laatst gewijzigd op: 20/06/2012

telenet schrapt nogmaals in analoog aanbod

Telenet heeft zopas aangekondigd om opnieuw te schrappen in het aanbod analoge zenders.
Deze keer verdwijnen in 1 keer 5 zenders waaronder BBC1 en BBC2. Hier zijn nochtans de betere nieuws en wetenschappelijke programma's.

Op 2 jaar tijd hebben ze zo 30% van hun aanbod geschrapt.
Maar de prijs blijft dezelfde. Dit kan toch niet? Op zijn minst moet het gedeelte auteursrechten ferm omlaag.
Om verschillende redenen wil ik analoog blijven kijken. Vooral de verdoken kosten achter het digitaal kijken door de vele betalende extra mogelijkheden zijn een reden waarom ik weiger over te stappen. Als ze ooit definitief overstappen naar een volledig digitaal aanbod, zeg ik mijn tv-abonnement op. Tenzij ze een redelijk aanvaardbaar all-in-pakket aanbieden en al hun betalende extra foefkes sterk beperken.
Het digitale aanbod in de ons omringende landen is een stuk groter en de prijs een nog groter stuk kleiner. Wanneer worden die prijzen nu eens op een redelijke manier bepaald?

Doe mee

Je vindt onze community leuk en wil graag je ervaring delen? 
Een account aanmaken is zo gebeurd.

Je zal dan hulp kunnen vragen,

Kwaliteitsantwoorden ontvangen,

en op de hoogte blijven van de nieuwigheden

Registreer je gratis

reacties

User name
catchthemoment
01/03/2012

Volledig akkoord...de prijs van het abonnement zou evenredig naar beneden moeten. Als ik ooit verplicht word om digitaal te gaan (en ik vrees dat dit wel niet zo lang meer zal duren), dan zal ik niet nalaten alle opties te vergelijken.
Alleszins, heb onlangs mijn telenet telefoon vervangen door een VOIP telefoon. Naar dat geld kunnen ze al fluiten ;D .

PS: ik veronderstel dat telenet zijn 'analoge' klanten zal moeten aanschrijven over de verandering in contract , met als gevolg dat je kosteloos je contract kan opzeggen...of ben ik fout?

User name
sberivu01
02/03/2012

Telenet en Belgacom persen de gebruikers uit omdat ze verplicht worden een digibox aan te schaffen, die daarnaast ook nog eens heel veel electriciteit verbruikt. In Nederland kan men voor weinig geld een smartcard aanschaffen en die in de tv stoppen waardoor men zonder probleem digitaal kunt kijken. Er bestaat al een petitie op het internet om Telenet en Belgacom te dwingen dit toe te laten. Zolang dit niet gebeurt, word ik geen digitale kijker.

User name
nietzoblij
02/03/2012

het is gewoon schandalig we worden gedwongen beetje bij beetje om digitaal tegaan ik hoop dat Test aankoop
de belangen van de analoge kijker gaat beschermen .

Op dit moment wil ik geen digitale aansluiting ook daar verschuiven ze zodanig het start aanbod dat ze je daar beetje bij beetje gaan verplichten om een extra pakket bij tenemen om de zelfde zenders tekunnen bijven bekijken .

Hoog tijd dat er daar ook ingegrepen word !!!!!!!!!!!

User name
humres
02/03/2012

Gewoonweg schandalig dat Telenet ons op een slinkse manier naar het digitale aanbod wil dwingen.
Verminder het aanbod en men zal wel op de duur wel vanzelf overstappen (zo denkt men)
Op de koop toe handhaaft men de prijs van het abonnement en dit voor een kleiner aanbod..
Slokoppen !
Test-Aankoop , laat jullie stem horen !

User name
libra
03/03/2012

Vind ik ook schandalig dat men op die manier de analoge kijkers probeert het mes op de keel te zetten om hen te doen overschakelen naar een digitaal Telenet-abonnement.

Ik blijf analoog kijken tot het niet anders meer kan.
Maar ik dénk er nog niet aan om Telenet te kiezen voor digitaal !
Daarvoor doen ze teveel hun best om ons te dwingen, en ik laat me niet dwingen.


@ TEST AANKOOP : ik hoop dat jullie daar iets aan kunnen en zúllen verhelpen.

User name
janu
03/03/2012

Ik voel me ook bedrogen door telenet.Het ergste voor mij is dat ze de RTP uit portugal gaan schrappen.
het schijnt dat volgend jaar de digitale televisie markt open komt voor anderen spelers.
Ik heb ook niet direct behoefte om digital TV te nemen,maar in elke geval wil ik mee goed informeren om te weten welke maatschappij de beste en de goedkoopste is

User name
cf71
03/03/2012

Ik heb begin dit jaar (bij de eerste Telenet-aankondiging van het schrappen van analoge zenders) Test-Aankoop reeds een eerste keer gecontacteerd via hun email-formulier met de vraag of zij plannen hebben deze gangsterpraktijken via juridische- of politieke weg aan te pakken.
Tot op heden heb ik hier nog geen antwoord op gekregen.

Deze week werd ik met verstomming geslagen toen ze ook aankondigden om BBC1 en BCC2 (en nog wat andere zenders) te schrappen uit het analoge aanbod. Dit zijn 2 kanalen waar we thuis regelmatig naar kijken, dus nu begin ik ook daadwerkelijk "minder voor mijn geld te krijgen".

Omdat er tot op heden nog niets hierover op de TA-homepage staat, heb ik zonet nogmaals een email naar TA gestuurd om nogmaals te vragen of zij hier gaan tegen optreden.
Als er één organisatie is die hiertegen moet optreden, en op zijn minst een standpunt moet opnemen, is het Test Aankoop wel.

Het is overduidelijk dat Telenet er enkel op uit is zoveel mogelijk van hun digicorders/digiboxen te slijten zodat ze (hopelijk) zoveel mogelijk Euro's uit de consumenten hun zakken kunnen kloppen met interactieve diensten en dergelijke.
Ik wil gerust naar digitaal overstappen, maar dan enkel als ik de ingebouwde DVB-C tuner (die in mijn TV-toestel ingebouwd zit) kan gebruiken, dit al dan niet met CI+ module.

De reacties op andere websites (Het Nieuwsblad, Radio2 - Peeters & Pichael, userbase.be) bewijzen dat een harde kern gebruikers mijn mening deelt.

Ik voel me zodanig gechanteerd dat ik zelfs eerder geneigd ben om naar TV Vlaanderen over te stappen, gewoon om van TV via Telenet af te zijn.
TVV werkt ook met een decoder, maar dan kan je voor minder geld wel een pak meer Britse kanalen bekijken.

TA, graag een reactie.

/Charles

User name
rjans
03/03/2012

Ronduit schandalig. En dan nog evenveel betalen, hallo. Als het analoog aanbod te beperkt wordt, ok dan digitaal, maar niet met Telenet!

User name
nietzoblij
04/03/2012

@ charles_fierens ; TV Vlaanderen is al niet veel beter hoor ze gaan of hebben al de Frankrijk posten verschoven naar een extra betaal pakket dus ze zijn al even erg .

als ieder naar digi gaat zullen we al snel merken dat het basis pakket even veel zenders zal zijn dan wat we nu analoog hebben en de prijs toren hoog tv kijken gaat luxe worden .

User name
siebeke
05/03/2012

Hoi!

Ik ben ook Telenetklant en vind het ook vreselijk dat er zoveel kanalen geschrapt worden. Ik woon in Dilbeek en verlies wel 11 zenders! (BBC1 en 2, de 3 Duitse zenders, France 2 en 3, Arte, CNN en Eurosport). Volgens de man aan de helpdesk van Telenet zijn dit - volgens de officiële kijkcijfers! - de zenders met de laagste kijkcijfers. Dat kan ik moeilijk geloven.

