Nieuws

Waarom EU passagiers niet aan lot mag overlaten

30 april 2020

Enkele Europese landen, waaronder België, willen de luchtvaartmaatschappijen de mogelijkheid bieden om passagiers met een voucher terug te betalen als hun vlucht wordt geannuleerd. Dat is een aanslag op de rechten van de passagiers.

Passagiers wier vlucht geannuleerd wordt, moeten van Europa in geld terugbetaald worden. Twaalf EU-landen, België inbegrepen, vragen vandaag aan de Europese Commissie om luchtvaartmaatschappijen de keuze te laten om ook in vouchers terug te betalen. 

Dat is een flagrante schending van de rechten van de consument. We begrijpen dat de luchtvaartindustrie grote moeilijkheden ondervindt, maar de crisis heeft ook vreselijke financiële gevolgen voor de consument. Zijn rechten moeten in tijden van crisis beschermd en gewaarborgd worden. Het is onaanvaardbaar dat luchtvaartmaatschappijen die staatssteun krijgen, hun verplichtingen jegens de passagiers niet zouden nakomen.

Onze aanpak en vragen

Medio april hebben we de federale minister van Mobiliteit François Bellot hierover aangesproken. Hij heeft nog niet gereageerd. We hebben ook een aanmaningsbrief gestuurd naar een twaalftal luchtvaartmaatschappijen die zich niet aan de geldende regelgeving houden. Sommigen, zoals TUi Fly, Air France of KLM, schenden de rechten van de passagiers door een voucher op te leggen, zonder de mogelijkheid van terugbetaling te laten bestaan. In het geval van een faillissement zijn deze bonnen bovendien niet gedekt. 

Anderen, zoals Ryanair, hebben procedures ingesteld die het bijna onmogelijk maken om een vordering tot terugbetaling in te dienen. 

Brief aan de Commissie

Wij juichen toe dat de Europese Commissie de voorwaarden voor het verlenen van staatssteun versoepeld heeft voor sectoren die ernstig door de crisis zijn getroffen. Verscheidene Europese commissarissen, waaronder Didier Reynders (Consumentenbescherming), hebben echter herinnerd aan het absolute recht van reizigers om te kiezen voor een terugbetaling. Ze hebben ook gevraagd om (vrijwillige) vouchers aantrekkelijker te maken voor reizigers, bijvoorbeeld door ze in te dekken tegen insolventie. De Commissie moet die koers aanhouden, ook nu de tijden voor luchtvaartmaatschappijen moeilijker worden. BEUC, de Europese koepel van meer dan veertig consumentenorganisaties, heeft een brief klaar om Commissievoorzitter Ursula von der Leyen daarop te wijzen.

Wij kunnen u helpen

Als je vragen hebt over je rechten in het kader van de epidemie (annulering van vluchten of reizen, uitstel van hypotheekaflossingen ...), bel ons dan op het gratis nummer 0800 29 510 (maandag tot donderdag van 9 tot 18 uur, en vrijdag van 9 tot 17 uur). Je vindt ook een volledig dossier met alle veelgestelde vragen op www.testaankoop.be/corona.

 
User name

Deelnemen aan de discussie

Doe mee en geef je mening of stel je vraag. 

481 reacties

sorteer op :

Meld je aan om toegang te krijgen.

15/09/2020

en de europese ziekteverzekering ( blauwe kaart) telt die als naar zone rood gaat

Meld je aan om toegang te krijgen.

15/09/2020

als je een betaalde reis dient te annuleren wegens ziekenhuisopname, wie dient er dan terug te betalen, de touroperator of de reisagent?

Meld je aan om toegang te krijgen.

15/09/2020

Beste

Wij zijn van vorige week donderdag terug uit Malaga. Dit was 2 dagen eerder dan voorzien. We hadden een pakketreis geboekt bij Tui. Is er dan nog recht op enige compensatie. Het is natuurlijk de Belgische overheid die beslist had dat Spanje een rode zone werd.

met vriendelijke groeten
Norman Canoot

Meld je aan om toegang te krijgen.

