Tips

Uiteindelijk toch korting op schoenen toegekend

17 september 2018

17 september 2018
Onze abonnee bestelt online een paar schoenen die in promotie staan. De schoenen worden snel geleverd, maar vallen nogal klein uit. Op de vraag om ze in te ruilen voor een maatje groter, klinkt het dat de kortingen afgelopen zijn en dat onze abonnee nu de volle pot moet betalen. Na onze tussenkomst krijgt hij echter toch nog korting!

Frank Jorissen uit Schriek bestelt online een paar schoenen bij United Brands. Ze staan in promotie: € 112 in plaats van € 160. De schoenen worden snel geleverd maar vallen nogal klein uit. “Geen enkel probleem”, denkt Frank waarop hij de schoenen terugstuurt, vergezeld van het bijhorend retourformulier, en vraagt om ze in te ruilen voor een maatje groter. In plaats daarvan betaalt United Brands de € 112 terug.

Frank surft bijgevolg opnieuw op de website om de juiste maat te bestellen. Maar nu kosten de schoenen daar € 160, aangezien de promotie niet langer geldt.

Onze abonnee belt naar United Brands om de situatie uit te leggen, maar aan de andere kant van de lijn klinkt het dat de “schoenenmaand” met de grote kortingen voorbij is en dat hij nu de volle pot moet betalen.

Goed geregeld!

Wij wijzen United Brands erop dat mijnheer Jorissen eenvoudigweg had gevraagd om van maat te wisselen en dus niet om te worden terugbetaald. En dat hij daarom het voordeeltarief dat van kracht was op het moment van de eerste bestelling moet genieten. United Brands vertelt ons dat de korting inderdaad niet langer geldig is maar dat ze na overleg hebben beslist om uitzonderlijk een kortingsbon van € 48 toe te kennen aan onze abonnee, het verschil tussen de volle prijs van € 160 en de actieprijs.

Een probleem? Wij kunnen je helpen

Heb je ook een probleem? Aarzel niet om gebruik te maken van onze klachtenbox om je klacht via Test Aankoop te versturen. Hierdoor oefen je extra druk uit op het bedrijf en help je anderen in gelijkaardige situaties.

Naar de klachtenbox