laatst gewijzigd op: 17/04/2019

Welkom in de discussiegroep over verwarming & verkoeling!

In deze discussiegroep kan je terecht met al jouw vragen over verwarming en verkoeling.

Heb je vragen over het verwarmen of verkoelen van je woning? Of over bepaalde systemen voor de productie van warm water? 

Stel ze gerust hier of deel je ervaringen over dit thema.

Onze experten staan jou graag bij met hulp en advies!

Nog enkele tips voor jouw deelname aan dit platform:

  • Ga, vooraleer je een nieuwe vraag stelt, op zoek naar vergelijkbare discussies. Wie weet bestaat er reeds een conversatie over jouw onderwerp?
  • Gebruik een duidelijke titel
  • Gebruik de onderstaande zoekwoorden om snel informatie over een bepaald onderwerp te vinden
  • Lees voor meer informatie over het gebruik van deze community de Community richtlijnen

Veel plezier en tot binnenkort!

Doe mee

Je vindt onze community leuk en wil graag je ervaring delen? 
Een account aanmaken is zo gebeurd.

Meld je aan of registreer je gratis

reacties

User name
JOHN VAN TRIER
01/04/2019

Problemen met onderhoudscontract verwarmingsketel "Vaillant".
Wij wonen in een gebouw met 67 app. . De afvoer van de verbrande gassen gaat via een gemeenschappelijke schouw van het SHUNT systeem. Nu plotseling wil de firma " Vaillant" het onderhoud niet meer doen bij gebrek aan een schoorsteen attest. Jaren is het onderhoud bij hen vlekkeloos verlopen.
Aug.2018 heb ik mijn 2 jaarlijks contract terug vernieuwd. Bij deze vernieuwing is niet vermeld dat ik in de toekomst over een attest moest beschikken. Dit schouwsysteem vergt geen kuisbeurt en dus ook geen attest. Alle andere app; ondervinden geen probleem met onderhoud zonder schouwattest. Andere onderhoudsfirma's zelfde toestellen.
Vaillant verwijst naar www.lne.be/stooktoestel-in-gebruik-periodiek-onderhoud waarbij echter geen vermelding is voor shunt schouwen. Ik voel mij onrecht toegedaan en eis een onderhoud zoals in het verleden, met tevredenheid, is gebeurd. Kan ik bij verdere, onterechte weigering, mijn geld voor het onderhoudscontract terug krijgen en het contract verbreken ?

User name Moderator
Antoine D. | Moderator
04/04/2019

Hoi,

In dit geval ik raad u aan om contact nemen met onze juridische dienst aan de volgende nummer: 0800 39 808 (vandaag tot 17h)

Mvg

User name
GUIDO JOOSEN
17/04/2019

Ik verwarm mijn huis met elektrische convectoren van Masser (al 44 jaar).
Nog geen euro kosten gehad.Nu vraag ik mij af of het interessant zou zijn om
mijn huis te gaan verwarmen met een lucht-lucht waterpomp.Heeft iemand daar al ervaring mee?