Mijn vriendin lag in het ziekenhuis en kreeg een ziektebriefje dat ze niet kon werken.
Ik nam dit mee om aangetekend te zenden naar haar baas.
Thuisgekomen vond ik haar loonfiche niet voor het Adres ,dus nam ik een bankafschrift waar een Adres opstond van haar werkgever.
Ik verzond het ziektebriefje aangetekend naar dat adres.
Eens mijn vriendin terug t'huis was kreeg ze een brief van ontslag in de bus , waar instond dat ze onwettig afwezig was zonder verwittigen van ziekte en ontslagen werd.
Ze heeft naar haar baas gebeld dat de ziektebriefjes wel aangetekend verzonden zijn door haar vriend naar het adres van op het bankafschrift.
Zijn reactie was dat dit niet kon omdat het adres op zijn bank genoteerd staat een adres is waar hij 15 jaar of meer niet meer woont en enkel het adres op de loonfiche juist is.
Met gevolg onwettig afwezigheid en die dagen niet betaald worden.
Nadien zijn de copie's van aangetekend schrijven en ziektebriefjes naar zijn juiste adres verzonden op zijn vraag.
Deze heeft hij ontvangen maar het antwoord was dat de zijn kas die de lonen uitrekent heeft verteld dat dit te laat is en hij niet moet betalen.
Kan dit zomaar en is men niet verplicht de juiste adres gegevens daar te geven aan de bank???