laatst gewijzigd op: 18/08/2020

Tuinmeubelen Overstock

Onze ervaring met Overstock

Wij hebben enkele maanden geleden een bureau/woonkamer tafel gekocht bij Overstock en bij levering bleken de meegeleverde schroeven zo krom dat deze niet meer in de tafel pasten. Op zich denk je dan ... vervelend maar kan gebeuren, dus hebben wij zelf passende schroeven gekocht om dit op te lossen.

Enigszins argwanend besloten we in april toch onze tuinmeubelen ook aan te schaffen bij Overstock. Enkele dagen na levering vertoonde de houten tafel zwarte vlekken. Contact met de klantendienst kan enkel via email (ja die zitten mooi afgeschermd en hebben nog nooit gehoord van Peeters & Pichal) dus hebben we via email onze bezwaren gemeld. In eerste instantie wou men ons 200€ korting aanbieden die we vriendelijk geweigerd hebben daar de tafel naar onze mening veel te duur is (ook met korting) om meteen beschadigd te zijn.
Daarna wou men de tafel vervangen maar wij dienden de oude tafel mee te geven bij levering. Probleem hierbij is dat wij dus tweemaal extra een verhuislift dienden te bestellen. Dit terwijl wij niet gevraagd hebben om ons beschadigde goederen te leveren. Enfin na heel wat emails wou men toch gedeeltelijk tussenkomen in de kosten.

Jammer genoeg is dit pas het begin van het verhaal want ... nu blijkt deze 'nieuwe' tafel eveneens beschadigd te zijn. Ze vertoont een diepe kras en op twee plaatsen zit een gat waar je een vinger kan door steken. De reactie van Overstock in deze slaat echt alles ... dit zou namelijk normaal zijn daar het een 'vintage' tafel betreft. Echter het toonzaal model (en de foto's in de brochures) zag er perfect uit zonder krassen en zonder gaten, maar wel met gerecycleerd hout wat dan de vintage look gaf.

Resultaat is nu dat wij machteloos staan daar de klanten'service' verstopt zit achter een emailadres en wij voor de rest geen kant op kunnen.

Bij deze weze gewaarschuwd omtrent de klanten'service' van Overstock
12245 keer bekeken 45 reacties 1 likes

Meld je aan om toegang te krijgen.

User name

Deelnemen aan de discussie

Doe mee en geef je mening of stel je vraag. 

45 reacties

sorteer op :

Meld je aan om toegang te krijgen.

30/06/2020

Hier zijn we iets gelijkaardigs tegen gekomen. Een tafelblad in gerecycleerde teak vertoonde 3 herstellingen bij aankoop. Het tafelblad oogt mooi op twee latten na, daar hebben ze een rechthoekig stukje hout gebruikt om een gat weg te werken. Hierdoor verdwijnt de natuurlijke look van het hout. Het erge van heel dit gedoe is dat de onderkant van die latten geen herstelling vertoont dus moesten ze die latten bij montage omgedraaid hebben dan had dat een heel andere tafel geweest. Precies een bende prutsers aan het werk geweest! Na contactname met de klantendienst zeggen ze dat die reparaties normaal zijn en horen bij een tafelblad in gerecycleerde teak. We hebben echter nog meubels in gerecycleerde teak en daar hebben we dat nog nooit bij voor gehad dat ze beschadigde latten hebben gebruikt. Het volk dat hier al op bezoek geweest is zegt allemaal amai wat een mooie tafel totdat die herstelling opvalt, dan zeggen ze: oei wat is dat? Zo raar? Konden jullie dat niet ruilen? Euh neen, dat doen ze niet! Klantentevredenheid? Is niet belangrijk!

Meld je aan om toegang te krijgen.