Ik zou ook wel digitaal willen gaan (heb de mogelijkheden bij een vriendin gezien), maar dan geef ik toe aan de chantage van Telenet. Naar Belgacom overstappen is me wel tè drastisch.
En TV Vlaanderen oké, maar met slecht weer en sneeuwval heb je ook geen goed zicht meer.

Ik ben het echter wel niet helemaal eens met Verdike die zegt "Vooral de verdoken kosten achter het digitaal kijken door de vele betalende extra mogelijkheden".
Als je op voorhand alles naleest van wat wel en niet inbegrepen is in je abonnement, dan kan je - me dunkt - moeilijk sprekenv an verdoken kosten. Je kiest toch zelf of je gebruikt maakt van de vele betalende extra mogelijkheden?

By the way, wie kan me zeggen waar ik die petitie kan vinden? Ik wil ook graag tekenen...

User name
cf71
05/03/2012

@siebeke: die petitie kan je hier vinden: http://www.petities24.com/signatures/vrije_hardwarekeuze_telenet_digitale_tv/start/150

User name
nietzoblij
05/03/2012

[Q]Re: telenet schrapt nogmaals in analoog aanbod
@siebeke: die petitie kan je hier vinden: http://www.petities24.com/signatures/vrije_hardwarekeuze_telenet_digitale_tv/start/150

[/Q]

link werkt niet !!!!

User name
GuidoVG
06/03/2012

via http://www.petities24.com/signatures/vrije_hardwarekeuze_telenet_digitale_tv/ kom je er wel

User name
cf71
06/03/2012

@nietzoblij: in plaats van te roepen kan je er ook zelf een link van maken...

www.petities24.com/signatures/vrije_hardwarekeuze_telenet_digitale_tv/start/150

User name
nietzoblij
07/03/2012

[Q]Re: telenet schrapt nogmaals in analoog aanbod
@nietzoblij: in plaats van te roepen kan je er ook zelf een link van maken...

www.petities24.com/signatures/vrije_hardwarekeuze_telenet_digitale_tv/start/150[/Q]

je kan moeilijk een link maken als je hem niet kan terug vinden hé :D :D :D

User name
vleugels
08/03/2012

Hoe zeg ik mijn analoog t.v. abonnement op bij telenet? Ik heb gezocht naar de voorwaarden op hun website om mijn abonnement op te zeggen , maar nergens gevonden.
Moet dit per aangetekend schrijven en hoeveel maanden voor de vernieuwing van het bestaande abonnement, moet dit aangekondigd worden? Mijn volgende vernieuwing moet namelijk betaald worden voor 27/04/2012..
Het feit dat zij zomaar analoge zenders blijven schrappen en wij dezelfde abonnementsprijs en auteursrechten blijven betalen, denk ik aan de overstap naar T.V. Vlaanderen om verschillende redenen., zoals b.v. een tweede T;V; in de keuken en ook nog andere redenen.
Dit is misschien niet de ideale oplossing, maar veel keuzes worden ons niet gelaten.

Laatste wijziging op 8/03/2012 16:11

User name
diegobelga
10/03/2012

Het ergste is nog dat degelijke zenders met waardevolle pprogrammas worden geschrapt om allerlei pulp uit te zenden. Ik vind dat minimum alle openbare omroepen van europa voor iedereen zonder enige bijbetaling moeten te ontvangen zijn. Ik heb dit doorgeproken met een specialist en zijn oordeel was kort en krachtig : plaats een schotelantenne en voor een lagere prijs dan de kabelverdelers kan je ettelijke zenders meer ontvangen. Voor de volledigheid : indien je verhuurder of appartementbeheerder je zou willen verbieden om een schotel te plaatsen - dikwijls worden aesthetische redenen opgegeven - dan kan je verwijzen naar het europees hof voor de rechten van de mens dat gezegd heeft dat dergelijk verbod nietig is.
Dirk C

User name
daboytommy
17/03/2012

Tcoh wil ik een en ander nuanceren.

-De vraag naar meer themazenders neemt steeds toe, maar de plaats op de analoge kabel is te beperkt om aan die vraag te kunnen beantwoorden. Ter illustratie: 1 analoog kanaal neemt evenveel bandbreedte weg als ruim 7 digitale kanelen. Ook gebruikt telenet die kabel om steeds sneller internet te kunnen aanbieden, waar ook steeds meer vraag voor is.
-De zenders die zijn weggevallen maken niet uit van de 25 meest bekeken zenders maar eerder de minst bekeken, dus zorgen maken over populaire veelbekeken zenders die wegvallen maak ik me evenmin.
-Er moet ook plaats komen voor zenders die erbij komen in ons land, zoals het aangekondigde aparte ketnet en canvas, en nog enkele zenders vanuit studio 100.
Weet dat we wel met meer zaken in het verleden zijn geconfronteerd als gevolg van vernieuwing, waardoor we opnieuw moesten investeren. Denk aan de overschakeling van vinylplaten naar CD, of van vhs naar DVD.

-Telenet probeert een kleine compensatie toe te kennen aan zij, die toch de oude zenders zonder maandelijkse meerkost willen behouden door een gratis digibox te plaaten. Een box kost normaal 99€ + 75 €installatie + 50€ activatie, maar gezien de verandering in het analoog aanbod krijg je dit alles voor een éénmalige 50€, waarna je alle zenders (ook de vorige weggevallen zenders) terig kan bekijken en dit ZONDER enige maandelijkse of jaarlijkse meerkost.

Ik begrijp jullie zorg, klachten en ben het ermee eens dat je niet tevreden bent met de gang van zaken, maar de keuze is en blijft die van u om analoog op te zeggen[B][/B], of dmv een éénmalige kost van 50€ zoveel meer uit je abonnement te halen.

User name
libra
18/03/2012

Wáárvoor zou het noodzakelijk zijn dat wij 60 of 70 (digitale) zenders kunnen ontvangen ? ?

Een dag duurt toch voor iedereen slechts 24 uur ! ! !
Waar zou men de tijd vandaan halen om alles te kúnnen bekijken waarin men geïnteresseerd is ?

En waarom is het nodig dat men uitgerekend alle officiële (analoge) zenders van onze buurlanden weghaalt, maar wél alle stomme reclamezenders behoudt ? ? ?

Zeg mij niet dat de meerderheid van de Belgische kijkers alleen maar domme programma's wil zien, en daar dus zélf om vraagt ! ! !

.
.

Laatste wijziging op 18/03/2012 10:09

User name
daboytommy
19/03/2012

@libra: nogmaals het blijft uw keuze om uw kabelabonnement stop te zetten, net zoals het de keuze is van de aanbieder om zijn aanbod te actualiseren. Ik snap niet waar al die commotie voor nodig is, als u niet tevreden bent met de wijziging of het aangeboden alternatief, dan neemt u zelf uw conclusies. Daar is toch helemaal geen petitie voor van doen? Toch?

User name
janu
19/03/2012

Telenet en Belgacom maken misbruik van hun machtspositie in de sektor van analoge en digitale televisie.
Ik heb gehoord dat de kabel van Telenet ergens in de nabije toekomst zal opengemaakt worden voor concurrenten.
Ik vind dat nieuwe spelers op de markt moeten komen die meer respektvol zijn tegenover de consument en betere en goedkopere analoge televisie kunnnen aanbieden.

User name
libra
20/03/2012

@daboytommy
U zegt "dat ik vrij ben om mijn analoog abonnement op te zeggen".

