laatst gewijzigd op: 03/10/2018

Tuinmeubelen Overstock

Onze ervaring met Overstock

Wij hebben enkele maanden geleden een bureau/woonkamer tafel gekocht bij Overstock en bij levering bleken de meegeleverde schroeven zo krom dat deze niet meer in de tafel pasten. Op zich denk je dan ... vervelend maar kan gebeuren, dus hebben wij zelf passende schroeven gekocht om dit op te lossen.

Enigszins argwanend besloten we in april toch onze tuinmeubelen ook aan te schaffen bij Overstock. Enkele dagen na levering vertoonde de houten tafel zwarte vlekken. Contact met de klantendienst kan enkel via email (ja die zitten mooi afgeschermd en hebben nog nooit gehoord van Peeters & Pichal) dus hebben we via email onze bezwaren gemeld. In eerste instantie wou men ons 200€ korting aanbieden die we vriendelijk geweigerd hebben daar de tafel naar onze mening veel te duur is (ook met korting) om meteen beschadigd te zijn.
Daarna wou men de tafel vervangen maar wij dienden de oude tafel mee te geven bij levering. Probleem hierbij is dat wij dus tweemaal extra een verhuislift dienden te bestellen. Dit terwijl wij niet gevraagd hebben om ons beschadigde goederen te leveren. Enfin na heel wat emails wou men toch gedeeltelijk tussenkomen in de kosten.

Jammer genoeg is dit pas het begin van het verhaal want ... nu blijkt deze 'nieuwe' tafel eveneens beschadigd te zijn. Ze vertoont een diepe kras en op twee plaatsen zit een gat waar je een vinger kan door steken. De reactie van Overstock in deze slaat echt alles ... dit zou namelijk normaal zijn daar het een 'vintage' tafel betreft. Echter het toonzaal model (en de foto's in de brochures) zag er perfect uit zonder krassen en zonder gaten, maar wel met gerecycleerd hout wat dan de vintage look gaf.

Resultaat is nu dat wij machteloos staan daar de klanten'service' verstopt zit achter een emailadres en wij voor de rest geen kant op kunnen.

Bij deze weze gewaarschuwd omtrent de klanten'service' van Overstock

Doe mee

Je vindt onze community leuk en wil graag je ervaring delen? 
Een account aanmaken is zo gebeurd.

Je zal dan hulp kunnen vragen,

Kwaliteitsantwoorden ontvangen,

en op de hoogte blijven van de nieuwigheden

Registreer je gratis

reacties

User name
rekenman
08/09/2011

Geachte Heer,
Ik heb na enig zoeken in verband met een klacht rond een niet-conforme levering hun nummer op het hoofdkantoor gevonden. Daar wordt U door hun telefoonoperator doorverwezen naar iemand van de klantendienst. 050/32 82 00 van OVERSTOCK GARDEN NV
Legeweg 157 - d
8020 Oostkamp.

Dar merkt U wel wat voor mensen West-Vlamingen hun "naam" bezorgen in het bedrijfsleven…

Volhouden is de boodschap.

User name
kristel
24/06/2015

Beste,


Graag zouden wij onze ervaring met de klanten'service' van Overstock delen. Dit om aan te tonen dat er sinds 2011 geen progressie is gemaakt en van 'service' nog steeds weinig sprake is.

Wij hebben eind April bij Overstock een tafel gekocht, samen met 8 stoelen. Aangezien we prijs-kwaliteit enorm hoog in het vaandel dragen hebben we bewust niet voor de goedkopere maar voor de betere tuinmeubelen uit hun gamma gekozen. Na lang wikken en wegen zijn we uiteindelijk voor een Ruvo aluminium tafel frame met een oude FSC-teak naturel blad gekozen. Hierbij hebben we 8 trapezo alumuminium stoelen besteld met een arm in teak, assorti met het tafelblad. Over de levering zelf waren we bijzonder tevreden aangezien alles binnen de week netjes geleverd kon worden. 