30/06/2020

@ Svenninho : Jammer genoeg hebben we eenzelfde nare ervaring met Ovestockgarden
We hebben in april een lounge set besteld, ook met een mooie korting (maar die geven ze zo goed als steeds bij Overstock).
Bij levering bleken er 2 fabricagefouten te zijn :
- één plank aan de zitting staat los aan de zijkant omdat simpelweg de laspunten ontbreken ;
- het blad in polywood van de bijhorende koffietafel is van slechte kwaliteit : na amper 12u hebben er zich verschillende blaasjes/putjes in gevormd.
Onmiddellijk 2 klachten ingediend bij de klantendienst - inderdaad online want die is onmogelijk telefonische bereiken...
Direct een bevestigingsmail ontvangen met dossier nummer maar meer dan 2 weken later nog geen reactie tot eind vorige week : de klacht ivm losstaande plank werd "als gesloten beschouwd" ...
Telefonisch kan je wel Overstock bereiken maar dat zijn dan "adviseurs" waar een jonge dame bevestigde dat men de klantendienst inderdaad sinds een tijd enkel nog via e-platform kan bereiken "omdat er zoveel klachten komen sinds Covid-19 en ze zo de klant beter kunnen helpen ..."

Ik koop zeker niets meer online bij Overstock, enkel nog - mocht ik daar überhaupt nog zin in hebben - via de winkels ; daar heb je dan wel een telefonisch aanspreekpunt

Meld je aan om toegang te krijgen.

28/06/2020

Recent hebben wij een tuinset ( tafel + zes stoelen ) en een parasol gekocht bij Overstock in Wetteren. Op het moment van de levering wordt alles afgezet op de stoep en weigeren de bezorgers de tuinmeubelen, drie meter verder, op mijn terras af te zetten. Alles moest nog zelf ineen gestoken worden en de voet van onze parasol woog 120 kg. Om dat op mijn terras te krijgen voor twee 65+ niet evident. Bij klacht bij Overstock Wetteren ( want de klantendienst is telefonisch niet te bereiken ) blijkt dat we hadden moeten bijbetalen voor het afzetten op ons terras en monteren. Alleen heeft men daar bij de verkoop niet over gesproken en bleek plots dat die service nu niet kon aangeboden worden wegens Coronamaatregelen (afzetten in open lucht op een terras?). Als klap op de vuurpijl blijken de wielen die onder de parasol passen, niet bijgeleverd en zijn wij die achteraf zelf nog eens moeten gaan afhalen in Wetteren. Men was ook niet bereid om een geldelijke kompensering toe te staan.

Meld je aan om toegang te krijgen.

24/06/2020

Beste allen,

juist ook zelfde ervaring meegemaakt. Tuinbank van 905€ gekocht. Bank beschadigd. Direct een klachten formulier ingevuld met foto. Na 3 weken mail met voorstel tot vergoeding van 150€ (bon te gebruiken in hun winkel).
Heb dit niet aanvaard en wil nieuwe bank die niet beschadigd is. Wacht nog op antwoord........

Meld je aan om toegang te krijgen.

25/06/2020
, Gereageerd:

klanten service onwaardig. Na levering terras tafel en stoelen bleek 1 stoel beschadigd. onmiddellijk schadegeval gemeld. geen reactie binnen 5 dagen , zoals voorzien in de voorwaarden. Telefonisch niet bereikbaar : niet voor , niet na en niet tijdens de openingsuren. Niet duidelijk waarvoor de telefoonnummers dienen. na mail gevonden in de voorwaarden met het uiten van de bezorgdheid van het niet behandelen van de klacht met risico van het niet meer in het assortiment zitten van het probleem artikel (dat 5 dagen na klacht nog beschikbaar bleek) kwam er reactie op de klacht. maar deze was niet echt om vrolijk van te worden : de klacht was terecht ... maar artikel was niet meer voorradig . Voorstel was de stoel behouden en een waardebon krijgen van een derde van de betaalde prijs ! ik heb dit geweigerd : wat kan ik aanvangen met een kapotte stoel en heb terugbetaling of waardebon van volledige bedrag geeist... na 5 dagen nog geen antwoord. Overstock ... geen aanrader als er wat verkeerd loopt.

Meld je aan om toegang te krijgen.

22/07/2020
, Gereageerd:

uiteindelijk toch de stoel volledig terugbetaald gekregen. maar ik moest telkens via een andere weg (email gevonden in de voorwaarden) aandringen op behandeling van mijn dossier.

Meld je aan om toegang te krijgen.

18/08/2020
, Gereageerd:

Wij hebben een bestelling geplaatst op 18/0/06/20, de leveringsdatum is al 2 x verplaatst.
We gaan de bestelling annuleren. Is dit de email dienstnaverkoop-gardenoverstock.be die je bedoeld dat jij gebruikt heeft?