U vergeet waarschijnlijk dat alle mensen die indertijd een kabel-TV-contract hebben afgesloten, daardoor een overeenkomst hadden met de kabelleverancier om een aantal TV zenders te kunnen ontvangen.
Daarvoor betalen wij met zijn allen onze prijs en die prijs werd op een zeker ogenblik ook verhoogd voor de kosten van de auteursrechten (Sabam).

Nu schaft Telenet plots eenzijdig een aantal zenders af (en dit is niet de eerste keer).
En dit ZONDER de prijs aan te passen aan hun lagere aanbod, en bovendien óók nog eens ZONDER DE AUTEURSRECHTEN aan te passen.

Dit is toch iets wat totaal niet kan ?
Telenet is er alleen maar op uit om iedereen proberen te doen betalen voor zijn véél te DURE digitale abonnement.
(zie hiervoor de vergelijkende prijs-analyses van Test-Aankoop : Telenet steekt met kop en schouders uit boven de prijzen van de andere digitale-TV-aanbieders.)

Waarom zou ik dan bij Telenet willen blijven indien ik ooit beslis om over te schakelen naar digitaal ?

User name
vleugels
20/03/2012

Beste daboytommy, kunt u me zeggen op welke wijze ik mijn analoog abonnement kan opzeggen, is het nodig dit te doen per aangetekend schrijven, hoeveel opzegtermijn moet ik doen? Indien ik ondertussen voor een jaar betaald heb, en ik zeg bevoordeeld een maand later mijn abonnement op, wordt dan het teveel betaalde deel terug gestort aan de klant. Vermits U toch aandringt en liever hebt dat de klant zijn abonnement opzegt in de plaats van de prijs aan te passen en de auteursrechten te verminderen voor het verlies van de analoge zenders, graag hierop een antwoord op mijn vragen a.u.b.
Mvg.

User name
daboytommy
20/03/2012

@libra: Elke dienstverlener kan éénzijdig voorwaarden of inhoud van het contract wijzigen, waardoor de gebruiker automatisch het recht heeft om een lopende overeenkomst te beïndigen. Zo moeilijk lijkt me dat toch niet?

@vleugels: U kan u kabelabonnement per aangetekend schrijven, opzeggen aan Telenet, Liersesteenweg 4, 2800 Mechelen en u zal een pro rata berekening krijgen van de nog terug te storten maanden. Vermeld hiervoor in Uw opzeg Uw bankrekeningnummer met referte terugbetaling analoge tv. Een opzegtermijn is er niet. Een contract is normaal 1 jaar en deze kan daarna maandelijks worden beëïndigd maar gezien de algemene voorwaarden zijn gewijzigd, hoeft u het contract van 1 jaar niet in acht te nemen.

Vooraleer u opzegt, gaat u best even goed na, wat precies de prijzen zijn van de concurrenten (zoals tv vlaanderen, Belgacom,..)
Vergeet niet dat ook daar een zenderpakket tegen betaling dient te worden genomen, en in sommige gevallen zelfs een minimaal vereiste is zoals vaste lijn en/of internet, waardoor je uiteindelijk evenveel of meer betaald.

voorbeeld Belgacom TV: Het basisaanbod kost 19.50€/m + je moet minstens over een vaste lijn beschikken (19.65€/m) en dus samen 39.15€/m

voorbeeld Tv Vlaanderen: Het basisaanbod kost 10.90/m + huur box 3.95€/m + 29.95€ activeringskost, plaatsing zelf uit te voeren (optie schotel 189€)

Telenet: 15€/m + 50€ activeringskost box, plaatsing en aktivering gratis.

Wie kan het lisjtje aanvullen?


User name
libra
20/03/2012

Het is duidelijk dat hier (deels bedrieglijke) reclame gemaakt wordt voor Telenet.

Alleen nog dit : leden van Test-Aankoop kunnen in het februari-nummer het artikel lezen "Triple Play : denk drie keer na" waarin men kan zien dat Telenet er over de hele lijn (alle kosten inbegrepen !) als de duurste van alle providers uitkomt. (met een verschil +/- 30% ten opzichte van de goedkoopste).

Niet-leden kunnen eventueel het tijdschrift lenen bij vrienden of in sommige bibliotheken kan men ook de oudere nummers van Test-Aankoop raadplegen.

En, laat jullie niet verblinden door de (tijdelijk) gratis activeringskosten en plaatsingskosten : er is op dit ogenblik een "oorlog" aan de gang tussen de verschillende providers : bij allemaal kan men momenteel allerlei gratis diensten en toestellen krijgen.

Bij Telenet bent u bovendien verplicht om bovenop de prijs van digitale TV, ook nog het "gewone" kabel-abonnement te blijven verder betalen of erbij te nemen (en betalen) indien u het nog niet had.

Ik ben niet van plan om hier verder nog mijn energie in te steken.
Voor meer info : zie diverse artikels in Test-Aankoop.

User name
andyenmarie
20/03/2012

Telefoon + Tv is niet duurder bij belgacom: Belgacom = 33,75 euro per maand, Telenet analoog 35 euro per maand en digitaal 36 euro per maand.


Voor Tv -vlaanderen kijk je beter op lange termijn : eenmalige aankoop hd set/ZONDER recorder = 178 euro: neem je basic light abbo: 10,9 euro per maand. Bij telenet kost kabel 15 euro per maand dus +- 4 euro per maand meer: na ongeveer 3 jaar en half heb je de hd set terugbetaald door de 4euro per maand winst die je maakt. Vanaf dan maak je 4 euro per maand winst en heb je een satellietinstallatie.

Laatste wijziging op 20/03/2012 21:36

User name
daboytommy
21/03/2012

@ andyenmarie: hoe komt jij erbij dat telenet analoog 35€/m zou zijn en digitaal 36€/m ?

Analoge tv kost 15/m, digitaal niets als je de box van 50€ koopt en anders 8€/m extra voor huur decoder. Dit zijn correcte tarieven die je zo op de site terug kan vinden....

User name
andyenmarie
21/03/2012

ik rekende via digitale shake van telenet, niet via een aangekochte digibox. Maar dat was mijn punt niet echt, mijn punt was dat men wel goedkoper kan dan bij telenet (ook als je met een aangekochte digibox kijkt).

User name
MR
22/03/2012

Volledig akkoord met de petitie tégen het schandalig gedrag van telenet !
Heb trouwens al veel langer geen sympathie meer voor de Grijns en de Vette Knipoog van Telenet.

Ik ben kwaad, maar ik ga mezelf niks tekort doen hé...
Ondertussen wil ik wel enkele goeie zenders op mijn tv (blijven) zien.
Overstappen is me voorlopig iets te ingewikkeld.
Daarom heb ik bij telenet de "occazie digibox" van 50 euro gekocht.

Ik wacht tot de kabel open gaat voor andere aanbieders, en maak dan opnieuw een keuze.

Deze sector kan echt wel wat concurrentie en regelgeving gebruiken.


User name
daboytommy
22/03/2012

@andyenmarie: in mijn voorbeelden zie je ook dat ik niet beweer dat telenet de goedkoopste is...als je de som in mijn voorbeeld maakt zit je met tv vlaanderen net onder telenet

User name
mheere
28/03/2012

Blijkbaar mag je van Telenet niet een franstalig/nederlandstalig koppel zijn, want alle franstalige zenders worden uit het analoge pakket gehaald en ze verplichten je om een digibox a 99 euro aan te schaffen.

Test-Aankoop: Kom in actie, want dit is echt ONAANVAARDBAAR !!!

