laatst gewijzigd op: 08/10/2018

Klachten firma Herfra

In december 2013 werd ik opgebeld en uitgenodigd op een opendeur dag in Zulte, bij de firma Herfra. Ik bestelde daar tafels en stoelen voor buiten, dat was begin januari. Deze zouden geleverd worden in de maand juni 2014. Ik heb toen een voorschot betaald maar nog steeds kunnen ze niet leveren. Zijn er nog mensen die met Herfra problemen hebben? Kan ik mijn voorschot terug krijgen en zo ja, hoe moet ik dat doen? Ze weigeren en beloven steeds dat ik mijn goederen wel zal krijgen....

Doe mee

Je vindt onze community leuk en wil graag je ervaring delen? 
Een account aanmaken is zo gebeurd.

Je zal dan hulp kunnen vragen,

kwaliteitsantwoorden ontvangen,

en op de hoogte blijven van de nieuwigheden

Registreer je gratis

reacties

User name
beekje
29/01/2015

Dit is heel herkenbaar. Ik heb net hetzelfde voor. Ze hebben mijn bed geleverd, maar al de rest (kast en salontafel) is nog steeds niet geleverd.

Als ik de vertegenwoordigster bel kan ze mij nooit zeggen wanneer mijn gerief gaat komen. Ik zit hier al 5 maand zonder salontafel!  Met mijn bed heb ik ook problemen, kraakt enorm!  Mijn man vond dit allemaal louch, ze bellen u op, met de blabla dat je de kans krijgt om de artikelen aan te schaffen want normaal verkopen ze die aan de winkels(?) . Ik ben mijn vertrouwen helemaal kwijt in Herfra. Gelukkig heb ik geen voorschot gegeven! Bij mij moeten ze niet meer komen, nooit meer!!!!

User name
thomasdecoene
05/02/2015

Beste mensen, als er een leverdatum op uw bestelbon staat dient er een "redelijke leveringstermijn" te zijn. Indien dit niet zo is en de levering duurt veel te lang kan je best eerst aangetekend reageren. Je kan uw voorschot terug vragen of de koop "ontbinden". In sommige gevallen kan je zelfs schadevergoeding krijgen. 

User name
replayblankenberge
12/02/2015

wij hebben nog geen problemen gehad met Herfra, enkel positieve ervaring en goede service. een zeer goede matras gekocht waar we nu perfect op slapen en binnen de levertermijn en ook kast gekocht waar ons gezegd werd dat er bijna tot een jaar wachttijd kon zijn omdat deze met de hand gemaakt worden en moeten worden ingevoerd en de kast was erna 8 maand dus ruim binnen het jaar. we overwegen nu zelf er nog een salon aan te kopen.

User name
koen De Brabander
26/02/2015

Bijdrage verwijderd wegens inbreuk op de gebruiksregels

User name
fre vandebusse
03/03/2015

Ik wens hier ook op te reageren want ook wij werden vriendelijk uitgenodigd. Als zelfstandige kregen we de "uitzonderlijke "kans om binnen te geraken in de groothandel en rechtstreeks aan te kopen. Mijn vrouw ging hier op in maar eens we daar aangekomen waren werden we belaagd door een zeer opdringerige verkoopster die mijn vrouw absoluut een nieuwe boxspring wou verkopen. Toen ik hier niet in mee wou gaan waren het de tuinmeubelen die aan vernieuwing toe waren. De verkoopster had zeer veel te vertellen en wist op alles een antwoord maar als ik meer wou weten over hun activiteit als groothandel, wrong ze zich in 1000 bochten. Ze kon/ wou  geen referenties geven waar of bij wie de artikelen te koop staan. Het hele verhaal ruikt naar een goedkope verkoopstruc als het al geen oplichting is. De leveringstermijn wordt ongeveer vastgelegd maar er werd wel een voorschot gevraagd. Gelukkig heb ik mijn vrouw kunnen overtuigen er niet op in te gaan en zijn we terug huiswaarts gekeerd na een verloren namiddag. 

