laatst gewijzigd op: 04/11/2015

Scarlet!!!!

hallo,

Ik zou willen overschakelen van Telenet naar Scarlet!

Wie zou er ons informatie kunnen geven: is Scarlet te vertrouwen? Even goede kwaliteit?

Grtz Nico

Doe mee

Je vindt onze community leuk en wil graag je ervaring delen? 
Een account aanmaken is zo gebeurd.

Je zal dan hulp kunnen vragen,

Kwaliteitsantwoorden ontvangen,

en op de hoogte blijven van de nieuwigheden

Registreer je gratis

reacties

User name
jphermans
28/12/2009

Ik ben ook overgschakeld van dommel (dan) naar scarlet en zit nu al 4 weken zonder internet , telefonie en tv.
Ik zal zeker geen reclame maken voor scarlet en ben van plan om dan ook gerechtelijke stappen te ondernemen tegen hen.

Mijn raad ! Schakel niet over op scarlet.

User name
RonnyLL
29/12/2009

Nee telenet is beter scarlet veel problemen

User name
Nico&Pamela
29/12/2009

Hallo,

Bedankt voor jullie raad! Ik weet genoeg, ik zal bij Telenet blijven!

Bedankt!

Fijne feestdagen gewenst

Nico

User name
kimmie11
29/12/2009

Niet overschakelen naar scarlet!

Ik heb 3 jaar geleden mijn abonnement bij hun opgezegd wegens verhuis . Maar ik krijg nog steeds facturen van scarlet in de bus! Minstens 1 per jaar. Dat is toch niet meer normaal hè? Ze sturen zelfs geen factuur maar ineens een herinnering!

Nu ga ik gerechtelijke stappen ondernemen denk ik want word dit wel beu

mvg
Kim

User name
koffieboon
31/12/2009

Ben al jarenlang abonnee bij Scarlet, weliswaar alleen voor internet ADSL.

Geen majeure problemen, en geen administratieve moeilijkheden, behalve de klassieke problemen met de help-desk (lange wachttijd, vaak meerdere contacten nodig...)

Ben tot hiertoe in feite erg tevreden over Scarlet.

Minpunt is wel : Scarlet is overgenomen door Belgacom : hoe heeft de Raad voor Mededinging (of zoiets) dit ooit kunnen toelaten? Zo verdwijnt er weer een speler uit het reeds kleine aanbod, en kom je indirect in de klauwen van Belgacom.

Hoe kan het internet zo ooit goedkoper en beter worden???

User name
MarcX
07/01/2010

Zijn er argumenten om, eens je bij Dommel zit, daar weg te gaan?
Ik vind daar immers weinig klachten over, ben geneigd om mij bij die mensen aan te sluiten.

User name
edhl
08/01/2010

Zolang alles werkt is Dommel een uitstekende provider. Echter naargelang het bescheiden aantal klanten dat ze hebben zijn er toch relatief veel klachten (percentueel zlefs meer dan Belgacom en Telenet). DIt voornamelijk door de slechte klantendienst (bijna onbereikbaar) en de afhankelijkheid van Belgacom om veel storingen op te lossen. Verder lag het Dommel-netwerk de laatste maanden ook verschillende malen totaal uit, dit soms voor volledige dagen of langer.

User name
VANLAEPA
20/01/2010

Ik had op 10 december een abonnement aangegaan bij scarlet voor digitale tv, vaste telefonie en internet.
Toen werd mij telefonisch gezegd dat dit 4 à 5 weken zou duren. Ik mijn verhuis daarop gepland.
Na die 4 à 5 weken heb ik niet meer vernomen.
Ik had wel mijn scarlet geraadpleegd. Bleek dat enkel de installatiedatum nog moest worden vastgelegd.
Ik deze week eens gebeld naar scarlet daar gaven ze men een nummer van een installateur.
Vervolgens moest ik van hem bellen terug naar scarlet bellen met de vraag om een dossiernummer.
Wat blijkt nu dat onze vrienden van scarlet sinds de bestelling nog geen enkele stap hebben ondernomen.
En dat nu pas alles in werking begint te treden.
Ze hadden niet gedacht dat hun formule zo'n een succes zou worden.
Ik kan iedereen aanraden om nooit aan te sluiten bij SCARLET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Er word van de overheid gezegd dat deze log en inefficiënt werkt maar ze kunnen nog veel leren van sommige overheidsbedrijven.
Er kan blijkbaar op geen enkele manier klacht worden ingediend voor zulke praktijken.

User name
Nick_A
22/01/2010

Blijf met je handen van scarlet af! Hun klantendienst trekt op niks!
Lees hier maar eens mijn verhaal: http://www.test-aankoop.be/forums-topic-detail-test-aankoop-p173487/topicsrc/543534.htm

Ik stap zeker over op een andere, alleen weet ik nog niet welke.
Dommel is precies ook niet te goed als ik zo lees.
Belgacom ben ik nog nooit voor geweest en Telenet heb ik geen idee van...

Waar kun je eigenlijk klachten indienen tegen die mannen?

User name
edhl
24/01/2010

www.ombudsmantelecom.be

Wel zien dat uw klacht voldoet aan de vormvereisten en dat de operator niet voldaan heeft aan zijn alg. voorwaarden.

User name
robbecrap
10/02/2010

Scarlet is belgacom geworden... ik zou er niet op rekenen dat die mensen je gaan helpen als je een probleem hebt!

User name
rickske11
12/02/2010

Scarlet is waardeloos.

