Tips

Een voorraad cola

16 oktober 2018

16 oktober 2018
Onze abonnee bestelt bij Carrefour Drive 20 pakken met 6 flessen Pepsi in promotie. Wanneer ze de bestelling wil afhalen, zegt men haar dat dit niet meer mogelijk is. Wij komen tussen en enkele dagen later kan ze toch de 10 flessen kopen tegen de voordeelprijs!

Chantal Meganck uit Oostende ziet in de reclamefolder van Carrefour een pak met 6 flessen Pepsi in de aanbieding staan. Ze besluit om 20 pakken online te bestellen bij Carrefour Drive.

Volgens de bevestigings-e-mail mag ze haar bestelling de volgende middag afhalen bij Carrefour Drive in Brugge.

Maar de volgende ochtend krijgt ze telefoon van de winkel: de voorraad is blijkbaar uitgeput. Als ze de cola toch nog wil, kan ze in de winkel een tegoedbon krijgen. Daarmee kan ze de pakken alsnog tegen de voordeelprijs kopen als ze weer voorradig zijn.

Chantal gaat dus de bon afhalen. Maar enkele uren later belt de winkel opnieuw om te zeggen dat ze haar bestelling helemaal niet meer kan afhalen "omdat we (Carrefour) een vergissing hebben begaan". Zonder verdere uitleg.

Onze abonnee legt zich daar niet bij neer en antwoordt dat ze een tegoedbon voor 20 pakken tegen voordeelprijs heeft gekregen. Dezelfde avond nog stuurt Carrefour een e-mail om te melden dat haar bestelling is geannuleerd. Dat pikt onze abonnee niet. Daarom neemt ze contact met ons op.

Goed geregeld !

Wij wijzen Carrefour in Brugge erop dat de winkel de reclameactie moet nakomen. Per slot van rekening vermeldde die geen maximale aankoophoeveelheid. We vragen dus om onze abonnee de 20 pakken die ze heeft besteld, alsnog te verkopen tegen de voordeelprijs. De winkel belooft om meteen contact op te nemen met mevrouw Meganck en haar een oplossing voor te stellen. Enkele dagen later laat onze abonnee weten dat ze de 120 flessen cola toch nog heeft kunnen kopen tegen de voordeelprijs.

Een probleem? Wij kunnen je helpen

Heb je ook een probleem? Aarzel niet om gebruik te maken van onze klachtenbox om je klacht via Test Aankoop te versturen. Hierdoor oefen je extra druk uit op het bedrijf en help je anderen in gelijkaardige situaties.

Naar de klachtenbox