Nieuws

Vertrek niet halsoverkop naar het buitenland

13 juli 2020
corona

De Nationale Veiligheidsraad heeft beslist dat we sinds 8 juni weer mogen reizen in het binnenland en vanaf 15 juni in het buitenland. Informeer je voordat je vertrekt.

De Belgische grenzen zijn weer open. Voordat je concrete vakantieplannen maakt, moet je je goed informeren over de coronamaatregelen op je bestemming.

Je hebt nog niet gereserveerd

Reserveer niet halsoverkop een vlucht of hotelkamer, maar informeer je eerst over het land van bestemming. Het is niet omdat onze overheid de grenzen opent dat je zomaar een ander land binnen mag.

De EU had de lidstaten weliswaar opgeroepen om een gezamenlijk standpunt in te nemen, maar daar is in de praktijk weinig van gebleken. Elke lidstaat beslist zelf wanneer toeristen weer welkom zijn, en uit welke landen. Gezien het hoge aantal overlijdens in ons land worden Belgen meestal niet als eersten toegelaten. Bekijk dus wanneer je het land van bestemming binnen mag.

Je moet ook nagaan onder welke voorwaarden je naar dat land kan afreizen. Het is mogelijk dat je temperatuur wordt gemeten bij aankomst op de luchthaven of dat je een negatieve coronatest moet voorleggen. In sommige landen moet je eerst in quarantaine.

Houd er rekening mee dat het openbare leven op je bestemming misschien nog niet zijn normale gang gaat. Check op voorhand of winkels, restaurants en cafés open zullen zijn, of je een mondmasker moet dragen op bepaalde plaatsen enzovoort. Deze informatie vind je bij de reisadviezen van de FOD Buitenlandse zaken

Je had vóór de coronacrisis al gereserveerd

Heel wat vakanties voor na 15 juni zijn al in het water gevallen. Veel vluchten zijn geschrapt voor de komende maand en zelfs voor juli. Van bepaalde bestemmingen weten we nu al dat ze ook de komende maanden nog niet bereikbaar zijn.

Andere reizen lijken - een beetje tegen de verwachting in - toch te kunnen doorgaan. Maar niet iedereen is daar blij mee. Velen hebben nog angst om te reizen, vooral met het vliegtuig. Of ze willen niet onder deze omstandigheden naar het buitenland. Als de grenzen open zijn en Buitenlandse Zaken geeft geen negatief reisadvies, kun je niet kosteloos annuleren. Een annulatieverzekering zal ook geen soelaas bieden. Neem contact op met de reisorganisator of luchtvaartmaatschappij om de opties te bespreken. Sommige maatschappijen en touroperators stellen zich momenteel nogal soepel op voor het omboeken van reizen of vluchten.

Ook als je vreest dat de reis niet zal beantwoorden aan wat je geboekt had, neem je beter contact op met de reisorganisator. Een touroperator mag een georganiseerde reis niet zomaar veranderen, tenzij in de details. Bijvoorbeeld: geen ontbijtbuffet maar bediening aan tafel, de vlucht een uur later … Als een belangrijk element in de reis verandert, mag je de reis opzeggen. Denk bijvoorbeeld aan een hotel aan zee dat wordt vervangen door een hotel meer in het binnenland, een hotel dat het zwembad nog niet mag openen of een vlucht die naar een andere datum wordt verplaatst.

Meer info?

Heb je vragen over je rechten tegenover touroperators of luchtvaartmaatschappijen, dan kun je bellen naar ons gratis telefoonnummer 0800 29 510 (maandag tot donderdag 9-18 uur, vrijdag 9-16.45 uur). Er staat ook een compleet dossier op onze website.

Bel 0800 29510

Afgelopen vrijdag 5 juni om 11u00 beantwoordden we al je vragen over reizen na de lockdown tijdens een Facebook live-sessie.

User name

Deelnemen aan de discussie

Doe mee en geef je mening of stel je vraag. 

517 reacties

sorteer op :

Meld je aan om toegang te krijgen.

28/10/2020

Het is nu zeker niet het moment om te reizen

Meld je aan om toegang te krijgen.

