Zondag laatstleden zijn we met onze Zafira in panne gevallen op de snelweg.
De wagen is tijdens het rijden dus zwaar en oncontroleerbaar in toeren gegaan en kon niet uitgezet worden via de sleutel van de wagen zelf.
Dus enige optie was wagen naar de pechstrook sturen ontoppeling loslaten en de wagen in versnelling laten zodat de motor uiteindelijk blokeerde en stilviel.

Bleek dat de wagen op zijn eigen motorolie is beginnen draaien.
Het vreemde in het gehele verhaal is dat de wagen ervoor binnen is geweest bij de garage voor een motorprobleem wat toen een hangende egr klep bleek te zijn verder niets aan de hand volgens de garage.

Nu stellen wij ons de vraag of dit eventueel een oorzaak zou kunnen zijn.
Want nu is de wagen " hersteld" er zou volgens de garage geen schade zijn aan de motoro die zouden we tijdig en snel genoeg hebben kunnen stilleggen maar bij de eerste rit reeds met de wagen hoorde ikzelf zeker een verschil in geluid tijdens het rijden er zit een zingende hoge toon in de wagen dus ik vermoed hier toch dat we schade hebben die na geruime tijd uit zal komen.

Alsook is tijdens deze panne de brandweer opgeroepen geweest gezien er een oliespoor achter de wagen lag van ongeveer een 700 m op de snelweg dus hier volgen zeker rekeningen van. Hier heb ik ook een vraag bij waar moet ik hiervoor zijn om hier de kosten te dekken voor het opkuiswerk van de olie? De garage en verzekering zouden dit niet dekken blijkbaar alsook de autoverzekering van opel niet ( ik heb wel een rechtsbijstand verkeer bij een andere verzekering waar ik mijn andere wagens verzekerd heb maar kan ik deze hier wel voor aanspreken ?)

Wat kan ik doen in verband met het vermoeden van schade aan de motor en mogelijk ook een fout die door de garage werd gemaakt tijdens de vorige controle wagen gaat steeds binnen bij dezelfde officiele garage.

De auto zelf is 4 jaar heeft 60000 km en we hebben al enkele problemen met deze wagen gehad maar telkens pas toen deze uit de garantie was na 2 jaar dus (wagen nieuw gekocht en dus geen occazie)
Vaker al klacht gegeven dat de wagen vaak een zwaar gebromgaf tijdens het rijden maar dit zou normaal zijn volgens de garage (en ook geen regeneratie want dit geluid hoorden we zeker om de 2 tal dagen.

Iemand die me hierover meer kan zeggen uitleg geven of eender wat want wij zijn de problemen met deze echt beu aan het worden en heeft ons al genoeg gekost (aankoopkosten, reparatiekosten en dergelijke)

groeten Frederik