Tips

Luiers niet geleverd

19 juni 2019

19 juni 2019
Een echtpaar kocht een voorraad luiers voor één jaar via Groupon, maar de luiers kwamen nooit aan. Het paar sloot zich aan bij onze groepsvordering en kreeg het volledige bedrag terug.

Mijnheer en mevrouw Deberdt uit Rumbeke tekenen net vóór de geboorte van hun derde zoon een contract met Pamperbox, via Groupon. De overeenkomst bepaalt dat ze elke maand een pak luiers krijgen tegen een voordelige prijs: zowat de helft van de prijs in de supermarkt.

Maar er wordt geen enkel pakket afgeleverd. Ze komen er snel achter dat er een probleem is met de firma Pamperbox, en vernemen bovendien dat Test Aankoop een groepsvordering tegen Groupon heeft opgestart (de tussenpersoon die de bestellingen heeft doorgegeven). Ze sluiten zich aan bij de actie.

Wij kwamen tussenbeide

In 2017 begonnen we een groepsvordering tegen Groupon om de terugbetaling te eisen van luiers die via Groupon werden besteld (en betaald) bij Pamperbox.

In 2018 troffen we een minnelijke schikking met Groupon. De gezinnen die zich bij onze actie hadden aangesloten, kregen in de loop van de volgende maanden een terugbetaling van € 200 contant en van € 100 in de vorm van een krediet op hun Groupon-rekening. Zo is alles toch nog goed afgelopen voor de familie Deberdt, die het volledige bedrag hebben teruggekregen.

Een probleem? Wij kunnen je helpen

Heb je ook een probleem? Aarzel niet om gebruik te maken van onze klachtenbox om je klacht via Test Aankoop te versturen. Hierdoor oefen je extra druk uit op het bedrijf en help je anderen in gelijkaardige situaties.

Naar de klachtenbox