Wij hebben 2,5 jaar geleden een advocaat aangesproken ivm een verkeersongeval met verkeersagressie (de tegenpartij).
Deze advocaat had op die moment geen tijd en heeft in een snelle vlucht geluisterd naar ons verhaal.
Hierin is nooit 1 enkele brief ondertekent. Niet door mij, niet door mijn vriendin.
De advocaat heeft (zogezegd) bezig geweest met de zaak. Wij hebben nooit wat gezien van hem buiten rekeningen.
Onder anderen 1 van €650 voor dat eerste gesprek van 30 minuten waarin deze advocaat niet actief geluisterd heeft naar mijn inzien.
Nu hebben we de gerechtsdeurwaarder over de vloer gehad. Wij zitten sowieso al in schulden, hebben nooit de advocaat de bevoegdheid gegeven om aan de zaak te werken, nooit iets ondertekent bij hem of iets anders.
Nu eisen zij een bedrag van ongeveer €3000 en wel meteen te betalen of ze komen onze meubels en dergelijke ophalen?!
Kan dit zomaar? Is dit wel rechtsgeldig?
Wij zitten momenteel met schuldbemiddeling door dat ongeval.. wij kunnen geen €3000 meteen neertellen..
Ik ben in alle staten uit angst dat de deurbel gaat en ze mijn inboedel komen ophalen voor iets waar geen bevoegdheid toe was.
Mijn vriendin heeft telefonisch contact gehad met de secretaresse van de advocaat om te vermelden dat wij niets betaalde aangezien er binnen heel de zaak niets gedaan was.. eerst betalen en dan pas weten wat en hoe?
De secretaresse had toen aan de telefoon gezegd dat er niets betaald moest worden omdat er nog niets verricht was in het onderzoek.
Is het niet de bedoeling dat wij een contract opmaken met de advocaat? Hem de bijvoegdheid geven tot het overgaan in stappen in deze zaak?
Is het de bedoeling dan dat wij betalen voor dingen die we niet hebben gekregen die we wel verwachten van een advocaat?