Eén van de voordelen van lidmaatschap bij Test-Aankoop (iets waarmee leden gelokt worden) is de Q8 Liberty Card. Daarmee krijg je 6 cent korting bij het tanken.

Ahum. Die 6 cent korting, die is niet op de prijs die je geafficheerd ziet aan de pomp, maar op de officiële prijs.

In de praktijk krijg je dit resultaat:
1,533 euro = momenteel de officiële dieselprijs (bron: www.brandstofprijzen.be)
1,473 euro = bovenvermelde prijs min 6 cent, de voordeelprijs dus
1,413 euro = de prijs aan de Q8-pomp in mijn gemeente!!! (nog 6 cent goedkoper!!!)

Ik ben toch wel een heel klein beetje geïrriteerd en heel nieuwsgierig: waarom is een voordeel om lid te zijn bij Test-Aankoop domaar eventjes zes cent duurder dan de Q8-pomp in mijn buurt? Niet te vergeten dat dit voordeel gekoppeld is aan een domiciliëring op je bankrekening waarbij het geld de volgende dag van je rekening gaat!

Ik kán me uiteraard vergissen, ben dan ook benieuwd naar de uitleg hieromtrent en verontschuldig mij bij voorbaat voor een eventueel kromme redenering.

Toch nog dit: in een buurgemeente (op de weg naar mijn werk) betaal ik nóg minder voor mijn diesel! Daar is de prijs momenteel maar 1,368 euro (Esso Express)!!!
Da's 10,5 cent goedkoper dan de voordeelprijs. Op een volle tank van 50 liter scheelt dat 5,25 euro!