laatst gewijzigd op: 17/12/2019

Probleem met elektriciteitsmeter

De verbruikscijfers op mijn energiefactuur zijn abnormaal hoog. Mogelijk is de meter stuk. Wat kan ik doen?

Test Aankoop begeleidt je.

Doe mee

Je vindt onze community leuk en wil graag je ervaring delen? 
Een account aanmaken is zo gebeurd.

Meld je aan of registreer je gratis

reacties

User name
PIERRE CLAESSENS
17/12/2019

Hallo community, ik ben sedert vorige week vrijdag 13 december de "on"gelukkige eigenaar van een digitale teller type Sagemcom geplaatst door Fluvius ter vervanging van een enkelvoudig tariefteller en dit naar aanleiding van mijn vraag tot de verwijdering van een afgekoppelde exclusieve nachtteller . Ik bezit ook zonnepanelen, 20 stuks van hoge kwaliteit - Bisol Premium 295W met een Sunny Boy SMA convertor SB5.0-1AV-40 . Wat stel ik nu vast ? De opbrengstregistraties volgens de digitale meter komen niet overeen met wat mij wordt doorgestuurd via een app Sunny Portal die mijn opbrengsten ook dagelijks opvolgt en registreert.
Volgens de digitale teller (scherm 2.8.0 - geeft de som van opbrengsten in dag en weekendtellingen) is de totale opbrengst nu 'slechts' 9.547 kWh terwijl over de zelfde periode vanaf 13/12 ik volgens de app Sunny Portal een opbrengst zou moeten hebben van 21.681kWh. Hoe kan dit verschil verklaard worden? Ben ik de gebeten hond?