laatst gewijzigd op: 04/11/2015

Scarlet!!!!

hallo,

Ik zou willen overschakelen van Telenet naar Scarlet!

Wie zou er ons informatie kunnen geven: is Scarlet te vertrouwen? Even goede kwaliteit?

Grtz Nico
929 keer bekeken 49 reacties 0 likes

Meld je aan om toegang te krijgen.

User name

Deelnemen aan de discussie

Doe mee en geef je mening of stel je vraag. 

49 reacties

sorteer op :
zie vorige reacties

Meld je aan om toegang te krijgen.

23/03/2010

internet van scarlet werkt heel goed bij mij maar wil weer alles in 1 paket.
Zou ik er goed aan doen alles bij scarlet te nemen of belgacom want kwil af van kabelkost bij telenet.
Wie kan goede raad geven aub.
Wil 1 paket van rond de 50 euro per maand met goede servies er bij.

Groetjes ,

Johny ;)

Meld je aan om toegang te krijgen.

22/03/2010

Heb momenteel enkel scarletinternet en ben zeker tevreden ook maar zou willen voor nog telefoon plus tv er bij doen met hd. Nu bij telenet met elke maand die kabelkost die ik zou willen vermijden in de toekomst.
Wie raad me aan met wie ik best in zee ga maar goed en goedkoop als het kan.

Zijn er mensen die al bij scarlet internet,telefoon,en belgacom tv heben en tevreden zijn scarlet one tegen 50 euro.
Is begacom even goed als telenet.

Met vriendeli!jke Groeten,

Johny ;)

Meld je aan om toegang te krijgen.

18/03/2010

Verder vond ik het vreemd dat hun mijn geheime wachtwoord kennen Ze lazen ze het voor in de lijst van handelingen en teksten die ik moest intikken . Is dit normaal

Als het over de login en het wachtwoord van scarlet betreft is dit normaal dat ze dit weten omdat ze deze aan u geven om in te kunnen loggen op mijn scarlet en ook uw e mail adressen te configureren.

Meld je aan om toegang te krijgen.

17/03/2010

Ik was reeds klant voor mijn internet
Ben pas overgeschakeld naar pakket met vaste telefonie erbij. Om halfvier 15-3-2010 krijg ik per mail bericht dat de overschakeling een feit is. Resultaat geen telefooncontacten meer mogelijk. 17-3-2010:Hele middag bellen, exact 3 maal met wachttijden tot 45 minuten. Eerste keer antwoord: u krijgt binnen het uur telefoon. Na twee en half uur wachten nog geen reactie gekregen.
Tweede keer bellen: wasljst van 20 PC handelingen; Werkt niet . Derde keer: hetgeen de vorige man zei mag u helemaal niet doen. Uiteindelijk kom ik met hulp op Dos maar de voortgang lukt niet. Moet alle apparatuur gaan loskoppelen en aan de provider gaan koppelen; Vervolgens krijg ik de telefoon aansluiting niet los om over te zetten en aan te sluiten op de modem, zoals gevraagd wordt.
Dan moet er een installateur komen die ik moet betalen. Ben dan al 120 Gsm minuten kwijt. Contact is dus niet gratis. Ik ben het niet eens dat ik moet gaan betalen voor een technieker die thuis het probleem moet oplossen Ik heb al betaald voor de overschakeling en een intallateur is al geweest voordien; Ik heb geen andere keus: is het antwoord
Ik vind het vreemd dat ik moet gaan betalen voor een probleem dat ik niet heb veroorzaakt.

Verder vond ik het vreemd dat hun mijn geheime wachtwoord kennen Ze lazen ze het voor in de lijst van handelingen en teksten die ik moest intikken . Is dit normaal?

Ik heb spijt dat ik overgeschakeld ben
Is hier iets aan te doen?

Meld je aan om toegang te krijgen.

