Nieuws

We stellen TUI fly in gebreke

09 oktober 2020
corona reis klachten

De meeste luchtvaartmaatschappijen en touroperators proberen samen met ons een oplossing te vinden voor de duizenden reizigers wier vlucht of vakantie werd geannuleerd sinds het begin van de coronacrisis. TUI fly blijft zich echter verzetten. We hebben de touroperator in gebreke gesteld.

Door de coronacrisis werden talloze vluchten of reizen geannuleerd. Wij kregen bijzonder veel klachten over luchtvaartmaatschappijen en reisorganisatoren die onder meer de regels over terugbetalingen niet naleefden.

We lanceerden een onlineplatform om de behandeling van deze dossiers te vergemakkelijken voor alle partijen.

TUI fly blijft hardleers

Samen met de betrokken maatschappijen proberen we momenteel in 5 000 dossiers een snelle oplossing te vinden. De problemen liggen vooral bij Ryanair (1 745 dossiers) en Brussels Airlines (1 251).

Alleen TUI fly (544 dossiers) blijft hardleers en spreekt van misverstanden over de terugbetalingen en waardebonnen. Na een laatste poging om een akkoord te bereiken, hebben we TUI fly voor meer dan 400 geregistreerde dossiers in gebreke gesteld. Daarna zullen we een klacht indienen bij FOD Mobiliteit of bij de Geschillencommissie Reizen.

Klacht indienen tot 15 oktober

Heb je problemen ondervonden bij het annuleren of omboeken van een reis als gevolg van de coronacrisis? Je hebt nog de tijd tot 15 oktober om het klachtenformulier in te vullen.

naar het klachtenformulier

Je kunt ook bellen naar onze speciale hulplijn 0800 29 510 (maandag tot donderdag van 9 tot 18 uur, vrijdag van 9 tot 16.45 uur).

bel 0800 29 510

User name

Deelnemen aan de discussie

Deelnemen door een vraag of reactie achter te laten

2 reacties

sorteer op :

Meld je aan om toegang te krijgen.

11/10/2020

Ik heb deze zomer mijn reis naar Egypte uitgesteld naar december
Maar ik heb eigenlijk geen zin meer om te vertrekken deze winter,hoe kan je dat oplossen bij tui?

Meld je aan om toegang te krijgen.

10/10/2020

Wanneer we deze winter nog niet naar Egypte mogen wensen wij ons geld terug. We hebben bagage bijgeboekt ons hondje kost ineen 20€ meer per vlucht. We betalen bijna 1500€ enkel de heen en terug vlucht. Wij verblijven om appartement. Dus wanneer we steeds moeten blijven over boeken naar een volgende periode blijft dit meer kosten. Daarom willen wij onze volledige som terug in dien wij niet tussen 19 dec en 10 januari naar Egypte mogen. Dan wachten we af om opnieuw te boeken wanneer dit wel kan. Wij doen geen city trips noch vakantie binnen Europa
Mvg
Clerinx nancy

Community

Familie & vrije tijd

mobile

Gerelateerde discussies