Problemen met een scooter GoWinn GT 125 gekocht bij auto 5

Een overzicht van de problemen

Klachten Brief 1 verstuurd op 25 08 09

BESTE OP 17 JUNI HEB IK BIJ AUTO 5 EEN GOWINN GT 125 SCOOTER GEKOCHT VOOR DE VERJAARDAG VAN MIJN VROUW. Deze scooter stond toen in promotie daar deze terug gekomen was van het fabriek, hij had 188 km op de teller staan. Maar de verkoper vertelde ons dat de scooter in nieuw staat verkeerde, vandaar dat we deze aankoop hebben gedaan, maar het plezier was echter van korte duur, er zijn verschillende punten die niet in orde zijn, maar het belangrijkste komt op 1599 KM maakt de motor een raar geluid bij het vertrekken, een afspraak gemaakt met auto5 Hasselt en daar kon ik de dag daarna de scooter binnen brengen om na te kijken, en wat wilt nu zelfs lukken ik ben er nog niet meer geraakt met de scooter, halverwege raar geluid en motor geblokkeerd, niet maar aan de gang te krijgen, dan maar te voet verder naar auto5, daar gezegd dat ze tijd genoeg hadden om de scooter te herstellen omdat we een weekje na zee vertrokken, na die week was de scooter nog niet hersteld omwille van problemen met bepaalde stukken, enkele dagen later was alles terug in orde (dit was nog niet het ergste), de scooter bolde terug een vrouwlief kon terug rondrijden, Maar het geluk is weer van korte duur nu een 3 weken later, blokkeert het achterwiel als we de scooter naar achter duwen of naar voren, als we dan wat gas geven dan gaat het weer even. En dan is er ook een BARST te zien in de behuizing van de afscherming waaronder de overbrenging zit. Hiervoor heb ik opnieuw een afspraak gemaakt met auto 5, morgen 26 08 09 mag ik de scooter terug binnen brengen voor nog maar eens een herstelling.
En dan zijn er nog verschillende dingen die niet in orde zijn bij deze scooter
- de dag teller op de kilometer teller blijft altijd vast hangen op 99.9 en gaat nooit verder. (Reeds melding van gemaakt bij eerste onderhoudsbeurt op 500 km)
- Het digitaal klokje, daar werkt de helft van de tijd maar de helft van de displays. (Reeds melding van gemaakt bij eerste onderhoudsbeurt op 500 km)
- De achterste slijkplaat boven het wiel zit ook altijd scheef tussen de vering (Reeds melding van gemaakt bij eerste onderhoudsbeurt op 500 km)
- Het zadel van de scooter vertoonde ook al naad scheuren, deze werd ondertussen wel vervangen door een nieuwe.
- Ook aan de onderkant van de linker voettrede zat een barst in de plastieke afscherming, niet tegenstaande dat we er vrijwel zeker van zijn dat we nooit ergens tegen gereden hebben, maar ik heb deze barst dan ook toevallig opgemerkt, hiervoor zijn bij auto5 Hasselt ook nieuwe stukken besteld, hierover valt natuurlijk altijd de discuteren van wie hiervoor verantwoordelijk is, maar ik had dan gezegd dat ik die stukken eventueel wel zou willen betalen, want het is het een woord tegen het ander. Maar we zijn berijd menselijk te blijven. (Dit stuk hebben ze wel moeten verwijderen voor de herstelling van de eerste pannen).

Maar als ik nu merk dat die aandrijving weer niet goed marcheert dan denk ik wel dat ik ferm in as en zak ben gezet door Auto5, door het verkoop van een wrak ipv een goede scooter. Het cadeau voor mijn vrouw haar verjaardag heeft al meer miserie opgebracht dan vreugde. Want met deze scooter terug een tochtje gaan maken en niet weten als je wel thuis geraakt, sorry dat kan niet voor een nieuwe (toch verkocht als nieuwe) scooter. Voor verdere info kan je me altijd bellen, maar met deze scooter willen wij (of beter gezegd durven wij) niet meer de weg op. Iets wat geregeld blokkeerd en vastloop vertrouw ik niet meer om mee op de weg te komen om te verongelukken.