15/03/2010

Heb op 20 nov 2009 een overeenkomst gesloten met Scarlet voor scarlet one. Deze gingen ze komen installeren op 8/12/09. speciaal verlof moeten nemen maar die dag niemand gezien van Scarlet. Na terug een afspraak te maken weer een maand later want sneller ging dat niet (Met scarlet gaat alles sneller, zegt hun reclame) op 8/01/10 zou er zeker iemand komen. Die dag weer niemand!! Weer een nieuwe afspraak voor 5/2/10. Die dag weer niemand gezien!!!
Heb dit gemaild naar hun dienst dat het zo niet meer kon. Zij zouden dit prioritair laten uitvoeren daar dat niet kon, zoveel maanden. Hun "prioritaire" werk kon echter maar na meer dan een maand (langer dan anders, dat heet bij hen dus prioritair). Ze zouden deze keer met zekerheid komen op 12/3/10. Die dag zoals daarvoor niemand die langskwam. Diezelfde avond nog gebeld en men "verzekerde mij zeker iemand te sturen op maandag 15/3/10 (vandaag dus). En zoals al de vorige keren natuurlijk weer niemand gezien......
-Dat heet bij Scarlet klantendienst-
Als je een paar dagen te laat betaald krijg je van hen een factuur met een hoop intresten toegestuurd en sluiten ze alles direct af, maar van hun kant moet je niets verwachten...

Meld je aan om toegang te krijgen.

09/03/2010

Ik moet eerlijk zeggen dat ik tevreden ben van Scarlet en tot hiertoe nog niet de behoefte heb gehad om over te schakelen naar iets anders. Ik kan met hen redelijk technisch onderlegde gesprekken voeren. Mijn overschakeling naar VDSL en een nieuwe draadloze modem is zo goed als vlekkeloos verlopen.

Mijn totale ervaring spreid zich over 5 jaar abonnee bij hun. Ik wil wel een algemene waarschuwing geven om niet onmiddellijk steeds de laatste snufjes te nemen. Je krijgt dan geheid problemen. Digitale TV bij Scarlet ? Afblijven, want dat hebben ze nog niet zo lang. Het is spijtig dat ze door Belgacom overgenomen zijn. Tot hiertoe heb ik daar nog geen last van gehad.

En ja laat ze maar lullen. Bij Scarlet bel je idd 24/24 onbeperkt naar vaste lijn voor nog geen €10/m, 100GB per maand UL en DL samen. En theoretische snelheid van ong. 30Mbps. Alles voor €50/m

Laatste wijziging op 9/03/2010 12:13

Meld je aan om toegang te krijgen.

05/03/2010

Al die operatoren zijn hetzelfde, je bent als klant enkel een portefeuille waaruit men geld kan halen.




Dat is nogal kort door de bocht niet? Er zit echt wel een serieus verschil tussen de verschillende klantendiensten hoor. Misschien is het juister als u zegt, dit soort problemen (onbekwame helpdeskmedewerkers, defecten enz.) kan men bij elke operator hebben.

De klantendiensten van bijv. EDP-net en Telenet zijn echt wel redelijk goed en zijn steeds binnen de 5 min. bereikbaar. Scarlet Belgacom en Dommel bengelen inderdaad aan het andere eind.

Meld je aan om toegang te krijgen.

05/03/2010

Ik kan enkel afraden om klant te worden bij Scarlet. Op papier hebben ze een goed aanbod met hun Scarlet One, maar:

* de technische kennis van de installateurs is beperkt;
* de klantendienst is zeer slecht bereikbaar en geeft geen bal om de klant;
* afspraken en beloftes worden niet nagekomen;
* aangetekende klachtenbrieven worden niet beantwoord.

Bij mij heeft dit een jaar lang goed gefunctioneerd, maar eens de problemen beginnen sta je voor een blinde muur te roepen. Je krijgt er echt grijze haren van en veel stress. Dus blijf weg bij Scarlet. Ikzelf stap volgende maand over naar een andere aanbieder, al heb ik er niet veel vertrouwen in dat het daar beter zal zijn. Al die operatoren zijn hetzelfde, je bent als klant enkel een portefeuille waaruit men geld kan halen.

Meld je aan om toegang te krijgen.

21/02/2010

[Q][b]Re: Scarlet!!!![/b]
Zoals ik elders al plaatste lage prijzen komen ergens wel terug naar boven (zijnde hier an de dienstverlening).[/Q]

Dit is dan waarschijnlijk wel zo , maar waarom bellen ze mij deze week 2 keren op voor dossiers die al lang opgelost zijn , blijkbaar sluiten ze bepaalde dossiers niet af en laten ze de nieuwe dossiers verwaarlozen.

Meld je aan om toegang te krijgen.

20/02/2010

Zoals ik elders al plaatste lage prijzen komen ergens wel terug naar boven (zijnde hier an de dienstverlening).

