laatst gewijzigd op: 17/01/2020

Opdringerige verkopers van Luminus

Wanneer gaat Test-Aankoop eens een artikel wijden aan de opdringerige verkoopstechnieken van verkopers van Luminus, o.a. aan de ingang van Mediamarkt en Makro. De verkopers kennen de betekenis van het woord NEE niet, plegen als ik de klachtenbox van TA mag geloven met de regelmaat van de klok valsheid in geschrifte door klanten die toezeggen om een vergelijking te doen met hun huidige energieleverancier, ineens een contract aan te smeren, en hun manier van werven is daarbuiten ook ongelofelijk irritant. Mediamarkt blijft siberisch doof voor de klachten van de consumenten over opdringerige verkoopspraktijken, en het feit dat ze hierdoor klanten verliezen.

Doe mee

Je vindt onze community leuk en wil graag je ervaring delen? 
Een account aanmaken is zo gebeurd.

Meld je aan of registreer je gratis

  reacties

Nuttig
User name
KAREL VAN DEN BROECK
08/08/2019
Nuttig

Dei verkopers zijn alleen het probleem niet. Ze doen simulaties en toezeggingen van promoties maar met kortingen op het einde van je contract. Wanneer echter de slotafrekening komt zijn deze kortingen niet in mindering gebracht en krijg je een afrekening volle pot: geen 25% korting op je elektriciteit en gasprijs... Na veel miserie en 2 maand later krijg je met veel tegenzin een klein stukje van de korting om te tonen aan TA kijk wij zijn van goede wil... En die geloven dat dan ook!

User name
WERNER PEETERS-MEESTERS
19/12/2019

BRAVO aan Test-Aankoop om dit eindelijk eens onder de aandaht van de media te brengen!!!

Nuttig
User name Moderator
Bertrand | Moderator
19/12/2019
Nuttig

Bedankt, twijfel vooral niet om ons te contacteren als je ook eens zoiets zou meemaken. We hebben er ook een leuke video over gemaakt, die vind je hier: https://youtu.be/JVfrIvNCh8k Delen mag!!!

User name
ROBERT BILLET
23/12/2019

Ik heb hetzelfde probleem met Essent. Zij hebben blijkbaar aan Fluvius gemeld dat ik van leverancier verander. Ik heb nooit iemand ontmoet van Essent of enige actie ondernomen om te veranderen. Het probleem sleept nu al maanden aan. Fluvius heeft zelf mijn meterstanden geschat en ik kreeg een afrekening van mijn huidige leverancier. Het kost allemaal veel tijd en energie om dit weer recht te zetten.

Nuttig
User name
EDDY PAEPEN
09/01/2020
Nuttig

Bij Luminus overschakelen naar een andere leverancier met domiciliering betekent niet dat de volledige domiciliering stop gezet word. Eventueel bijkomende diensten zoals bijstand e.d blijven gewoon lopen.Let erop dat wel alles stopgezet word

User name Moderator
Bertrand | Moderator
17/01/2020

Een heel goede opmerking! We hebben inderdaad al vergelijkbare klachten gekregen via onze juridische dienst. ^Bertrand