Onze ervaring met Overstock

Wij hebben enkele maanden geleden een bureau/woonkamer tafel gekocht bij Overstock en bij levering bleken de meegeleverde schroeven zo krom dat deze niet meer in de tafel pasten. Op zich denk je dan ... vervelend maar kan gebeuren, dus hebben wij zelf passende schroeven gekocht om dit op te lossen.

Enigszins argwanend besloten we in april toch onze tuinmeubelen ook aan te schaffen bij Overstock. Enkele dagen na levering vertoonde de houten tafel zwarte vlekken. Contact met de klantendienst kan enkel via email (ja die zitten mooi afgeschermd en hebben nog nooit gehoord van Peeters & Pichal) dus hebben we via email onze bezwaren gemeld. In eerste instantie wou men ons 200€ korting aanbieden die we vriendelijk geweigerd hebben daar de tafel naar onze mening veel te duur is (ook met korting) om meteen beschadigd te zijn.
Daarna wou men de tafel vervangen maar wij dienden de oude tafel mee te geven bij levering. Probleem hierbij is dat wij dus tweemaal extra een verhuislift dienden te bestellen. Dit terwijl wij niet gevraagd hebben om ons beschadigde goederen te leveren. Enfin na heel wat emails wou men toch gedeeltelijk tussenkomen in de kosten.

Jammer genoeg is dit pas het begin van het verhaal want ... nu blijkt deze 'nieuwe' tafel eveneens beschadigd te zijn. Ze vertoont een diepe kras en op twee plaatsen zit een gat waar je een vinger kan door steken. De reactie van Overstock in deze slaat echt alles ... dit zou namelijk normaal zijn daar het een 'vintage' tafel betreft. Echter het toonzaal model (en de foto's in de brochures) zag er perfect uit zonder krassen en zonder gaten, maar wel met gerecycleerd hout wat dan de vintage look gaf.

Resultaat is nu dat wij machteloos staan daar de klanten'service' verstopt zit achter een emailadres en wij voor de rest geen kant op kunnen.

Bij deze weze gewaarschuwd omtrent de klanten'service' van Overstock