Nieuws

Ons vakantiehuisje komt niet overeen met de beschrijving die we ervan kregen. Wat kunnen we doen?

05 juli 2021
vakantiehuis klacht

Kom je eindelijk op je vakantiebestemming voor een weekje welverdiende rust en wat blijkt: het vakantiehuis ligt helemaal niet “op wandelafstand van het strand”, het uitzicht lijkt totaal niet op wat de foto’s beloofden, de uitrusting is onvolledig of defect, er is niet schoongemaakt … Wat kun je doen?

Gereserveerd via een reisbureau of touroperator

  1. Neem meteen contact op met de uitbater van het complex of de verantwoordelijke van de accommodatie. Misschien kunnen ze een oplossing voorstellen.
  2. Komt er geen oplossing uit de bus, bel of mail naar het reisbureau of naar de klachtendienst van de touroperator. Normaal gezien heb je na de reservatie een noodnummer of contactpersoon gekregen. De klacht ter plaatse is belangrijk om later je rechten te doen gelden.
  3. Vul het klachtenformulier in dat je online kunt terugvinden of dat het reisbureau of de touroperator heeft gemaild. Beschrijf duidelijk de redenen waarom je ontevreden bent.
  4. Verzamel zo veel mogelijk bewijzen: foto’s, video … Stuur ze mee met de klacht en bewaar een kopie van alles: klacht, bewijzen en verzending.

Gereserveerd via Airbnb

Als het verschil met de beschreven accommodatie groot is, kun je rechtstreeks op het platform een terugbetaling vragen. Raadpleeg eerst het terugbetalingsbeleid van Airbnb op de website.

Om recht op een terugbetaling te hebben, moet je eerst hebben geprobeerd om het probleem op te lossen samen met de gastheer. Lukt dat niet, verwittig Airbnb dan binnen de 24 uur en stuur bij voorkeur foto’s of andere bewijzen mee. Als Airbnb vragen stelt of meer informatie wil, moet je ook zo snel mogelijk reageren.

Het staat Airbnb helemaal vrij om je al dan niet te vergoeden voor het ongemak.

Hulp nodig?

Raadpleeg ons dossier "Goed voorbereid op reis". Daar vind je tips om een geschil te vermijden of te beslechten.

naar het dossier

Voor een probleem ten gevolge van de coronapandemie kun je altijd bellen naar onze gratis hulplijn 0800 29 510, elke werkdag van 9 tot 18 uur (vrijdag tot 15.45 uur).

BEL DE HULPLIJN

User name

Deelnemen aan de discussie

Doe mee en geef je mening of stel je vraag. 

reacties

Wees de eerste om te reageren