Op 3 december heb ik als scarlet klant digitale tv aangevraagd en de instalatie zou na 6 tot 8 weken worden uitgevoerd , maar omdat ik na 6 weken nog geen bericht had gekregen voor een instalatiedatum besloot ik maar eens zelf te telefoneren naar de klantendienst en wat deze mij voorstelde was om de procedure van aanvraag terug te doen eind februari begin maart omdat de vraag het aanbod overtrof , daarop heb ik zelf maar eens naar de aanvraagdienst van scarlet gebeld en een nieuwe aanvraag te doen en deze verzekerde mij dat ik na 2 weken een instalatiedatum zou hebben.

Na 2 weken dan maar eens getelefoneert met de instalatiedienst en mijn dossier was nog altijd gesloten en deze persoon heeft me toen met de klantendiest van scarlet doorverwezen om het dossiernummer op te vragen , toen ik daar iemand aan de lijn kreeg vertelde men mij dat er nog steeds geen dossier van mij was en ik nog maar eens een aanvraag voor digitale tv moest plaatsen op de aanvraagdienst , nog maar eens een aanvraag gedaan en de persoon aan de telefoon verzekerde mij dat ik na 3 dagen zeker een afspraak kon maken voor de instalatie , na 3 dagen nog eens gebeld naar de afsprakendienst , maar het dossier was natuurlijk nog altijd gesloten , hierop werd ik zo moedeloos dat ik een duidelijke mail naar scarlet stuurde om eens iets concreet af te sprekenen als ik binnen een gestelte termijn geen duidelijke afspraak had ik wel eens naar de concurentie zou overstappen , afgelopen dinsdag 9-02-2010 nog maar eens naar de afsprakendienst getelefoneerd of er al iets geöpend was ,maar natuurlijk weeral niets , daarop heeft deze persoon een verzoek per mail naar scarlet verstuurd om het dossier te openen.

Woendag 10-02-2010 besloot ik nog maar eens met de klantendienst van scarlet te telefoneren hoe het nu concreet met mijn dossier gesteld is en daar vertelde men mij dat belgacom alles geänuleerd had en dat men mij terug op de rol zou plaatsen en ik waarschijnlijk begin maart over digitale tv zou kunnen beschikken ook heeft men mij een financiële compensatie gedaan van de volgende factuur voor het lange wachten.

Als er begin maart geen afspraak gemaakt kan worden ga ik besluiten om naar de concurentie te gaan , omdat ik het getalm , de besluitloosheid en het niet functioneren van de diensten van scarlet meer dan beu ben ondanks hun financiële geste en hun 'goedkope aanbiedingen'.

Ik heb de mensen van scarlet ook altijd duidelijk aan de telefoon en in de mail gemeld dat ze voor digitale tv promotie maken en dit niet binnen een redelijke termijn kunnen instaleren en op dinsdag krijg ik dan nog een promomail van scarlet dat er duizenden tevreden klanten van hun digitale tv zijn en dat je nog altijd kan aansluiten.

User name
staggerlea
13/02/2010

ik ben pas bij scarlet en ik heb er al dik spijt van!! eerst moest ik 3 maanden wachten voor ik aangesloten was maar ja wat doe je daar aan maar toen stopte de ellende nog niet. toen kwam er een istallateur voor de lijn en modem en decoder en mijn vaste telefonie. telefoon kreeg hij niet aangesloten en kreeg ik te horen ja je moet wachten tot scarlet contact met je opneemt ik heb nooit iets van scarlet gehoord de telefoon is nog dood.
nu is mijn digitale tv al 2 weken weg ik zit zonder tv gezellig is anders ik ben daar al 2 weken naartoe aan het bellen na eerst een half uur aan de gsm te hangen krijg je elke dag iets anders te horen. technische dienst de éne keer zeggen ze ja zal zeker vandaag in orde zijn de volgende dag zeggen ze kunnen we geen antwoord op geven.
ik heb nu uit grote ellende ergens anders digitale aangevraagd.
ik heb mijn eerste rekening gehad 186 euro.
ik heb geen zin om die te betalen ik eis een dikke schadevergoeding voor al die ellende en misére dat ze mij hebben aangedaan.
ik bel daar naartoe om naar de klachtendienst te vragen dat hebben ze niet moet je per brief of fax.
nee natuurlijk hebben ze dat niet je moet nu al zo lang wachten en zoals ik hier lees zijn er veel klachten.
weet iemand hier raad ??

User name
avkerckhove
17/02/2010

Ja met verwondering las ik hier alle negatieve dingen over Scarlet, en ik laat ook eens graag iets positiefs [U][/U]horen.
Al jaren ben ik klant bij Scarlet en ondervond weinig en geen problemen.

Ik had ooit eens een probleem met de modem, en heb dan 2 weken moeten wachten op interventie. Dat vond ik toen al lang, maar als ik jullie bevindingen hoor, mag ik heel tevreden zijn.

Net voor het nieuwe jaar kreeg ik van hen een telefoontje, zonder dat ik daarom had gevraagd. Er werd toen een afspraak gemaakt om de tweede week van januari een nieuwe modem te plaatsen.
De afspraak was tijdig, bovendien kreeg ik enkele uren voordien telefoon met het uur waarop ze zouden toekomen. De installateur was een vriendelijke man, die ook mijn vragen vlot kon beantwoorden.
[B]Ik was in de wolken met de nieuwe modem, want nu kunnen wij allen (mijn 2 kinderen en ik) draadloos surfen.
Ik heb de kosten van een router uitgespaard, dus op die manier ben ik een tevreden klant. De snelheid is heel goed, downloadvolume is ok en ik betaal nog steeds dezelfde prijs[/B][U][/U]

Zo dit was mijn objectieve beoordeling. Over digitale tv kan ik niet meepraten, die heb ik bij Telenet, maar na alles uitgepluisd te hebben is dit voor mij de goedkoopste oplossing.
Bovendien bel ik 24 op 24 gratis naar vaste lijnen, niet alleen in de daluren en tijdens het weekend, maar altijd.
Ja ik denk dat men bij gelijk welke provider geluk moet hebben.
Bij elke aankoop is het nu eenmaal zo, het ene toestel is ok en het andere geeft na een week reeds problemen.