User name
nathaliedw1
13/03/2015

Ook wij hebben problemen met de firma. Wij kochten vorig jaar zetels voor in de tuin. Deze zetels gingen geleverd worden met beschermhoezen maar bij de levering bleken die hoezen daar niet bij te zijn. Mijn man had daarna enkele keren telefonisch contact en steeds waren de hoezen niet binnen. Ondertussen stonden onze zetels onbeschermd de hele winter buiten en zijn ze vuil, ik krijg ze niet proper(wit). Deze week belden ze dat de hoezen binnen zijn, 8 a 9 maanden later. Schandalig! En nu?

User name
a.vanrompuy
18/03/2015

IUk

User name
a.vanrompuy
18/03/2015

a

User name
koen De Brabander
19/03/2015

Bijdrage verwijderd wegens inbreuk op de gebruiksregels

User name
lichtje
22/03/2015

sorry maar al wat ik hier lees is echt onwaar; dit is geschreven me dunkt door een op en top   psychopatische man   die mensen wil raken ; ik ben enorm ontgoocheld dat testaankoop dergelijke leugens op hun site wil toelaten; Testaankoop doe eens ernstig opzoek werk naar deze man die onder verschillende nicknames mensen wil schaden;


User name
lichtje
22/03/2015

                  


User name
lichtje
22/03/2015

                       



User name
lichtje
23/03/2015

                       

User name
lichtje
23/03/2015

beste mensen, bovenstaande klachten zijn geschreven door één en dezelfde persoon (man) die schade wil aanrichten aan de firma en zijn verkopers; dit is zo verwerpelijk en laag bij de grond; als je zo ver bent gekomen om mensen te treffen, moet je wel HEEL ZIEK zijn in je hoofd.

User name
fleur
23/03/2015

lieve mensen, wat een grote onzin allemaal van wat hierboven geschreven is. Ik ben al heel lang klant bij Herfra en nog nooit heb ik slecht ervaren met het bedrijf. Toen er toch iets niet goed was met een artikel hebben ze dit binnen de 2 weken geregeld en ik was weer tevreden.

Als je in een winkel iets gaat kopen, hetzij een auto of kledij of meubels kan er ook iets fout gaan! waarom hier dan zo over doordrammen.

Daarbij denk ik toch wel dat als je uitgenodigd bent voor daar naar toe te gaan, je zelf beslist of je tot een aankoop overgaat of al dan niet.

Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik verplicht was om te kopen want anders had ik daar ook niet gekocht.

Ik hoop dat mensen net als wij ook zo positief ervaren hebben en dit met een bericht op dit forum willen meedelen.

fleur




User name
driesk
01/04/2015

Mijn vrouw heeft vorige week van deze firma telefoon gehad.
Naar aanleiding van opening van een nieuwe vestiging kunnen we volgen weekend langsgaan.
Er wordt ons 50% korting beloofd.
Heb al eens gegoogeld en geloof er geen snars van.
Wie herkend dit verhaal?


User name
koen De Brabander
02/04/2015

Bijdrage verwijderd wegens inbreuk op de gebruiksregels

User name
eerlijkduurt
18/04/2015


User name
Riekie Fobiekie
29/04/2015

Het is goed mogelijk dat er ontevreden klanten zijn, maar heb je die niet in elk bedrijf? Uit ervaring kan ik zeggen dat er een uitstekende dienst na verkoop is bij Herfra. Ik ken mensen die problemen hadden met hun zetels, en die hebben zonder enig probleem een nieuwe gekregen. Probeer dat maar eens op een ander... Eventuele fouten worden altijd rechtgezet. En de meubelen worden gratis thuis geleverd. Bij veel andere meubelzaken moet je voor thuislevering betalen. Ik heb eens een eetplaats gekocht bij een andere meubelzaak uit Zulte, en daar waren ook problemen mee. De bodemplaat van mijn dressoir was maar half afgeboord, en het was zo krom als een banaan. Ik heb toen een maand moeten wachten tot ik een andere bodemplaat kreeg. Ik heb dat dressoir achteraf nooit helemaal goed kunnen monteren. De deuren waren onmogelijk deftig te regelen, en daardoor sleepten ze en hingen ze krom en scheef. En bij een meubelzaak uit Vichte heb ik eens een slaapkamer gekocht, en daar had ik specifiek montagemateriaal tekort. Ik heb uiteindelijk wel dat materiaal gekregen, maar ik werd aan de telefoon eerst wel afgesnauwd en eigenlijk uitgemaakt voor leugenaar. Fouten gebeuren dus overal, maar bij Herfra worden die tenminste wel rechtgezet in de mate van het mogelijke.