Het was bij het uitpakken van de tuinmeubelen dat we merkten dat er iets mis was. Bij 5 van de 8 geleverde stoelen kwamen de teak houten latjes bijna onmiddellijk los. Ook de meegeleverde schroeven van het tafelblad bleken te kort om het blad op het frame vast te schroeven. Wij hebben dan zelf schroeven gekocht om het blad vast te zetten en een email naar de klantendienst gelanceerd met de vraag om de stoelen te komen vervangen. Het antwoord van de klantendienst was dat ze ons lijm zouden opsturen om de latjes zelf terug vast te lijmen. Geen excuses, geen korting en geen aanbod tot het vervangen van een foutief product. Na een 2e klachtenmailtje beseften ze zelf dat hun antwoord te bot was en gaven ze toe verkeerde lijm gebruikt te hebben tijdens het productieproces. Hun tegenvoorstel was om een klusjesman langs te sturen om de stoelen professioneel te lijmen. Aangezien we beiden fulltime werken en geen zin hadden om opnieuw een dag verlof in te plannen zijn we uiteindelijk akkoord gegaan met het opsturen van de lijm. 3 weken later nog steeds geen lijm ontvangen. Opnieuw een klachtenmailtje gelanceerd. Deze morgen uiteindelijk de lijm in de brievenbus gevonden. Na het lezen van de bijsluiter blijkt de lijm niet geschikt voor het lijmen van hout op een aluminium frame... Uiteindelijk een 4e klachtenmail naar de Overstock 'service' dienst gestuurd om aan te geven dat het volkomen ongeschikte lijm is. 

Het resultaat na een maand: 7 van de 8 stoelen die een gebrek vertonen, en bijzonder veel frustratie door het paraplusysteem van de 'service' dienst.



User name
dienstnaverkoop-garden
06/07/2015

Beste


Onze excuses voor het ongemak, er was een foutje in de communicatie met ons wisselstukkenmagazijn, waardoor ze inderdaad houtlijm verstuurd hadden. Dit mag uiteraard niet gebeuren.  We hopen dat u ondertussen de juiste lijm toch ontvangen heeft, indien niet, laat ons gerust iets weten in reactie op onze mail.


Met Vriendelijke Groet

Joery

Dienst Naverkoop Overstock

User name
Mike
16/07/2015

Beste Svenninho en Kristel, ik kan jullie ervaringen ten volle delen en beamen. Jammer, dat ik niet eerder op jullie berichten uitgekomen ben (mijn fout)

User name
baele1
06/09/2015

<p> We bestelden in maart 2015 een loungestel en een alu vierkante tafel met 8 stoelen<br>Het bestelde werd op 1/4/2015 geleverd.</p><p>Daags nadien hebben we gemeld dat 1 van de loungekussens beschadigd was en het terug ingeleverd via de winkel in Wetteren.</p><p>Tot heden nog geen vervangkussen ontvangen. Op 5 september is de zomer voorbij.</p><p>Wat kan ik doen?</p><p><br></p><p>Mvg,</p><p><br></p><p><br></p><p>Baele Willy</p>

User name
dienstnaverkoop-garden
10/09/2015

<p> Beste Mr Baele,</p><p><br></p><p>Bedankt voor het gesprek, u mag onze diensten zoals afgesproken vrijdag 18/9 verwachten</p><p><br></p><p>Mvg</p><p>Joery </p><p>Dienst Naverkoop Overstock </p>

User name
T.
31/03/2016


Vijgen na Pasen

User name
philippe
10/05/2016

Beste,


Ik betreur ten zeerste dat ik deze recensies niet heb gelezen alvorens mijn grote koop te plaatsen bij overstock home. Moest ik weten dat dit hun manier van werken was, had ik nooit mijn volledige eettafel, kasten en meubels gekocht bij hun.
Ik kan allen alleen maar meedelen dat hun dienst na verkoop helemaal te wensen overlaat.

