Nieuws

Wij helpen met de nasleep van je geannuleerde reis bij Thomas Cook

27 september 2019

27 september 2019
Op 26 september kondigden de curatoren van Thomas Cook België aan dat alle vluchten worden geannuleerd. Als je al een reis had geboekt, moet je een schadevergoeding vragen. Wij kunnen je daarbij helpen.

De beslissing van de curatoren brengt eindelijk wat duidelijkheid in de verwarring die de laatste dagen heerste rond de reizen die bij Thomas Cook België waren gereserveerd. Tot nu toe bestond er veel onzekerheid onder klanten die later zouden vertrekken, want het Garantiefonds Reizen besliste alleen de vluchten van dezelfde of de volgende dag te annuleren. Nu is het duidelijk: alle reizen die bij Thomas Cook zijn geboekt, worden geannuleerd. Maakt niet uit of het vertrek was gepland in de volgende dagen of over enkele maanden.

Als je nog verblijft op je vakantiebestemming, moet je weten dat het Garantiefonds nog steeds repatriëringen organiseert, naargelang van de beschikbare vluchten. Je doet er goed aan hun website (www.gfg.be) regelmatig te raadplegen.

Vakantie geannuleerd? Dien een dossier in

Als je vakantie is geannuleerd, ben je een van de 70 000 getroffen Belgen. Je kunt slechts één ding doen: een eis tot terugbetaling indienen bij het Garantiefonds Reizen.

Op zijn website adviseert het fonds aan hen die de vakantie hebben geboekt met een kredietkaart, om de eis tot terugbetaling in te dienen bij bank. Maar de kans is groot dat je daar een njet krijgt. Dien dus een dossier in bij het Garantiefonds.

Nu de curatoren je vakantie hebben geannuleerd, ben je vrij om een nieuwe vakantie te boeken bij een andere touroperator.

Hulp nodig?

Wij kunnen je helpen een dossier samen te stellen. Aarzel niet om ons te bellen op nummer 02 542 34 34.

02 542 34 34

Ben je geen klant van Thomas Cook, maar heeft Brussels Airlines je vlucht geannuleerd?

Brussels Airlines heeft 105 vluchten tussen 10 en 31 oktober geschrapt. Het merendeel van de plaatsen was gereserveerd voor klanten van Thomas Cook, maar niet allemaal. Heb je een ticket voor één van die vluchten, dan moet Brussels Airlines een oplossing voor je zoeken. Dat heeft de luchtvaartmaatschappij ook aangekondigd. Ze moet een van deze opties voorstellen:

  • een andere vlucht rond dezelfde periode
  • een andere vlucht op een datum naar jouw keuze
  • de terugbetaling van je ticket.

Je mag de optie kiezen die je het beste uitkomt. Afhankelijk van de periode tussen het moment dat je werd verwittigd van de annulering en het voorziene vertrek, kun je een bijkomende vergoeding vragen.

Meer informatie hierover vind je in ons dossier Verloopt je vlucht niet zoals gedacht?

naar ons dossier

Community

Familie & vrije tijd

mobile

Gerelateerde discussies