14/09/2020

Wij zijn met 7 koppels, die niet in mekaars bubbel zitten, maar jaarlijks een weekend in september een huis huren. Dit jaar was dat in Nederland met Roompot vakanties en wij hebben in augustus al laten weten dat we dit naar volgend jaar willen verplaatsen, omwille van de bubbel van 5 in België. Maar in Nederland bestaat die bubbel niet en ze willen geen voucher geven en we moeten 90% betalen voor de annulatie . Is dit wel correct, wij kunnen toch niet in overtreding gaan, met 14 personen in een huis?

Meld je aan om toegang te krijgen.

15/09/2020
, Gereageerd:

Beste Vera, het is inderdaad niet evident om in deze omstandigheden te beslissen of je vertrekt of niet, er gelden nu eenmaal andere spelregels in het buitenland. Twijfel dus niet om onze gratis bellijn te contacteren via het nummer 080029510 (elke werkdag tot 18u, vrijdag tot 16u45). Onze advocaten geven je dan meer info hieromtrent. Mvg, ^An

Meld je aan om toegang te krijgen.

10/09/2020

Hallo , wij hadden een reis vlucht geboekt naar Spanje dd 04/09/2020 bij Tuifly. Deze werd geannuleerd en ondertussen hebben wij ook al een voucher gekregen van Tuifly. Maar wij hadden ook een wagen gehuurd in Allicante en deze kunnen wij niet terugbetaald krijgen, omdat we later dan 48 uur voor vetrek hebben geannuleerd. Is dit korrekt of zouden wij ons geld nog kunnen recupereren? mvg

Meld je aan om toegang te krijgen.

15/09/2020
, Gereageerd:

Dag Gerard, als een vlucht wordt geannuleerd door je luchtvaartmaatschappij dan heb je in principe recht op terugbetaling van je vlucht, je kan uiteraard wel een voucher / omboeking aanvaarden als je dit verkiest. Dit geldt ook voor een pakketreis (vlucht + verblijf) vanaf 20 juni : je hebt recht op terugbetaling als je pakketreis werd geannuleerd door de organisator. Meer iinfo kan je bekomen via het gratis nummer 080029510 (elke werkdag tot 18u, vrijdag tot 16u45). Onze advocaten helpen je graag verder ! Mvg, ^An

Meld je aan om toegang te krijgen.

09/09/2020

Wij vertrokken normaalgezien morgenochtend met ryanair van Eindhoven naar Ibiza. Maar aangezien ibiza in België code rood is mogen wij niet vertrekken. Wat we ook niet zullen doen! 3 maal telefonisch contact opgenomen met ryanair. We konden omboeken mits bijbetaling van min 200 €.. Wat veel is aangezien we maar voor 3 dagen weg gingen en al bijna 500€ hadden betaalt voor onze tickets. Dus dat zien we niet echt zitten aangezien de kans er steeds bijft inzitten dat gebieden lang code rood zullen krijgen.
Dus zijn we volgens ryanair gewoon ons geld kwijt...

Meld je aan om toegang te krijgen.

15/09/2020
, Gereageerd:

Beste Bianca, wat jammer dat jullie dit overkomt ! Je mag inderdaad van België niet vertrekken naar een rode zone, voor meer info hieromtrent kan je gerust onze advocaten raadplegen via het gratis nummer 080029510 (elke werkdag tot 18u,vrijdag tot 16u45). ^An 

Meld je aan om toegang te krijgen.

15/09/2020
, Gereageerd:

zelfs als zone rood veiliger is volgens de officiele cijfers van het land dan hier in België? lijkt me raar dat men je kan verplichten in een onveiligere zone in dit geval Belgi¨te blijven

Meld je aan om toegang te krijgen.

15/09/2020
, Gereageerd:

R waarde West Vlaanderen 1,5 aantal besmettingen 75,5 op 10000 provincie Malaga r waarde 0,5 20,9 nieuwe besmettingen op 100000 dus men verplicht je om hier gemakkelijker besmet te geraken, ik vermoed niet dat de overheid hier je kan verplichten hier meer kans op te lopen om ziek te worden.

Meld je aan om toegang te krijgen.

