laatst gewijzigd op: 17/01/2021

telenet schrapt nogmaals in analoog aanbod

Telenet heeft zopas aangekondigd om opnieuw te schrappen in het aanbod analoge zenders.
Deze keer verdwijnen in 1 keer 5 zenders waaronder BBC1 en BBC2. Hier zijn nochtans de betere nieuws en wetenschappelijke programma's.

Op 2 jaar tijd hebben ze zo 30% van hun aanbod geschrapt.
Maar de prijs blijft dezelfde. Dit kan toch niet? Op zijn minst moet het gedeelte auteursrechten ferm omlaag.
Om verschillende redenen wil ik analoog blijven kijken. Vooral de verdoken kosten achter het digitaal kijken door de vele betalende extra mogelijkheden zijn een reden waarom ik weiger over te stappen. Als ze ooit definitief overstappen naar een volledig digitaal aanbod, zeg ik mijn tv-abonnement op. Tenzij ze een redelijk aanvaardbaar all-in-pakket aanbieden en al hun betalende extra foefkes sterk beperken.
Het digitale aanbod in de ons omringende landen is een stuk groter en de prijs een nog groter stuk kleiner. Wanneer worden die prijzen nu eens op een redelijke manier bepaald?
2435 keer bekeken 110 reacties 2 likes

Meld je aan om toegang te krijgen.

User name

Deelnemen aan de discussie

Doe mee en geef je mening of stel je vraag. 

110 reacties

sorteer op :
zie vorige reacties

Meld je aan om toegang te krijgen.

14/06/2012

Door alles wat ze ons bij Telenet al op een geniepige manier afgepakt hebben, zullen ze mij in de toekomst toch niet meer bij hun klanten moeten rekenen !

Momenteel kijk ik nog de kat uit de boom en blijf ik, zolang het nog menselijk blijft, bij de oude analoge kabel-TV (en ben ik dus noodgedwongen Telenet klant doordat ze indertijd alle kabel-TV overgenomen hebben).

Maar zodra ik beslis om over te schakelen op digitale TV, zien ze mij bij Telenet niet meer.
Een bedrijf dat op dergelijke wijze tewerk gaat, vertrouw ik voor geen haar meer.

Meld je aan om toegang te krijgen.

14/06/2012

Het is niet fair van telenet om ons die zenders af te pakken. Punt.

Maar het alternatief om een tweedehands digibox of -corder te kopen vind ik al bij al niet slecht.
Als er geen installatiekost of activeringskost is ten minste en bij identieke prijs voor het abonnement.

In digitale tv is de kwaliteit van het beeld wat beter, en je hebt wel meer keuze aan zenders.
Je kijkt nooit naar al die zenders natuurlijk, maar het aanbod is toch wel ruimer.

Meld je aan om toegang te krijgen.

13/06/2012

wij zijn ook van de mening dat we analoog willen blijven kijken of hoedanook, maakt niet uit hoe maar wel de goedkoopste manier.

telenet slingerd met kortingen en grtis plaatsingen maar er zitten blijkbaar steeds addertjes onder het gras !

ik zou het niet meer weten wat te doen.

louis & denise

Meld je aan om toegang te krijgen.

13/06/2012

11 Keer meer betalen voor hetzelfde aanbod? Kan u dat even uit de doeken doen?

Meld je aan om toegang te krijgen.

12/06/2012

Los van het feit dat ze de rekening niet aanpassen en zelfs geen kredietnota maken, stoort vooral de desinformatie me ontzettend.
Ten eerste is het bandbreedte-probleem een drogreden. Dat ze het maar eens bewijzen en dan niet met bestelde prognoses van marktonderzoekers, maar met operationele cijfers.
Ten tweede is het schrappen van BBC, Arte enz een zet om klanten te verplichten om 11 keer meer te betalen voor hetzelfde aanbod dat vroeger sowieso al een stuk minder kostte dan toen de dubbele auteuresrechten ingevoerd werden.
Ten derde is digitale televisie een besparing voor de operatoren en zenders. Niet een verbetering voor de kijker zoals vaak beweerd wordt.
Ten vierde garandeert Telenet de privacy niet betreft het kijkgedrag van de digitale kijkers en wissen ze zonder vragen opnames van de hd-recorder en kunnen ze via de digicorder klanten schaamteloos afpersen bij geschillen.