Met vriendelijke groeten,
Ann Vande Kerckhove

User name
vleugels
17/02/2010

Raar dat er bij Scarlet nog tevreden klanten zijn. Maar ik denk toch, een van de uitzonderingen. Ben al jaren klant en nog nooit geholpen geweest. Blijf maar zitten met mijn klachten. Het enige dat er gebeurt is bij mij is dat mijn abonnement na het zogezegd oplossen van mijn problemen telkens voor een jaar vernieuwt werd, en dit is al driemaal gebeurd zodat ik telkenmale terug gebonden was voor een jaar. Maar mijn snelheid is en blijft 1,80 Mbps. zeer ver van de beloofde 6 Mbps. Zogezegd zou het aan mijn binnenlijn liggen. Na de controle en de test dat ze mij opgelegd hadden, bleek nochtans alles binnen normaal. Dan zal het weer de afstand zijn tot de centrale, enfin het is altijd iets, maar nooit hun schuld, daarmee zijn ze er van af. Hulp moet ge van hun niet verwachten. Enige oplossing is veranderen van provider, de vraag is welke te kiezen, want volgens de forums die ik al gelezen heb, is het overal wel iets. zeer slechte dienst hier in België, moet dringend iets aan gedaan worden.

User name
MatsudaXIII
18/02/2010

Ik ben eveneens een ontevreden klant van de wanpraktijken van Scarlet:

Omdat we sinds een dik half jaar bij onze vorige provider (Belgacom) vrijwel maandelijks onze mini-downloadlimiet van 25GB overschreden, hebben we in december de overstap gemaakt naar Scarlet.. Toen we pas begin februari een installateur over de vloer kregen begon de miserie.

Op de installateur hadden we weinig op aan te merken: Scarlet werkt met zelfstandigen op basis van losse contracten, dus in tegenstelling tot hun eigen personeel laat men de installatie aan ietswat meer bekwamere mensen over. De overschakeling van het internet was zo klaargespeeld en eveneens de telefoon en televisie lieten niet lang op zich wachten. Ik was al niet echt te spreken over het feit dat we gedurende enkele dagen enkel gesprekken konden ontvangen via een door hun meegeleverde telefoon die rechtstreeks op de telefoonlijn was aangesloten, maar hiermee zouden we nog kunnen leven.
Toen de installateur eindelijk klaar was met de installatie van de televisie overliep hij nog enkele mogelijkheden hiervan en daarmee begint de miserie: de PVR diensten of enige andere mogelijkheden van het Comfort + abonnement voor de televisie werkte niet. Beeld was er wel, maar de extra's (die je logischerwijze mag verwachten bij een digitaal abonnement) waren nergens te bespeuren. Gelukkig was de installateur een behulpzaam man en heeft hij hiervoor zelf naar zowel Scarlet als Belgacom zitten bellen om het probleem te verhelpen: het ging een dag of 2 duren.

Inderdaad, 2 dagen later belde diezelfde installateur om te checken of alles al in orde was gebracht, maar er was zelfs helemaal niets veranderd. Toen hij nog een beetje rondbelde en nadien ons probeerde terug te bereiken was het zover: géén telefoon (enkel nog uitgaand via het door hen geleverde toestel), géén internet en géén digitale televisie, ...
Als je voor deze problemen probeert naar hun helpdesk te bellen krijg je altijd maar hetzelfde antwoord: "effe de modem resetten". Alsof je zover zelf niet kan denken..

Eveneens als andere klanten heb ik dus al een 4-5 keer geprobeerd om bij de helpdesk binnen te geraken (wat overigens géén gratis 0800 nummer is), maar mijn vraag om een technieker langst te sturen vallen telkens in dovemansoren. Ook doorverbinden met een baas of klachtendienst gaat niet..

Dit hele verhaal is nu al zo'n 2 weken aan het aanslepen en veel betering zie ik er niet in.. Ik ben echt radeloos welke stappen ik nog vervolgens kan ondernemen. Na al deze gelijkaardige verhalen te hebben gelezen voel ik me nog zoveel slechter bij de overstap van provider.. Maar het zal jammer genoeg in België nog een tijdje zo blijven: wanneer we nu een internet/televisie/telefonieprovider moeten kiezen is het voor ieder kiezen tussen de minst slechte!

(gelukkig kan ik af en toe nog bij familie terecht om me even uit te laten over de ganse historie)

User name
nulens2005
20/02/2010

Ook hier werkt de comfort+ dienst niet.
Helpdesk (21 min gewacht) kon ook alleen maar een reset voorstellen.
Met deze reset is het probleem niet opgelost dus maandag maar eens terug bellen. :(
Weet iemand raad?

User name
finished
20/02/2010

Laten we niet vergeten dat Scarlet een alternatieve provider is met een onklopbare prijs qua pakket. Als u kiest weinig te betalen, dan is de service ook een beetje minder.

Wie reeds familie/vrienden in het buitenland weet wonen, zal dit kunnen bevestigen.

