Ik ben een medisch afgevaardigde op prépensioen. 35 jaar lang heb ik 's lands wegen en omgeving flink vervuild met mijn midden klasse lease autos. Ik had terdege kennis van de vervuiling die ik veroorzaakte, maar het systeem zat zo in elkaar. Toen ik zelf een auto ging kopen koos ik voor een Suzuki Splash met 3cil. 1000cc motor. Uiteraard niet de "klasse?" van een Prius maar practisch even zuinig: doorsnee 5l/100km gemeten over 25.000km. Een zee van plaats, erg practisch en prettig rijden zeker voor deze klasse en dit voor minder dan €12.OOO incl. 5 jaar Japanse waarborg. Wanneer gaan we eindelijk eens beseffen dat een auto een vervoermiddel is om je van A naar B te bewegen. Een Prius is een mooi staaltje techniek maar nog veel te zwaar, te complex, te snel en uiteraard te duur. Ik rijd met mijn Splash ook de 1280km tot aan de Spaanse grens in één ruk zoals ik vroeger deed met mijn zware "stink" diesels en stap even fit uit.
Ik weet echt waarover ik praat met een rijgeschiedenis van 70.000km per jaar gedurende meer dan 30 jaar.
Ons koopgedrag bepaalt de auto van morgen en samen kunnen we daar wat aan doen.