Beste lezer,

Vorige week op 23 aug 2012 kwam uitvoerig in de media dat er 2000 mensen op de wachtlijst staan om zo'n goedkope stadsfiets (€35/jaar) op de kop te kunnen tikken.

Ik heb zo'n kaart en de volgende dag kwam de aap uit de mouw, een boete van €65,50 euro wegens het niet verwittigen van een technisch defect op 22 JULI 2012 (terwijl ik op 24 aug 2012). Dit is verplicht zeggen ze daar.

Vandaag had ik na heractivatie van mijn fietskaart van Velo opnieuw een technisch mankement in één van hun stations, ik heb tot 2x toe moeten bellen naar het betalend nummer 03 2065030. Maar na lang wachten bleef het antwoord uit.

Waarschijnlijk kan ik me binnenkort opnieuw verwachten aan een fikse boete en een serieuze GSM rekening.

Heeft iemand vorige week toevallig hetzelfde meegemaakt?

Als je al deze kosten (GSM, meerverbruik fiets en abonnement) bij elkaar optelt kom je als dagelijks gebruiker aan een totaalbudget van ruim boven de €100 uit, toch niet zo goedkoop denk ik dan.

Het enige wat ik zou kunnen doen is dit volgens mij aankaarten bij de ombudsvrouw van de stad Antwerpen, maar ik vrees als individu dat ik hier niks kan tegen doen.

Dus bij wet moet iedereen binnenkort verplicht een GSM op zak hebben om zo de betalende technische dienst van Velo verplicht te verwittigen bij panne (althans volgens Velo Antwerpen), dit is toch alle gekheid op een stokje?