Meld je aan om toegang te krijgen.

20/02/2010

[Q][b]Re: Scarlet!!!![/b]
Laten we niet vergeten dat Scarlet een alternatieve provider is met een onklopbare prijs qua pakket. Als u kiest weinig te betalen, dan is de service ook een beetje minder.

Wie reeds familie/vrienden in het buitenland weet wonen, zal dit kunnen bevestigen.[/Q]

Volgens mij word scarlet door belgacom als het kleinere broertje behandeld en worden de klanten zo ontmoedigd bij scarlet dat ze naar een ander provider overstappen.

Ik heb scarlet de laatste weken verschillende keren getelefoneert i.v.b.m. de instalatie voor digitale tv , ik krijg telkens vriendelijke en gemotiveerde medewerkers aan de lijn maar er kan mij niemand een pasklare oplossing geven , iedereen verteld iets anders , zodat ik de indruk heb dat het daar een zootje is en er geen fatsoenlijke leiding.

Ook ben ik deze week 2 keren opgebeld door medewerkers van scarlet , waarmee ik niets te maken had en dit lijkt mijn vermoeden van wat ik schrijf alleen maar te bevestigen.

Laatste wijziging op 20/02/2010 18:42

Meld je aan om toegang te krijgen.

20/02/2010

Laten we niet vergeten dat Scarlet een alternatieve provider is met een onklopbare prijs qua pakket. Als u kiest weinig te betalen, dan is de service ook een beetje minder.

Wie reeds familie/vrienden in het buitenland weet wonen, zal dit kunnen bevestigen.

Meld je aan om toegang te krijgen.

20/02/2010

Ook hier werkt de comfort+ dienst niet.
Helpdesk (21 min gewacht) kon ook alleen maar een reset voorstellen.
Met deze reset is het probleem niet opgelost dus maandag maar eens terug bellen. :(
Weet iemand raad?

Meld je aan om toegang te krijgen.

18/02/2010

Ik ben eveneens een ontevreden klant van de wanpraktijken van Scarlet:

Omdat we sinds een dik half jaar bij onze vorige provider (Belgacom) vrijwel maandelijks onze mini-downloadlimiet van 25GB overschreden, hebben we in december de overstap gemaakt naar Scarlet.. Toen we pas begin februari een installateur over de vloer kregen begon de miserie.

Op de installateur hadden we weinig op aan te merken: Scarlet werkt met zelfstandigen op basis van losse contracten, dus in tegenstelling tot hun eigen personeel laat men de installatie aan ietswat meer bekwamere mensen over. De overschakeling van het internet was zo klaargespeeld en eveneens de telefoon en televisie lieten niet lang op zich wachten. Ik was al niet echt te spreken over het feit dat we gedurende enkele dagen enkel gesprekken konden ontvangen via een door hun meegeleverde telefoon die rechtstreeks op de telefoonlijn was aangesloten, maar hiermee zouden we nog kunnen leven.
Toen de installateur eindelijk klaar was met de installatie van de televisie overliep hij nog enkele mogelijkheden hiervan en daarmee begint de miserie: de PVR diensten of enige andere mogelijkheden van het Comfort + abonnement voor de televisie werkte niet. Beeld was er wel, maar de extra's (die je logischerwijze mag verwachten bij een digitaal abonnement) waren nergens te bespeuren. Gelukkig was de installateur een behulpzaam man en heeft hij hiervoor zelf naar zowel Scarlet als Belgacom zitten bellen om het probleem te verhelpen: het ging een dag of 2 duren.

Inderdaad, 2 dagen later belde diezelfde installateur om te checken of alles al in orde was gebracht, maar er was zelfs helemaal niets veranderd. Toen hij nog een beetje rondbelde en nadien ons probeerde terug te bereiken was het zover: géén telefoon (enkel nog uitgaand via het door hen geleverde toestel), géén internet en géén digitale televisie, ...
Als je voor deze problemen probeert naar hun helpdesk te bellen krijg je altijd maar hetzelfde antwoord: "effe de modem resetten". Alsof je zover zelf niet kan denken..

Eveneens als andere klanten heb ik dus al een 4-5 keer geprobeerd om bij de helpdesk binnen te geraken (wat overigens géén gratis 0800 nummer is), maar mijn vraag om een technieker langst te sturen vallen telkens in dovemansoren. Ook doorverbinden met een baas of klachtendienst gaat niet..