Service in de winkels door de verkopers is echt uitstekend, het probleem doet zich voor wanneer men effectief een beroep moet doen op de dienst na verkoop. Alle klachten/problemen moeten altijd via de website passeren.
Wij hebben reeds 2 maal naar een overstock winkel mogen terugkeren voor strepen op onze (toch wel kostelijke) eetstoelen. Hiervoor werd geen compensatie voorgesteld.
Na een maand kwam er een grote barst in ons tv-meubel. Ik dacht dat dit normaal is daar hout een product is dat leeft. Dus ik doe nogmaals beroep op de klantendienst. Men kwam eerst met het voorstel voor een waardebon van 180 euro. Dit was dus absoluut niet wat wij wouden, wij vroegen dat dit verholpen zou worden. 
Nadien was men dus bereid om het tv-meubel om te wisselen maar wij moesten dit eigenhandig naar beneden brengen (3de verdiep) en het nieuwe stuk eigenhandig naar boven brengen.
Uiteraard vraagt deze levering opnieuw om een verlofdag in te plannen, helaas lukt dit enkel nog voor mijn partner. Gevolg: een vrouw van 26 kan geen meubel van 1m80 eigenhandig naar beneden of naar boven dragen. 
Overstock gaf hier dus geen antwoord op en had hier geen oren naar. Als ik dan vroeg om met de manager te spreken werd ik uitgelachen met de boodschap dat ik de manager aan de lijn heb. Daar sta je dan met je mond vol tanden en het gevoel dat er niets met je klacht wordt gedaan. 
Resultaat was dat ik mijn frustratie eigenlijk tien keer groter is geworden dan dat hij eigenlijk was.

Ik kan dus alleen maar afraden om ooit nog iets te kopen in deze winkel, mijn ervaring met de dienst na verkoop was zo negatief dat ik oprecht spijt heb van mijn aankoop.

User name
dienstnaverkoop-garden
10/05/2016

Beste we begrijpen uw frustratie, maar konden als bedrijf onmogelijk tegemoet komen de goederen op het 3de verdiep te leveren en op te halen. we hebben dit tevergeefs aangegeven en begrijpen uw frustratie, noch was het onze bedoeling u uit te lachen. We geven, zoals aangegeven 2 dagen op voorhand het uurblok door, alsook een uur voor de levering zodat u eventueel hulp kan voorzien. Onze diensten leveren via de gratis leveringsdienst altijd op het gelijkvloers.


Met vriendelijke groet,

Overstock

User name
C.
10/05/2016

Beste,&lt;div&gt;De term klant is koning is ver zoek. Wij hebben voor een aanzienlijk bedrag een aankoop gedaan waarbij je dan ook verwacht indien er een probleem is dat de leverancier de best mogelijke optie zoekt. Wij zijn de gedupeerde omdat de producten die geleverd zijn, niet naar behoren waren. Eerst 2 stoelen die we moesten gaan wisselen = tijd en benzine dat we kwijt zijn. En nu weer een tv meubel. Wat is het volgende?! Er komen steeds maar frustraties bij.. Als koppel dat pas gaan samenwonen is en alle centjes goed kan gebruiken, is dit een jammere situatie. Daarnaast is hulp voorzien niet zo evident als je pas bent gaan wonen in een andere provincie dan waar je vandaan komt. Het moet maar allemaal mogelijk zijn...&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;br&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;Met vriendelijke groeten,&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;br&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;De gedupeerden&lt;/div&gt;

User name
dienstnaverkoop-garden
10/05/2016

Beste


We kijken graag met u verder of we geen andere oplossing kunnen vinden voor uw unieke situatie. We begrijpen dat het specifieke van uw situatie het nodige probleem geeft, we willen u uiteraard zo snel mogelijk een nieuw meubel leveren. Onze oprechte excuses dan ook voor het ongemak.
We contacteren u morgen om te kijken of we geen andere oplossing kunnen bieden