User name
rickske11
20/02/2010

[Q][b]Re: Scarlet!!!![/b]
Laten we niet vergeten dat Scarlet een alternatieve provider is met een onklopbare prijs qua pakket. Als u kiest weinig te betalen, dan is de service ook een beetje minder.

Wie reeds familie/vrienden in het buitenland weet wonen, zal dit kunnen bevestigen.[/Q]

Volgens mij word scarlet door belgacom als het kleinere broertje behandeld en worden de klanten zo ontmoedigd bij scarlet dat ze naar een ander provider overstappen.

Ik heb scarlet de laatste weken verschillende keren getelefoneert i.v.b.m. de instalatie voor digitale tv , ik krijg telkens vriendelijke en gemotiveerde medewerkers aan de lijn maar er kan mij niemand een pasklare oplossing geven , iedereen verteld iets anders , zodat ik de indruk heb dat het daar een zootje is en er geen fatsoenlijke leiding.

Ook ben ik deze week 2 keren opgebeld door medewerkers van scarlet , waarmee ik niets te maken had en dit lijkt mijn vermoeden van wat ik schrijf alleen maar te bevestigen.

Laatste wijziging op 20/02/2010 18:42

User name
edhl
20/02/2010

Zoals ik elders al plaatste lage prijzen komen ergens wel terug naar boven (zijnde hier an de dienstverlening).

User name
rickske11
21/02/2010

[Q][b]Re: Scarlet!!!![/b]
Zoals ik elders al plaatste lage prijzen komen ergens wel terug naar boven (zijnde hier an de dienstverlening).[/Q]

Dit is dan waarschijnlijk wel zo , maar waarom bellen ze mij deze week 2 keren op voor dossiers die al lang opgelost zijn , blijkbaar sluiten ze bepaalde dossiers niet af en laten ze de nieuwe dossiers verwaarlozen.

User name
shardonk
05/03/2010

Ik kan enkel afraden om klant te worden bij Scarlet. Op papier hebben ze een goed aanbod met hun Scarlet One, maar:

* de technische kennis van de installateurs is beperkt;
* de klantendienst is zeer slecht bereikbaar en geeft geen bal om de klant;
* afspraken en beloftes worden niet nagekomen;
* aangetekende klachtenbrieven worden niet beantwoord.

Bij mij heeft dit een jaar lang goed gefunctioneerd, maar eens de problemen beginnen sta je voor een blinde muur te roepen. Je krijgt er echt grijze haren van en veel stress. Dus blijf weg bij Scarlet. Ikzelf stap volgende maand over naar een andere aanbieder, al heb ik er niet veel vertrouwen in dat het daar beter zal zijn. Al die operatoren zijn hetzelfde, je bent als klant enkel een portefeuille waaruit men geld kan halen.

User name
edhl
05/03/2010

Al die operatoren zijn hetzelfde, je bent als klant enkel een portefeuille waaruit men geld kan halen.




Dat is nogal kort door de bocht niet? Er zit echt wel een serieus verschil tussen de verschillende klantendiensten hoor. Misschien is het juister als u zegt, dit soort problemen (onbekwame helpdeskmedewerkers, defecten enz.) kan men bij elke operator hebben.

De klantendiensten van bijv. EDP-net en Telenet zijn echt wel redelijk goed en zijn steeds binnen de 5 min. bereikbaar. Scarlet Belgacom en Dommel bengelen inderdaad aan het andere eind.

User name
GuyTA
09/03/2010

Ik moet eerlijk zeggen dat ik tevreden ben van Scarlet en tot hiertoe nog niet de behoefte heb gehad om over te schakelen naar iets anders. Ik kan met hen redelijk technisch onderlegde gesprekken voeren. Mijn overschakeling naar VDSL en een nieuwe draadloze modem is zo goed als vlekkeloos verlopen.

Mijn totale ervaring spreid zich over 5 jaar abonnee bij hun. Ik wil wel een algemene waarschuwing geven om niet onmiddellijk steeds de laatste snufjes te nemen. Je krijgt dan geheid problemen. Digitale TV bij Scarlet ? Afblijven, want dat hebben ze nog niet zo lang. Het is spijtig dat ze door Belgacom overgenomen zijn. Tot hiertoe heb ik daar nog geen last van gehad.

En ja laat ze maar lullen. Bij Scarlet bel je idd 24/24 onbeperkt naar vaste lijn voor nog geen €10/m, 100GB per maand UL en DL samen. En theoretische snelheid van ong. 30Mbps. Alles voor €50/m

Laatste wijziging op 9/03/2010 12:13

User name
joris.visterin@scarlet.be
15/03/2010

Heb op 20 nov 2009 een overeenkomst gesloten met Scarlet voor scarlet one. Deze gingen ze komen installeren op 8/12/09. speciaal verlof moeten nemen maar die dag niemand gezien van Scarlet. Na terug een afspraak te maken weer een maand later want sneller ging dat niet (Met scarlet gaat alles sneller, zegt hun reclame) op 8/01/10 zou er zeker iemand komen. Die dag weer niemand!! Weer een nieuwe afspraak voor 5/2/10. Die dag weer niemand gezien!!!
Heb dit gemaild naar hun dienst dat het zo niet meer kon. Zij zouden dit prioritair laten uitvoeren daar dat niet kon, zoveel maanden. Hun "prioritaire" werk kon echter maar na meer dan een maand (langer dan anders, dat heet bij hen dus prioritair). Ze zouden deze keer met zekerheid komen op 12/3/10. Die dag zoals daarvoor niemand die langskwam. Diezelfde avond nog gebeld en men "verzekerde mij zeker iemand te sturen op maandag 15/3/10 (vandaag dus). En zoals al de vorige keren natuurlijk weer niemand gezien......
-Dat heet bij Scarlet klantendienst-
Als je een paar dagen te laat betaald krijg je van hen een factuur met een hoop intresten toegestuurd en sluiten ze alles direct af, maar van hun kant moet je niets verwachten...

