Shoppen voor extra korting, als verkoper heb ik er toch bedenkingen bij.

Een relatie met een klant duurt verder ook na de aankoop van een wagen, daarom zijn service en kwaliteit belangrijker dan 1 extra % korting. Test aankoop zou beter de marges op nieuwe wagens (bij volumemerken) eens onderzoeken dan zou men begrijpen dat extra kortingen bovenop saloncondities verdacht zijn. Een pak koffie in reclame is op een ander ook niet nog goedkoper of er moet een ander product duurder zijn. Net zo bij nieuwe wagens en daar zit nu net het gevaar, een pak koffie heeft geen onderhoud nodig een wagen wel. Ik heb weet van plaatsen waar klanten onmiddellijk extra korting krijgen helaas voor die klanten wordt hun onderhoud niet of gedeeltelijk uitgevoerd met kans op schade de factuur wordt dikwijls opgemaakt aan duurdere forfaitprijzen. Ik ben trots dat ik geen of zeer zelden extra kortingen geef en toch mijn resultaten haal. Alleen jammer dat ik weet dat ik veel klanten uit mijn sector verlies aan andere garages omdat ze soms 50 euro goedkoper zijn, ik kan me dan tenminste troosten met de gedachte dat als ze 10 jaar rijden met een wagen die 50 euro in een veelvoud mogen neertellen. Jammer dat jullie die loop op extra korting stimuleren, ik blijf gewoon verder verkopen zoals ik bezig ben ...