laatst gewijzigd op: 29/11/2021

In vorm blijven in tijden van social distancing

Je favoriete sport beoefenen is niet altijd even makkelijk nu we aan social distancing doen.

Wat doe jij om te blijven bewegen? Volg je weer sportlessen?

Welke opties stelt je sportclub of fitnesscentrum voor? Ben je tevreden met die opties?

Deel hier je ervaringen en stel je vragen omtrent sporten tijdens de coronacrisis.

User name

Deelnemen aan de discussie

Doe mee en geef je mening of stel je vraag. 

25 reacties

sorteer op :

Meld je aan om toegang te krijgen.

18/11/2021

ik starte normaal net mijn nieuw abonnement bij nrg fitness in november vorig jaar net toen de lockdown begon.
aangezien ik niet kon sporten recupereerde ik mijn domicilieren telkens bij de bank .
nu ging ik opzeggen na een jaar ingang abonnement en weigeren ze dit te doen en zeggen ze dat dit nog moet betaald worden tot en met juli 2022 , kunnen ze dit wettelijk of ben ik in mijn recht?

Meld je aan om toegang te krijgen.

22/11/2021
, Gereageerd:

Hallo, hier dezelfde situatie. Mijn abo werd wel bevroren tijdens de coronacrisis (JIMS fitness), maar had wel gehoopt dat dit in oktober gewoon ging aflopen. Natuurlijk heb ik op die manier geen 12 maanden betaald, dus nu moet ik ook nog tot juli 2022 fitness betalen terwijl ik hier geen interesse meer in heb. Zijn ze in hun recht, of heb ik nog steeds de kans om dit stop te zetten?

Meld je aan om toegang te krijgen.

29/11/2021
, Gereageerd:

We krijgen momenteel heel wat vragen van bezorgde consumenten die met soortgelijke problemen zitten. We hebben ondertussen een gratis nummer waar je op terecht kan: 080029510 . Twijfel niet om ons te bellen, onze advocaten helpen je graag verder. ^Bertrand

Meld je aan om toegang te krijgen.

17/11/2021

Sinds eind september probeer ik mijn abonnement bij All-Inn Fitness te Izegem (Oxy Fun bvba van zangeres Trisha) stop te zetten en de 3 maanden van de 1e lockdown te recupereren. Na de laatste lockdown lieten ze een document ondertekenen die zogezegd 'voor de heractivatie van de domiciliëring' was. Blijkt bij de vraag tot stopzetting dat ze dat als een nieuw jaarcontract beschouwen en ik tot juni 2022 aan hen gebonden zou zijn. Over de 3 maanden tegoed wordt geen woord gerept. Aangezien ze mijn abonnement van 2018 éénzijdig hebben opgezegd (zonder enige communicatie) hadden ze die 3 maanden eerst moeten toekennen, toch? Ze kunnen toch niet verwachten dat ik tot juni 2022 wacht voor de terugbetaling? Op mijn klacht via Test-Aankoop op 01/11 heb ik ruim 2 weken later nog geen enkele reactie ontvangen.

Gezien mijn opzeg deels gebaseerd was op rugproblemen (zware rugoperatie met fusie van rugwervels) heb ik intussen van de specialist een attest ontvangen. Benieuwd of daar wel een reactie op komt ... de domiciliëring heb ik intussen wel geblokkeerd. Immers, gezien ik gedurende lange tijd nog moet revalideren is een verlenging van het abonnement met die 3 maanden geen optie (door hun manier van werken is het vertrouwen volledig weg) en is een terugbetaling de enige mogelijkheid.

Meld je aan om toegang te krijgen.

29/11/2021
, Gereageerd:

Bedankt voor de feedback. De klacht die je indiende via Test-Aankoop is dus naar het bedrijf in kwestie vertrokken, had je ze nadien doorgestuurd naar Test-Aankoop om te laten behandelen door onze juristen? ^Bertrand

Nuttig

Meld je aan om toegang te krijgen.

05/05/2021
Nuttig

Oxygen Fitness doet idem.
Ze blijven ook maar geld innen terwijl de fitness gesloten is.
Met de loze belofte dat de betaalde maanden fitness dan op ons abonnement worden toegevoegd eens de fitnessen terug open mogen.
Maar intussen betalen leden al maanden lidgeld voor een gesloten club

Meld je aan om toegang te krijgen.