28/10/2020

Ach An, je hebt al een maand niet meer gereageerd op vragen van ongeruste klanten.
Toch niet ziek hoop ik, of mogelijk een "burn-out" van te vaak het telefoon nummer van de "Juridische dienst" door te geven, een stelletje oelewappers die enkel een telefoon opnemen omdat jullie hen daarvoor betalen. En juristen zijn het al zeker niet, ze kennen niet eens de beginselen van de Europese wetgeving. Studentjes?
ZEEEER teleurgesteld in Testaankoop.

Meld je aan om toegang te krijgen.

28/10/2020

Het is niet het moment om tr reizen

Meld je aan om toegang te krijgen.

28/10/2020

Zijn de campings open zo ja weke

Meld je aan om toegang te krijgen.

28/10/2020

We hebben een annulatieverzekering en reisbijstandsverzekering bij Touring afgesloten voor de uitbraak van Corona voor onze reis in juli 2020 naar Amerika. De brief van Test Aankoop heb ik verzonden voor terugbetaling van de verzekering, maar Touring weigert deze te betalen. Heeft er iemand nog ervaring hiermee?

Meld je aan om toegang te krijgen.

27/10/2020

Wij hebben nog steeds de betaling van onze vlucht niet terug ontvangen van Ryanair, vlucht van mei 2020 naar Italië. Aanvraag reeds lange tijd ingediend en kregen paar weken geleden nog een mail naar welke periode we onze vlucht willen wijzigen, net of ze onze aanvraag voor terugbetaling niet ontvangen hebben. Contact opnemen met Ryanair helaas onmogelijke zaak. Nog mensen met zelfde probleem?

Meld je aan om toegang te krijgen.

07/10/2020

Toeval of niet: dezelfde dag (30-9-2020) dat we ons hadden aangesloten bij Testaankoop kregen we bericht van De Blauwe Vogel dat ze ons voorschot gingen terugstorten, wat intussen gebeurd is. (Jammer dat het heel wat voeten in de aarde gehad heeft om ons bij Testaankoop aan te sluiten: er gingen meerder dagen over waarin we van het kastje naar de muur gestuurd werden; volgens mijn vrouw lag de fout bij het callcenter of de coronalijn, maar dat terzijde.)
In een vorig bericht schreef DBV: ‘Als de overheid toch eist dit terug te betalen, gaan alle airlines en touroperators één voor één over kop.’ --- Ja, beste Vogel, dat eist de overheid: Sinds 20 juni 2020 kan de reiziger opnieuw aanspraak maken op de terugbetaling van de betaalde sommen, uiterlijk binnen 14 dagen na annulering (volgens artikels 29 en volgende van de wet van 21 november 2017 betreffende de verkoop van pakketreizen, gekoppelde reisarrangementen en reisdiensten).
In hun laatste bericht waarin gemeld werd dat ze gingen terugstorten schrijft DBV: We mogen ons gelukkig prijzen dat dik 99% van onze klanten uiterst begripvol is, in deze nooit geziene tijden. --- Nu val ik van mijn stoel. Als 99% van de klanten bestaat uit begripsvolle, tevreden geluksvogels, waarom dan moeilijk doen als 1% zijn rechtmatige centen opeist? Het zou in onze beoordeling over De Blauwe Vogel alvast een pluspunt geweest zijn als dat zonder morren gebeurd was, maar nu is alle vertrouwen weg. Geen eieren meer van deze onbetrouwbare Vogel die een trouwe en goede klant verliest (reizen met de DBV o.a. naar Zuid-Afrika, Cuba, Spanje, cruise naar de Baltische Staten.)

Nog dit: een ei kan niet geschoren worden, daarom: waarom geen wet die een ondernemer, onverschillig van welke aard, verplicht om alle ontvangen voorschotten op een daartoe geblokkeerde rekening te plaatsen? Pas als de werken volledig uitgevoerd zijn of de diensten verleend zijn, mag hij dat voorschot van die rekening afhalen, tenzij de klant zich daar met een goede reden tegen verzet. Een voorschot zou eigendom van de klant moeten blijven zolang de werken of dienstverlening niet volbracht is. Het gaat niet op dat een onderneming met geld van de klant ondernemingen aangaat, immers niet één onderneming is risicoloos. De klant deelt niet in de winst van het bedrijf, hij moet daarom ook niet delen in eventuele verliezen of falingen.