Mvg
Overstock

User name
bart
21/06/2016

Beste

Met deze wens ik mijn ongenoegen te uiten over de manier van werken van overstock.  Wij kochten daar iets meer dan twee jaar geleden een set tuinmeubelen.  Net buiten de garantie vertoon het tafelblad (kostprijs 700 euro) enorme kleurverschillen.  Er is zelf een kleurverschil ter grote van ongeveer 30 X 10 CM.
Na heel wat heen en weer gemail naar de klantendienst van overstock kregen wij volgende oplossingen aangeboden.  
Eens proberen om het tafelblad te simoniseren (om te lachen dacht ik eerst).  Tweede oplossing van Overstock "ga langs in een carrosseriebedrijf en laat het tafelblad herspuiten"....Nee het was niet 1 april.
Derde oplossing van Overstock...."we trekken er ons niks van aan.  Het valt buiten de garantieperiode"
Wij zijn van mening dat een tafelblad dat buiten moet staan zeker en vast kleurvast moet zijn.  Het tafelblad is van aluminium en  Ik zou bij deze graag het vergelijk trekken met aluminium ramen en deuren...Die moeten toch ook kleurvast zijn !
BEDANKT VOOR DE GOEDE SERVICE OVERSTOCK

Een ontevreden klant
Bart Vermeir

User name
Carla
27/09/2016

Beste,<div><br></div><div>Ook wij zijn niet te spreken over de service en kwaliteit die overstock Garden. Net 2,5 jaar geleden kochten wij 6 tuinzetels... Geen stoelen van 100 per stuk hoor. En toch kunnen wij ze nu al weggooien!!! De Monta-zetels rafelen heel erg. Op de klantendienst lossen ze het heel simpel op: het valt net buiten de garantie is dan hun antwoord. En in de winkel (Hasselt) lachen ze je gewoon in je gezicht uit. Wanneer ik vraag of het normaal is dat ik om de 2,5 jaar 6 nieuwe stoelen moet kopen voor een totale som van maar liefst 1000 euro. We hebben toch geen stoelen van 50 euro gekocht van Leenbakker of De Blokker gekocht. Maar begin toch te denken dat ik het beter wel had gedaan.... Dan kon ik nu tenminste nog zitten op mijn stoel!!!</div><div><br></div><div>Onze conclusie: nooit meer daar iets kopen. Denk er zelf aan om nu dagelijks als ik passeer naar het werk, gewoon telkens even te stoppen op de parking en de mensen te verwittigen voor de Overstock praktijken. Mij kost dat maar 5 minuten tijd per dag maar andere mensen bespaar ik wel al die miserie....en dat heb ik er zelfs voor over. Een verwittigde man is er toch twee waard!!</div><div><br></div><div>Ook een zeer ontevreden klant.</div>

User name
nick
21/04/2017

Beste,

De service van Overstock is klantonwaardig. Ik heb zonet een loungeset geleverd gekregen dat zowel beschadigd als onvolledig blijkt te zijn. De hele garage staat vol met dozen en ik weet niet wat te doen. De servicedienst is virtueel onbereikbaar weggestoken achter een webform, zodat er geen enkele vorm van interactie mogelijk is. Als klant zit je ook met praktische vragen: hoe gaat dit opgelost worden, mag de verpakking weg, mag ik het in gebruik nemen in afwachting van welke procedure dan ook, hoe lang gaat dat duren, ...

Je kan een form invullen, een mail sturen, en dan wachten tot er ooit iets terugkomt. Onbegrijpelijk, en vooral, niet meer van deze tijd. Zet er verdorie een telefoonnummer op zodat er kan gecommuniceerd worden over het probleem van de klant!

Het enige aanspreekpunt is de winkel, en ik raad dan ook iedereen aan daar steeds en aanhoudend naartoe te gaan tot het probleem wordt opgelost. Indien ik geen antwoord krijg, dan retourneer ik de ganse set naar de winkel voor omruiling.