User name
mheere
28/03/2012

[Q]PS: ik veronderstel dat telenet zijn 'analoge' klanten zal moeten aanschrijven over de verandering in contract , met als gevolg dat je kosteloos je contract kan opzeggen...of ben ik fout?[/Q]

Dat hebben ze inmiddels gedaan, maar wat schiet je op met opzeggen. Ik krijg er niet de zenders voor terug als ik naar een ander ga

User name
mheere
28/03/2012

@daboytommy

Tcoh wil ik een en ander nuanceren.
[B]Nuanceren???[/B]


[Q]-De zenders die zijn weggevallen maken niet uit van de 25 meest bekeken zenders maar eerder de minst bekeken, dus zorgen maken over populaire veelbekeken zenders die wegvallen maak ik me evenmin.
[/Q]
France 2 en France 3 behoren wel degelijk tot de best bekeken zenders. Onzin argument dus

[Q]-Telenet probeert een kleine compensatie toe te kennen aan zij, die toch de oude zenders zonder maandelijkse meerkost willen behouden door een gratis digibox te plaaten. Een box kost normaal 99€ + 75 €installatie + 50€ activatie, maar gezien de verandering in het analoog aanbod krijg je dit alles voor een éénmalige 50€, waarna je alle zenders (ook de vorige weggevallen zenders) terig kan bekijken en dit ZONDER enige maandelijkse of jaarlijkse meerkost.[/Q] Ik weet niet wat jij voor brief gehad hebt, maar ik moet 99 euro betalen en geen 50

User name
andyenmarie
29/03/2012

Het laatste klopt wel hoor, het is een promotie die op de site staat. In hun brief staat wel 99 euro dus dat is wel een sterk staaltje van desinformatie ( of hopen dat overstappers niet naar de site gaan zien?).

Weten jullie nog toen de eerste zenders wegvielen van de kabel. Dan kon je deze terugkrijgen door de aankoop van een kabeltuner. Zou dat nog bestaan?

User name
daboytommy
29/03/2012

@mheere

waar haal jij je cijfers dat france 2 en 3 het meeste bekeken wordt?
Dat kan misschien wel zo zijn in wallonie en brussel, maar dat is geen telenetkabel gebied.

Wat vlaanderen betreft zijn dit zeker zenders uit de minder bekeken catagorie.

Wat de 50€ éénmalige kost betreft kloppen mijn gegevens wel degelijk.


D@andymarie: die kabeltuner was ook 50€, alhoewel het hier een borg betrof die je bij inlevering terugkreeg. Dit wordt niet meer toegepast.

User name
mheere
29/03/2012

@andyenmarie

Dat aanbod van 50 euro geldt alleen voor mensen die nog geen klant zijn bij Telenet.
Heb je wel al Digi TV maar kijk je analoog op een tweede TV, betaal je toch echt 99 euro

Zie hun website:

2e TV: Dubbel digitaal kijkplezier voor maar € 99

Een extra televisie aansluiten in de kinderkamer of op de slaapkamer? Met je kabel-tv abonnement kan je sowieso tot 4 tv’s aansluiten zonder meerkost Waar je digitale TV wil kijken, heb je per tv-toestel en digicorder nodig

tip Heb je al digitale tv van Telenet en wil je graag ook digitaal kijken op nog een extra tv-toestel? Haal dan nu je HD Digibox in huis en betaal alleen de aankoopprijs, de activering is gratis en je kan de HD Digibox zelf gratis installeren.

Na je (online) bestelling krijg je van ons een e-mail zodra je je HD Digibox kunt afhalen in een Telenet Center in je buurt. Installeer je HD Digibox heel makkelijk zelf dankzij de handige instructies in je Self Starter Box. De gratis activering ga je tijdens je online bestelling pas op het scherm "opties en diensten" in je winkelmandje zien. Dus pas nadat je ingegeven hebt al digitale tv van Telenet te hebben.


DIEVEN EN OPLICHTERS ZIJN HET

User name
henckens_luc
01/04/2012

ik vind dit gewoon niet kunnen,mensen die analoog willen blijven kijken moeten een kostenreductie krijgen want ge krijgt minder waar voor u geld.
De brief die ik gekregen heb zegt dat reeds 2 op 3 gezinnen digitaal kijken en dat ze verder aan de evolutie willen werken om digitale tv ale groeikansen te geven dat ze meer bandbreedte moeten hebben staat er niet bij,waarom moeten ze dan de analoge signalen wegnemen de meerdeheid kijkt toch al digitaal.
Ik ga deze week eens kijken voor een schotel dan heb ik veel meer zenders en voor de nederlandstalige gewoon een basic pakketje kopen.
Het eenigste waar ik gewoon schrik voor heb is dat ze vroeg of laat tv vlaanderen opkopen en dan zijn we weer de pineut.
12 zenders worden bij mij geschrapt
Als ik digitaal ga dan kost het me 15,20 euro per maand + 50 euro voor mijn recycled hd digibox waar ik maar 1 jaar garantie op heb anders moet ik nog eens 8 euro per maand huurgeld neertellen daarvoor is de grarantie wel onbeperkt en kan ik opnemen een hd recorder heb ik reeds die heb ik mij zelf gekocht voor vervanging van mijn video recorder.
Voor mij is dit duidelijk contractbreuk van hun zijde:

User name
edhl
02/04/2012

Toch een aantal zaken 'rechtzetten':

1) De aanbieder verandert 'verkleint' het aanbod dus de prijs zou navenant moeten dalen.

Sorry, maar dat is pure onzin. Bij elke eenzijdige verandering (zoals ook deze door Telenet) heeft de consument het recht om zonder enige verdere verplichting of vergoeding op te zeggen. Daartegenover staat ook dat de aanbieder zijn contract mag en kan wijzigen wanneer en hoe die bepaalde firma dat wenst. Kraft foods besliste onlangs om aan dezelfde prijs minder chocotoffen per verpakking te verkopen. Het is dan aan de klant om te beslissen of hij het aanbod prijs/kwaliteit nog voldoende vindt.

2) Ik zeg op en ga naar de concurrentie (want ik wil niet digitaal kijken).

Hoe je het ook draait of keert, Telenet is nog de enige die TV aanbiedt zonder verplicht bakje. Opzeggen of nog dwazer naar een concurrent gaan omdat je niet digitaal wil kijken lijkt me te gek. Bij de concurrentie kijk je immers sowieso digitaal en heb je sowieso apparatuur nodig.De concurrentie verplicht als dusdanig zijn klanten om op elke TV een bakje aan te sluiten en dit al jaar in jaar uit. Bij Telenet wordt dit blijkbaar gezien als een 'schande' bij anderen is dit normaal.

3) Ik betaal X euro per jaar

Of u het nu graag hoort of niet, maar Telenet verdient amper geld aan mensen met de analoge Televisie. Deze mensen trekken signaal binnen van het netwerk (waarvoor versterking nodig is), verbruiken niets en men moet er ook interventies voor doen die soms meer geld kosten dan 5 jaar abonnementsgeld. Maak uzelf als unisono analoge TV-klant niet belangrijker dan u bent. Want voor Telenet is dat niet zo. Ik ben er vrij zeker van dat Telenet liever een groot deel van de enkel analoge tv-kijkers zou zien afhaken en slechts de helft overhouden met wel digitaal. Dat is veel interessanter.

Ik neem aan dat dit als klant niet fijn is om te horen maar je moet wel realistisch zijn en dit is de realiteit. Telenet heeft indertijd een aftands kabelnetwerk gekocht met voor hen erg lucratieve voorwaarden omdat onze staat te gierig was om het netwerk te onderhouden en te updaten (terugwegpath) voor moderne technologieën. Als u dus boos bent omdat analoge TV geprivatiseerd is (want dat is wat u nu merkt) moet u klagen op de politici en niet op Telenet die gewoon zoals andere firma's een privébedrijf zijn die winst willen maken.

