Beste,

Mijn inwonende partner heeft enkele maanden geleden de fout begaan in te gaan op een verkoop op straat.
Het gaat hier om Voordelengids.eu.
Ze heeft een "contractje" getekend om twee pasjes te bestellen.
Enkel haar gegevens werden ingevuld, ze is de enige die getekend heeft.

Een poos later verschijnt er plots op haar bank een domiciliering van voordelengids.eu
Ze heeft echter nog niets ontvangen, dus haalt ze de domiciliering weg, wat haar goed recht is.

Daarop volgt een factuur aan haar gericht, en een factuur aan mij gericht voor het tweede pasje.
Elk heeft zijn eigen klantnummer.

Ten eerste weet ik niet hoe ze aan mijn gegevens zijn gekomen, ten tweede heb ik nooit een contract getekend met Voordelengids.eu

Mijn partner heeft gebruik gemaakt van de 7 dagen bedenktijd en binnen deze termijn een e-mail gestuurd (telefonisch kan je niemand bereiken in België), naar Voordelengids.eu, waarop ze het antwoord heeft ontvangen dat ze de opzeg per aangetekende brief diende te versturen.
Dat echter in tegenstelling tot wat de verkoopster op straat heeft vermeld. Deze zei met klem dat een e-mail sturen voldoende was.

De volgende weken zijn we steeds facturen blijven ontvangen, ondanks herhaaldelijk contact (via mail) met Cathy Wouters (sales manager).
Verder zijn we op de uitnodingen tot betaling niet ingegaan.
Bovendien hebben we nooit pasjes van Voordelengisd.eu ontvangen.

Gisteren heb ik echter een brief in de bus gekregen waarbji ze dreigen een deurwaarder te sturen.

Het minste dat je kan zeggen is dat hier een zwaar reukje aan hangt.
Waar haalt dergelijk bedrijf het lef een klantnummer aan te maken voor een inwonende partner en bovendien deze te bestoken met dreigingen tot betaling?
Waar haalt dergelijk bedrijf het lef leugens te verkopen op straat door met klem te vermelden dat een e-mail volstaat om het contract binnen de 7 dagen op te zeggen?
Waar haalt dergelijk bedrijf het lef geld te vragen voor een product dat nooit door ons ontvangen is geweest?

Mocht iemand een idee hebben om Voordelengids.eu buiten spel te zetten, zodat ze ons met rust laten, dan hoor ik het graag.
Indien niet, dan is dit een waarschuwing voor andere mensen. Ga nooit in op het verkoopspraatje van Voordelengids.eu en wees op uw hoede voor elke verkoop op straat van welk product dan ook.

Naast het vragen van eventueel advies hier, ga ik ook nog officieel klacht indienen bij de politie wegens afpersing. Je kan immers nooit geld vragen aan iemand die geen contract heeft getekend volgens mij. Anders zou het nogal makkelijk zijn.

Indien er nog mensen zijn die bedrogen zijn door Voordelengids.eu, dan hoor ik dat graag.
Misschien kan Test-Aankoop hier eens een artikeltje over schrijven?
Het internet staat verder vol met gelijkaardige klachten trouwens.

Met vriendelijke groet.