Meld je aan om toegang te krijgen.

24/06/2020

Enkele jaren geleden een Bristol-tuintafel en stoelen gekocht bij Overstock, en nadien een parasol.
De tuintafel bleek moeilijk in mekaar te schuiven, wij gereclameerd ivia hun webstek. Snel reactie. Ofwel leverden ze een andere tafel, ofwel een reductie. We kozen voor een andere tafel, die ze vrij snel leverden. Ook hier een probleem met het inschuiven, waarop we - omdat het een beperkt en niet zichtbaar probleem was, kozen voor een (flinke) reductie. Alles werd netjes afgehandeld. Later bleek dat we iets fout deden bij het uitschuiven van de tafel en dat er eigenlijk niets aan de hand was ...
De parasol; afgeknapt bij de voet na een hevige rukwind. We zijn naar de winkel in Leuven geweest waar we aankochten, en daar heeft men direct voorgesteld te ruilen voor een ander nieuw model. Een correct verloop, hoewel ze hadden kunnen zeggen dat we de parasol met (aangekondigd) stormweer hadden moeten binnen zetten.

Meld je aan om toegang te krijgen.

24/06/2020

Zo herkenbaar. Innertijd nieuwe eetstoelen bristol besteld in zacht grijs, zou binnen de maand geleverd worden, na vijf maand kregen wij eindelijk melding dat we er ev. Zelf mochten om gaan indien we dat wilden... zogezegd zogedaan... bij thuiskomst de verkeerde kleur... gebeld naar de winkel maar nee hoor wij hadden deze besteld en bonnr. was juist... we waren jong en lieten het zo... na week vielen de merkplaatjes van bristol er al af...

Meld je aan om toegang te krijgen.

23/06/2020

ja, ik had dat ook. Mooie tafel van gerecycleerd hout ziet er prachtig uit in de winkel, maar bij levering zijn er een paar lelijke fouten aan die men heel onhandig en onprofessioneel probeerde weg te werken. Maar ergens in de verkoopsovereenkomst staat dat gerecycleerd hout fouten kan vertonen. Ik heb dus nooit geprotesteerd: je hebt geen been om op te staan, maar je bent in de luren gelegd. Die tafel is nu al een jaar of 6 oud en als ik ze zie heb ik altijd spijt...

Meld je aan om toegang te krijgen.

23/06/2020
, Gereageerd:

Kort samengevat: koop ergens anders. Onbetrouwbare firma.

Meld je aan om toegang te krijgen.

05/06/2020

Opgepast voor Overstock Garden
Bij aankoop van items in de winkel moet je een voorschot storten van 33%. Na het betalen van voorschot wordt er verteld dat resterende bedrag 14 DAGEN voor levering betaald moet zijn. Als gevolg speelt de klant bank voor Overstock die wel de verkoopcommissie op zak steekt terwijl ze zelf geen euro moeten uitgeven. Maffiapraktijken!!

Meld je aan om toegang te krijgen.