User name
edhl
02/04/2012

[Q]Re: telenet schrapt nogmaals in analoog aanbod
ik vind dit gewoon niet kunnen,mensen die analoog willen blijven kijken moeten een kostenreductie krijgen want ge krijgt minder waar voor u geld.
De brief die ik gekregen heb zegt dat reeds 2 op 3 gezinnen digitaal kijken en dat ze verder aan de evolutie willen werken om digitale tv ale groeikansen te geven dat ze meer bandbreedte moeten hebben staat er niet bij,waarom moeten ze dan de analoge signalen wegnemen de meerdeheid kijkt toch al digitaal.
Ik ga deze week eens kijken voor een schotel dan heb ik veel meer zenders en voor de nederlandstalige gewoon een basic pakketje kopen.
Het eenigste waar ik gewoon schrik voor heb is dat ze vroeg of laat tv vlaanderen opkopen en dan zijn we weer de pineut.
12 zenders worden bij mij geschrapt
Als ik digitaal ga dan kost het me 15,20 euro per maand + 50 euro voor mijn recycled hd digibox waar ik maar 1 jaar garantie op heb anders moet ik nog eens 8 euro per maand huurgeld neertellen daarvoor is de grarantie wel onbeperkt en kan ik opnemen een hd recorder heb ik reeds die heb ik mij zelf gekocht voor vervanging van mijn video recorder.
Voor mij is dit duidelijk contractbreuk van hun zijde:[/Q]

U kan dit inderdaad zien als 'contractbreuk'. Daarom dat u bij zo'n eenzijdige wijziging als consument ook gedurende 30 kalenderdagen het recht hebt om zonder gevolgen of kosten op te zeggen.

En moest u het niet weten, maar het basispakketje op de schotel (TV Vlaanderen dus voor de Vlaamse zenders) is de laatste jaren al 3 x zo veel herzien als de analoge kabel en nooit in het voordeel van de klant. De prijs is daar ook gestegen. Dit gebeurt dus zeker niet alleen bij Telenet, en het basispakket bij TVV is echt niet zo geweldig meer. Ik hoop dat u zich grondig informeert.

User name
henckens_luc
02/04/2012

Ik heb inderdaad het recht om mijn contract op te zeggen en dat zal ik ook doen ten gepaste tijde.
Wat die interventies betreft denk ik dat telenet er veel meer moet doen voor hun digitale tv als hun analoge tv.
Als ze toch niks aan hun analoge klanten verdienen dan moeten ze maar alle kanalen schrappen en volledig digitaal gaan waarom doen ze dit dan niet zijn ze in een keer van hun verliespost af.
Dat we in de toekomst allemaal digitaal moeten gaan is verzekerd,maar dan wil ik wel een systeem zonder problemen en die zijn er op het moment nog en niet alleen bij telenet ook bij de anderen.

User name
edhl
02/04/2012

Tja Luc het is toch overduidelijk waarom telenet analoge TV behoudt.

1) Een klant die al klant is bij jou voor een product is makkelijk te overtuigen. je kent zijn/haar gegegevens enz.

2) Veel gezinnen gebruiken de kabel nog voor een 2e of 3e toestel en zouden het alsnog niet zien zitten om 2 of 3 digidinges in huis te halen.

3) Zo'n bedrijf moet in zekere zin 'sympathiek' blijven in de algemene opinie. Zoals daboytommy al terecht aanhaalde gaat het waarschijnlijk hier om zenders waarvan men weet dat ze door slechts een minderheid bekeken worden. Voor het grootste deel van hun klantenbestand (gezien vanuit Telenet dan) verandert er eigenlijk niets in hun dagelijks kijkpatroon. Daar hebben die mensen waar het wel effect op heeft natuurlijk niets aan, maar vanuit een bedrijfsstandpunt hou je die andere 90 procent perfect gelukkig.

User name
andyenmarie
02/04/2012

Wat betreft het grote nadeel aan belgacom dat je niet overal thuis tv kunt zien, dit is grotendeels opgeheven met tv-overal. Als je een laptop hebt en wifi kun je gelijk waar tv kijken. Ok, het aanbod is nog wat beperkt maar dit zal wel snel verbeteren als je ziet hoeveel zenders er bijkomen op korte tijd. Telenet heeft dit trouwens ook met yelo.

User name
edhl
02/04/2012

In dit debat vind ik dat wel (vooralsnog) een grappige opmerking. Het gaat over de beperking van het aanbod met o.a. het wegvallen van duitse en franse zenders. Daarvoor zijn die alternatieven natuurlijk (vooralsnog) niet van toepassing want ze bieden die zenders helemaal niet aan en het is maar de vraag of dat ooit zal zijn. Voor het aanbieden op PC/tablet betaalt men immers extra auteursrechten en je moet er geen tekeningetje bij maken dat dit voor weinig bekeken kanalen wel eens totaal oninteressant zou kunnen zijn.

User name
andyenmarie
03/04/2012

Deze opmerking ging niet over het wegvallen van de zenders maar over uw opmerking dat veel mensen geen digidinges willen aankopen/bijhuren voor boven en dus met de kabel verdergaan. In de toekomst en eigenlijk nu al is dit achterhaalt met internet-tv. En dan gaat het niet over de weinig bekeken zenders, het gaat erom dat je TV1, canvas, in de toekomst VT4,vtm, enz... dan boven via je tablet of laptop kunt bekijken. Met de internetTV's die nu op de markt komen zal dit hier (hoop ik) ook op worden toegepast. Wat mijn punt is (maar dit hoort eigenlijk niet tot de discussie over wegvallen van zenders), is dat in de nabije toekomst kabelaansluitingen overal in huis volledig overbodig worden en dat je net zo goed bij belgacom of andere providers kunt gaan die over web-tv beschikken om boven naar "de meest bekeken zenders" te kunnen kijken.

User name
nicque
07/04/2012

binnekort is het net zoals bij de antenne enkel nog de staats zender op analoog
tijden veranderen nu eenmaal en ze hebben de bandbreedte nodig voor hun nieuw speeltje wifree
en dat staat hier mooit uit, de bewering dat je geen verschil zal merken klopt langs geen kanten

word tijd dat men over de landsgrenzen kan zoeken naar alternatieven, prijzen in belgie zijn te hoog
laat staan de keuze die er is

User name
nietzoblij
07/04/2012

Wij hebben de stap gezet voor digitaal van telenet nu al de zenders weg gevallen zijn die we graag zien
zijn we wel VERPLICHT om digitaal tegaan .

Of we dat leuk vinden laat ik in het midden maar ik hoop dat de overgang vlotjes verloopt
zodat ik hier binnen 3 weken een nieuw topic moet openen van hoe zeg ik dit abonnement op ;)

User name
edhl
07/04/2012

[Q]Re: telenet schrapt nogmaals in analoog aanbod
binnekort is het net zoals bij de antenne enkel nog de staats zender op analoog
tijden veranderen nu eenmaal en ze hebben de bandbreedte nodig voor hun nieuw speeltje wifree
en dat staat hier mooit uit, de bewering dat je geen verschil zal merken klopt langs geen kanten

word tijd dat men over de landsgrenzen kan zoeken naar alternatieven, prijzen in belgie zijn te hoog
laat staan de keuze die er is [/Q]

Vreemd dat u al weet dat er met die Wifree of het gelijkaardige systeem dat Belgacom (Fon) lanceerde wel verschil is. Wie heeft u dat gezegd? Waar is dit al vastgesteld? Dit systeem is nog maar net gelanceerd en zelfs in het grootste deel van het land nog niet operationeel. U haal zelf aan dat de operatoren bandbreedte vrijmaken voor deze diensten. Uw uitleg komt mij dus enigszins contradictorisch over.

