Nieuws

Check het voorstel van Garantiefonds alvorens te aanvaarden

13 december 2019

Het Garantiefonds Reizen is begonnen met het versturen van voorstellen tot terugbetaling aan klanten die werden getroffen door het faillissement van Thomas Cook. Een goede raad: bestudeer het voorstel aandachtig.

Ruim twee maanden geleden ging touroperator Thomas Cook failliet. Sindsdien hebben we meer dan 7 000 oproepen ontvangen van getroffen reizigers. Sommige reizigers hebben immers betaald voor een reis die niet kon doorgaan, andere hebben op hun bestemming bijkomende kosten opgelopen als gevolg van het faillissement. Gedupeerde toeristen kunnen een dossier indienen bij het Garantiefonds Reizen, met het verzoek tot terugbetaling van hun kosten.

Eerste voorstellen verstuurd

Test Aankoop heeft meer dan 1 200 dossiers geopend namens klanten van Thomas Cook. We hebben met het Garantiefonds Reizen een procedure afgesproken om de dossiers die we indienen zo vlot mogelijk af te handelen. Inmiddels hebben we meer dan 300 dossiers overgemaakt, en binnenkort volgen er nog 600.

Het Garantiefonds is nu overgegaan tot het versturen van de eerste voorstellen tot terugbetaling. Het fonds vraagt een expliciet en juridisch bindend akkoord van de consument. Daarom raden we aan om het voorstel aandachtig te bestuderen en niet blindelings een terugbetaling te aanvaarden.

Twijfels of vragen?

Zit je nog met vragen naar aanleiding van het faillissement van Thomas Cook, lees dan onze antwoorden op veel gestelde vragen. Of bel ons op het gratis nummer 0800 50 450.