Meld je aan om toegang te krijgen.

18/10/2020
, Gereageerd:

Beste Leo,
Andere testaankoop leden, die hier ervaring meer hebben,

Wij hebben ook een reis geboekt vorig jaar naar Dubai die normaal moest doorgaan in Mei 2020.... hoe kan ik best men voorschot terug vragen gezien mei 2021 voor ons nu onmogelijk lijkt.

Alvast bedankt voor uw reactie
Mvg,
Peter

Meld je aan om toegang te krijgen.

22/10/2020
, Gereageerd:

Beste,

Heb je je reisbureau al aangeschreven en je wensen kenbaar gemaakt? Let op want ze zijn geslepen, zo schreef De Blauwe vogel: indien wij na 15 niets meer van u hebben gehoord, gaan we er van uit dat deze regeling past voor u (ze hadden dus zelf al iets geregeld, wat een onbeschaamdheid).
Ik kan niet méér zeggen dan dat je moet nagaan of je voldoet aan de wettelijke voorwaarden om je voorschot terug te krijgen; aard van de reis, bestemming en datum van boeking zullen van belang zijn; Testaankoop zal je daarbij zeker kunnen helpen.
Wat Testaankoop verder betreft: ik weet niet of het toeval was, maar dezelfde dag dat we lid werden, kregen we bericht dat we ons voorschot zouden terugkrijgen, wat inmiddels gebeurd is. Laat je reisbureau alvast weten wat je wilt, en zit hen op de hielen door niet aflatend te schrijven als het blijkt dat je recht hebt op die teruggave.

Veel succes

Meld je aan om toegang te krijgen.

22/10/2020
, Gereageerd:

Hey Ingrid,

Ik heb inderdaad De Blauwe Vogel reeds aangeschreven per email met de omschrijvingen van andere leden die ook bij deze reisagent hebben geboekt.
Ze lieten mij weten dat in min 15 maanden moet wachten op mijn voorschot en waren verbaast dat ik pas na vier maand heb gereageerd op hun voorstel, ze beweren dat ze voor ons de reis al reeds terug gereserveerd hebben in mei 2021 bij het resort in Dubai en dat ze gingen bekijken na de aftrek van de annuleringskosten wat ik mogelijk zou terug krijgen ...

Ik probeer via testaankoop een klacht in te dienen om te zien wat het uithaald, helaas weet ik niet alle details over de voorwaarden....

Toch alvast bedankt voor je reactie.

Mvg,
Peter

Meld je aan om toegang te krijgen.

08/10/2020
, Gereageerd:

Inderdaad, de ware aard van "mooie" reisagentschappen met mooie praatjes en euforische beelden van prachtige reizen, worden nu beschermd door de Belgische reglementering. Een nieuwe regering .... een nieuwe wet die zegt dat de voorschotten van reizigers die een voucher ontvangen hebben van "voor" 20 juni 2020 direct moeten terugbetaald worden." Mevrouw Muylle ligt uit de regering dus nu haar wet ook " Deze voorschotten vasthouden is pure diefstal omdat er geen leveringen tegenover staan. Dat moest een gewone burger eens proberen !!! Vele reizigers voelen zich bedrogen en zullen ooit al deze reisbureaus terzijde laten liggen. Ik dacht dat testaankoop meer zou kunnen verwezenlijken (ooit heeft testaankoop gezegd dat ze "de terugbetaling na één jaar en dan nog misschien zes(!) maanden moeten wachten" zouden aanklagen en trachten deze termijn van zes maanden terug te willen brengen tot drie maanden. Waar is het recht van de consument die niets gehad heeft!

Meld je aan om toegang te krijgen.

05/10/2020

Beste,
Kan ik het geld van mijn voucher (uitgegeven op 27/05/2020) van TUI nog terugvragen voor het verstrijken van 1 jaar na uitgifte (27/05/2021)?

Meld je aan om toegang te krijgen.