Dit hele verhaal is nu al zo'n 2 weken aan het aanslepen en veel betering zie ik er niet in.. Ik ben echt radeloos welke stappen ik nog vervolgens kan ondernemen. Na al deze gelijkaardige verhalen te hebben gelezen voel ik me nog zoveel slechter bij de overstap van provider.. Maar het zal jammer genoeg in België nog een tijdje zo blijven: wanneer we nu een internet/televisie/telefonieprovider moeten kiezen is het voor ieder kiezen tussen de minst slechte!

(gelukkig kan ik af en toe nog bij familie terecht om me even uit te laten over de ganse historie)

Meld je aan om toegang te krijgen.

17/02/2010

Raar dat er bij Scarlet nog tevreden klanten zijn. Maar ik denk toch, een van de uitzonderingen. Ben al jaren klant en nog nooit geholpen geweest. Blijf maar zitten met mijn klachten. Het enige dat er gebeurt is bij mij is dat mijn abonnement na het zogezegd oplossen van mijn problemen telkens voor een jaar vernieuwt werd, en dit is al driemaal gebeurd zodat ik telkenmale terug gebonden was voor een jaar. Maar mijn snelheid is en blijft 1,80 Mbps. zeer ver van de beloofde 6 Mbps. Zogezegd zou het aan mijn binnenlijn liggen. Na de controle en de test dat ze mij opgelegd hadden, bleek nochtans alles binnen normaal. Dan zal het weer de afstand zijn tot de centrale, enfin het is altijd iets, maar nooit hun schuld, daarmee zijn ze er van af. Hulp moet ge van hun niet verwachten. Enige oplossing is veranderen van provider, de vraag is welke te kiezen, want volgens de forums die ik al gelezen heb, is het overal wel iets. zeer slechte dienst hier in België, moet dringend iets aan gedaan worden.

Meld je aan om toegang te krijgen.

17/02/2010

Ja met verwondering las ik hier alle negatieve dingen over Scarlet, en ik laat ook eens graag iets positiefs [U][/U]horen.
Al jaren ben ik klant bij Scarlet en ondervond weinig en geen problemen.

Ik had ooit eens een probleem met de modem, en heb dan 2 weken moeten wachten op interventie. Dat vond ik toen al lang, maar als ik jullie bevindingen hoor, mag ik heel tevreden zijn.

Net voor het nieuwe jaar kreeg ik van hen een telefoontje, zonder dat ik daarom had gevraagd. Er werd toen een afspraak gemaakt om de tweede week van januari een nieuwe modem te plaatsen.
De afspraak was tijdig, bovendien kreeg ik enkele uren voordien telefoon met het uur waarop ze zouden toekomen. De installateur was een vriendelijke man, die ook mijn vragen vlot kon beantwoorden.
[B]Ik was in de wolken met de nieuwe modem, want nu kunnen wij allen (mijn 2 kinderen en ik) draadloos surfen.
Ik heb de kosten van een router uitgespaard, dus op die manier ben ik een tevreden klant. De snelheid is heel goed, downloadvolume is ok en ik betaal nog steeds dezelfde prijs[/B][U][/U]

Zo dit was mijn objectieve beoordeling. Over digitale tv kan ik niet meepraten, die heb ik bij Telenet, maar na alles uitgepluisd te hebben is dit voor mij de goedkoopste oplossing.
Bovendien bel ik 24 op 24 gratis naar vaste lijnen, niet alleen in de daluren en tijdens het weekend, maar altijd.
Ja ik denk dat men bij gelijk welke provider geluk moet hebben.
Bij elke aankoop is het nu eenmaal zo, het ene toestel is ok en het andere geeft na een week reeds problemen.

Met vriendelijke groeten,
Ann Vande Kerckhove

Meld je aan om toegang te krijgen.