User name
daboytommy
07/04/2012

wifree via homespot heeft geen invloed, het nieuwe type modem dat hiervoor in gebruik is, Eurodocsys 3.0 heeft immer 2 volledig van elkaar gescheiden dataverbindingen met eigen antenne. Het is onbestaande dat het thuisnetwerk hier enige invloed van ondervind...maar goed, elke klant heeft de vrijheid te kiezen om deze al of niet open te zetten voor gebruik. Ik alleszins zie als Telenet klant graag de mogelijkheid om overal in bewoond telenet gebied op wifi te kunnen raken hoor.

User name
edhl
07/04/2012

[Q]Re: telenet schrapt nogmaals in analoog aanbod
wifree via homespot heeft geen invloed, het nieuwe type modem dat hiervoor in gebruik is, Eurodocsys 3.0 heeft immer 2 volledig van elkaar gescheiden dataverbindingen met eigen antenne. Het is onbestaande dat het thuisnetwerk hier enige invloed van ondervind...maar goed, elke klant heeft de vrijheid te kiezen om deze al of niet open te zetten voor gebruik. Ik alleszins zie als Telenet klant graag de mogelijkheid om overal in bewoond telenet gebied op wifi te kunnen raken hoor.
[/Q]

Of het wel of niet zo is is gewoon nog niet te zeggen, enige bewering in de ene of de andere zin kan enkel gecatalogeerd worden onder onzin. Klanten die aanloggen via dat netwerk zullen immers ook gebruik maken van de bandbreedte van de coaxiale of telefoonkabel en wat de effecten daarvan zijn bij hoog verbruik is nog niet geheel duidelijk.

Wat wel duidelijk is, is dat Telenet hier (door die analoge kanalen te beperken) alvast capaciteit voorziet dus dat is al een goed teken. Maar zoals steeds is the proof of the pudding in the eating. Dus nu reeds stellen dat je snelheid ZEKER (NIET) geïmpacteerd zal worden is gewoon voorbarig.

User name
vleugels
13/04/2012

Niet alleen schrapt ze in het analoog aanbod, maar ik kreeg vandaag mijn abonnement aanrekening televisie.
Ik schrok mij een bult, in de plaats van een prijsvermindering voor de vermindering van het aanbod van de de analoge posten en daaraan gekoppeld de vermindering van de auteursrechten, krijgt men potverdorie een opslag van het abonnementsgeld en van de auteursrechten, dus niet alleen minder krijgen, maar ook meer betalen, Volledig onlogisch.
Nu ga ik zeker een van deze dagen mijn abonnement opzeggen, want dit gaat mij toch te ver.

User name
edhl
15/04/2012

vleugels, wat me hier dan interesseert, wat ga je dan nemen in de plaats?

Ga je geen TV meer kijken? Of welke andere aanbieder ga je nemen?

User name
vleugels
16/04/2012

beste edhi, gewoon een schotelantenne plaatsen zonder abonnement. De VRT, canvas/ketnet, ketnet+ enz.... heb ik nu al sowieso in DTV , dit is mij voor het ogenblik genoeg, al de rest met hun reality programma's en al hun reclame, interesseren mij toch niet meer.

User name
edhl
17/04/2012

OK dan begrijp ik het volledig!

User name
telenetbeu
18/04/2012

[B][/B]Ben ook enorm geïrriteerd door de houding van Telenet.
- daags nadat de pers melding maakt van de zenderwijziging bellen ze mij op mijn GSM om te melden dat ze hebben vastgesteld dat ik nog steeds geen digitale TV hebben en of ze dat "voor mij in orde mogen zetten". Ondergetekende heeft geweigerd! (ze hadden mij nota bene al vier maal gebeld op 2 jaar tijd, in het kader van hun strategie "Iedereen gaat maar digitaal"...)
- Ik heb op 30 maart mijn abonnement zowerl telefonisch als met aangetekend schrijven (ontvangstbewijs gekregen getekend telenet)met onmiddellijke ingang opgezegd voor de kabeltelevisie volgens de speciale voorwaarden naar aanleiding van de zenderwijziging. (ik heb inmiddels een alternatieve methode voor TV-kijken gevonden en betaald)
- Ik krijg begin april een factuur van Telenet voor 12maanden kabeltelevisie.
- Ik stuur een mail met herinnering aan de opzegging en krijg reactie dat ze die wel ontvangen hebben maar dat mijn opzeg pas ingaat op 1 mei en ik inmiddels 12 maanden moet betalen en ze dan het saldo wel zullen terugbetalen (wanneer???)
- Vandaag, 18 april krijg ik een folder - alsof ik nooit heb opgezegd - waarin de zenderwijziging wordt uiteengezet en met de arrogante titel "Digitaal is de nieuwe standaard " (met de (dure) voorwaarden voor de overstap).
- Ik heb een klacht ingediend bij de ombudsdienst Telecom.
-Wordt ongetwijfeld vervolgd...

User name
edhl
19/04/2012

Ik zie hier eerlijk gezegd niets misgaan. U hebt indertijd een contract aangegaan met Telenet waarin de modaliteiten voor betalen, opzeggen en wijzigingen van de algemene voorwaarden staan opgetekend. Door in het verleden niet op te zeggen bent u ook (stilzwijgend) akkoord gegaan met de huidige bestaande alg. voorwaarden.

Dat u 12 maand zou moeten betalen om daarna 11 terug te trekken is gewone logica van de alg. voorwaarden van Telenet i.v.m. de vastgestelde opzegtermijn van 30 dagen. Het opzeggen n.a.v. de alg. voorwaarden stelt u enkel en alleen vrij van het afkopen van een lopend contract niet van de standaard opzegtermijn in/volgens een contract van onbepaalde duur.

Uw klacht is dus eentje op de hoop van de onterechte. Op uw rechten staan en deze afdwingen is ok, maar ik raad toch aan eerst na te kijken wat exact uw rechten zijn.

Dat Telenet u alsnog een folder stuurt lijkt me nu ook geen wereldschokkend nieuws, volgens de algemene voorwaarden bent u nl. op dat moment nog klant en ze sturen dat naar al hun klanten om hen te informeren.
En als u geentelefoontjes meer wil krijgen van callcenters die u iets willen verkopen schrijft u zich best hier in: http://www.robinsonlist.be/
Wat telenet daar doet doet iedereen, nl. klanten/prospecten bellen om ze te overhalen. Ook dit gegeven vind ik eerlijk gezegd zeer banaal in deze tijden...

Kortom, waarover gaat uw klacht nu eigenlijk?

Laatste wijziging op 19/04/2012 20:09

User name
mheere
21/04/2012

Aangezien Test-Aankoop ook geen actie lijkt te ondernemen, dus het lidmaatschap van TA ook maar direct opzeggen :(

User name
MR
21/04/2012

telenetbeu,

Ik zie geen enkele reden waarom jij eerst 12 maanden moet betalen, om dan 11 maanden terug te krijgen.

Ik zou uit eigen beweging een bedrag storten bv. 1/12° of wat in verhouding staat tot de abonnementsperiode, en dat ze er hun plan mee trekken !

Let wel op dat als je hun aanrekening niet op tijd betaalt, je een rappelkost aangesmeerd wordt.
Dacht iets van 7 euro.

Als ze dan bij Telenet het been stijf houden, kunnen ze voor die habbekrats ook nog eens een deurwaarder naar jou sturen... Met alle kosten vandien.
Aan jou om af te wegen of je als David tegen Goliath wil vechten.

Het is verder nogal logisch dat je over deze gang van zaken reclameert.
Zenders uit het pakket halen om op de vrijgekomen ruimte ofwel commerciële TV ofwel porno te verzenden, is schandalig.
Goed dat je een alternatief hebt gevonden.