User name
sylvadecoster
29/04/2015

Ik ga hier even tegen de hele boel in. Herfra is een firma waar ik helemaal geen klachten over heb. Wij vinden het een heel aangename toffe manier om op afspraak te kunnen komen en een individuele rondleiding te krijgen met een heel deskundige uitleg. Dat gaf ons als klant het gevoel geen nummer te zijn en we voelden ons op een persoonlijke manier benaderd, zonder tijdsdruk, aangename uitwisseling met de verkoper. 

Ik kan begrijpen dat er mensen ontevreden kunnen zijn over te lange leveringstermijnen of de kwaliteit van een artikel dat ontgoochelt. Maar wij hebben die problemen nooit gehad met Herfra. Leveringstermijn was altijd OK en bij een probleem van een bed hebben wij dat meteen ook gemeld, is men ook ter plaatse komen kijken wat ze konden doen en is er ook effectief voor een oplossing gezorgd. De dienst na verkoop bij Herfra werkt dus effectief wel en is geen nep of verzinsel hoor.

Ik denk dat Herfra net zoals alle bedrijven met problemen en klachten zit, ... welk bedrijf heeft dat niet? Belangrijk is na te gaan wat een bedrijf dan doet met die klachten: gewoon negeren of een oplossing zoeken? 100% klantentevredenheid is een doelstelling dat elk serieus bedrijf heeft, maar nog nooit heeft bereikt. 't Feit alleen om ernaar te streven en dat te willen behalen, vind ik persoonlijk een goede indicatie want dat wijst erop dat het bedrijf gezond is, goed bezig is en verder wil evolueren.


User name
wendy.vds@scarlet.be
20/07/2015

Wij zijn ingegaan op een uitnodiging en ondertussen hebben we onze tuinmeubelen thuis gekregen, we zijn een zeer tevreden klant .

User name
isa delod
04/08/2015

In augustus 2012 werd ik als zelfstandige uitgenodigd om de showroom te bezoeken. "Ze verkochten normaal aan winkels maar de overstock wilden ze aan zelfstandigen tegen grote kortingen aanbieden". Wij waren op zoek naar een nieuw bed. Dus dit leek interessant.


Alles verloopt zeer formeel. Je krijgt een kaart en enkel met die kaart op dat uur mag je binnen. 

In de winkel zelf waren zeer veel mooie producten. Smaken verschillen maar het was mooi materiaal. 

Wij wilden uiteindelijk ook nieuwe stoelen kopen maar bij thuiskomst en meten bleken die de bestelde te groot te zijn en hebben we die aankoop geannuleerd. Dat is zonder problemen verlopen. 

Het bestelde bed en de 2 matrassen werden op de voorgestelde datum geleverd. En op een zeer professionele wijze in elkaar gezet. 

Ik heb ook mijn twijfels over die grote kortingen. Voor het bed hebben we de marktprijs betaald, die stoelen waren wel goedkoop. Maar je kan nergens vergelijken. 

Uiteindelijk beoordeel je je aankoop aan de prijs die je hebt betaald en die lijkt mij nog altijd ok, maar niet zo'n super deal zoals aangekondigd in het telefoontje. Uiteindelijk heb ik zelf wel beslist om de kopen natuurlijk. 

Wat mijn wel een beetje stoort is het verhaaltje errond. Herfra heeft een verkoopmodel en dat houdt in dat ze enkel mensen op uitnodiging de "showroom" binnen laten. Ze hebben hiervoor gekozen en maar komen er niet voor uit. Dit is geen groothandel die dan aan dumpingprijzen z'n spullen verkoopt aan andere zelfstandigen. Maar over het productengamma kan ik niets negatief zeggen. En de afhandeling gebeurde bij ons ook correct. 