User name
jocotree
17/03/2010

Ik was reeds klant voor mijn internet
Ben pas overgeschakeld naar pakket met vaste telefonie erbij. Om halfvier 15-3-2010 krijg ik per mail bericht dat de overschakeling een feit is. Resultaat geen telefooncontacten meer mogelijk. 17-3-2010:Hele middag bellen, exact 3 maal met wachttijden tot 45 minuten. Eerste keer antwoord: u krijgt binnen het uur telefoon. Na twee en half uur wachten nog geen reactie gekregen.
Tweede keer bellen: wasljst van 20 PC handelingen; Werkt niet . Derde keer: hetgeen de vorige man zei mag u helemaal niet doen. Uiteindelijk kom ik met hulp op Dos maar de voortgang lukt niet. Moet alle apparatuur gaan loskoppelen en aan de provider gaan koppelen; Vervolgens krijg ik de telefoon aansluiting niet los om over te zetten en aan te sluiten op de modem, zoals gevraagd wordt.
Dan moet er een installateur komen die ik moet betalen. Ben dan al 120 Gsm minuten kwijt. Contact is dus niet gratis. Ik ben het niet eens dat ik moet gaan betalen voor een technieker die thuis het probleem moet oplossen Ik heb al betaald voor de overschakeling en een intallateur is al geweest voordien; Ik heb geen andere keus: is het antwoord
Ik vind het vreemd dat ik moet gaan betalen voor een probleem dat ik niet heb veroorzaakt.

Verder vond ik het vreemd dat hun mijn geheime wachtwoord kennen Ze lazen ze het voor in de lijst van handelingen en teksten die ik moest intikken . Is dit normaal?

Ik heb spijt dat ik overgeschakeld ben
Is hier iets aan te doen?

User name
rickske11
18/03/2010

Verder vond ik het vreemd dat hun mijn geheime wachtwoord kennen Ze lazen ze het voor in de lijst van handelingen en teksten die ik moest intikken . Is dit normaal

Als het over de login en het wachtwoord van scarlet betreft is dit normaal dat ze dit weten omdat ze deze aan u geven om in te kunnen loggen op mijn scarlet en ook uw e mail adressen te configureren.

User name
johny1969
22/03/2010

Heb momenteel enkel scarletinternet en ben zeker tevreden ook maar zou willen voor nog telefoon plus tv er bij doen met hd. Nu bij telenet met elke maand die kabelkost die ik zou willen vermijden in de toekomst.
Wie raad me aan met wie ik best in zee ga maar goed en goedkoop als het kan.

Zijn er mensen die al bij scarlet internet,telefoon,en belgacom tv heben en tevreden zijn scarlet one tegen 50 euro.
Is begacom even goed als telenet.

Met vriendeli!jke Groeten,

Johny ;)

User name
johny1969
23/03/2010

internet van scarlet werkt heel goed bij mij maar wil weer alles in 1 paket.
Zou ik er goed aan doen alles bij scarlet te nemen of belgacom want kwil af van kabelkost bij telenet.
Wie kan goede raad geven aub.
Wil 1 paket van rond de 50 euro per maand met goede servies er bij.

Groetjes ,

Johny ;)

User name
rickske11
23/03/2010

Hallo,

Ik weet niet of alles nog feilloos werkt met scarlet , ik heb dit pakket aangevraagd en met internet nog geen problemen gehad als bestaande scarlet klant .

Weet wel echter dat als je dit pakket aanvraagt je lang zal mogen wachten voor een instalatiedatum ,scarlet zegt 6 tot 8 weken , maar dit kunnen ze niet waarmaken , ik heb al zeker 5 keren naar hun gebeld en telkens beloven ze dat het snel in orde komt , maar ik heb de aanvraag op 3 december gedaan en tot op heden heb ik nog geen digitale tv.

Wel is het zo dat ik een procedure heb lopen tegen scarlet via de ombudsdienst voor telecommunicatie , omdat dit al zolang duurt.

User name
hermlena
03/04/2010

Ik heb reeds jaren internet. Van wanadoo naar tiscali en dan naar scarlet.
Tot half november 2009 heb ik nooit problemen gekend.Half november is men dan een nieuwe modem komen plaatsen, geschikt voor digitale tv.
Nu probeer ik sinds dan mijn huidig abonnement om te zetten naar dit met digitale tv .Na vijf maand nog steeds niets.Steeds stuurt men mij, van jan pier naar pol. Al verschillende telefoontjes aan besteed.Gisteren voor gebeld, gingen mij terugbellen. Vandaag ook voor gebeld. Nu heeft men mij gezegd dat ik eind MEI eens terug contact moet nemen. 1 persoon heeft mij eens eerlijk gezegd dat de problemen bij hun liggen.Dat ze gewoon de aanvragen niet kunnen verwerken.Ondertussen betaal ik wel al vijf maand voor iets dat ik niet heb.Kan er daar echt niets aangedaan worden, aan al die wanpraktijken. Ze maken reklame voor iets dat ze niet kunnen leveren.


User name
ethelu
10/04/2010

Klinkt allemaal bekend...

Ik ben al jàren klant bij Scarlet, vroeger planet internet - vele jaren weinig klachten over gehad maar het gaat van kwaad naar erger en nu ze door Belgacom zijn overgenomen is het helemaal om zeep.

