Tips

Wij verkregen vergeving voor vergetelheid van consument

22 november 2018
Frank De Baere

22 november 2018
Onze abonnee kon na een dure oogoperatie niet op zijn hospitalisatieverzekering terugvallen omdat hij was vergeten om de verzekeraar bepaalde papieren te bezorgen. Dankzij onze tussenkomst is de verzekeraar toch overstag gegaan.

Frank De Baere uit Maarkedal onderging een operatie aan zijn oog. Dat kostte hem € 3 500. Hij was van plan om de terugbetaling te vragen via zijn hospitalisatieverzekering, tot hij besefte dat hij niet langer over zo’n dekking beschikte. Zolang hij bij zijn vorige werkgever aan de slag was, kon hij wel degelijk op een collectieve hospitalisatieverzekering terugvallen. Maar toen hij het bedrijf had verlaten, had hij nagelaten om de nodige stappen te zetten om de verzekering op individuele basis voort te zetten. Het was dan ook normaal dat de verzekeraar weigerde om hem te vergoeden. 

Frank was zich er maar al te goed van bewust dat het zijn eigen schuld was, maar hij vroeg ons om toch bij de maatschappij te bemiddelen. Per slot van rekening was hij 20 jaar bij haar verzekerd geweest ...  

Goed geregeld!

Wij hebben de zaak van Frank De Baere bepleit bij de verzekeringsmaatschappij.

We legden uit dat toen hij wegging van bij zijn vorige werkgever, hij heel duidelijk had laten verstaan dat hij de hospitalisatieverzekering op individuele basis wou voortzetten. Alleen was hij vergeten om daarvoor het juiste document aan de verzekeraar te bezorgen.

Dat blijkt een schot in de roos. De maatschappij is overduidelijk van goede wil. Ze aanvaardt om de polis opnieuw te activeren en een vergoeding toe te kennen voor de oogoperatie. Tot grote voldoening van Frank De Baere.

Een probleem? Wij kunnen je helpen

Heb je ook een probleem? Aarzel niet om gebruik te maken van onze klachtenbox om je klacht via Test Aankoop te versturen. Hierdoor oefen je extra druk uit op het bedrijf en help je anderen in gelijkaardige situaties.

Naar de klachtenbox