User name
Test-Aankoop
05/08/2015

Geachte


Met deze vraag kan u terecht op onze juridische dienst die u verder informeert 

(telefoon 02/5423434 ma-vrij 9u tot 12.30 u en 13 u. tot 16u. gedurende de maand augustus)

 

Vriendelijke groeten


Test-Aankoop

User name
veronique.vroman
30/08/2015

Wij, Familie Wysselinck-Vroman, hebben op de verkoop in 2014, 2 ligbedden en 1 tafeltje besteld voor levering april 2015. Wij ontvingen echter maar 1 ligbed en het tafeltje en na herhaaldelijk telefonisch contact en e mail verkeer werd het tweede ligbed geleverd in augustus (NA de zomer weliswaar) met de belofte om het reeds geleverde ligbed terug mee te nemen zodat de 2 ligbedden van hetzelfde lot zouden zijn.

Toen de chauffeur echter op 12 aug aanleverde, had hij slechts 1 ligbed bij en was totaal niet op de hoogte van de omruiling. 
Bijgevolg stuurden wij een mail met de vraag wat er nu precies zal gebeuren. Nu zijn we bijna 3 weken verder en nog steeds kwam er geen reactie. Vanuit commercieel oogpunt KAN DIT TOCH NIET ! 
Wel zijn wij ondertussen al weer opgebeld geworden voor een nieuwe verkoop waar wij uiteraard niet geneigd zijn om naar toe te gaan. 

User name
de meyer - coene
05/11/2015

wij kochten in alle vertrouwen een grote lederen salon bij herfra te zulte. Deze werd geleverd net voor het verlof in 2015. Bij levering was duidelijk een scheur op te merken. Dit hebben we onmiddellijk laten vaststellen door de leveranciersmannen. Zij hebben dat dan ook op onze leveringsbon vermeld en ons de raad gegeven foto's en eventuele andere klachten door te mailen. We hebben ruime tijd gewacht mits het verlof was maar tevergeefs want er kwam geen enkele reactie. Na telefonisch contact met n.van herfra, die de klachten behandelt eind augustus-begin september, zijn wij snel afgewimpeld met de woorden dat het te druk is maar geen nood we lagen nu bovenaan en de klacht zou snel behandelt worden. In oktober hadden wij nog steeds geen reactie gekregen. Toen weer proberen bellen met n.van herfra maar tevergeefs. Ik sprak in op de voicemail. Wederom tevergeefs. Ondertussen hadden wij al met velen gepraat over herfra en de moed zakte ons in de schoenen want blijkt dat herfra goed is voor verkoop maar klachten behandelen ze niet. Deze week opnieuw contact gezocht met n. van herfra maar blijkt nu dat zij daar niet bevoegd voor is maar wel haar overste. Wij worden dus nogmaals voor schut gezet en in de kou gezet door deze firma. Hoe kan een firma zo verder bestaan als ze geen service bieden. Problemen kunnen inderdaad optreden maar dienen ook opgelost te worden. Er bestaat toch nog altijd iets als garantie. 

User name
VOSTJE1986
05/01/2016

Ik heb in augustus 2015 2 zetels besteld die in december 2015 geleverd zouden worden. Ik kreeg op tijd telefoon dat de zetels binnen waren en de dag nadien geleverd zouden worden. De dag nadien kreeg ik opnieuw telefoon om te melden dat de zetels toch niet binnen zijn, maar dat ze hetzelfde type (1 stuk ander kleur) wel binnen hebben en deze zouden willen in bruikleen leveren tot de bestelling wel geleverd zou worden. Dit heb ik niet gedaan. Tot nu toe nog altijd niks vernomen en we zijn al een maand na levertermijn, ik denk er zwaar over om alles te annuleren en m'n geld terug te eisen.

User name
Huybroeck
07/03/2016

Mijn zus heeft hier ook telefoon voor gekregen, en ik ben blij dat ze er nooit op in is gegaan ze vertrouwde het niet na enig zoekwerk op het internet! mijn gebuur had minder geluk want die is er wel op in gegaan een tijdje geleden, en hij is zeer ontevreden hij had zich de rit kunnen besparen vertelde hij. Het is allemaal verzonnen van de prijs tot dat ze zogezegd hun waren aan winkels verkopen.