Mvg,


User name
miranda.steyaert
08/06/2017

ook wij zeer ontevreden over de service van klantendienst en kwaliteit van de goederen. Ook zeer dure lounge gekocht. 1e levering ... niet passende stukken. terug opgehaald en nieuw stuk geleverd (idem probleem). Heen en weer mailen.... Ik hou vol tot ik krijg waarvoor ik betaald heb!

User name
Test-Aankoop
09/06/2017

@miranda.steyaert

Beste Miranda, goed dat je ons en de andere consumenten even op de hoogte brengt. TA wil je hier graag mee helpen, je kan een klacht indienen bij hen via onze website door gebruik te maken van volgende link: https://www.test-aankoop.be/klachtenbox . Of bel even naar onze juridische dienst voor een eerste advies, we zijn elke werkdag tot 17u bereikbaar op het rechtstreeks nummer 02 892 37 05. Vriendelijke groeten, ^Bert

User name
willems.geert
25/07/2017

Ai,

Beklaag het me nu al dat ik niet eerst op zoek was gegaan naar dergelijke reacties.
Zelf ook een tuinset van het merk Bristol aangeschaft, en eigenlijk met meer artikelen naar buiten gegaan dan we eerst in gedachten hadden.
De set werdt geleverd op 6 juni. Bij levering was al meteen op te merken dat de verpakking van zowel de tafel als parasol beschadigd was. En van de parasol was ook meteen zochtbaar dat de verflag was beschadigd.
Maar een bon aftekenen was niet nodig, alles werdt ingescand.
Na het uitpakken van de artikel begon de frustratie naar boven te komen.
Voet parasol was dus idd redelijk beschadigd en na de eerste regen mocht blijjken dat die idd al sporen van roest vertoont.
Maar is niets vergeleken met de tafel. Beide aluminium poten hadden een deuk en een van de glazen had een kras.
Dus maar meteen een ticket geopend met de nodige foto's.
Voor de tafel kreeg ik reactie dat ze deze zouden vervangen, echter geen reactie mbt de parasol.
Enkele weken later werdt de vervangtafel geleverd, maar ook bij deze liep het weer fout. 1 van de 2 poten was gewoonweg niet te monteren aan de tafel.
Het was ook meteen te zien dat deze poot niet met dezelfde zorg werdt afgewerkt als de andere. Spijtig, want de 2de pioot was in orde, geen krasje of duek, en op het eerste zicht ook geen kras in het glas.
Maar, zonder 2de poot kan je de tafel dus niet gebruiken, en dus wederom een ticket aangemaakt met de nodige foto's en wederom gevraagd wat men zou den met de parasol.
Ai, dit klink bij Overstock als ongeloofwaardig, 2 maal op rij iets mis, dus we kregen te horen dat ze een technieker zouden sturen en daags nadien een neiwue parasol zou worden geleverd.
Moest ik dus wederom voor een 3de maal mij schikken op het werk en nog eens 2 opeenvolgende dagen. Op mijn vraag of de technieker een week eerder kon komen, omdat ik dan al voor persoonlijke reden verlkof had, heb ik helemaal geen reactie gekregen. Het komt er op neer dat enkel hun wil van toepassing is.
Dus uiteindelijk maar geplooid en toegegeven met hun voorgestelde datum, maar geweigerd om daags nadien de parasol te leveren. Wist toch met zekerheid dat er iets mis was met de tafel en een nieuwe levering noodzakelijk zou zijn.