28/05/2020

Ook wij zijn heel ontevreden over onze aankoop. We hebben een loungeset gekocht bij Overstock Garden.
Bij het openen van de dozen, blijkt er op een deel een kras te zitten. Het andere deel is volledig onstabiel. De loungeset kost veel, dus dan verwachten we ook kwaliteit en vind ik het niet meer dan normaal dat alles perfect in orde moet zijn. Dit melden wij op het platform en we melden dus een officiële klacht.
We zijn echter NIET TE SPREKEN over hun dienst naverkoop. Volledig onbereikbaar, ze steken zich volledig weg achter hun systeem. Er staat niks van contactgegevens op hun offerte/factuur. Een vijftal mails naar een algemeen e-mailadres dat ik op hun website vind krijgen geen gehoor. Als je probeert te bellen krijg je te horen dat je bij de klantenadviseurs zit en dat de lijn van de dienst naverkoop de hele dag plat ligt. Als je dan de dag erna opnieuw belt naar dat nummer, ga je eerst een heel keuzemenu af om dan te horen dat ze gesloten zijn.
Na een zoveelste mail met de vraag om mij te contacteren met onderaan de mail mijn gsm nummer, werd ik dan toch na twee weken opgebeld.
Maar de arrogantie van die medewerker, ik kan er nog steeds niet bij. Ik kan toch geen reactie verwachten als ik er zelf voor gekozen heb het verkeerde ‘kanaal’ te gebruiken om hen te contacteren. Mijn mails kwamen dus bij de klantenadviseurs aan en die kunnen niet helpen op het vlak van after sales. In welke wereld leven wij eigenlijk? In de 21ste eeuw zou het toch al goed moeten ingeburgerd zijn dat alle afdelingen van één en hetzelfde bedrijf over op zijn minst 1 e-mailadres beschikken om de mail die ik dan blijkbaar via het verkeerde kanaal had gestuurd, gewoon door te sturen? Dit lijkt me niet onoverkomelijk. Maar nee, dat ging niet en ik mocht zeker 10 keer horen dat ik geen reactie kán verwachten als ik zelf de (verkeerde) ‘keuze’ heb gemaakt hen te contacteren via een verkeerd kanaal.
En dan wordt het nog beter: wat is nu eigenlijk mijn probleem?
Ik leg het dan nogmaals uit, dat ik het niet correct vond dat we bij beschadigde onderdelen weer helemaal achteraan in het rijtje terecht komen en dus twee weken mogen wachten achter vervangstukken. U kan zich wel inbeelden dat onze garage overvol staat met die loungeset, onze auto’s kunnen niet meer in de garage. Door de hele Corona situatie, werkten we met de kinderen van thuis uit, dus onze kinderen hun ‘veilige’ speelplek, de garage, waar we een oogje in het zeil konden houden was niet bruikbaar want staat vol met die loungeset...! En het is al meer dan twee weken mooi weer, dus ik had met plezier die loungeset al in gebruik genomen. Wij hebben er immers niet voor gekozen een loungeset te krijgen die niet in orde is, integendeel! Maar dat wordt allemaal niet als probleem gezien, het wordt gewoon weggelachen!
De manier waarop er met de hele situatie wordt omgegaan is echt ongezien. En ik kan het weten want ik heb zelf 9 jaar in after sales gewerkt. Klant is bij Overstock absoluut geen koning, maar wordt met het straatvuil buitengezet, er wordt gewoon misbruik van de situatie gemaakt dat alles vooraf moest betaald worden. Zo voelen jullie zich misschien wel in een comfortabele positie, maar zoiets kan niet blijven duren. Bedrijven die op een dergelijke onbeleefde en brute manier omgaan met hun klanten, klanten die trouwens recht in hun schoenen staan!, zullen niet kunnen overleven! U mag er zeker van zijn dat wij het iedereen in onze omgeving onmiddellijk zullen afraden ook maar iets bij jullie te kopen. En zelf zet ik NOOIT nog een voet binnen in een Overstock winkel, NOOIT doe ik nog een online aankoop!
Dat zo’n toestanden in België nog kunnen, had ik niet voor mogelijk gehouden.

Meld je aan om toegang te krijgen.

14/05/2020

Wij hebben ondertussen zonet onze 4de tafel van een tuinset in retour laten gaan telkens terug krassen in het blad nu mogen we nog wachten tot 28 mei tot terugname van de stoelen of van het krijgen van een nieuwe tafel telkens als je over een compensatie spreekt kan je niets bij hen krijgen wij zijn ondertussen al een maand bezig voor een tafel die OK is te krijgen en als je u geld terug vraagt mag je ook nog eens 10 werkdagen gaan wachten terwijl de datum van ophaling ook pas 28 mei zou zijn voor de stoelen dit wil dus zeggen dat ik zonder tuinset zit tot midden juni zeer Leuke service bij overstock garden prutsers en dit met het mooie weer die eraan komt

Meld je aan om toegang te krijgen.

03/10/2018

Dag Kevin
Je kan een klacht indienen bij hen via onze website. Link: http://bit.ly/2h8Gbap
Als je abonnee bent bij Test-Aankoop kan je uiteraard beroep doen op onze juridische dienst. Bel ons gerust even op het rechtstreeks nummer 02 892 37 05 (vandaag nog tot 17u) voor een advies van onze advocaten. Mvg, ^Timo

Meld je aan om toegang te krijgen.

