gereageerd:

Vergeet Argenta maar vanaf 2021...

Meld je aan om toegang te krijgen.

03/12/2020

Op 1/12/2020 werd er 995,23€ van mijn bankrekening gehaald, zonder dat ik wist wat er gaande was. De "firma" naam: PAYPAL PTE SINGAPORE.
Ik vraag me af hoe dat zo maar kan. Ik heb een bericht gestuurd naar phishing en de kantoorhouder (in dit geval ARGENTA) in 1500 Halle. Het betreft hier géén overschrijving van mij maar een fraudezaak van een onbekende (firma).
Kan u me helpen.

Meld je aan om toegang te krijgen.

03/12/2020

als iets GOED is waarom dan veranderen, Keytrade doet het niet !!!!!!!
Argenta wil meer inkomsten en anderzijds Keytrade bank betaalt u zelfs voor verrichtingen !!!!!!! opgepast Argenta je verliest klanten ....

Meld je aan om toegang te krijgen.

03/12/2020

Ik vind het schandalig als kleine belegger gestraft te worden en op alles te moeten betalen. Wij moeten voor alles onze kinderen lastig vallen en in deze moeilijke
tijden mogen ze niet langskomen .

Meld je aan om toegang te krijgen.

03/12/2020

Toen ik eergisteren op online banking van Argenta aanlogde kreeg ik de melding dat ik eerst 2 documenten diende te aanvaarden alvorens ik verder kon. Een van die documenten was meer dan 250 pagina's lang.
Wie heeft er tijd en zin om dergelijke documenten te lezen, en dan nog wel onmiddellijk op een ogenblik dat je aanlogt om aan uw rekeningen te kunnen en dus duidelijk andere zaken te doen hebt?
Je wordt met andere woorden gechanteerd met je eigen geld om onmiddellijk uw handtekening te zetten onder documenten die je onmogelijk kan lezen en die ook nergens toegelicht worden (niets over de inhoud en ook niet waarom dit zo dringend zou zijn). Zo niet kan je zelfs je rekeningen niet meer checken, laat staan verrichtingen doen.
Dit is een verklaring onder dwang. Ik ga er van uit dat de rechtsgeldigheid hiervan nihil is. Klopt dat? Kunnen de juristen van Test-Aankoop dat becommentariëren?
De tijd dat Argenta een bank voor de particulier met een menselijk gelaat was is blijkbaar voorbij. De minachting voor hun klanten is blijkbaar al even groot als bij de grootbanken.

Het gaat hier overigens om een praktijk die (zij het in minder extreme mate) hoe langer hoe meer voorkomt. Tegenwoordig moet je voor ongeveer alles online reserveren, en dat kan niet zonder hun gebruiksvoorwaarden en privacy policy te aanvaarden. Is er iemand die weet wat hij/zij dan ondertekent? Niet tekenen is veelal geen optie, want dan kan je gewoon niet terecht op de dienst waar je wel moet zijn. Dit heb ik recent voorgehad om naar het containerpark te kunnen gaan. Kan niet meer zonder reservatie, en daarvoor moet je veel meer gegevens invullen dan logischerwijze noodzakelijk, en op het einde moet je hen ook nog toestemming verlenen om met die gegevens te doen wat ze willen.
Er is nochtans maar één containerpark waar ik naar toe mag, en bovendien heb ik via de belastingen al vooruit betaald voor die dienstverlening!

Meld je aan om toegang te krijgen.

04/12/2020
, Gereageerd:

Heb mij ook deze vragen gesteld. Argenta is verkeerd bezig !!ik

Meld je aan om toegang te krijgen.

02/12/2020

Waarom moet ik betalen voor mijn geld waarmee de banken handel drijven?

Meld je aan om toegang te krijgen.

02/12/2020

Jaren via zelf banking alles gedaan , geen personeel nodig gehad ook niet het kantoor wat misschien wel voor ouderen aangenamer is .
Daarom is het niet nodig ons kosten via 3 soorten diensten te willen aansmeren .

Meld je aan om toegang te krijgen.

02/12/2020

Wat bedoel je met een tweede kredietkaart wordt betalend voor koppels?
Mijn echtgenote en ikzelf hebben beiden een betaalkaart maestro, een mastercard credit en een volmachtkaart. Moeten we hier ook gaan voor betalen?

Meld je aan om toegang te krijgen.

02/12/2020

Grote schande mijn zoon met een beperking die niet kan lezen os schrijven kan dus hier dus ook nog eens extra,betalen.

Meld je aan om toegang te krijgen.

02/12/2020

Deze week een voorstel gekregen van Argenta om vanaf februari over te schakelen naar de silver rekening en daar moeten we niets voor doen. Er wordt dan gewoon maandelijks 3,35 euro afgetrokken. Nu wou ik veranderen naar de green en daarvoor moet ik plots naar de bank om wat documenten te tekenen!? Toch wat vreemd, zij mogen iets veranderen waar ze geld voor vragen en men moet niets tekenen en als jij naar het oude wil en gratis moet je plots een hoop papieren tekenen. Omgekeerde wereld.

Meld je aan om toegang te krijgen.

02/12/2020

De bankmentaliteit doet mij meer en meer aan Geert Hoste denken. We doen hun werk in onze tijd met ons internet, op onze P.C. of smarthfoon en daar reken ze wat kosten aan. En als je te oud wordt en met de snelle evolutie niet meer mee kunt, dan zullen we je nog wat meer aanrekenen. Want aan het , al dan niet bestaande, loket zien we je niet meer graag komen. Ons geld, zoals vroeger, onder de bekende matras bewaren, daar heeft onze overheid voor gezorgd dat dat haast niet meer kan, want wat kan je tegenwoordig nog cash betalen ??
Zodoende zijn de banken nu baas geworden.

Meld je aan om toegang te krijgen.

02/12/2020

Dit is de realiteit, altijd meer betalen op je eigen geld,daar komt ook nog bij je maar 1250€ kunt afhalen in de green,als dit zo verder gaat waar moet je naartoe?

Community

Geld & verzekeringen

Gerelateerde discussies