En jawel, vorige week de technieker over de vloer gehad welke het probleem bevestigde en mocht doorgeven dat een nieuwe tafel most geleverd worden. Enkel een nieuwe poot l;evern is blijkbaar niet mogelijk, dus de kans dat de nieuwe levering weer problemen zou hebben is groot.
De technieker stelde me voor dat hij zou doorgeven om de tafel eerst te controleren in de depot op krassen, deuken, en dat de poten deftig konden worden gemonteerd. Daar ging ik meteen mee akkoord, al is de kans groot dat bij het herinpakken en transport wel iets kan gebeuren.
Heb dan maar meteen laten weten dat ze bij de nieuwe levering maar ook meteen de parasol bij moesten leveren.
Vorige week woensdag een mail gekregen dat ze 26/07 de nieuwe tafel en parasol zouden leveren. Daags nadien bevestigd dat ik voor de 4de maal mij weer zou schikken, maar dat ik er op stond dat de transporteur zou blijven tot ik alles deftig gecontroleerd had. En indien ik problemen zou ontdekken ze van mijn part alle aangekochte goeden mochten inladen en ik mijn geld zou terug eisen.

En zo klantvriendelijk ze daar ook zijn, kreeg ik gisteren plots een mail met de melding dat door het verlengd weekend de levering niet kan plaatsvinden op 26/07, maar een week later.
Daar meteen op gereageerd dat voor ons de maat vol is en dat ik eis dat ze de levering alsnog zouden uitvoeren op 26/07, zoniet het voor ons eindigd en ze de hele boel maar gewoon mogen meenemen en ons geld terug betalen.
Kopt een mans al eens een tuinset van veel geld met het idee er vele jaren plezier van te hebben. In ons geval zijn het al bijna 2 maanden pure frustraties.
Niet eens deftig gebruik kunnen maken van onze nieuwe set met de mooie zomerdagen die we al hebben gehad. Zelfs geen mensen kunen uitnodigen omdat we over geen tafel beschikten.
Zelfs op mijn reactie dat ze best mogen inzien dat er in ons geval iets fout is gegaan en een soort van vergoeding gepast zou zijn, helemaal geen reactie.

Daarom raad ik bij deze de mensen die dit lezen ten strekste aan om 2 maal na te denken alvorens bij Overstock iets te bestellen.

User name
willems.geert
25/07/2017

En het eindigd niet!
Kreeg net weer een mail van Overstock met een hele uitleg dat ze morgen niet kunnen leveren.
Een van de excuses, is dat ze idd de tafel in de depot willen controleren, maar dat dit nu niet meer kan om morgenm te leveren.
Alsof ze dit al niet eerder, na melding van de technieker, hadden kunnen doen en klaar zetten!

Voor ons is de maat vol.

Bij deze stel ik mij dus de vraag of ik hen effectief mag opdragen hun goederen terug te komen halen en mijn geld terug te eisen.
Is er geen recht om binnen de x-aantal tijd van een aankoop af te zien?
Ik dacht dat ik in mijn situatie, waarbij ik meteen na het opmerken van de gebreken melding heb gemaakt, mij op deze rechten kan beroepen, niet?

Alvast bedankt voor de reacties.

User name
wimamelinckx
23/04/2018

Hallo iedereen, ik begrijp wel de frustratie van de mensen die een probleem ondervonden met hun aangekochte producten. Maar bij het lezen van dit forum lijkt bij Overstock alles kommer en kwel.
Ik heb net een loungeset gekocht bij Bristol en wens te zeggen dat alles perfect verlopen is : zowel de afgesproken levertermijn als de kwaliteit van de geleverde loungeset.
Ik hoop hier nog lang gebruik van te kunnen maken.
Vriendelijke groeten,

User name
Test-Aankoop
25/04/2018

@wimamelinckx

Bedankt voor je post, als het goed is mag het ook gezegd worden natuurlijk. ^Bert

User name
christiaensantoon
05/07/2018

Overstock Garden, levering en ophaling van meubels gebeuren op het gelijkvloers zegt u?<div>De persoon die onze beschadigde meubels (tot 2 keer toe) kwam leveren en ophalen weigerde om achteraan in de tuin de meubels op te pikken.</div><div>Onze tuin ligt op het gelijkvloers en ongeveer 15 meter van de voorkant van het huis.&nbsp;</div><div><br></div><div>Daarnaast zijn er twee manieren om die blijkbaar verkeerde boodschap over te brengen: vriendelijk en begripvol of ronduit boertig.</div><div><br></div><div>NOOIT meer overstock!</div>