Even vertellen. Vorig jaar september krijg ik een telefoontje van Scarlet of ik geen digitale TV van Belgacom wil - ik had namelijk een verhoging van mijn internet connectie gevraagd naar 20Mbit. Tenslotte kan dit voor dezelfde prijs als mijn huidige abonnement. Ik zat niet meteen te wachten op digitale TV maar gezien er geen meerkost is zegt een mens dan al rap ja... whatta mistaka to maka...

Voorziene Installatie datum 26/09. Paar dagen voor de 26st krijg ik telefoon dat ze die datum niet halen wegens bijkomende werken die nodig zijn. 't Zal 8 oktober worden. Geen erg gezien ik niet echt op Belgacom TV zit te wachten. Op 26/9 vallen mijn internet en telefoon uit. Vaste telefoon gebruik ik eigenlijk niet meer en een weekje
zonder internet lukt wel. Op 7/10 telefoon dat het niet lukt... IK meld toch maar even dat mijn internet het ondertussen niet doet dat mijn vriendin in het buitenland zit en dat wel begint te ambeteren...

Ze hebben me dat 4x gelapt. 2x halve dag verlof verloren zonder dat er een technieker kwam opdagen. Scarlet, dan weer Belgacom, scarlet dan weer Belgacom. In januarri een weekje internet gehad en dan opeens weer een verbroken connectie. Uiteindelijk werkte mijn internet terug op 17 feburari, heb ik nog steeds geen Belgacom TV maar wordt ik wel gefactureerd voor de Belgacom TV decoder. Al die maanden heb ik wel braaf mijn factuur betaald...

Belgacom en Scarlet knoeien er maar wat op los, er is geen enkele communicatie tussen de twee en hun respectievelijke onderaannemers. Ergens in de volgende maanden verhuis ik en dan maak ik er meteen gebruik van om van mijn Scarlet abonnement af te raken...





User name
johny1969
29/11/2010


EDPnet kan zijn contract niet na komen en we moest weken met weinig of niets van telefoon en internet door staan.

We hebben drie intro aansluitingen en iedere keer ik te horen ,probeer eens een ander aansluitpunt .

We zijn van tele 2 naar scarlet en dan naar edpnet en raar maar waar iedereen veel problemmen met de verbinding onder vonden.

Telenet is iets duurder maar de verbinding is heel goed nu en we zijn bij om terug telenet klant te zijn.

Johny

User name
andyenmarie
01/12/2010

als je geen vaste telefoonlijn wilt en geen grote bestanden download ben je goed af met:

- telenet basicnet voor internet (19 euro per maand)
-TV- vlaanderen (goedkoopste pakket +- 10 euro per maand)

totaal 29 euro per maand voor internet en TV. Stel dus best je eigen pakket samen en je bent goedkoper af en als je graag goedkoop naar vaste lijnen belt kun dat via skype.

Wij zijn bij scarlet en hebben niets dan klachten, vroeger bij telenet en daar was alles perfect in orde

User name
MarcX
02/12/2010

@andyenmarie: vergeet toch vooral niet te benadrukken dat je het (bij TV-Vlaanderen) over één tv-toestel hebt. Wie twee toestellen wil aansluiten, betaalt het dubbele. Drie toestellen levert het drievoud op (30 euro!!!)
De dag dat TV-Vlaanderen daarvan afstapt, word ik graag klant bij die mensen.

User name
andyenmarie
02/12/2010

Dat is inderdaad het geval, dit is nog een groot pobleem voor satelliet TV, er bestaat technologieën om dit te verhelpen (smartwi- toestel), met dit toestel kan je 1 smartcard delen met verschillende ontvangers, dit toestel kost wel 160 euro. Je kan ook Dreamboxontvangers gebruiken ( goedkoopste: 150 euro), deze ontvangers staan in verbinding met elkaar via je lan-netwerk en dan kan je 1 smartcard delen met alle ontvangers.

Het probleem is dus te verhelpen mits een meerkost, maar ik denk wel dat je deze meerkost eruit haalt als je de prijs per maand 30 euro (TV-vlaanderen-telenet) met een shake(shake+) 48 euro per maand vergelijkt => besparing 216 euro per jaar!

Stel: ik schakel over. je koopt een pakket van 199 euro (schotel, ontvanger, kabel, smartcard) + nog 2 extra ontvangers voor 2 extra TV's = 200 euro + sharetechnologie en 3 smartwikaarten = 160 euro
TOTAAL: 559 euro

heel veel geld maar als je de winst per maand rekent heb je dit geld er in minder dan 3 jaar eruitgehaald: daarna 216 euro per jaar winst.

Groot niet te verhelpen nadeel van tv-vlaanderen is dat het geen interactieve TV aanbied(net gemist, film huren, enz...)

User name
edhl
03/12/2010

Het is hier al enkele malen gezegd maar ga het bij dezen nog eens doen, TV Vlaanderen mag dan goedkoop zijn, het is toch niet helemaal hetzelfde als de alternatieven via Belgacom of Telenet.

1) Voor de opstart betaal je gemakkelijk 300 tot 400 euro rekening houdend dat je alles zelf installeert. Laat je het doen kost het nog meer.

2) Bij pakweg Telenet kan je perfect meerdere TV's aangesloten houden op de kabel zonder bij te moeten betalen voor receivers. Uw oplossing met meerdere receivers vraagt ook voor elk toestel nogmaals een investering.