User name
edhl
22/04/2012

Yucom, dat lijkt me een zeer slechte tip.

Iedereen weet ondertussen dat het bij Telenet zo werkt. Als je nog klant bent (al is het maar een week) in een nieuwe contractperiode voor analoge televisie en je betaalt per jaar dien je steeds de 12 maanden te betalen om daarna terug te trekken.

Over dat gegeven op zich en in het kader van klantvriendelijkheid is daar zeker wat van te zeggen, maar op vlak van rechtsgeldigheid en nakomen van algemene voorwaarden helemaal niet. Dat de persoon zijn beklag maakt over dat gegeven is nog enigszins te begrijpen, maar zelf rekeningen gaan aanpassen e.d. is nooit een goed idee en als je in dat geval lang je been stijf houdt kom je inderdaad vaak in onaangename omstandigheden terecht zoals je beschrijft (deurwaarder e.d.).
Wettelijk staat de operator (Telenet) hier heel sterk met de algemene voorwaarden die dit systeem van 12 maanden betalen zeer duidelijk stipuleren. Als je dat gaat betwisten heb je spijtig genoeg geen poot om op te staan.

Wat betreft het schrappen van kanalen moet je ook wel eerlijk blijven want er zijn naar ik weet geen extra 'pornokanalen' bijgekomen en de zenders die zijn toegevoegd zijn themazenders waarvan een meerderheid zonder reclame + het aparte vaste kanaal voor Ketnet, ook een niet-commercieel kanaal.

User name
telenetbeu
25/04/2012

Beste Yucom,
dank voor je steun. En het is overduidelijk dat EDHl hier op dit forum een Telenet-vertegenwoordiger is (maar goed, dat kan want we leven gelukkig nog in een vrij land).
Hij hoeft hier geenszins naar de "algemene voorwaarden" te verwijzen want op hun website staat duidelijk dat wie niet tevreden is met de zenderschrapping zijn abonnement "zonder kosten" kan opzeggen. Een nieuw jaarabonnement aangesmeerd krijgen, is dat zonder kosten?
En dank aan Yucom voor de beeldspraak: inderdaad, volgens het bijbelverhaal heeft David Goliath wel degelijk in het stof doen bijten... We zien nog wel.

User name
edhl
26/04/2012

[Q]Re: telenet schrapt nogmaals in analoog aanbod
Beste Yucom,
dank voor je steun. En het is overduidelijk dat EDHl hier op dit forum een Telenet-vertegenwoordiger is (maar goed, dat kan want we leven gelukkig nog in een vrij land).
Hij hoeft hier geenszins naar de "algemene voorwaarden" te verwijzen want op hun website staat duidelijk dat wie niet tevreden is met de zenderschrapping zijn abonnement "zonder kosten" kan opzeggen. Een nieuw jaarabonnement aangesmeerd krijgen, is dat zonder kosten?
En dank aan Yucom voor de beeldspraak: inderdaad, volgens het bijbelverhaal heeft David Goliath wel degelijk in het stof doen bijten... We zien nog wel.
[/Q]

U snapt duidelijk het verschil niet tussen een nieuw jaarabbonement/contract en de opzegtermijn. het zou toch verstandiger zijn om eerst eens te zien of u het wel begrijpt alvorens krachtig uit te willen halen.

Door de wijziging is de klant vrijgesteld van het afkopen van een contract van bepaalde duur als hij er zo één heeft. In het geval van Telenet is dat (naar ik weet) alleen het eerste jaar en voor de gsm-zaken 2 jaar. Nergens wordt iemand vrijgesteld van de standaard opzegtermijn in het contract en de gewone betalingswijze van het contract tot dit effectief beëindigd is (in dit geval betalen per 12 maanden). Zoals hierboven reeds gesteld, ook ik vind dit systeem zeker geen voorbeeld van klantvriendelijkheid, maar in deze situatie is de operator 100 procent gedekt (waterdicht).


Verder ben ik verre van een vertegenwoordiger van Telenet en ik ben zelfs geen klant bij hen voor internet! Het enige wat ik durf doen is mensen duidelijk maken waar ze in hun rechten zijn maar ook waar NIET (zoals hier dus). Niet om de bedrijven te beschermen maar wel de mensen die bijvoorbeeld het onderscheid niet snappen tussen een jaarcontract en een standaard opzegtermijn die iedereen moet respecteren. Het zou niet de eerste persoon zijn die zichzelf in de problemen werkt en uiteindelijk geen poot heeft om op te staan (lees soms tot het tienvoudige betaalt van wat moest om wat principieel te doen).

Ik beschouw een consumentenforum als bron van informatie die correct moet zijn. Dat houdt ook in dat klanten moeten ingelicht worden wanneer ze niet in hun recht zijn zodat ze zichzelf niet in de voet schieten. Als u een forum wil waar iedereen tegen bedrijf X of Y is en elke klacht beaamd met een ja het zijn dikke kl**tzakken of wat je wil dan richt u best een (anti-)fanpagina op want dat heeft niets te maken met een consumentenforum.

Voor mij niet gelaten als u liever raad opvolgt van een persoon/boodschap die u beter in de oren klinkt. De talrijke topics hier met proces dit en dat waar ik vaak dezelfde zaken vertelde eindigden meestal in een lange stilte van de klager.

Laatste wijziging op 26/04/2012 21:06

User name
telenetbeu
27/04/2012

Geachte EDHL
Boodschap ontvangen , loud and clear. Laat ons de juridische haarkloverij over aan de experten terzake. Daarom heb ik ook een klacht bij de bevoegde instanties ingediend, met de nodige bescherming die eraan verbonden is. Enkel en alleen aan hun eindoordeel zal ik mij onderwerpen.
Aangezien u stellig beweert geen Telenet-vertegenwoordiger te zijn (hoewel uw toontje mij nog altijd het tegendeel laat vermoeden) zal ik hier verder ook maar zwijgen over hun Amerikaans-geïnspireerde commerciële agressiviteit en klant-onvriendelijkheid en dat dan maar overlaten aan een ander forum (verhalen heb ik anders genoeg). Mij zal u hier dus niet inderdaad meer lezen (stilte van de klager). Ik laat u dan maar verder in uw grote gelijk en wens u het beste. Adieu en over & out.

User name
daboytommy
28/04/2012

een laatste herhaling over het wegvallen van uw zenders: een bedrijf biedt een dienst aan en u kiest of u deze neemt of niet , als een bedrijf nadien prijs of diensten aanpast, hebt u de vrijheid om over te stappen.

Waar gaat dit nou over? Juridisch , mag dit zomaar, kan dat, is dit wettelijk, enz enz enz...

NATUURLIJK is dit wettelijk. Waarom zou het niet? Niet tevreden, stop of stap over , is dat nu echt zo een moeilijk verhaal?

Als ik morgen vind dat mijnen humo abonnement 2€ opslaat of ik krijg ineens 2 humo's minder, dan zeg ik dat toch ook op????? Waar zit het verschil jongens !!

User name
nietzoblij
28/04/2012

[Q]Re: telenet schrapt nogmaals in analoog aanbod
een laatste herhaling over het wegvallen van uw zenders: een bedrijf biedt een dienst aan en u kiest of u deze neemt of niet , als een bedrijf nadien prijs of diensten aanpast, hebt u de vrijheid om over te stappen.

Waar gaat dit nou over? Juridisch , mag dit zomaar, kan dat, is dit wettelijk, enz enz enz...

NATUURLIJK is dit wettelijk. Waarom zou het niet? Niet tevreden, stop of stap over , is dat nu echt zo een moeilijk verhaal?