Ik heb als journalist destijds de scoop gehad betreft Telenet toen de Gimv de Vlaamse regering adviseerde. Ik heb in 1994 al in EOS over digitale televisie geschreven en ik ben meteen gaan experimenteren met DVB-T en DVB-S toen het kon en ik heb zelfs de DVB-C van Telenet gehad (nul komma nul toegevoegde waarde tenzij je van digitale programmagidsen houdt, maar ik geef de voorkeur aan de Focus-Knack of TeVeBlad). Zelfs met een HD-TV is het beeld van Terzake bijvoorbeeld barslecht ten opzichte van een CRT-TV met beeldbuis.
Bovendien zit er een "latency" of vertraging op alle beelden zodat je 2 seconden nadat je buren juichen over een goal op het EK pas de goal ziet.
Bovendien is wat Telenet doet een asociale maatregel om bejaarden, minderheden en zuinige klanten te raken en hun arm om te wringen zodat ze toch dit digitale aanbod zouden pakken.
Bovendien proberen ze op die manier andere aanbieders van Internet een hak te zetten en klanten met bundels van leverancier te laten veranderen.
Waarom doet TestAankoop of een andere consumentenorganisatie hier niks aan? De uitleg van Telenet wordt door de VRT, VTM enz kritiekloos geslikt terwijl het leugentjes om bestwil zijn.

Meld je aan om toegang te krijgen.

15/05/2012

Telenet is dit regio per regio aan het veranderen dus in sommige regio's is het al wel gebeurd in andere regio's nog niet. Bij dus waarschijnlijk nog niet. Hopelijk koesteren uw buren niet te veel hoop want vermoedelijk vallen deze zenders bij hen kortelings ook weg.

Je kan altijd kijken wanneer alles effectief verandert in jouw regio ze hebben daar een website voor: www.zenders.be en dan gewoon postcode invullen.

Meld je aan om toegang te krijgen.

15/05/2012

Ik ben digitaal gegaan en mijn buren vertellen me nu dat de zenders die ze gingen schrappen er nog altijd zijn .........

Meld je aan om toegang te krijgen.

12/05/2012

Welke zenders zijn dat dan wel?

Meld je aan om toegang te krijgen.

07/05/2012

Wat vooral opvalt: "we schrappen analoge zenders om plaats te maken voor digitale".
Maar op mijn analoge kabel zitten er zeker 5 zenders dubbel op!
Wat is dit eigenlijk voor onzin?

Meld je aan om toegang te krijgen.

29/04/2012

Wat telenet gedaan heeft is idd niet echt klantvriendelijk naar hun niet-digikijkers. Maar aan die mensen die ontevreden zijn, er zijn alternatieven hé die goedkoper zijn. Net zoals je bij elektrabel wegkunt kan je dit ook bij telenet en het is echt niet moeilijk. In bepaalde combinaties met tel en/of internet is belgacom, mobistar, enz... goedkoper dan telenet. Dit kun je simpel vergelijken door op de sites van de providers te checken, goedkoper gevonden? Schrijf een aangetekende brief naar telenet (indien je al langer dan een jaar klant bent, anders is er een verbrekingsvergoeding) en stap over! Het is maar een uurtje werk hoor.

Meld je aan om toegang te krijgen.

28/04/2012

[Q]Re: telenet schrapt nogmaals in analoog aanbod
een laatste herhaling over het wegvallen van uw zenders: een bedrijf biedt een dienst aan en u kiest of u deze neemt of niet , als een bedrijf nadien prijs of diensten aanpast, hebt u de vrijheid om over te stappen.

Waar gaat dit nou over? Juridisch , mag dit zomaar, kan dat, is dit wettelijk, enz enz enz...

NATUURLIJK is dit wettelijk. Waarom zou het niet? Niet tevreden, stop of stap over , is dat nu echt zo een moeilijk verhaal?