09/09/2020

Ik heb een autovakantie geboekt naar Frankrijk. Ik zou hier graag een goede annulatieverzekering voor afsluiten die eventueel ook corona dekt. Bij welke verzekering kan ik dat best afsluiten?

Meld je aan om toegang te krijgen.

09/09/2020
, Gereageerd:

Verzekerd thuis!!!

Meld je aan om toegang te krijgen.

08/09/2020

Reizen naar Spanje is verboden volgens de overheid.
Ryanair annuleert de vlucht niet en kunnen we geen aanspraak maken op een refund.
Zo kan Ryanair nooit een vlucht annuleren en er nooit voor aansprakelijk gesteld worden ?

Hoe kan met hier een oplossing voor geven ? (refund / voucher )
Ryanair zelf komt allesinds niet met een oplossing, als je zo uiteindelijk toch eens kan bereiken.

Meld je aan om toegang te krijgen.

08/09/2020
, Gereageerd:

Beste Ben, als geheel Spanje (behalve Tenerife) rood kleurt MAG je van onze overheid niet vertrekken. Als je toch vertrekt, riskeer je een boete en zelfs een gevangenisstraf. Je bent dus eigenlijk verplicht om je vlucht zelf te annuleren en daar schuilt dan het addertje : de meeste luchtvaartmaatschappijen betalen het bedrag niet terug wanneer de vlucht toch wordt uitgevoerd. Dat vinden wij oneerlijk. De annulering wordt immers opgelegd door de overheid omdat reizen naar een rode zone verboden is. Wij namen contact op met de betrokken luchtvaartmaatschappijen om een oplossing te zoeken. Die lieten ons allemaal weten niet te kunnen terugbetalen omdat de vlucht wel degelijk heeft plaatsgevonden. Maar ze wijzen op de flexibele omboekingsmogelijkheden die ze momenteel bieden. We raden dan ook aan om daar maximaal gebruik van te maken. Meer kan je op dit moment jammer genoeg niet bekomen. ^An

Meld je aan om toegang te krijgen.

11/09/2020
, Gereageerd:

ik had voor Mei dit jaar een reis geboekt naar Faro voor 5 personen aan een aanbiedingsprijs van 990 euro. Ik wilde deze reis graag omboeken naar de herfstvakantie, maar tot mijn grote verbazing werd er zomaar eventjes meer dan 200 euro per persoon bij gerekend. Flexibel omboeken gaat dus maar het kan je een hoop geld kosten. Ik heb nu opnieuw geboekt en betaal ongeveer de meerprijs die gevraagd werd. Van de afgelaste vlucht heb ik terugbetaling gevraagd. Benieuwd hoelang ik daar zal moeten op wachten.

Meld je aan om toegang te krijgen.

13/09/2020
, Gereageerd:

Mijn vluchten naar Spanje zijn ook nog niet geannuleerd door ryanair. Is er geen mogelijkheid om een voucher te aan te vragen ipv een omboeking?

Meld je aan om toegang te krijgen.

15/09/2020
, Gereageerd:

Beste Jean-Pierre, bedankt voor je interessante post, ik heb hem alvast intern doorgestuurd naar de betrokken dienst. Twijfel niet om onze advocaten te contacteren op het gratis nummer 080029510 (elke werkdag tot 18u, vrijdag tot 16u45), ze helpen je graag verder !

En heb je al ons reisformulier ingevuld om terugbetaling te vragen en je eisen kracht bij te zetten: www.testaankoop.be/reisformulier ?

Meld je aan om toegang te krijgen.

07/09/2020

bij ons in appartements blok vertrekt woensdag 09/09/2020 een gezin naar Grand Canaria vanuit Eindhoven.
Als je hen er over aanspreekt word het weg gelachen , zeg maar dat we naar zee zijn.
Als zij terugkomen moeten zij een test ondergaan en 14 dagen qarantaine( of niet).
Indien zij dit niet doen wat kunnen wij doen voor onze eigen gezondheid en die van de andere bewoners. Kan ik dit ergens anoniem melden .?

Meld je aan om toegang te krijgen.