User name
Ninien
19/04/2016

<span style="font-family: Verdana, Geneva, Tahoma, sans-serif; font-size: 12px; font-style: normal; font-variant: normal; font-weight: normal; line-height: normal;">Het is idd zo dat men mensen moet ronselen om naar hun meubels te komen kijken die zogezegd exclusief zijn en u de kans krijgt om deze aan sterk verminderde prijzen te kopen. Dit is een bedrogtrukje,ze beginnen hun prijzen heel hoog,doen er een grote smak af en daarna krijg je zogezegd nog eens 20% korting er bovenop,je uiteindelijke prijs is nog steeds duur maar te doen dan,wij lieten ons ook vangen en overwegen een annulatie,we kunnen iets gelijkaardigs kopen en dan zijn we nog goedkoper af zelfs al betalen we de 20% annulatiekosten. Ik weet uit heel goeie bron dat het verkoopstechnieken zijn om mensen te lokken en opdringerig zijn om die te doen kopen. Denk goed na voor je er op ingaat en laat je niet vangen !</span>

User name
blandgeert
21/04/2016

Een uitnodiging ontvangen van "Herfra" vorige week voor 16/04/2016. Wij zijn op eigen initiatief en zonder verplichtingen naar Zulte gereden voor een bezoek aan het bedrijf. We zijn daar zeer goed ontvangen met een lekker glaasje cava en een zeer vriendelijke verkoper, die ons in de toonzaal heeft rondgeleid, en zeer degelijke uitleg heeft gegeven over de verschillende zaken die er te koop waren.
We hebben dan ook besloten om een salon aan te schaffen, die wordt geleverd naar onze wens, voorzien voor deze zomer.
Een zeer aangename en fijne tijd doorgebracht met zeer vriendelijke mensen.

User name
JP
29/04/2016

Wij werden eveneens gecontacteerd door de firma Herfra. Na enkele opzoekingen te doen over de firma Herfra bezochten we met enig wantrouwen de zaak. Ons wantrouwen werd bevestigd toen we de prijs vroegen van bepaalde tuintafels. De prijzen die ze voor ons genoteerd hadden met de vergelijking "groothandelsprijs/winkelprijs" mochten we niet meenemen naar huis. Enkel de groothandelsprijs werd genoteerd op een ander papier en die mochten we meenemen. Wij vroegen om een simpel visitekaartje van de firma met een telefoonnummer op maar dat konden ze ons niet geven. Ze dringen er ook op aan als je van hun aanbod gebruik wilt maken om direct een beslissing te nemen voor een eventuele aankoop en mits wat aandringen van ons dan toch binnen de week te beslissen anders vervallen hun condities. Voor de tuintafel waarvan wij de prijs vroegen was die winkelprijs 3.6OO euro en hun prijs 2.252. Bij een bezoek aan een gespecialiseerde zaak van tuinmeubelen konden wij een tuintafel bestellen naar wens &nbsp;(qua samenstelling poten/blad/kleur/grootte/breedte) aan een betrouwbare kwaliteit van Belgische makelij voor 3.1OO euro winkelprijs. Dus toch goed uitkijken voor je tot een definitieve beslissing overgaat.

User name
patron
04/12/2016

Beste mensen, geloof toch deze leugens niet. Herfra is helemaal geen leverancier van de meubelwinkels!!! Ik werk zelf in de meubelsector en kan u met 100% zekerheid garanderen dat dit één grote leugen is. Zij verkopen gewoon goederen die zij in China en in Oost-Europa bestellen per container, u betaalt zogezegd groothandelsprijs maar in werkelijkheid nemen zij een zeer grote marge op hun produkten. Geloof dus aub niet dat u een goede zaak doet. Als u erheen gaat, zullen ze u (bij wijze van spreken) het mes op de keel zetten om toch maar onmiddellijk te bestellen. Maar wees niet verwonderd, dat u dan een jaar op uw goederen zult moeten wachten. Zeg dan niet dat u niet gewaarschuwd was. Dit zijn misleidende praktijken die de meubelsector een slechte naam geven, maar dit zijn geen oprechte mensen... (en geloof mij, ik kan het weten!)

User name
Test-Aankoop
08/12/2016

We mochten de laatste maanden reeds enkele klachten ontvangen over dit bedrijf, dus enige voorzichtigheid is zeker raadzaam.