3) Het aanbod van TV Vlaanderen is beperkter dan dat van de twee andere operatoren. Onzin, hoor ik hier al zeggen maar ik heb het over het aanbod aan lokale (Nederlandstalige/Franstalige) zenders.

4) TV Vlaanderen ondersteund nog steeds geen interactieve toepassingen zoals het opvragen van programma's.

Conclusie) Wie het slim aanpakt kan bij Telenet internet (basicnet = 19 euro) nemen en apart (dus niet in een shakepakket) een HD digicorder aan 8 euro per maand. Daarbij nog 13,33 voor de kabel. Tesamen iets meer dan 40 euro en dus 11 euro duurder dan de oplossing die u heeft met alle toepassingen en aanbod van telenet + de mogelijkheden van de kabel (voor meerdere TV's) en doordat je huurt een levenslange garantie op je settopbox.

Als je in zo'n geval meerdere TV's in huis hebt en je wil op meerdere toestellen TV hebben maar misschien maar op één echt digitaal is dit goedkoper. Met die 11 euro in de maand ofwel 132 euro per jaar ben je al vier jaar onderweg eer je je begininvestering bij TV Vlaanderen (starthardware, Dreambox, e.d.) hebt afbetaald. Op dat ogenblik is al die hardware ook al 2 jaar buiten garantie en uiteraard heb je alle tekorten zoals hierboven beschreven.

Niet dat Telenet daarom het beste product is maar aan het 'goedkoper' verhaal zijn wel een paar zaken toe te voegen zoals bovenstaande.

User name
andyenmarie
03/12/2010

toegegeven: als je meerdere tv's wil aansluiten is satelliet-TV een heel gedoe en dus is de oplossing van edhl mssch meer aan te raden.

Als je tevreden bent met 1 TV in huis is een combinatie van basicnet en TV-vlaanderen veel interessanter. Groot voordeel bij Tv-vlaanderen is het relatief goedkoop toppakket, voor 20 euro per maand heb je een groot zenderaanbod waar je bij telenet of belgacom meer voor moet betalen (History, syfy, enz...). Daarnaast kan je mits een aanpassing aan je schotel de gratis Britse kanalen ontvangen (BBC,ITV,channel 4,film4,enz)... Dit alles bij elkaar geteld een zenderpakket dat zéér de moeite is samen met internet voor 40 euro per maand. Wil je dezelfde extra zenders bij telenet ontvangen betaal je +- 55 euro per maand.

Af en toe doet Tv-vlaanderen interessante acties zoals een gratis starterspakket met hd-ontvanger als je 2 jaar inschrijft voor het toppakket. Dan moet je geen investeringen meer doen. Een schotel zelf installeren is vrij makkelijk mits een beetje opzoekwerk.

interactieve tv biedt tv-vl spijtig genoeg niet aan.

Het hangt dus een beetje af wat zwaarder doorweegt bij het kiezen van een TV-provider. Net zoals Telenet en belgacom-tv heeft TV-vl nadelen als voordelen.

User name
moontuning
30/10/2013

hallo

ik ben in het verleden klant geweest van belgacom en ben daar stevig opgelicht.
ik had daar getekend voor een contract van 60 euro per maand voor vaste telefoon en internet.
de eerste maand kreeg ik een factuur van 250 euro
zo gezegd aansluiting en abonnement kosten en zo voort
2e maand net het zelfde weer de zelfde uitleg gekregen van belgacom 
en da 3 e maand weer hetzelfde en weerom de zelfde uitleg. dan ben ik overgestapt naar telenet en daar mag ik niet klagen over de facturen en de service.
enkel af en toe het internet dat wat raar doet maar dat zou door de werken in de omgeving zijn en ja ik woon in een bouwput dus geef ik ze reden tot twijfel.
maar nu krijg in constant telefoon van scarlet en geloof me het is om gek te worden.  
iedere da bellen die tot 2 a3 maal per dag en ze kunnen het daar blijkbaar niet snappen dat ik daar niets met wil te maken hebben aangezien scarlet van belgacom is.
als je dan rechtstreeks naar scarlet belt dan krijg je te horen dat ze daar niets aan kunnen doen. 
lang leve telenet . daar word je geholpen en blijven ze beleeft en doen ze wat ze belooft hebben.

User name
Ion E-A
13/11/2013

Ik lees hier veel reacties over de ja-ja-mentaliteit van de Scarlet werknemers:

Ten eerste ze knikken ja ja, maar volgens mij liggen ze daar gewoon op de grond. En ten tweede: ze doen alsof Scarlet hun eigens bedrijf is: in plaats van de klant te helpen praten ze met hoogmoed en eer, net alsof Scarlet hun eigen bloedgeboren kindje is. Walgelijk.

Ten derde; ook ik had al maanden geleden een aanvraag ingediend (heb er brieven van) dit zuig ik dus zeker en vast niet uit mijn duim. Na telefonisch contact te hebben gehad van tientallen minuten gevolgd door beloftes (lees: leugens) dat een upgrade 50 euro kost. Hiervan heb ik echter NIETS van vernomen...

Ik zit nu nog steeds vast aan dit gezwel genaamd "Scarlet" aangezien ik voor 6 mndn heb getekend, maar volgens mij kan dit toch echt niet. Ik teken een contract terwijl er 5 keer (zonder overdrijven) - vijf verschillende keren - beloofd word dat de upgrade 50 euro en niet 100 euro zou bedragen. Wat blijkt: wederom leugens. Ik weet niet wat erger is: De Scarlet van vóór Belgacom, of de Scarlet van na Belgacom. Walgelijk.