28/10/2020
, Gereageerd:

Filip, als je de voucher aanvaard hebt, dan kan je deze (normaal ) gebruiken binnen 1 jaar. Daarna heeft de maatschappij nog 6 maanden de tijd om hen terug te betalen. Maar reken daar zeker niet op. Ze zijn zo geslepen ans een vos, en zullen nog veel juridische trucjes boven halen zodat ze je nooit zullen terug betalen.

Meld je aan om toegang te krijgen.

03/10/2020

Ryanair heeft onlangs mijn ticket integraal terugbetaald. Dit voor een vlucht die voorzien was in mei 2020. Waarschijnlijk zal de tussenkomst van Test-aankoop hier ook wel voor iets tussen gezeten hebben.

Meld je aan om toegang te krijgen.

27/10/2020
, Gereageerd:

Wij hebben ook nog een aanvraag tot terugbetaling lopen, maar nog steeds niets ontvangen :(

Meld je aan om toegang te krijgen.

29/09/2020

De Blauwe Vogel liet ons weten dat onze reis niet doorging, maar er was 'goed nieuws'

Beste klant,

Goed nieuws : uw reis naar ANDALUSIE RIU CHICLANA van 01/10/2020 werd overgeboekt naar 30/09/2021.
Uw reis kan dus, een jaar later, doorgaan zoals voorzien aan dezelfde prijs.
De nieuwe bestelbon ontvangt u zo snel mogelijk per mail.
Uw reeds betaalde voorschot werd ook reeds overgeboekt op het nieuwe dossier.
We zijn ongelooflijk blij dat wij dezelfde voorwaarden voor u hebben kunnen bekomen voor volgend jaar.
Gelieve ook even deze email te beantwoorden voor akkoord ten laatste op 15 september 2020 .
( indien wij na 15 niets meer van u hebben gehoord, gaan we er van uit dat deze regeling past voor u )
Past deze regeling niet voor u, geef ons gerust een seintje en dan zoeken we samen naar een oplossing.
We willen u van harte bedanken voor het vertrouwen dat u stelt in de Blauwe Vogel,
en we verwelkomen u graag opnieuw in 2021 voor onze reis naar ANDALUSIE RIU CHICLANA !

Met vriendelijke groeten,

De Blauwe Vogel
-----------------------------

Toen we onmiddellijk duidelijk maakten dat we ons voorschot van 500€ terug wilden, en wel binnen de wettelijke termijn (die nu verstreken is), antwoordde men dat dat onmogelijk is gezien ze dan over kop zouden gaan.
Ik ben geen jurist, maar een voorschot wordt geacht altijd terug betaald te kunnen worden als de producent of leverancier eenzijdig de overeenkomst annuleert. Als dat niet kan omdat het bedrijf dan over kop gaat is er een reukje aan de bedrijfsvoering; men wendt dan gelden aan die nog niet van hen zijn. Men doet dan zaken en maakt winsten, maar bij een faling is de klant de dupe. Wanneer een wet om deze bedrieglijke praktijken stop te zetten? Mijn voorstel: een bedrijf, in deze een reisagentschap, moet altijd een geldelijke buffer aanleggen die minstens gelijk is aan alle geinde voorschotten.

Dat de De Blauwe Vogel bij ons voortaan een blauwtje loopt, is vanzelfsprekend, en ze zijn er, wat ons betreft, nog niet van af.

Meld je aan om toegang te krijgen.

28/10/2020
, Gereageerd:

Onze ex-parlementair Mevrouw Muylle heeft met haar voorstel iedereen de bodem onder de voeten uitgehaald, je hebt niets meer te zeggen.
1 jaar wachten en geen andere reis aanvaarden, en dan nog eens 6 maand wachten op terugbetaling. Zo werkt onze "democratie".....

Meld je aan om toegang te krijgen.