06/05/2021
, Gereageerd:

Hallo Jonathan, dat is sowieso niet correct. Best kan je ook hiervoor een klacht indienen via onze site: https://www.test-aankoop.be/klagen Je zou niet hoeven te betalen voor niet -geleverde diensten. Of bel onze advocaten op het nummer 02 542 34 34 voor verder advies. ^An 

Nuttig

Meld je aan om toegang te krijgen.

19/12/2020
Nuttig

Basic fit abonnement stopgezet op 2 augustus. Ik moet betlaenb tot 2 oktober omdat dit de opzegging bedraagt. Op hun site staat 4 weken opzeg, Basic fit zegt de volle kalendermaand, stelletje oplichters zijn het

Meld je aan om toegang te krijgen.

29/12/2020
, Gereageerd:

Hallo Mohamed, dit is zeker niet ok! Daarom raad ik je aan om alvast een gratis klacht bij hen in te dienen via onze klachtenbox: https://bit.ly/2Utp6e8  . Best is dat je voet bij stuk houdt en als je niet tevreden bent met de geboden oplossing kan je onze advocaten bellen op het nummer 02 892 37 05 (elke werkdag tot 17u, vrijdag tot 16u) voor verder advies. ^An

Meld je aan om toegang te krijgen.

29/01/2021
, Gereageerd:

Mijn klacht staat nog steeds open, maar ze reageren blijkbaar niet meer. Ik wordt ingebreke gesteld vanwege 2 maanden zogezegd. Zoals eerder uitgelegd werd het abonnement in juli opgezegd, begin augustus hebben ze bevestigd, maar ze rekenen augustus gewoon aan en beginnen pas 2 maanden opzeg op 1 september. Wat resulteert tot het betalen van september én oktober. September heb ik ondertussen betaald. Maar ze blijven me achtervolgen !

Mijn klacht staat nog steeds open hier.

Nuttig

Meld je aan om toegang te krijgen.

10/12/2020
Nuttig

Mijn man is lid van Any Time Fitness. Betaald +/- 45€/maand. Ook zij blijven lidgelden innen. Als je vraagt om het innen on hold te zetten, krijg je idd verwijten dat ze zo niet kunnen overleven. Stel me de vraag of ik zelf de domiciliëring niet zou kunnen stopzetten zolang de fitnesscentra gesloten blijven.. Van de 1ste golf hebben we al een tegoed van 24weken (toen was ik ook nog lid). De 2de lockdown is inmiddels ook al 6 weken. Begint aardig op te lopen .. Heb schrik dat als ze de handdoek in de ring gooien we alles kwijt zijn .. Gaat ondertussen toch al over +/- 340€ waar we niks aan gehad hebben...

Nuttig

Meld je aan om toegang te krijgen.

28/12/2020
, Gereageerd:
Nuttig

Zitten ook bij anytime en vindt het ook niet kunnen da ze lidgeld gewoon blijven innen, van vorige lockdown periode inderdaad nog en tegoedbon van 3 maanden gratis fitness maar als lid zijnde heb je daar niks aan. En de oplossing nu van buiten fitness is ook niet voor iedereen haalbaar. Heb mijn abonnement ook al willen stopzetten

Meld je aan om toegang te krijgen.

29/12/2020
, Gereageerd:

Beste Wendy, dit is uiteraard niet correct. Als abonnee kan je uiteraard ook een rechtstreekse gratis klacht indienen via onze Klachtenbox: https://bit.ly/2Utp6e8  en mocht je niet akkoord gaan met de geboden oplossing kan je gerust klikken op de link in je klacht om deze te doen toekomen bij onze juridische dienst. Dan kan een van onze advocaten voor jou gaan bemiddelen. ^An

Nuttig

Meld je aan om toegang te krijgen.

21/06/2021
, Gereageerd:
Nuttig

Beste An,

Ik heb hetzelfde probleem met Anytime Fitness.
Welke stappen kunnen er ondernomen worden?

Alvast bedankt.

Meld je aan om toegang te krijgen.

22/06/2021
, Gereageerd:

Hallo AJ, niet twijfelen en de koe bij de horens vatten. Hoe kan je je rechten als consument dan doen gelden? Simpel, door een publieke klacht in te dienen via onze klachtenbox, zo'n klacht wordt dan rechtstreeks verstuurd naar het bedrijf in kwestie. Ik geef nog graag even de link mee: https://www.test-aankoop.be/klagen Twijfel ook niet om als abonnee je klacht te doen toekomen bij onze juridische dienst, het volstaat op de link te klikken in stap 4. Dan kunnen onze advocaten voor jou gaan bemiddelen. Mvg, ^An 

Meld je aan om toegang te krijgen.

