laatst gewijzigd op: 19/10/2020

Watermeter gaat digitaal

In navolging van enkele kleinere watermaatschappijen slaan nu ook de grotere de weg in van de digitale watermeter. Die kan onder meer lekken detecteren, wat een grote troef is. 

Meer uitleg hier.

Heb je een digitale watermeter? Deel je ervaring met de community

User name

Deelnemen aan de discussie

Doe mee en geef je mening of stel je vraag. 

8 reacties

sorteer op :

Meld je aan om toegang te krijgen.

19/10/2020

allemaal om op termijn de prijzen in de lucht te jagen, kijk eens naar een factuur van 10 jaar geleden .... dan zie je wel wat er aan het gebeuren is

Meld je aan om toegang te krijgen.

02/10/2020

Watermeter werd geïnstalleerd en werkt maar geeft wel storing op draadloos internet. Ik maak gebruik van homeplugs en ondervindt regelmatig een storing. Een draadloze luidspreker moest terug geïnstalleerd worden. Ook nu laat de "GOOGLE ASSISTANT" regelmatig steken vallen.

Meld je aan om toegang te krijgen.

19/10/2020
, Gereageerd:

Beste Jan, bedankt om dit hier te vermelden. We volgen dit dossier sowieso op de voet, eerst is er nog een soort van proeffase met de installatie van 70 000 meters. Als die bevredigend uitvalt, zou vanaf 2023 de digitale watermeter in heel Vlaanderen worden uitgerold. ^An

Meld je aan om toegang te krijgen.

30/09/2020

Niet iedere verandering is een verbetering. Misschien handiog voor de watermaatschappy, maar meer Big brother is watching you. Het gaat erom dat je de keuze moet hebben en niet dat iets je opgedrongen wordt.

Meld je aan om toegang te krijgen.

29/09/2020

Ik vind het zeer merkwaardig dat test aankoop hier geen of weinig bezwaar heeft wat privacy betreft, zoals hier al iemand zei dat ze perfect weten of je al dan niet thuis bent of,ook hier al geopperd, dat de prijzen zo aangepast zal worden dat je als klant uiteindelijk altijd teveel zal betalen, als je teveel verbruikt en als kwister word weggezet of als je te weinig verbruikt zal moeten bij betalen omdat het niet rendabel is om zulke kleine leveringen te garanderen en je voorgesteld zal worden een forfait te betalen, verbruikt of niet de slimme meters zijn er enkel om de maatschappijen te verrijken ! Ik hou mijn analoge meters zolang ik kan!

Meld je aan om toegang te krijgen.

19/10/2020
, Gereageerd:

Wij zijn er ons terdege bewust van dat er een aantal 'addertjes' onder het gras zitten, onder andere ivm de privacy, maar ook aangaande de kosten en tarifering. Meer info over onze eisen en bekommernissen vind je in ons dossier via volgende link : https://bit.ly/3kfI2rd  . ^An

Meld je aan om toegang te krijgen.

29/09/2020

Ik vind zo'n meter vooral een gevaar qua privacy. Als hij bijv gedurende 1 week bijna niks geregistreerd heeft, dan ... Ben je niet thuis. Gelukkig is het mogelijk om bezwaar aan te tekenen, wat ik onmiddellijk deed. Zelfs dan heb je geen zekerheid dat uw verbruik niet stiekem wordt gevolgd. Het enige nadeel voor mij is dat ik jaarlijks de meterstand moet doorseinen. Allez, nadeel; het duurt 1 minuut en loopt via een gratis telefoonnummer.

Nuttig

Meld je aan om toegang te krijgen.

12/09/2020
Nuttig

wij hebben zo'n slimme watermeter laten plaatsen (men wordt trouwens de facto verplicht: "het is nu gratis maar later misschien niet"). Ik voeg bij dat wij al een elektronische meter hadden (Smappee) waarmee we ons verbruik van elektriciteit, gas en water in realtime konden volgen met een app (en dus aanpassen om verbruik te veranderen) en dat ons ook kon waarschuwen bij ongewoon verbruik. Wij namen aan dat de "slimme meter" geplaatst in 2020 (21ste eeuw) dit ook zou doen. Niet dus: de "slimme" meter stuurt slechts 1x/dag gegevens naar water-link (en soms ook niet) en er is geen mogelijkheid om een email of sms te sturen bij ongewoon verbruik (water-link's antwoord hierop: U moet zelf op de meter gaan kijken (rood lampje) of online zodat U kan zien dat er een probleem was de vorige dag - hallo?). Er is ook geen app om je verbruik te bekijken. Je moet dus naar de water-link web site. Daarvoor is ook geen directe link mogelijk: je moet op de water-link site inloggen en dan 3x doorklikken. Dat maakt het onbruikbaar op een smartphone. Het is voor mij dus duidelijk dat de enige die hierbij wint water-link is: net zoals bij de "slimme" electriciteitsmeter is dit een slimme manier om prijzen "dynamisch" te maken op basis van verbruik. Mag ik mijn "domme" meter terug hebben aub?