13/02/2010

ik ben pas bij scarlet en ik heb er al dik spijt van!! eerst moest ik 3 maanden wachten voor ik aangesloten was maar ja wat doe je daar aan maar toen stopte de ellende nog niet. toen kwam er een istallateur voor de lijn en modem en decoder en mijn vaste telefonie. telefoon kreeg hij niet aangesloten en kreeg ik te horen ja je moet wachten tot scarlet contact met je opneemt ik heb nooit iets van scarlet gehoord de telefoon is nog dood.
nu is mijn digitale tv al 2 weken weg ik zit zonder tv gezellig is anders ik ben daar al 2 weken naartoe aan het bellen na eerst een half uur aan de gsm te hangen krijg je elke dag iets anders te horen. technische dienst de éne keer zeggen ze ja zal zeker vandaag in orde zijn de volgende dag zeggen ze kunnen we geen antwoord op geven.
ik heb nu uit grote ellende ergens anders digitale aangevraagd.
ik heb mijn eerste rekening gehad 186 euro.
ik heb geen zin om die te betalen ik eis een dikke schadevergoeding voor al die ellende en misére dat ze mij hebben aangedaan.
ik bel daar naartoe om naar de klachtendienst te vragen dat hebben ze niet moet je per brief of fax.
nee natuurlijk hebben ze dat niet je moet nu al zo lang wachten en zoals ik hier lees zijn er veel klachten.
weet iemand hier raad ??

Meld je aan om toegang te krijgen.

12/02/2010

Scarlet is waardeloos.

Op 3 december heb ik als scarlet klant digitale tv aangevraagd en de instalatie zou na 6 tot 8 weken worden uitgevoerd , maar omdat ik na 6 weken nog geen bericht had gekregen voor een instalatiedatum besloot ik maar eens zelf te telefoneren naar de klantendienst en wat deze mij voorstelde was om de procedure van aanvraag terug te doen eind februari begin maart omdat de vraag het aanbod overtrof , daarop heb ik zelf maar eens naar de aanvraagdienst van scarlet gebeld en een nieuwe aanvraag te doen en deze verzekerde mij dat ik na 2 weken een instalatiedatum zou hebben.

Na 2 weken dan maar eens getelefoneert met de instalatiedienst en mijn dossier was nog altijd gesloten en deze persoon heeft me toen met de klantendiest van scarlet doorverwezen om het dossiernummer op te vragen , toen ik daar iemand aan de lijn kreeg vertelde men mij dat er nog steeds geen dossier van mij was en ik nog maar eens een aanvraag voor digitale tv moest plaatsen op de aanvraagdienst , nog maar eens een aanvraag gedaan en de persoon aan de telefoon verzekerde mij dat ik na 3 dagen zeker een afspraak kon maken voor de instalatie , na 3 dagen nog eens gebeld naar de afsprakendienst , maar het dossier was natuurlijk nog altijd gesloten , hierop werd ik zo moedeloos dat ik een duidelijke mail naar scarlet stuurde om eens iets concreet af te sprekenen als ik binnen een gestelte termijn geen duidelijke afspraak had ik wel eens naar de concurentie zou overstappen , afgelopen dinsdag 9-02-2010 nog maar eens naar de afsprakendienst getelefoneerd of er al iets geöpend was ,maar natuurlijk weeral niets , daarop heeft deze persoon een verzoek per mail naar scarlet verstuurd om het dossier te openen.

Woendag 10-02-2010 besloot ik nog maar eens met de klantendienst van scarlet te telefoneren hoe het nu concreet met mijn dossier gesteld is en daar vertelde men mij dat belgacom alles geänuleerd had en dat men mij terug op de rol zou plaatsen en ik waarschijnlijk begin maart over digitale tv zou kunnen beschikken ook heeft men mij een financiële compensatie gedaan van de volgende factuur voor het lange wachten.

Als er begin maart geen afspraak gemaakt kan worden ga ik besluiten om naar de concurentie te gaan , omdat ik het getalm , de besluitloosheid en het niet functioneren van de diensten van scarlet meer dan beu ben ondanks hun financiële geste en hun 'goedkope aanbiedingen'.

Ik heb de mensen van scarlet ook altijd duidelijk aan de telefoon en in de mail gemeld dat ze voor digitale tv promotie maken en dit niet binnen een redelijke termijn kunnen instaleren en op dinsdag krijg ik dan nog een promomail van scarlet dat er duizenden tevreden klanten van hun digitale tv zijn en dat je nog altijd kan aansluiten.

Meld je aan om toegang te krijgen.

10/02/2010

Scarlet is belgacom geworden... ik zou er niet op rekenen dat die mensen je gaan helpen als je een probleem hebt!

Meld je aan om toegang te krijgen.

24/01/2010

www.ombudsmantelecom.be

Wel zien dat uw klacht voldoet aan de vormvereisten en dat de operator niet voldaan heeft aan zijn alg. voorwaarden.