Als ik morgen vind dat mijnen humo abonnement 2€ opslaat of ik krijg ineens 2 humo's minder, dan zeg ik dat toch ook op????? Waar zit het verschil jongens !![/Q]
Het is gemakkelijk om tezeggen als je niet blij bent kan je opstappen de jaarlijkse meer prijs gaat hier niet over 2€ hé
moesten de lonen even snel stijgen als alle diensten die zonder blikken of blozen hun tarieven omhoog doen dat zou pas wat zijn hé . ;)

Meld je aan om toegang te krijgen.

28/04/2012

een laatste herhaling over het wegvallen van uw zenders: een bedrijf biedt een dienst aan en u kiest of u deze neemt of niet , als een bedrijf nadien prijs of diensten aanpast, hebt u de vrijheid om over te stappen.

Waar gaat dit nou over? Juridisch , mag dit zomaar, kan dat, is dit wettelijk, enz enz enz...

NATUURLIJK is dit wettelijk. Waarom zou het niet? Niet tevreden, stop of stap over , is dat nu echt zo een moeilijk verhaal?

Als ik morgen vind dat mijnen humo abonnement 2€ opslaat of ik krijg ineens 2 humo's minder, dan zeg ik dat toch ook op????? Waar zit het verschil jongens !!

Meld je aan om toegang te krijgen.

27/04/2012

Geachte EDHL
Boodschap ontvangen , loud and clear. Laat ons de juridische haarkloverij over aan de experten terzake. Daarom heb ik ook een klacht bij de bevoegde instanties ingediend, met de nodige bescherming die eraan verbonden is. Enkel en alleen aan hun eindoordeel zal ik mij onderwerpen.
Aangezien u stellig beweert geen Telenet-vertegenwoordiger te zijn (hoewel uw toontje mij nog altijd het tegendeel laat vermoeden) zal ik hier verder ook maar zwijgen over hun Amerikaans-geïnspireerde commerciële agressiviteit en klant-onvriendelijkheid en dat dan maar overlaten aan een ander forum (verhalen heb ik anders genoeg). Mij zal u hier dus niet inderdaad meer lezen (stilte van de klager). Ik laat u dan maar verder in uw grote gelijk en wens u het beste. Adieu en over & out.

Meld je aan om toegang te krijgen.

26/04/2012

[Q]Re: telenet schrapt nogmaals in analoog aanbod
Beste Yucom,
dank voor je steun. En het is overduidelijk dat EDHl hier op dit forum een Telenet-vertegenwoordiger is (maar goed, dat kan want we leven gelukkig nog in een vrij land).
Hij hoeft hier geenszins naar de "algemene voorwaarden" te verwijzen want op hun website staat duidelijk dat wie niet tevreden is met de zenderschrapping zijn abonnement "zonder kosten" kan opzeggen. Een nieuw jaarabonnement aangesmeerd krijgen, is dat zonder kosten?
En dank aan Yucom voor de beeldspraak: inderdaad, volgens het bijbelverhaal heeft David Goliath wel degelijk in het stof doen bijten... We zien nog wel.
[/Q]

U snapt duidelijk het verschil niet tussen een nieuw jaarabbonement/contract en de opzegtermijn. het zou toch verstandiger zijn om eerst eens te zien of u het wel begrijpt alvorens krachtig uit te willen halen.

Door de wijziging is de klant vrijgesteld van het afkopen van een contract van bepaalde duur als hij er zo één heeft. In het geval van Telenet is dat (naar ik weet) alleen het eerste jaar en voor de gsm-zaken 2 jaar. Nergens wordt iemand vrijgesteld van de standaard opzegtermijn in het contract en de gewone betalingswijze van het contract tot dit effectief beëindigd is (in dit geval betalen per 12 maanden). Zoals hierboven reeds gesteld, ook ik vind dit systeem zeker geen voorbeeld van klantvriendelijkheid, maar in deze situatie is de operator 100 procent gedekt (waterdicht).