08/09/2020
, Gereageerd:

Beste José, het is inderdaad niet evident als binnen Europa verschillende regels gelden. Er bestaat nog zoiets als het vrije verkeer van personen ... Momenteel komen ook vele reizigers via andere EU-landen België binnen en we merken dat dit zonder problemen verloopt en deze personen de volgende dag ook gaan werken. Deze reizigers vullen in de meeste gevallen dan ook niet het verplichte reisdocument van de Belgische Overheid in ... Als je terugkeert vanuit een rode zone moet je een test laten afleggen en inderdaad 14 dagen in quarantaine gaan. Maar in principe mag je dus niet vertrekken en als je dat toch doet, riskeer je een boete en zelfs een gevangenisstraf. Afgezien daarvan loop je een gezondheidsrisico als je naar een gebied met veel besmettingen reist. Voor meer info kan je gerust onze advocaten bellen op het gratis nummer 080029510 (elke werkdag tot 18u, vrijdag tot 16u45). Mvg, ^An

Meld je aan om toegang te krijgen.

07/09/2020

De Federale Overheid verbiedt ons naar Spanje te reizen
Onze vluchten (Ryanair en ook andere) gaan gewoon door dus krijgen van hen geen vergoeding omdat de vluchten niet worden geannuleerd
Waar kunnen wij terecht voor een schadevergoeding ?
Kunnen wij de Federale Overheid hiervoor aanklagen ?

Meld je aan om toegang te krijgen.

08/09/2020
, Gereageerd:

Beste, als de vluchten toch doorgaan kan je jammer genoeg geen terugbetaling aanvragen zelfs als mag je van België niet vertrekken (wegens zone rood). We vinden dit ook oneerlijk maar er zit momenteel niets anders op dan contact op te nemen met je luchtvaartmaatschappij om een omboeking te vragen. Voor meer advies hieromtrent kan je onze advocaten contacteren via het gratis nummer 080029510 (elke werkdag tot 18u, vrijdag tot 16u45). Mvg, ^An

Meld je aan om toegang te krijgen.

06/09/2020

Zoals enkele anderen in deze discussie hebben ook wij van Ryanair onze gecancelde vluchten van maart 2020 terugbetaald gekregen. We hadden toen al een terugbetaling gevraagd, maar daar was nooit een reactie op gekomen. Wel raar was dat we eind augustus eerst een mail van Ryanair ontvingen (als reactie op de e-mails van Test Aankoop) waarin te lezen stond dat we akkoord gegaan waren met een voucher en dat hiermee voor hen de kous af was. En enkele dagen later ontvingen we een tweede mail waarin werd aangekondigd dat onze vluchten terugbetaald zouden worden en dat onze voucher dus niet kon gebruikt worden. Een paar dagen later was de terugbetaling op onze Mastercard een feit. Voor ons heeft de hulp van Test Aankoop zeker geholpen, waarvoor dank!

Meld je aan om toegang te krijgen.

07/09/2020
, Gereageerd:

Beste Vik, we bedanken je voor deze positieve getuigenis ! Ik stuur je post heel graag door naar mijn collega's van de betrokken dienst, het is altijd fijn om te horen dat onze inspanningen vruchten afwerpen. Hiervoor zetten we ons elke dag opnieuw in, opdat de gedupeerde reizigers (uiteindelijk) terugbetaald worden ! Mvg, ^An

Meld je aan om toegang te krijgen.

05/09/2020

Ik heb op 11/6 een restitutie gevraagd voor een geannuleerde vlucht van 30/5, maar niets meer van Ryanair gehoord, laat staan geld ontvangen.

Meld je aan om toegang te krijgen.

07/09/2020
, Gereageerd:

Dag Bert, heb je hiervoor ons online reisformulier (www.testaankoop.be/reisformulier ) al ingevuld ? Je kan hiervan nog steeds gebruik maken om je terugbetaling aan te vragen. Alle klachten worden gebundeld en naar de betrokken luchtvaartmaatschappij verzonden om ervoor te zorgen dat je zo snel mogelijk krijgt waar je recht op hebt. Mvg, ^An

Meld je aan om toegang te krijgen.