02/10/2018

4 jaar geleden tuinset gekocht terwaarde van 5000€ De duurste en beste wicker gekozen ging minimaal 10 jaar mee gaan. Na 4 jaar alle hoeken aan doorscheuren. Overstocks reactie. Beste wij kunnen u niet helpen u garantie periode van 2 jaar op contructie fouten is verlopen. Nogthans is dit geen constructie fout, maar gewoon slechte kwaliteit. Kan ik hier een zaak tegen beginnen ??

Meld je aan om toegang te krijgen.

23/04/2020
, Gereageerd:

Ik ben blij nog even de firma Overstock te hebben nagegaan, hier bij test aankoop en via andere "review' sites. Ik neem aan dat er bij deze firma ook wel tevreden klanten zijn, maar ik heb beslist om er niet te bestellen na het lezen van zoveel problemen. Bedankt voor jullie reacties, mijn bestelling krijgen ze niet

Meld je aan om toegang te krijgen.

22/08/2018

Deze winkel is echt te mijden.

Vanaf het moment dat er een probleem is ben je vertrokken voor een lange tijd.
De klantendienst is te raadplegen via hun eigen site. Zeer handig moest de communicatie niet gaan via geautomatiseerde berichten die 2 weken vertraging mee krijgen.
Als je dan zover komt dat ze een retour voorstellen krijg je een kalender app waarin je een datum kan "kiezen".
Dit werkt echter maar half en er is geen keus. Je krijgt een willekeurige datum die in mijn geval in 2019 ligt... Dat is bijna een half jaar.
Dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Meld je aan om toegang te krijgen.

03/08/2018

Alles behalve tevreden over overstock!!! Eerste maal een defecte tafel (deuk in het blad) en stoel stuk( afgebroken bevestigingsmechanisme) ontvangen, om dan na 2 weken eindelijk een antwoord te krijgen van de klantenservice (ondertussen ook al eens langs geweest in de winkel). Er wordt een nieuwe levering geplaatst en dan blijkt dat er deze keer een deuk in een van de poten van de nieuwe tafel zit!!! Terug een procedure, we wouden enkel een nieuwe poot, maar deze is niet leverbaar. Echter zouden we een nieuwe tafel kunnen krijgen maar deze zou dan pas in september kunnen geleverd worden ( we zijn nu midden juli). We kregen een compensatie in de vorm van een bon van €100 die we dan maar hebben aangenomen, daar het niet fijn is om zonder tuintafel te zitten in de zomer. We zitten 15 min aan onze tafel en blijft dat er plots 3 gaten ontstaan in onze tafel door de zonnestralen die door een glas schenen. Onze tafel is van polywood en bij aankoop hebben we er zelfs een beschermer bij gekocht op aanraden van de verkoper. ''polywood daar moet je niet naar kijken, zeer gemakkelijk in onderhoud". Dan maar terug opnieuw contact opgenomen met de klantenservice en weer maar eens 2 weken moeten wachten op een antwoord ( blijkbaar zijn we niet de enige met klachten als je iedere keer 2 weken moet wachten) om dan een mail te krijgen dat het allemaal onze fout is. Ik citeer " ieder normaal en voorzichtig consument weet de zonnestralen door glas versterkt kunnen worden en schade kunnen berokken, zelfs een heidebrand veroorzaken". Volgens mijn weten zijn wij nog steeds normaal en wil niemand brandplekken in zijn tuintafel. Na telefonisch contact met de klantenservice, die trouwens zeer onbeleefd was, blijkt dat we geen nieuwe tafel krijgen, want dit allemaal onze fout is. Echter snap ik het concept niet van een tuintafel als je er geen glas op mag zetten zonder dat er een tafel laken oplicht. Je koopt dus een tafel die je mooi vind maar om ze te gebruiken in de zon moet je wel een tafellaken leggen. Kortom wij zijn dus helemaal niet te spreken over de manier van handelen van jullie, dit is absoluut geen reclame voor overstock! Wees gewaarschuwd beste mensen!!!

Meld je aan om toegang te krijgen.

01/08/2018

Barslechte kwaliteit.