Verder ben ik verre van een vertegenwoordiger van Telenet en ik ben zelfs geen klant bij hen voor internet! Het enige wat ik durf doen is mensen duidelijk maken waar ze in hun rechten zijn maar ook waar NIET (zoals hier dus). Niet om de bedrijven te beschermen maar wel de mensen die bijvoorbeeld het onderscheid niet snappen tussen een jaarcontract en een standaard opzegtermijn die iedereen moet respecteren. Het zou niet de eerste persoon zijn die zichzelf in de problemen werkt en uiteindelijk geen poot heeft om op te staan (lees soms tot het tienvoudige betaalt van wat moest om wat principieel te doen).

Ik beschouw een consumentenforum als bron van informatie die correct moet zijn. Dat houdt ook in dat klanten moeten ingelicht worden wanneer ze niet in hun recht zijn zodat ze zichzelf niet in de voet schieten. Als u een forum wil waar iedereen tegen bedrijf X of Y is en elke klacht beaamd met een ja het zijn dikke kl**tzakken of wat je wil dan richt u best een (anti-)fanpagina op want dat heeft niets te maken met een consumentenforum.

Voor mij niet gelaten als u liever raad opvolgt van een persoon/boodschap die u beter in de oren klinkt. De talrijke topics hier met proces dit en dat waar ik vaak dezelfde zaken vertelde eindigden meestal in een lange stilte van de klager.

Laatste wijziging op 26/04/2012 21:06

Meld je aan om toegang te krijgen.

25/04/2012

Beste Yucom,
dank voor je steun. En het is overduidelijk dat EDHl hier op dit forum een Telenet-vertegenwoordiger is (maar goed, dat kan want we leven gelukkig nog in een vrij land).
Hij hoeft hier geenszins naar de "algemene voorwaarden" te verwijzen want op hun website staat duidelijk dat wie niet tevreden is met de zenderschrapping zijn abonnement "zonder kosten" kan opzeggen. Een nieuw jaarabonnement aangesmeerd krijgen, is dat zonder kosten?
En dank aan Yucom voor de beeldspraak: inderdaad, volgens het bijbelverhaal heeft David Goliath wel degelijk in het stof doen bijten... We zien nog wel.

Meld je aan om toegang te krijgen.

22/04/2012

Yucom, dat lijkt me een zeer slechte tip.

Iedereen weet ondertussen dat het bij Telenet zo werkt. Als je nog klant bent (al is het maar een week) in een nieuwe contractperiode voor analoge televisie en je betaalt per jaar dien je steeds de 12 maanden te betalen om daarna terug te trekken.

Over dat gegeven op zich en in het kader van klantvriendelijkheid is daar zeker wat van te zeggen, maar op vlak van rechtsgeldigheid en nakomen van algemene voorwaarden helemaal niet. Dat de persoon zijn beklag maakt over dat gegeven is nog enigszins te begrijpen, maar zelf rekeningen gaan aanpassen e.d. is nooit een goed idee en als je in dat geval lang je been stijf houdt kom je inderdaad vaak in onaangename omstandigheden terecht zoals je beschrijft (deurwaarder e.d.).
Wettelijk staat de operator (Telenet) hier heel sterk met de algemene voorwaarden die dit systeem van 12 maanden betalen zeer duidelijk stipuleren. Als je dat gaat betwisten heb je spijtig genoeg geen poot om op te staan.

Wat betreft het schrappen van kanalen moet je ook wel eerlijk blijven want er zijn naar ik weet geen extra 'pornokanalen' bijgekomen en de zenders die zijn toegevoegd zijn themazenders waarvan een meerderheid zonder reclame + het aparte vaste kanaal voor Ketnet, ook een niet-commercieel kanaal.

Meld je aan om toegang te krijgen.

21/04/2012

telenetbeu,

Ik zie geen enkele reden waarom jij eerst 12 maanden moet betalen, om dan 11 maanden terug te krijgen.

Ik zou uit eigen beweging een bedrag storten bv. 1/12° of wat in verhouding staat tot de abonnementsperiode, en dat ze er hun plan mee trekken !

Let wel op dat als je hun aanrekening niet op tijd betaalt, je een rappelkost aangesmeerd wordt.
Dacht iets van 7 euro.