13/07/2021
, Gereageerd:

Hallo, mag ik vragen welke anytime fitness?

Meld je aan om toegang te krijgen.

14/12/2020
, Gereageerd:

Hallo Manuela, we hebben er inderdaad weet van dat nog andere fitness centra lidgelden blijven innen hoewel er geen diensten/ prestaties tegenover staan. Twijfel dus niet om van onze klachtenbox gebruik te maken om rechtstreeks bij hen een klacht in te dienen. Ik geef je even de link ernaartoe mee: https://www.test-aankoop.be/klagen of bel gerust onze advocaten op het nummer 02 892 37 05 (elke werkdag tot 17u, vrijdag tot 16u). ^An

Meld je aan om toegang te krijgen.

09/12/2020

Ik ben geen lid van basic fit, maar wel van een ander fitness centrum, Body Works, zij zijn geen keten, maar ook doen zij hetzelfde als alle anderen. De domiciliëring blijft doorlopen en zij geven als argument dat hun leden hun nu moeten steunen. Maar mijn partner en ik betalen wel 80€/maand! Als je berekend dat wij gedurende 6 maand in totaal niet kunnen sporten hebben, dan is dat echt veel geld! Ik heb stevig moeten onderhandelen om mijn abonnement voor 2 maand te bevriezen en via mail heb ik zelfs verwijten gekregen en dat ze daardoor niet kunnen overleven als iedereen stopt met betalen! Maar ze krijgen toch steun van de overheid en hebben ook minder kosten van waterverbruik enz. Ik voel me nu uitgebuit en kan beter mijn dochter nu steunen, die een job in de evenementen sector heeft.

Meld je aan om toegang te krijgen.

14/12/2020
, Gereageerd:

Beste Vera, andere fitness centra blijven inderdaad lidgelden innen, maar je hoeft je hier niet zomaar bij neer te leggen! Dien alvast een rechtstreekse klacht in via onze Klachtenbox op onze website (Link: https://www.test-aankoop.be/klagen ) om je eisen kracht bij te zetten. Je kan ons ook bellen op het nummer 02 892 37 05 voor verder advies. Mvg, ^An

Meld je aan om toegang te krijgen.

09/12/2020

Mijn vriendin was bij basic fit en ze moest het bevriezen maar toch hebben ze het nog van de rekening genomen en daarom heeft ze het Vd week opgezegd en wat nu want de volgende betaling sta al klaar ? Maar ze heeft de doorlopende opdracht gestopt
Wat moete we nu dan doen aub ?

Meld je aan om toegang te krijgen.

14/12/2020
, Gereageerd:

Hallo Luc, dit is zeker niet correct ! Ik raad je dan ook aan om je rechten te doen gelden en rechtstreeks een klacht bij hen in te dienen via onze module de Klachtenbox (Link: https://www.test-aankoop.be/klagen ) of bel ons op het nummer 02 892 37 05 (elke werkdag tot 17u, vrijdag tot 16u) voor meer info over je rechten als consument. Mvg, ^An

Meld je aan om toegang te krijgen.

09/12/2020

normaal sinds 5nov overgestapt van basic fit naar nrg .
basic fit was dus in orde hoewel ik niet alles heb terug gekregen van vorige lockdown.
nu gaat er sinds 5nov wel al 2keer geld af voor nrg gym ook al kan je niet sporten, ik heb het geld dan zelf terug gevorderd via mijn bank app en zal dit blijven doen, doch kan dit naderhand problemen geven met het verbreken van hun regels bijv?

Meld je aan om toegang te krijgen.

14/12/2020
, Gereageerd:

Hoi Timmy, je kan gerust een terugbetaling vragen voor de teveel betaalde maanden door een klacht bij hen in te dienen via onze Klachtenbox module (Link: https://www.test-aankoop.be/klagen ) . Als er geen oplossing uit de bus komt bel je ons best even op het nummer 02 892 37 05 voor verder advies. ^An

Meld je aan om toegang te krijgen.

24/06/2020

Er zijn er veel die naar de fitness gaan omdat hun vrienden dit doen en niet kunnen achter blijven om dit dan op de sociaal media te plaatsen en achteraf aan de bar blijven hangen

Meld je aan om toegang te krijgen.

23/06/2020

Jims heeft een eerlijk deal gesloten “dus wij of tenminste ik ben tevreden