We kochten 6 stoelen van hun eigen merk Bristol. We gebruikten deze normaal. Na 2 jaar 3 maand eerste rugleuning (alluminiume buis) breekt af. TOEVAL? Na  4 jaar en 5 maand breekt tweede  stoel op dezelfde plaats af. Bij beide voorvallen kregen we te horen dat het buiten  de garantie is. Pech. We kochten de stoelen met de “altijd-is –er-wel-één” korting voor beginprijs 149 euro per stoel. Niet weinig, vinden we. Zeker  te veel centen  om maar 2 jaar mee te gaan. De stoel werd ook om deze terugkerende fout uit de productie gehaald door hen.

TOEVAL? Een parasol met katrolsysteem (wederom normaal gebruik, bij lichte wind) ging 2 jaar 1 maand mee. Stalen (!) draad brak door. Hun antwoord:  het kan misschien gemaakt worden op klant zijn kosten.

ADVIES: Wie daar iets koopt, weet dat hij enkel iets koopt voor 2 jaar. Klantendienst (weggestoken nummer op internet: 050/32 82 00) blijft halsstarrig achter de 2 jaar garantie zich verschuilen (in opdracht van directie). Je staat in de bittere kou als hun klant.

Meld je aan om toegang te krijgen.

24/07/2018

Hoi, bedankt voor de getuigenis.
Je kan best een klacht indienen bij hen via onze website. Link: http://bit.ly/2h8Gbap
Als je abonnee bent bij Test-Aankoop kan je uiteraard beroep doen op onze juridische dienst. Bel ons gerust even op het rechtstreeks nummer 02 892 37 05 (vandaag nog tot 17u) voor een advies van onze advocaten. Mvg, ^Bert

Meld je aan om toegang te krijgen.

21/07/2018

wij hebben online een tuinset besteld maar doordat de levering veel te lang zou duren weer geannuleerd.

Hierover via ons dossier contact gezocht met de klanten service en ons wel toegezegd dat het bedrag weer binnen 10 dagen terug op onze rekening zou komen. 10 dagen verstrekken en het geld is nog steeds niet terug. Het is echt bizar hoe bedrijf werkt , geen telefoonnummer waar je naartoe kan bellen alleen maar reageren online en open dat je een reactie krijgt ,echt heel waardeloos.

Aan een ieder die dit leest koop NIKS bij overstock garden want de service is zwaar beneden pijl. zelf zit ik er aan te denken om de consumenten bond in te schakelen om dat soort praktijken te stoppen.

Meld je aan om toegang te krijgen.

17/07/2018

Na 3 mislukte pogingen om een NIEUWE tafel te leveren is de maat vol voor ons. Nooit meer Overstock. Hopelijk zien we ons geld terug. Service na verkoop is verschrikkelijk slecht, onpersoonlijk en een klantendienst onwaardig. Na er met een aantal mensen over gesproken te hebben blijkt dat sommige van onze kennissen tot 10 maal toe éénzelfde item moeten laten leveren vooraleer ze een schadeloos item ontvangen. M.a.w., we zijn niet alleen. Helaas wisten we dit niet op voorhand. Wees gewaarschuwd!x

Meld je aan om toegang te krijgen.

06/07/2018

Beste Christiaensantoon,
Hoi, bedankt voor je getuigenis.
Je kan best een klacht indienen bij hen via onze website. Link: http://bit.ly/2h8Gbap
Als je abonnee bent bij Test-Aankoop kan je uiteraard beroep doen op onze juridische dienst. Bel ons gerust even op het rechtstreeks nummer 02 892 37 05 (vandaag nog tot 17u) voor een advies van onze advocaten. Mvg, ^Bert

Meld je aan om toegang te krijgen.

05/07/2018

Overstock Garden, levering en ophaling van meubels gebeuren op het gelijkvloers zegt u?<div>De persoon die onze beschadigde meubels (tot 2 keer toe) kwam leveren en ophalen weigerde om achteraan in de tuin de meubels op te pikken.</div><div>Onze tuin ligt op het gelijkvloers en ongeveer 15 meter van de voorkant van het huis.&nbsp;</div><div><br></div><div>Daarnaast zijn er twee manieren om die blijkbaar verkeerde boodschap over te brengen: vriendelijk en begripvol of ronduit boertig.</div><div><br></div><div>NOOIT meer overstock!</div>