Als ze dan bij Telenet het been stijf houden, kunnen ze voor die habbekrats ook nog eens een deurwaarder naar jou sturen... Met alle kosten vandien.
Aan jou om af te wegen of je als David tegen Goliath wil vechten.

Het is verder nogal logisch dat je over deze gang van zaken reclameert.
Zenders uit het pakket halen om op de vrijgekomen ruimte ofwel commerciële TV ofwel porno te verzenden, is schandalig.
Goed dat je een alternatief hebt gevonden.

Meld je aan om toegang te krijgen.

21/04/2012

Aangezien Test-Aankoop ook geen actie lijkt te ondernemen, dus het lidmaatschap van TA ook maar direct opzeggen :(

Meld je aan om toegang te krijgen.

19/04/2012

Ik zie hier eerlijk gezegd niets misgaan. U hebt indertijd een contract aangegaan met Telenet waarin de modaliteiten voor betalen, opzeggen en wijzigingen van de algemene voorwaarden staan opgetekend. Door in het verleden niet op te zeggen bent u ook (stilzwijgend) akkoord gegaan met de huidige bestaande alg. voorwaarden.

Dat u 12 maand zou moeten betalen om daarna 11 terug te trekken is gewone logica van de alg. voorwaarden van Telenet i.v.m. de vastgestelde opzegtermijn van 30 dagen. Het opzeggen n.a.v. de alg. voorwaarden stelt u enkel en alleen vrij van het afkopen van een lopend contract niet van de standaard opzegtermijn in/volgens een contract van onbepaalde duur.

Uw klacht is dus eentje op de hoop van de onterechte. Op uw rechten staan en deze afdwingen is ok, maar ik raad toch aan eerst na te kijken wat exact uw rechten zijn.

Dat Telenet u alsnog een folder stuurt lijkt me nu ook geen wereldschokkend nieuws, volgens de algemene voorwaarden bent u nl. op dat moment nog klant en ze sturen dat naar al hun klanten om hen te informeren.
En als u geentelefoontjes meer wil krijgen van callcenters die u iets willen verkopen schrijft u zich best hier in: http://www.robinsonlist.be/
Wat telenet daar doet doet iedereen, nl. klanten/prospecten bellen om ze te overhalen. Ook dit gegeven vind ik eerlijk gezegd zeer banaal in deze tijden...

Kortom, waarover gaat uw klacht nu eigenlijk?

Laatste wijziging op 19/04/2012 20:09

Meld je aan om toegang te krijgen.

18/04/2012

[B][/B]Ben ook enorm geïrriteerd door de houding van Telenet.
- daags nadat de pers melding maakt van de zenderwijziging bellen ze mij op mijn GSM om te melden dat ze hebben vastgesteld dat ik nog steeds geen digitale TV hebben en of ze dat "voor mij in orde mogen zetten". Ondergetekende heeft geweigerd! (ze hadden mij nota bene al vier maal gebeld op 2 jaar tijd, in het kader van hun strategie "Iedereen gaat maar digitaal"...)
- Ik heb op 30 maart mijn abonnement zowerl telefonisch als met aangetekend schrijven (ontvangstbewijs gekregen getekend telenet)met onmiddellijke ingang opgezegd voor de kabeltelevisie volgens de speciale voorwaarden naar aanleiding van de zenderwijziging. (ik heb inmiddels een alternatieve methode voor TV-kijken gevonden en betaald)
- Ik krijg begin april een factuur van Telenet voor 12maanden kabeltelevisie.
- Ik stuur een mail met herinnering aan de opzegging en krijg reactie dat ze die wel ontvangen hebben maar dat mijn opzeg pas ingaat op 1 mei en ik inmiddels 12 maanden moet betalen en ze dan het saldo wel zullen terugbetalen (wanneer???)
- Vandaag, 18 april krijg ik een folder - alsof ik nooit heb opgezegd - waarin de zenderwijziging wordt uiteengezet en met de arrogante titel "Digitaal is de nieuwe standaard " (met de (dure) voorwaarden voor de overstap).
- Ik heb een klacht ingediend bij de ombudsdienst Telecom.
-Wordt ongetwijfeld vervolgd...