Als ik morgen vind dat mijnen humo abonnement 2€ opslaat of ik krijg ineens 2 humo's minder, dan zeg ik dat toch ook op????? Waar zit het verschil jongens !![/Q]
Het is gemakkelijk om tezeggen als je niet blij bent kan je opstappen de jaarlijkse meer prijs gaat hier niet over 2€ hé
moesten de lonen even snel stijgen als alle diensten die zonder blikken of blozen hun tarieven omhoog doen dat zou pas wat zijn hé . ;)

User name
andyenmarie
29/04/2012

Wat telenet gedaan heeft is idd niet echt klantvriendelijk naar hun niet-digikijkers. Maar aan die mensen die ontevreden zijn, er zijn alternatieven hé die goedkoper zijn. Net zoals je bij elektrabel wegkunt kan je dit ook bij telenet en het is echt niet moeilijk. In bepaalde combinaties met tel en/of internet is belgacom, mobistar, enz... goedkoper dan telenet. Dit kun je simpel vergelijken door op de sites van de providers te checken, goedkoper gevonden? Schrijf een aangetekende brief naar telenet (indien je al langer dan een jaar klant bent, anders is er een verbrekingsvergoeding) en stap over! Het is maar een uurtje werk hoor.

User name
MarcX
07/05/2012

Wat vooral opvalt: "we schrappen analoge zenders om plaats te maken voor digitale".
Maar op mijn analoge kabel zitten er zeker 5 zenders dubbel op!
Wat is dit eigenlijk voor onzin?

User name
edhl
12/05/2012

Welke zenders zijn dat dan wel?

User name
nietzoblij
15/05/2012

Ik ben digitaal gegaan en mijn buren vertellen me nu dat de zenders die ze gingen schrappen er nog altijd zijn .........

User name
edhl
15/05/2012

Telenet is dit regio per regio aan het veranderen dus in sommige regio's is het al wel gebeurd in andere regio's nog niet. Bij dus waarschijnlijk nog niet. Hopelijk koesteren uw buren niet te veel hoop want vermoedelijk vallen deze zenders bij hen kortelings ook weg.

Je kan altijd kijken wanneer alles effectief verandert in jouw regio ze hebben daar een website voor: www.zenders.be en dan gewoon postcode invullen.

User name
lodo
12/06/2012

Los van het feit dat ze de rekening niet aanpassen en zelfs geen kredietnota maken, stoort vooral de desinformatie me ontzettend.
Ten eerste is het bandbreedte-probleem een drogreden. Dat ze het maar eens bewijzen en dan niet met bestelde prognoses van marktonderzoekers, maar met operationele cijfers.
Ten tweede is het schrappen van BBC, Arte enz een zet om klanten te verplichten om 11 keer meer te betalen voor hetzelfde aanbod dat vroeger sowieso al een stuk minder kostte dan toen de dubbele auteuresrechten ingevoerd werden.
Ten derde is digitale televisie een besparing voor de operatoren en zenders. Niet een verbetering voor de kijker zoals vaak beweerd wordt.
Ten vierde garandeert Telenet de privacy niet betreft het kijkgedrag van de digitale kijkers en wissen ze zonder vragen opnames van de hd-recorder en kunnen ze via de digicorder klanten schaamteloos afpersen bij geschillen.

Ik heb als journalist destijds de scoop gehad betreft Telenet toen de Gimv de Vlaamse regering adviseerde. Ik heb in 1994 al in EOS over digitale televisie geschreven en ik ben meteen gaan experimenteren met DVB-T en DVB-S toen het kon en ik heb zelfs de DVB-C van Telenet gehad (nul komma nul toegevoegde waarde tenzij je van digitale programmagidsen houdt, maar ik geef de voorkeur aan de Focus-Knack of TeVeBlad). Zelfs met een HD-TV is het beeld van Terzake bijvoorbeeld barslecht ten opzichte van een CRT-TV met beeldbuis.
Bovendien zit er een "latency" of vertraging op alle beelden zodat je 2 seconden nadat je buren juichen over een goal op het EK pas de goal ziet.
Bovendien is wat Telenet doet een asociale maatregel om bejaarden, minderheden en zuinige klanten te raken en hun arm om te wringen zodat ze toch dit digitale aanbod zouden pakken.
Bovendien proberen ze op die manier andere aanbieders van Internet een hak te zetten en klanten met bundels van leverancier te laten veranderen.
Waarom doet TestAankoop of een andere consumentenorganisatie hier niks aan? De uitleg van Telenet wordt door de VRT, VTM enz kritiekloos geslikt terwijl het leugentjes om bestwil zijn.

User name
edhl
13/06/2012

11 Keer meer betalen voor hetzelfde aanbod? Kan u dat even uit de doeken doen?

User name
JeanJaecqeus
13/06/2012

wij zijn ook van de mening dat we analoog willen blijven kijken of hoedanook, maakt niet uit hoe maar wel de goedkoopste manier.

telenet slingerd met kortingen en grtis plaatsingen maar er zitten blijkbaar steeds addertjes onder het gras !

ik zou het niet meer weten wat te doen.

louis & denise

User name
MR
14/06/2012

Het is niet fair van telenet om ons die zenders af te pakken. Punt.

Maar het alternatief om een tweedehands digibox of -corder te kopen vind ik al bij al niet slecht.
Als er geen installatiekost of activeringskost is ten minste en bij identieke prijs voor het abonnement.

In digitale tv is de kwaliteit van het beeld wat beter, en je hebt wel meer keuze aan zenders.
Je kijkt nooit naar al die zenders natuurlijk, maar het aanbod is toch wel ruimer.

User name
libra
14/06/2012

Door alles wat ze ons bij Telenet al op een geniepige manier afgepakt hebben, zullen ze mij in de toekomst toch niet meer bij hun klanten moeten rekenen !

Momenteel kijk ik nog de kat uit de boom en blijf ik, zolang het nog menselijk blijft, bij de oude analoge kabel-TV (en ben ik dus noodgedwongen Telenet klant doordat ze indertijd alle kabel-TV overgenomen hebben).

Maar zodra ik beslis om over te schakelen op digitale TV, zien ze mij bij Telenet niet meer.
Een bedrijf dat op dergelijke wijze tewerk gaat, vertrouw ik voor geen haar meer.

User name
MarcX
18/06/2012

@ EDHL: ik zie uw vraag nu pas.

Ik kijk nog amper analoog, de stand opvolgen is geen sinecure want er wijzigt constant wat.
Maar momenteel tel ik vier (analoge) zenders dubbel op mijn kabel:
- Njam (kanaal C10 en C20)
- RTL-TVI (kanaal C16 en C05)
- Eén (kanaal C19 en C09)
- VT4 (kanaal C83 en S17)
(Vraag me de frequenties niet, mijn tv-toestel drukt dit uit in een "band" en een "kanaal".)

Ja, ik ben zo iemand die elk kanaal (of frequentie) noteert, ik ben een zonderling.

Weet iemand dit? Waarom vind ik bovenvermelde zenders dubbel terug?

Laatste wijziging op 18/06/2012 19:17

User name
janu
20/06/2012

In leuven heeft telenet, rtpi, tve, bbc world, bbc1en2, france 2 en 3, arte, zdf en rai geschrapt.
Heeft iemand info over betere en goedkopere alternatieven dan Telenet?

Op internet kunt ge ook naar vele zenders kijken zoals www.wwitv.com en wereldnieuws bij www.livestation.com/en/bbc-world. Het kanaal is live.station maar je moet er steeds een kanaal van je keuze bijzetten anders gaat het niet open. Ge kunt ook langs Google zoeken. Ze hebben Al-Jazeera, CNN, BBC, Euronews, France24, de Russische RT en de Iraanse PressTV.