28/09/2020

Mijn vluchten naar Malaga en terug (via 2 verschillende boekingen bij Ryanair) op resp.11 en 18 september, heb ik niet kunnen nemen owv de regeringsbeslissing (Spanje rood gebied). Aangezien omboeken naar iets anders geen optie was voor mezelf én die vluchten niet gecancelled werden door Ryanair, vrees ik dat ik alle vluchtkosten gewoonweg kwijt ben. Bij Ryanair kan ik vermoedelijk niet aankloppen, want de vlucht ons voor hen normaal doorgegaan. (Hoe) kan ik mijn kosten terugvorderen van de overheid? Welke concrete stappen kan ik nemen?

Meld je aan om toegang te krijgen.

27/09/2020

heb een vakantie geboekt met vertrek op 1april en zou mijn geld terug krijgen en dat kan18 maanden zijn maar ze houden meer dan 2maanden mijn waardebon voor ze die opsturen dus moet ik 20 maanden op terug betaling wachten is dat eerlijk

Meld je aan om toegang te krijgen.

28/10/2020
, Gereageerd:

Hallo Felix, natuurlijk is dat niet eerlijk. Ik wacht sinds februari 2020 op terugbetaling van 735 euro van Brussels Airlines, en ze antwoorden zelfs niet op (web)-mails.
Een vlucht die ik laatst nam en geboekt was om op 2 uur van X naar Z te vliegen, werd door Brussels Airlines veranderd in 2 vluchten, van X naar A, en dan van A naar Z. Totale reistijd 22 uur. En je kan er niets tegen doen. De laatste vlucht vertrok op tijd en kwam op tijd aan. Zo corrupt is deze maatschappij (en met hen Ryanair, TUI fly en alle andere....)
En..... testaankoop doet er niets aan, want ze wachten tot 10.000 mensen een klacht via hen bundelen, hoe meer volk, hoe meer ze verdienen (10% moet je aan hen geven...)

Meld je aan om toegang te krijgen.

28/09/2020
, Gereageerd:

Dag Felix, nee dit is inderdaad niet correct ! Wil je weten wat je rechten zijn kan je gerust hiervoor onze juridische dienst contacteren via het gratis nummer 080029510 (elke werkdag tot 18u, vrijdag tot 16u45). Vriendelijke groeten,^An

Meld je aan om toegang te krijgen.

25/09/2020

nu ook eindelijk via Testaankoop claim ingediend, laat ons hopen. Ik boek in elk geval nooit meer bij Ryanair en Vueling...

Meld je aan om toegang te krijgen.

28/10/2020
, Gereageerd:

Hallo Karen, Het zal niet baten, want Testaankoop doet niets voor jou. Ze sturen mogelijk je mailtje door naar Ryanair, maar verder gebeurt er niets. Dat is wat de "Advocaten waar An je telkens naartoe verwijst mij zelf hebben gezegd (na veel druk te hebben gezet).
Puur bedrog.

Meld je aan om toegang te krijgen.

06/10/2020
, Gereageerd:

Bij VEULING zal ik ook NOOIT meer boeken!
Ik ga me morgen informeren bij het Europees centrum voor de consument.
Heeft U reeds informatie met betrekking tot Veuling?

Meld je aan om toegang te krijgen.

28/09/2020
, Gereageerd:

Beste Karen, bedankt om gebruik te maken van het online reisformulier op onze site ! Je kan inderdaad een klacht indienen om o.a. terugbetaling te vragen via deze link: https://www.test-aankoop.be/collectieve-acties/formulier-reisproblemen . Twijfel ook niet om ons te bellen op het gratis nummer 080029510 (elke werkdag tot 18u, vrijdag tot 16u45). Mvg, ^An

Meld je aan om toegang te krijgen.

22/09/2020

Ik lees in TA 655 (sep2020) dat er voor contracten reisverzekering op JAARbasis tegemoetkomingen zijn ( kunnen zijn). Uw modelbrief heeft het enkel over een aanvraag van een verzekering gebonden aan een specifieke reis. Ik heb daarentegen een reis - en bijstandsverzekering bij Touring , jaarbasiscontract omdat ik normaal enkele keren per jaar vertrek ( beterkoop) .Wegens corona zijn twee geboekte reizen niet kunnen doorgaan en zal er voor de vervaldag van deze polissen ( ergens februari 2021) ook niets meer inzitten. Ik betaalde dus voor beiden een vol jaar en kan er geen gebruik van maken . Kan hier iets gerecupereerd ?

