Hoe wij testen

De methodologie van het onderzoek naar de luchtvaartmaatschappijen

26 april 2017
vliegmaatschappij

26 april 2017
We hebben 11 000 passagiers uit acht verschillende landen gevraagd om 72 luchtvaartmaatschappijen te beoordelen. Ze letten daarbij vooral op het comfort aan boord, de maaltijden, de stiptheid en de prijs/kwaliteitverhouding.

Ons onderzoek naar de luchthavens en de luchtvaartmaatschappijen vond plaats tijdens de laatste maanden van het jaar 2016 via een vragenlijst die zowel per post als per mail werd doorgestuurd.

De hoofdrolspelers in onze enquête

Elfduizend passagiers uit acht verschillende landen (Italië, Australië, België, Brazilië, Denemarken, Frankrijk, Portugal en Spanje) evalueerden 72 luchtvaartmaatschappijen, naargelang hun eigen ervaring tijdens het jaar 2016.

Wat hebben we beoordeeld?

We hebben de volgende aspecten beoordeeld:

  • comfort aan boord;
  • maaltijden;
  • stiptheid;
  • prijs/kwaliteitverhouding;
  • check-inprocedure;
  • boordpersoneel.

 

Raadpleeg de resultaten van
de enquête over de luchtvaartmaatschappijen