31/08/2020

Ik heb na 5 maanden een refund ontvangen, maar ga nu nog de verzekerings/annulatie kosten terug vorderen

Meld je aan om toegang te krijgen.

04/09/2020
, Gereageerd:

Bedankt, André, om ons dit even te melden ! Volgens onze informatie zijn bepaalde luchtvaartmaatschappijen, waaronder Brussels Airlines en Ryanair, eindelijk begonnen met terugbetalen. Het zou inderdaad nog enkele maanden in beslag nemen vooraleer alle getroffen reizigers krijgen waar ze recht op hebben. Heb je meer vragen hieromtrent bel ons gerust via het gratis nummer 080029510 (elke werkdag tot 18u, vrijdag tot 16u45). Mochten de wachttijden te lang oplopen dan raden we je aan om eerder rond 9u of 13u te telefoneren. Mvg, ^An

Meld je aan om toegang te krijgen.

29/08/2020

Hallo, wij zijn op 13 maart vertrokken voor een week Sri Lanka en een Maladiven. We hadden nochtans contact opgenomen met de Blauwe vogel of de reis door ging en ja ze ging door. Resultaat 3 dagen uitstappen gedaan, 4 dagen vast gezeten in een resort dat niet gepland was, Maladiven ging niet door, dus vroeger naar huis. Antwoord van de Blauwe Vogel!!! Een voucher van 100 euro per man en dan nog bij hun terug te gebruiken. Voor onze reis hadden we ook bij KBC een jaarlijkse reis en Annulatie verzekering genomen omdat we toch een paar keer per jaar op reis gaan. Met de lockdown werd alles afgeschaft voor dit jaar. Hebben de vraag gesteld aan KBC om verzekering op te zeggen of op te schuiven naar volgend jaar maar dat ging niet volgens hen. Mijn vraag dus, hebben we enig recht om meer van onze reis terug te krijgen en ook van onze verzekering.
MVG Familie Verbeek-Vandtalle

Meld je aan om toegang te krijgen.

28/08/2020

Wanneer krijg in mijn refund terug van Ryanair? Is gecanceld op 30/7 voor corona heb refund aangevraagd op 20/7 maar nog niets gezien

Meld je aan om toegang te krijgen.

31/08/2020
, Gereageerd:

Hi, ik heb juist de refund van 28 Maart ontvangen,dus na 5 maanden,heb geduld zegden ze meermaals

Meld je aan om toegang te krijgen.

31/08/2020
, Gereageerd:

Hallo Laila,

ik heb een refund tegoed van Brussels Airlines, reis van 18/4 geboekt op 22/2 en door hen gecanceld rond 20/3
Ik zit nog steeds te wachten op refund, ondanks vele telefoons en mails.
Maak je dus niet te veel illusies....

Groeten, en veel geduld gewenst.

Ongerust

Meld je aan om toegang te krijgen.

28/08/2020

Mijn vlucht is gecanceld wanneer krijg ik mijn refund terug via Ryanair?

Meld je aan om toegang te krijgen.

27/08/2020

Beste,
Wij ontvingen zopas een mailtje van onze reisorganisator "De Blauwe Vogel" dat onze pakketreis (vluchten met Brussels Airlines en cruise in Kroatië) werd geannuleerd en dat deze dus niet kan doorgaan. Zij vragen om geen verder contact met hen op te nemen en zeggen dat ze ons zelf opnieuw zullen contacteren met een voorstel (reis 1 jaar uitstellen). Ze zeggen ook dat we indien we niet ingaan op dit voorstel ze verder zullen bekijken wat de mogelijkheden zijn want dat ze al "al een financiële inspanning geleverd hebben om onze reis te organiseren". Indien we toch kiezen voor de terugbetaling hebben zij dan het recht om het door ons betaalde bedrag te verminderen met eventuele kosten die zij al dan niet zogezegd zouden gemaakt hebben om onze reis te organiseren a.u.b.? Dank bij voorbaat voor jullie antwoord.

Meld je aan om toegang te krijgen.

20/09/2020
, Gereageerd:

wij hebben hetzelfde probleem, zij willen geen terugbetaling doen van het voorschot, ondanks dat wij niet verplicht zijn van een waardebon aan te nemen, waardebon is ook niet gedekt.

