Nieuws

Test-Aankoop, meer dan ooit ten dienste van de consument

15 maart 2016
voor de consumenten

15 maart 2016

Vandaag is het de Internationale Dag van de Consument. Een mooie gelegenheid om eraan te herinneren dat wij ons al 60 jaar inzetten om consumenten de nodige antwoorden te bezorgen, en dit voor de meest uiteenlopende materies. We hebben ook een nieuwe tool ontwikkeld waarmee u rechtstreeks in contact kunt treden met een bedrijf dankzij onze steun.

Wilt u snel en efficiënt een oplossing vinden voor uw geschil met een bedrijf?

  • Ontdek onze nieuwe online klachtenmodule, die u toelaat om rechtstreeks in contact te treden met een bedrijf met onze steun. 

Tevreden consumenten

Mooie beloning op de Internationale Dag van de Consument: de tevredenheid over onze geleverde diensten bedroeg in 2015 bijna 90 %! Maar het werk gaat verder… Sinds vorig jaar beschikken we over een nieuwe online klachtenmodule, waarmee 92 % van de consumenten wiens dossier is afgesloten zijn gelijk heeft gehaald. Het is dus een nieuwe manier om snel en efficiënt conflicten op te lossen.

100 000 juridische vragen per jaar

U kent Test-Aankoop uiteraard van onze maandelijkse tijdschriften met vergelijkende tests, adviezen en tips om te besparen of gewoonweg nuttige informatie over verschillende onderwerpen. Daarnaast bieden we echter ook toegang aan vele online vergelijkingsmodules (telecom, energie, verzekeringen, supermarkten, …). Belangrijk in onze werking zijn verder ook onze 50 advocaten die jaarlijks meer dan 100 000 juridische vragen behandelen in de meest uiteenlopende domeinen. Deze advocaten komen tussenbeide in gemiddeld 30 nieuwe dossiers per dag. Als u als consument een juridische vraag hebt, kunt u hen gemakkelijk contacteren via het nummer 02 892 37 05.

Internationale Dag van de Consument

15 Maart is geen doordeweekse dag: het is sinds 1983 de Internationale Dag van de Consument. Tijdens een uiteenzetting voor het Amerikaanse Congres op 15 maart 1962, heeft de Amerikaanse president J.F. Kennedy de vier fundamentele consumentenrechten vastgelegd: recht op veiligheid, recht op informatie, recht op keuze en het recht om gehoord te worden.

Al 60 jaar lang zetten we ons in om deze rechten te beschermen en te doen gelden, op basis van onze drie fundamentele waarden: onafhankelijkheid, expertise en nabijheid. Meer dan ooit blijven we ons werk verder zetten!