User name
Test-Aankoop
06/07/2018

Beste Christiaensantoon,
Hoi, bedankt voor je getuigenis.
Je kan best een klacht indienen bij hen via onze website. Link: http://bit.ly/2h8Gbap
Als je abonnee bent bij Test-Aankoop kan je uiteraard beroep doen op onze juridische dienst. Bel ons gerust even op het rechtstreeks nummer 02 892 37 05 (vandaag nog tot 17u) voor een advies van onze advocaten. Mvg, ^Bert

User name
christiaensantoon
17/07/2018

Na 3 mislukte pogingen om een NIEUWE tafel te leveren is de maat vol voor ons. Nooit meer Overstock. Hopelijk zien we ons geld terug. Service na verkoop is verschrikkelijk slecht, onpersoonlijk en een klantendienst onwaardig. Na er met een aantal mensen over gesproken te hebben blijkt dat sommige van onze kennissen tot 10 maal toe éénzelfde item moeten laten leveren vooraleer ze een schadeloos item ontvangen. M.a.w., we zijn niet alleen. Helaas wisten we dit niet op voorhand. Wees gewaarschuwd!x

User name
p.rutten
21/07/2018

wij hebben online een tuinset besteld maar doordat de levering veel te lang zou duren weer geannuleerd.

Hierover via ons dossier contact gezocht met de klanten service en ons wel toegezegd dat het bedrag weer binnen 10 dagen terug op onze rekening zou komen. 10 dagen verstrekken en het geld is nog steeds niet terug. Het is echt bizar hoe bedrijf werkt , geen telefoonnummer waar je naartoe kan bellen alleen maar reageren online en open dat je een reactie krijgt ,echt heel waardeloos.

Aan een ieder die dit leest koop NIKS bij overstock garden want de service is zwaar beneden pijl. zelf zit ik er aan te denken om de consumenten bond in te schakelen om dat soort praktijken te stoppen.

User name
Test-Aankoop
24/07/2018

Hoi, bedankt voor de getuigenis.
Je kan best een klacht indienen bij hen via onze website. Link: http://bit.ly/2h8Gbap
Als je abonnee bent bij Test-Aankoop kan je uiteraard beroep doen op onze juridische dienst. Bel ons gerust even op het rechtstreeks nummer 02 892 37 05 (vandaag nog tot 17u) voor een advies van onze advocaten. Mvg, ^Bert

User name
leen
01/08/2018

Barslechte kwaliteit.

We kochten 6 stoelen van hun eigen merk Bristol. We gebruikten deze normaal. Na 2 jaar 3 maand eerste rugleuning (alluminiume buis) breekt af. TOEVAL? Na  4 jaar en 5 maand breekt tweede  stoel op dezelfde plaats af. Bij beide voorvallen kregen we te horen dat het buiten  de garantie is. Pech. We kochten de stoelen met de “altijd-is –er-wel-één” korting voor beginprijs 149 euro per stoel. Niet weinig, vinden we. Zeker  te veel centen  om maar 2 jaar mee te gaan. De stoel werd ook om deze terugkerende fout uit de productie gehaald door hen.

TOEVAL? Een parasol met katrolsysteem (wederom normaal gebruik, bij lichte wind) ging 2 jaar 1 maand mee. Stalen (!) draad brak door. Hun antwoord:  het kan misschien gemaakt worden op klant zijn kosten.

ADVIES: Wie daar iets koopt, weet dat hij enkel iets koopt voor 2 jaar. Klantendienst (weggestoken nummer op internet: 050/32 82 00) blijft halsstarrig achter de 2 jaar garantie zich verschuilen (in opdracht van directie). Je staat in de bittere kou als hun klant.

