Hoe wij testen

Hoe beoordelen we webshops?

10 juli 2017
webshop

10 juli 2017
Welke criteria gebruiken we tijdens onze evaluatie van online winkels?

Om de webshops te beoordelen, hebben we rekening gehouden met verschillende aspecten.

Technische vragen over de online winkel en de werking ervan

  • Informatie over het product (prijsaanduiding, beschrijving van het product).
  • Informatie over de online winkel en de werking ervan: telefoonnummer (gratis), aankoopvoorwaarden, informatie over de herroepingstermijn, bescherming en eerbiediging van het privéleven ...
  • Bestelling: beschikbaarheid van het product of mogelijke wachttijd, verzendtermijn, overzicht van de verrichte aankoop.
  • Betaling: informatie over de mogelijkheden, aanwezigheid van een beveiligd betaalsysteem.
  • Verzending: informatie over de verzendmethodes, de mogelijkheid om een bestelling op te volgen ...
  • Terugbetalingsprocedure: simpel, gemakkelijk en conform de normen?
  • Klachten 

Tevredenheid van de gebruiker

In lijn met de objectieve criteria hebben we ook de tevredenheid van de gebruiker van de online winkel bekeken en beoordeeld, indien we over die gegevens beschikten. De algemene beoordeling die we aan elke online winkel toekennen is een combinatie van die twee beoordelingen. Indien we niet over de tevredenheidsgegevens van de gebruiker beschikken, hebben we de webshop enkel beoordeeld op basis van de "technische" beoordeling.