Meld je aan om toegang te krijgen.

23/09/2020
, Gereageerd:

Beste Gilbert, hiervoor kan je ons best even contacteren via het gratis nummer 080029510 (elke werkdag tot 18u, vrijdag tot 16u45), een speciaal nummer dat we hebben gecreëerd voor alle vragen mbt reizen en formaliteiten allerhande in tijden van corona. Onze advocaten helpen je dan verder met het nodige advies. Mvg, ^An

Meld je aan om toegang te krijgen.

15/09/2020

en de europese ziekteverzekering ( blauwe kaart) telt die als naar zone rood gaat

Meld je aan om toegang te krijgen.

21/09/2020
, Gereageerd:

Hallo Bart, voor al je vragen over reizen kan je ons gerust bellen op het gratis nummer 080029510, we geven je dan de nodige informatie mbt tot je reisbestemming en de formulieren die eraan te pas komen. ^An

Meld je aan om toegang te krijgen.

15/09/2020

als je een betaalde reis dient te annuleren wegens ziekenhuisopname, wie dient er dan terug te betalen, de touroperator of de reisagent?

Meld je aan om toegang te krijgen.

21/09/2020
, Gereageerd:

Dag Johan, ik raad je aan om hiervoor contact op te nemen met onze advocaten via het gratis nummer 080029510 (elke werkdag tot 18u, vrijdag tot 16u45). Zij kunnen je dan het nodige advies verstrekken en je zeggen welke stappen je kan ondernemen. Mvg, ^An

Meld je aan om toegang te krijgen.

15/09/2020

Beste

Wij zijn van vorige week donderdag terug uit Malaga. Dit was 2 dagen eerder dan voorzien. We hadden een pakketreis geboekt bij Tui. Is er dan nog recht op enige compensatie. Het is natuurlijk de Belgische overheid die beslist had dat Spanje een rode zone werd.

met vriendelijke groeten
Norman Canoot

Meld je aan om toegang te krijgen.

21/09/2020
, Gereageerd:

Beste Norman, jammer dat je vroeger dan voorzien bent moeten terugkeren. Als je wil weten wat je rechten zijn in deze kan je onze advocaten contacteren via het gratis nummer 080029510 (elke werkdag tot 18u, vrijdag tot 16u45). Twijfel niet om hen te bellen, ze helpen je graag verder ! ^An

Meld je aan om toegang te krijgen.

14/09/2020

Wij zijn met 7 koppels, die niet in mekaars bubbel zitten, maar jaarlijks een weekend in september een huis huren. Dit jaar was dat in Nederland met Roompot vakanties en wij hebben in augustus al laten weten dat we dit naar volgend jaar willen verplaatsen, omwille van de bubbel van 5 in België. Maar in Nederland bestaat die bubbel niet en ze willen geen voucher geven en we moeten 90% betalen voor de annulatie . Is dit wel correct, wij kunnen toch niet in overtreding gaan, met 14 personen in een huis?

Meld je aan om toegang te krijgen.

28/10/2020
, Gereageerd:

Hallo Vera, als je in Nederland een regel hebt van 7 bubbels, dan ben je in Nederland niet in overtreding omdat in België een regel van 5 bubbels kent. Toch zou ik het onverstandig vinden voor jezelf, je familie en vrienden om met zoveel mensen samen te gaan hokken in een huis (hoe groot ook). De kans op infectie is proportioneel veel te groot. Liever een jaartje overslaan, denk ik.

Meld je aan om toegang te krijgen.

15/09/2020
, Gereageerd:

Beste Vera, het is inderdaad niet evident om in deze omstandigheden te beslissen of je vertrekt of niet, er gelden nu eenmaal andere spelregels in het buitenland. Twijfel dus niet om onze gratis bellijn te contacteren via het nummer 080029510 (elke werkdag tot 18u, vrijdag tot 16u45). Onze advocaten geven je dan meer info hieromtrent. Mvg, ^An

Meld je aan om toegang te krijgen.