Meld je aan om toegang te krijgen.

01/09/2020
, Gereageerd:

Hallo Eric, de speciale regeling voor pakketreizen, het MB Muylle, waarbij je een voucher (min 1 jaar geldig) kreeg aangeboden wanneer je pakketreis werd geannuleerd is niet meer van toepassing. Dit wil dus zeggen dat je recht hebt op terugbetaling als je pakketreis (min verblijf en vervoer) door je reisorganisator wordt geannuleerd. Voor meer info hieromtrent (en natuurlijk ook om te weten wat je rechten zijn) kan je ons contacteren via het gratis nummer 080029510 (elke werkdag tot 17u, vrijdag tot 16u). Mvg, ^An

Meld je aan om toegang te krijgen.

02/09/2020
, Gereageerd:

beste An,

ik heb als lid daarover ook een 2de mail gestuurd, maar geen antwoord op gekregen. Uw antwoord is voor mij een beetje onduidelijk want had ik niet via testaankoop vernomen dat de vouchers " verplicht te aanvaarden" waren wanneer deze vouchers uitgeschreven werden voor de datum van 19 juni 2020 ??? Dit is bij ons dus het geval en kunnen we dus geen aanspraak maken?? We hebben trouwens nog niet willen reageren op ons bewust reisbureau want zij schrijven: "Wij sturen u zo snel mogelijk een nieuw ( cruise)voorstel ter vervanging van uw eerste boeking. U mag er zeker van zijn dat wij ons het best doen om uw volgende reis samen met u te plannen" einde citaat. Ik wil niet reageren want zij hebben niets van zich laten horen. Indien we dan na een jaar niet op reis gaan, hoe zit het dan met de hieraan gekoppelde verzekering van Allianz Assistance. Telefonisch moet ik soms veel te lang wachten.... op jullie opname !! (een groot bedrag als voorschot betaald op 9 mei 2019 en door omstandigheden theoretisch moeten wachten tot januari 2022 om terugbetaald te krijgen vind ik er over ... dat moesten wij eens proberen met onze facturen en onze belastingen !!!

Meld je aan om toegang te krijgen.

04/09/2020
, Gereageerd:

Dag Mia, onze excuses als je nog geen reactie gekregen hebt op je mail, we hebben inderdaad met wat vertraging te kampen maar we zijn die aan het wegwerken. In het geval je een pakketreis (vlucht en verblijf) had geboekt en die tijdens de lockdown werd geannuleerd, dan ga je volgens het MB Muylle een voucher (min 1 jaar geldig) ontvangen die je niet mag weigeren. Wanneer je die voucher gedurende het jaar niet gebruikt hebt dan kan je terugbetaling aanvragen na dat jaar. De organisator heeft dan nog 6 maanden de tijd (volgens hetzelfde MB Muylle) om je terug te betalen. Wat we wel merken is dat vele reisorganisatoren talmen met het uitschrijven van die vouchers, wat dus helemaal niet correct is !

Die speciale regeling voor pakketreizen vervalt vanaf 20 juni 2020, d.w.z. dat je vanaf die datum terecht komt in het reguliere systeem waarbij je recht hebt op terugbetaling van je pakketreis als die door je organisator wordt geannuleerd. Je kan uiteraard ook kiezen voor omboeking als je dat wenst. Voor meer info verwijs ik je door naar ons gratis nummer 080029510 (elke werkdag tot 18u, vrijdag tot 16u45), voor de kalmere momenten bel je best vanaf 9u of 13u. Mvg, ^An

Meld je aan om toegang te krijgen.