Vriendelijke groeten, ^Bert

User name
Diane
30/12/2016

Beste,


Begin september werd onze tafel van herfra geleverd. Sinds begin november maken we effectief gebruik van de tafel. We eten er gemiddeld twee keer per week aan, vermits mijn vriend en ik 's middags op het werk eten. Bij de aankoop werd ons door de verkoopster verteld dat vlekken niet intrekken. Wanneer er bijvoorbeeld rode wijn gemorst zou worden, moet je de tafel met een licht vochtige doek schoonvegen. Toch gebruikten we uit voorzorg bij elke maaltijd een onderlegger. Bijna twee maand verder staat onze tafel vol donkere vlekken. De tafel wordt na elke maaltijd afgekuist, maar de vlekken gaan niet weg. We zijn niet te spreken over de kwaliteit van de tafel ter waarden van €2000.

Bij contact met de klantendienst wordt ons verteld dat de uitleg van de verkoopster niet correct is. Het ging namelijk om een verkoopspraatje. Verder kunnen/willen ze ons niet helpen. Nu hebben we een tafelbescherming gekocht. Te laat weliswaar....

Diane


User name
Test-Aankoop
02/01/2017

Beste Diane,

Bedankt voor je getuigenis. Vreemd dat men bij herfra geen oplossing wil voorstellen voor dit probleem!

We raden je aan om een klacht in te dienen bij hen via onze website om alsnog tot een positief resultaat te komen. Je mag daar volgende link voor gebruiken: https://www.test-aankoop.be/klagen/uw-klacht-rechtstreeks-naar-een-bedrijf-sturen .

Of neem even contact op met onze juridische dienst voor een eerste advies, ons rechtstreeks nummer is 02 892 37 10 (elke werkdag van 09.00-12.30 en van 13.00-17.00).

Vriendelijke groeten, ^Bert

User name
brigitadr
27/01/2017

In March 2016 we have ordered a mattress and a huge corner sofa. After receiving the products we were very disappointed. We had to return the mattress because it was spreading chemical ordors. Sofa had ugly finishing, not worth the money we paid for it - 4700 EUR!!! My advise to all - stay away from Herfra, you will pay absurd amount for their products. And they even dare to say that you purchase their products much cheaper than elswhere. We feel robbed!

User name
floream
25/07/2018

Hi,

Herfra biedt opnieuw exclusieve verkoop aan fabrieksprijzen aan.
Zijn er recent nog problemen vastgesteld door iemand?

User name
hulpia.wim
08/10/2018

Gisteren op een VIP-uitnodiging ingegaan. Ze beweren groothandel te zijn en éénmalig enkele particulieren uit te nodigen (mijn vriendin en ik waren bij de 'gelukkigen'). Na een rondleiding waarin beweerd werd 40-50% goedkoper te zijn dan gewone winkels. De verkoopster schreef op een kladpapier de 'echte winkelprijzen' en daarnaast hun prijzen om ons te overtuigen. We besloten dan een bestelling te plaatsen voor een volledig nieuwe eetkamer en salon voor meer dan 12000€.  We moesten wel ter plaatse en meteen de voorschot van bijna 30% of 3260€ betalen (hoewel de bestelbon een periode van 8 dagen vermeld). Door de overschrijvingslimiet op de bankrekening is dit niet volledig doorgegaan maar na talloze pogingen is er toch 500€ gestort. Nu blijkt dat als ik hun prijzen (met korting !) vergelijk met andere gewone winkels dat ze nog steeds véél duurder uitvallen. Vandaag Sleepy gecontacteerd. Herfra beweerde een leverancier van hen te zijn maar mijn buikgevoel was juist en ... bij Sleepy kenden ze dat bedrijf ook niet eens.
Dit is echt wraakroepend en ik vraag me af wat we nu kunnen doen?

User name Moderator
Bertrand | Moderator
08/10/2018

Dag Wim, Je kan best een klacht indienen bij hen via onze website. Link: http://bit.ly/2h8Gbap
Als je abonnee bent bij Test-Aankoop kan je uiteraard beroep doen op onze juridische dienst. Bel ons gerust even op het rechtstreeks nummer 02 892 37 05 (vandaag nog tot 17u) voor een advies van onze advocaten. Mvg, ^Timo