10/09/2020

Hallo , wij hadden een reis vlucht geboekt naar Spanje dd 04/09/2020 bij Tuifly. Deze werd geannuleerd en ondertussen hebben wij ook al een voucher gekregen van Tuifly. Maar wij hadden ook een wagen gehuurd in Allicante en deze kunnen wij niet terugbetaald krijgen, omdat we later dan 48 uur voor vetrek hebben geannuleerd. Is dit korrekt of zouden wij ons geld nog kunnen recupereren? mvg

Meld je aan om toegang te krijgen.

15/09/2020
, Gereageerd:

Dag Gerard, als een vlucht wordt geannuleerd door je luchtvaartmaatschappij dan heb je in principe recht op terugbetaling van je vlucht, je kan uiteraard wel een voucher / omboeking aanvaarden als je dit verkiest. Dit geldt ook voor een pakketreis (vlucht + verblijf) vanaf 20 juni : je hebt recht op terugbetaling als je pakketreis werd geannuleerd door de organisator. Meer iinfo kan je bekomen via het gratis nummer 080029510 (elke werkdag tot 18u, vrijdag tot 16u45). Onze advocaten helpen je graag verder ! Mvg, ^An

Meld je aan om toegang te krijgen.

09/09/2020

Wij vertrokken normaalgezien morgenochtend met ryanair van Eindhoven naar Ibiza. Maar aangezien ibiza in België code rood is mogen wij niet vertrekken. Wat we ook niet zullen doen! 3 maal telefonisch contact opgenomen met ryanair. We konden omboeken mits bijbetaling van min 200 €.. Wat veel is aangezien we maar voor 3 dagen weg gingen en al bijna 500€ hadden betaalt voor onze tickets. Dus dat zien we niet echt zitten aangezien de kans er steeds bijft inzitten dat gebieden lang code rood zullen krijgen.
Dus zijn we volgens ryanair gewoon ons geld kwijt...

Meld je aan om toegang te krijgen.

15/09/2020
, Gereageerd:

Beste Bianca, wat jammer dat jullie dit overkomt ! Je mag inderdaad van België niet vertrekken naar een rode zone, voor meer info hieromtrent kan je gerust onze advocaten raadplegen via het gratis nummer 080029510 (elke werkdag tot 18u,vrijdag tot 16u45). ^An 

Meld je aan om toegang te krijgen.

15/09/2020
, Gereageerd:

zelfs als zone rood veiliger is volgens de officiele cijfers van het land dan hier in België? lijkt me raar dat men je kan verplichten in een onveiligere zone in dit geval Belgi¨te blijven

Meld je aan om toegang te krijgen.

15/09/2020
, Gereageerd:

R waarde West Vlaanderen 1,5 aantal besmettingen 75,5 op 10000 provincie Malaga r waarde 0,5 20,9 nieuwe besmettingen op 100000 dus men verplicht je om hier gemakkelijker besmet te geraken, ik vermoed niet dat de overheid hier je kan verplichten hier meer kans op te lopen om ziek te worden.

Meld je aan om toegang te krijgen.

21/09/2020
, Gereageerd:

Hoi Bart, als Belgische onderdaan ben je in principe verplicht de Belgische wetgeving na te leven. Dit wil zeggen dat als het overgrote deel van Spanje rode zone verklaard wordt, dit inhoudt dat niet-essentiële verplaatsingen (toeristische uitstappen) naar Spanje niet langer zijn toegestaan. Er hangt je bovendien een boete boven het hoofd als je toch vertrekt. 

We begrijpen dat de standpunten van Buitenlandse Zaken gebaseerd zijn op de ontwikkeling van de pandemie. Maar we vinden dat de autoriteiten tevens moeten begrijpen dat er een aantal praktische, economische en financiële gevolgen voortvloeien uit deze beslissingen, die op zijn zachtst gezegd abrupt zijn. Wij stellen ons vragen bij het optreden van de regering op dit gebied, gezien het gebrek aan flankerende maatregelen.  Mocht je nog vragen hebben hieromtrent kan je ons gerust contacteren via het gratis nummer 080029510 (elke werkdag tot 18u, vrijdag tot 16u45). Mvg, ^An

Community

Familie & vrije tijd

mobile

Gerelateerde discussies