Beste,

in juni 2012 (dus 4 maand geleden) heb ik een tweedehands Peugeot 207 aangeschaft bij een officiële Peugeot garage. De auto was volledig gekeurd en ik beschik over één jaar garantie.
Het is een auto van ongeveer 5 jaar oud en heeft ondertussen 62.000km op de teller (waarvan een 4.000 van mezelf).

Nu is het zo dat ik reeds een aantal keer een storing van de versnellingsbak ervaren heb tijdens de voorbije vier maanden. De auto heeft een automatische versnellingsbak en wanneer deze storing verschijnt zit de wagen 'vast' in een bepaalde versnelling en kan je niet veel meer dan 70km/uur rijden.
Ik heb dit defect al een keer gekregen op de autosnelweg en reeds twee maal in de bebouwde kom, dus het komt echt wel bij verschillende snelheden voor en totaal willekeurig (2 keer reed ik gewoon rechtdoor, één keer net na het afslaan).

Het komt er dus op neer dat ik nog maar weinig vertrouwen heb ik deze wagen, aangezien ze bij de garage zelf niet weten hoe ze het moeten oplossen.
Ik vroeg me dan ook af of er één of andere mogelijkheid bestaat om deze auto tegen een vergelijkbaar exemplaar te ruilen in de garage? Bestaat daar één of andere regelgeving rond, of moet ik bij het stellen van dergelijke vraag vooral hopen op de goodwill van de garagehouder?

Iemand ervaringen of suggesties om dit aan te pakken?

Alvast bedankt,
Andy.