20/08/2020

Beste,

nadat een touroperator onze reis annuleerde door toedoen van de coronarichtlijnen, beslisten we nog snel een last minute te boeken naar een "veilige" zone.
We boekte een reis naar kreta dus moesten we verplicht een corona test ondergaan.
Bij de pakketreis was deze kost al ingerekend en gingen we (tijdig) de test laten afnemen door " HetHuisartslab" de onderaannemer gekozen door corendon.
Daar beloofde ze ons uiterlijk voor 0.00u dag van vertrek de attesten zeker te verkijgen.
Woensdag middag kreeg ik mijn resultaat en het bijhorende attest, mijn vrouw echter kreeg geen resultaat noch attest.
Na een avond, nacht en morgen hemel en aarde proberen te bewegen om de attesten te verkrijgen werden we simpelweg geweigerd aan de check-in.
Nergens kregen we gehoor noch hulp, ookal waren we niet de enige die vertrekkensklaar stonden in de vertrekhal (met kleine kinderen).
De vlucht vertrok dus zonder ons omdat de onderaannemer niet tijdig de nodige documenten kon leveren.
Nu probeer ik mijn geld terug te vorderen maar alle betrokken partijen wijzen naar elkaar.
Ook krijg ik telefonisch de boodschap om op mail te klagen via de klantendienst, maar uiteraard lees ik dan online dat die enkel telefonisch bereikbaar is en zo verder.

Wat kan ik doen? Heb ik recht op een terugbetaling als door toedoen van andere onze reis niet kan doorgaan? Wat met al mijn andere gemaakte kosten in dit dossier?

mvg,
Jan

Meld je aan om toegang te krijgen.

27/08/2020
, Gereageerd:

Beste Jan, wat jammer dat jullie op de valreep niet konden vertrekken ! Als je wil weten wat hier je rechten zijn en hoe je ze kan doen gelden dan kan je ons gerust contacteren via het gratis nummer 080029510. Als abonnee kan je uiteraard bellen naar het rechtstreekse nummer van onze juridische dienst via het nummer 02-542.34.34 (elke werkdag tot 17u, vrijdag tot 16u). Mvg, ^An 

Meld je aan om toegang te krijgen.

19/08/2020

Beste,

Ik heb bij ryanair een vlucht geboekt op 17/06 naar Barcelona. Ik zie echter nu dat volgens de diplomatie website van België dat reizen naar daar niet toegestaan is. Kan ik hiervoor een refund vragen?

Zij kunnen me niet helpen zeggen ze.

mvg

Meld je aan om toegang te krijgen.

03/09/2020
, Gereageerd:

Hallo Chelsea, heb je ondertussen enig resultaat bekomen bij Ryanair want hebben hetzelfde probleem. Groetjes

Meld je aan om toegang te krijgen.

27/08/2020
, Gereageerd:

Hoi Chelsea, ja natuurlijk kan je hiervoor een refund vragen via hun site ! Als de bestemming in een rode zone ligt dan MAG je uiteraard niet vertrekken. Of vul het reisformulier in op onze site ( www.testaankoop.be/reisformulier ) en zet je eisen kracht bij op die manier ! ^An

Meld je aan om toegang te krijgen.

18/08/2020

Wij hebben zelf (niet via een reisagentschappen) vluchten naar Montreal geboekt nog voor er sprake was van Corona. Sinds het begin van de uitbraak kan er geen enkele vlucht doorgaan naar Canada (zie ook website diplomatie België). Voorlopig staat er vermeld tot eind augustus. Bovendien gelden er quarantaine maatregelen. Het lijkt dus evident dat onze reis naar Montreal op 2okt niet zal kunnen doorgaan. Alleen blijft SN airlines mails sturen met soms een wijziging aan de vlucht en anderzijds met een bevestiging van de vlucht. Ik neem aan dat wij in tussentijd nog steeds niets kunnen annuleren? Wil dit zeggen dat wij moeten afwachten tot op de dag van vertrek? Wij hebben via booking.com ook logement geboekt die tot midden september kostenloos kan geannuleerd worden. Begrijpelijk dat we tegen dan alles willen annuleren.
Wat doen we nu best?

Meld je aan om toegang te krijgen.

27/08/2020
, Gereageerd:

Hallo Isabelle, hier kan ik niet zo eenduidig op antwoorden. Best dat je ons even contacteert via het gratis nummer 080029510 (elke werkdag tot 17u, vrijdag tot 16u) dan kunnen we dit verder uitklaren met jou. Mvg, ^An

Community

Familie & vrije tijd

mobile

Gerelateerde discussies