Beste, 

We hebben onlangs besloten te verhuizen. We hebben aan ons huidig immokantoor laten weten en het was in orde. Ons opzegtermijn begon vanaf 1 juni en was dus tot 1 september. Op het einde van mei ging ik dus de huisbaas een brief sturen met vermelding dat we gaan verhuizen, maar ik besloot om eerst het immokantoor nog eens te bellen. Deze zeiden dat ik schadevergoeding zou moeten betalen ondanks dat we 3 maanden op voorhand het hebben gezegd omdat op 1 juli ons contract van 1 jaar automatisch wordt verlengd en dus vanaf dan de opzegtermijn opnieuw begint. Dus nu moesten we plots tot 1 oktober huren en nog eens 3 maanden schadevergoeding betalen. Wij vonden dat beiden erg, maar om geen schadevergoeding te betalen hebben we besloten dat mijn vriend daar gedomicileerd zou blijven tot 1 oktober waardoor we dus de 3 maanden respecteren en geen schadevergoeding moeten betalen. Dat was ook niet goed want opzeg moest 3 maanden voor het einde exact gedaan worden anders was het sowieso schadevergoeding. Dat vonden we maar raar en zijn naar het immokantoor zelf gegaan en plots was het toch niet waar en begon het opzegtermijn toch niet vanaf 1 juli opnieuw te tellen. We hebben dan zsm de brief naar de eigenaar gestuur (daarvoor wisten we niet of dat we wel verder wilden met verhuizen aangezien  het zo duur uitkwam). Vanaf 1 juni begon dus het opzegtermijn te lopen. Dus tot 1 september hebben we 3 maanden. Nu vraag ik me af waarom we eigenlijk een schadevergoeding moeten betalen als we de opzegtermijn van 3 maanden respecteren? Zeker als je weet dat er vanaf 1 augustus al een andere huurder komt wonen. Ze proberen ons ook te laten betalen voor onderhoud van een boiler die al 8 jaar niet is onderhouden volgens de firma waar ze beweren dat de onderhous is gebeurd en ze hebben er geen attesten van dat het weldegelijk is onderhouden. Ik heb dus het gevoel dat ze ons proberen te bedriegen. Kan iemand mij helpen? Groeten, Diana