User name
hans_d_m
03/08/2018

Alles behalve tevreden over overstock!!! Eerste maal een defecte tafel (deuk in het blad) en stoel stuk( afgebroken bevestigingsmechanisme) ontvangen, om dan na 2 weken eindelijk een antwoord te krijgen van de klantenservice (ondertussen ook al eens langs geweest in de winkel). Er wordt een nieuwe levering geplaatst en dan blijkt dat er deze keer een deuk in een van de poten van de nieuwe tafel zit!!! Terug een procedure, we wouden enkel een nieuwe poot, maar deze is niet leverbaar. Echter zouden we een nieuwe tafel kunnen krijgen maar deze zou dan pas in september kunnen geleverd worden ( we zijn nu midden juli). We kregen een compensatie in de vorm van een bon van €100 die we dan maar hebben aangenomen, daar het niet fijn is om zonder tuintafel te zitten in de zomer. We zitten 15 min aan onze tafel en blijft dat er plots 3 gaten ontstaan in onze tafel door de zonnestralen die door een glas schenen. Onze tafel is van polywood en bij aankoop hebben we er zelfs een beschermer bij gekocht op aanraden van de verkoper. ''polywood daar moet je niet naar kijken, zeer gemakkelijk in onderhoud". Dan maar terug opnieuw contact opgenomen met de klantenservice en weer maar eens 2 weken moeten wachten op een antwoord ( blijkbaar zijn we niet de enige met klachten als je iedere keer 2 weken moet wachten) om dan een mail te krijgen dat het allemaal onze fout is. Ik citeer " ieder normaal en voorzichtig consument weet de zonnestralen door glas versterkt kunnen worden en schade kunnen berokken, zelfs een heidebrand veroorzaken". Volgens mijn weten zijn wij nog steeds normaal en wil niemand brandplekken in zijn tuintafel. Na telefonisch contact met de klantenservice, die trouwens zeer onbeleefd was, blijkt dat we geen nieuwe tafel krijgen, want dit allemaal onze fout is. Echter snap ik het concept niet van een tuintafel als je er geen glas op mag zetten zonder dat er een tafel laken oplicht. Je koopt dus een tafel die je mooi vind maar om ze te gebruiken in de zon moet je wel een tafellaken leggen. Kortom wij zijn dus helemaal niet te spreken over de manier van handelen van jullie, dit is absoluut geen reclame voor overstock! Wees gewaarschuwd beste mensen!!!

User name
Peter
22/08/2018

Deze winkel is echt te mijden.

Vanaf het moment dat er een probleem is ben je vertrokken voor een lange tijd.
De klantendienst is te raadplegen via hun eigen site. Zeer handig moest de communicatie niet gaan via geautomatiseerde berichten die 2 weken vertraging mee krijgen.
Als je dan zover komt dat ze een retour voorstellen krijg je een kalender app waarin je een datum kan "kiezen".
Dit werkt echter maar half en er is geen keus. Je krijgt een willekeurige datum die in mijn geval in 2019 ligt... Dat is bijna een half jaar.
Dit heb ik nog nooit meegemaakt.

User name
kevin
02/10/2018

4 jaar geleden tuinset gekocht terwaarde van 5000€ De duurste en beste wicker gekozen ging minimaal 10 jaar mee gaan. Na 4 jaar alle hoeken aan doorscheuren. Overstocks reactie. Beste wij kunnen u niet helpen u garantie periode van 2 jaar op contructie fouten is verlopen. Nogthans is dit geen constructie fout, maar gewoon slechte kwaliteit. Kan ik hier een zaak tegen beginnen ??

User name Moderator
Bertrand | Moderator
03/10/2018

Dag Kevin
Je kan een klacht indienen bij hen via onze website. Link: http://bit.ly/2h8Gbap
Als je abonnee bent bij Test-Aankoop kan je uiteraard beroep doen op onze juridische dienst. Bel ons gerust even op het rechtstreeks nummer 02 892 37 05 (vandaag nog tot 17u) voor een advies van onze advocaten. Mvg, ^Timo