Chassis nummer van de scooter ZJKJS12068Y042093

Klachtenbrief 2 verstuurd op 26/08/2009

SCHANDALIG WAT JULLIE VERKOPEN,

Beste na de klacht van Gisteren omtrent de GoWinn GT 125 cc scooter, die vandaag alweer binnen is voor herstelling, omdat deze alweer stuk was. Graag had ik binnen de 24u hierover een reactie gehad, deze manier van zaken doen is echt niet toelaatbaar. Vandaag werden alle nio punten samen met LUDO van auto 5 besproken. ( Nog maar eens, deze kwam uit de lucht gevallen omdat zijn collega Jimmy hem hierover niets had gemeld. Maar zoals jullie weten had deze scooter 188 km op de teller staan, en deze was tip top in orde. (zo gezegd) Maar nu blijkt echter dat deze scooter in zijn eerst 188 km al 6 keer binnen was gebracht om diverse nio problemen, (en van deze problemen zijn er nog altijd verschillende niet verholpen) en wat blijkt nu wij hebben dus echt rommel gekocht, nu blijkt deze scooter eerst eigendom geweest te zijn van een zekere mvr Godts uit La- Louviere. Deze klacht en de klacht van gisteren zullen ook overgemaakt worden aan TEST AANKOOP, Hopend op een RECHTVAARDIGE oplossing, ( en de scooter repareren hoort hier niet bij), Ofwel ons geld terug of een nieuwe scooter. Ik ben al jaren klant bij jullie met 2 auto's en ben zeer tevreden van de service, maar als we dit nu meemaken dan gaat dat vertrouwen wel geschaad worden. Schandalig

26 08 2009 Telefonisch contact gehad met hoofdzetel van auto 5 (Addy of zoiets) en daar een uitvoerige discussie gevoerd, het probleem bleek te zijn dat we al meer dan 2 maanden met de scooter hebben rond gereden en dat we nu pas klacht neerleggen over de diverse problemen, niet tegenstaande dat verschillende mankementjes bij de eerste onderhoudsbeurt op 500 km vermeld werden. Geld terug krijgen of een nieuwe scooter zou geen optie zijn, zij stelde nu voor de scooter volledig in orde te brengen en als we dan nog binnen 3 weken na de herstellingen problemen zouden hebben met de scooter dan zouden ze de importeur op de hoogte brengen. En als we vermelding maakten over Test Aankoop werd dat zo’n beetje in de wind gelachen onder het mom u heeft een probleem en wij bieden jullie een oplossing aan. Dus wat kunnen die ons maken.

26 08 2009 Telefonisch contact gehad met de Importeur en onze problemen gemeld, maar die waste hun hand in de onschuld omdat de problemen met de overbrenging, veroorzaakt werden door een slechte herstelling van Auto 5, en daar zijn wij als importeur niet verantwoordelijk voor. En zij beweerde dat de scooter voor 100 % in orde was gebracht door hun, alvorens deze terug te koop aan te bieden. (Maar de scooter heeft nog altijd enkele mankementen die ook door de eerste eigenaar werden gemeld).

26 08 2009 Telefonisch contact gehad met Mr Godts uit La Louviere(Dit is de eerste eigenaar geweest van de scooter), Die heeft wel een nieuwe scooter gekregen, en hun defecte scooter werd door de importeur zogezegd volledig herstel en in auto 5 hasselt gezet om de verkopen. De reden dat zij een nieuwe scooter kregen was dat zij onmiddellijk zou gereageerd hebben. Maar toen ze een opsomming maakte van de problemen met de scooter, herkende we wel enkele van de vernoemde problemen.

Kan ik iets ondernemen, of weet iemand raad.