Als het toegelaten is dat wat zij doen, dan wil ik best een bedrijfje opstarten en iedereen hier op dit forum en de eigenaars van test aankoop uitnodigen om lid te worden van mijn 'bedrijfje' met de belofte dat jullie allen elks 742 euro cadeau krijgen. Nadien zeg ik wel sorry. Walgelijke mentelateit. Ik raad ze niet aan tenzij je er al bij zit en je nog geen problemen hebt...

Betreft Scarlet Trio 39 euro, dan zou ik echt gaan voor BASE 39 euro ook Trio pakket... Base heeft tenminste fysieke shops en staat bekend om de klanttevredenheid en klantvriendleikheid. Bah.

User name
martinlukas1604
24/11/2013

TELENET is beter als Belgacom of hun dochteronderneming scarlet.


Belgacom heeft ontzettend veel problemen met hun stabiliteit en de snelheden van hun netwerk.
Altijd hetzelfde verhaal via de helpdesk dat eraan word gewerkt of dat ze niets kunnen vinden.
64 euro per maand voor telefoon en adsl ?(die niet boven de 2300 kbps kan komen) is een schande.

Als er dan software-matig in de router/modem gekeken word zie je dat de lijnen vol met errors/fouten zitten.
9 weken lang ben ik al heen en weer aan het bellen......eerste wat er morgen gedaan word is naar een andere provider bellen.

Bye Bye Belgacom/scarlet suc6 met jullie postduiven!!

User name
edhl
04/12/2013

Ik lees hier dat Base bekend staat voor de klanttevredenheid, dat vind ik toch een lachertje! De producten van Base (Snow) zijn goedkoop, maar daarmee is ook alles gezegd. Zij werken over dezelfde lijnen als Belgacom, zijn nog veel meer dan Scarlet e.d. gebonden aan dat bedrijf (ze zijn geen dochteronderneming en krijgen dus zeker geen voorrang) en hun klantendienst is gewoon een grap.


Als je tevreden bent met matige snelheden en je problemen zelf grotendeels kan oplossen is het misschien (vooral voor de prijs) te overwegen. Maar anders zou ik het nooit aanraden. Evenals alle andere ADSL-clonen. De enige die enigszins degelijk internet via telefoonlijn aanbiedt is EDP-net. De kabel mag dan enkele euro's meer zijn per maand, de kwaliteit is makkelijk 5 tot 10 maal beter.

User name
claudine.hooft
06/01/2014

Ik had internet van Scarlet en telenet tv. In september overgegaan naar een pack van telenet, dus mijn internet bij Scarlet opgezegd. Ondertussen nog een afrekening van mijn rekening, maar na contact ontving ik een kredietnota op 15/10 ten bedrage van 23,33€. Ondanks diverse mails en telefoons met klantendienst nog niets terug ontvangen. Het bedrag zou op een verkeerd nummer, dus naar een verkeerde klant teruggestort zijn. Zolang die persoon het geld niet terug aan hen overmaakt kunnen ze mij het bedrag niet betalen. Wat een service!!! Ik begrijp heel goed dat er eens een fout kan gemaakt worden, maar dat de klant dan de dupe moet worden van hun fout?? Ze kunnen het toch gewoon naar mij terugstorten en daarna de andere persoon verder aanmanen om het naar hun te betalen. Maar zo werkt hun beleid volgens hen niet. Dus dank u Scarlet, doe zo verder en krijg nog meer klachten!!!

User name
marko.beerda
21/11/2014

Mijn ervaring met Scarlet is om te huilen zo slecht.

In september verhuisde ik van NL naar België. Direct Telenet gecontacteerd voor een contract en binnen twee weken had ik internet. Helaas moest ik i.v.m. de datalimiet snel overstappen. Scarlet Trio leek betaalbaar en goed. Ik deed via internet snel een bestelling en maakte een afspraak voor installatie. Alles perfect dus. Vervolgens kreeg ik twee dagen voor de installatieafspraak een brief, waarin vermeld stond dat ze gegevens van mij misten. Zonder aan te geven welke, zonder een contactadres/mailadres/telefoonnummer/referentie!! Met de klantenservice gebeld en zij plaatsten telefonisch een nieuwe bestelling, waarbij ik niet door de adrescheck kwam. Ergens schortte er nog iets wat betreft de inschrijving bij de gemeente. Ik moest maar een bevestiging van inschrijving sturen. Dit gelijk gedaan, maar wekenlang geen antwoord op de mail. Na weer bellen, blijkt dat ze een Belgische ID of verblijfstitel willen hebben. Maar daar ik grenswerker ben, duurt dit minimaal zes maanden! Dit natuurlijk uitgelegd tot driemaal toe, en men verzekerde mij dat een inschrijving voldoende zou zijn (dit werd zelfs voorgelezen uit het bedrijfsbeleid!!). Maar helaas, weer wekenlang geen antwoord. Steeds wanneer ik belde, werd me verteld dat ze met de mail bezig waren en ik nog even moest wachten... Vervolgens krijg ik een nietszeggend mail van de klantenservice, waarin ze aangeven dat ik maar terug moest contacteren wanneer ik de ID-kaart had. Zonder vermelding of de bestelling nu wel of niet door ging! Toen ik daarop belde, werd me na lang draaien en brutale reacties verteld dat ik dus inderdaad maar zes maanden moest wachten en dat ik dan als mak lammetje terug mocht komen!! Het kan niet zo zijn dat een commercieel bedrijf zo met zijn klanten om wil gaan en ik stel me dus voor dat er tussen de verkoop en de service een enorm hiaat zit. Op mijn verzoek om een leidinggevende te spreken kreeg ik een erg lompe en brutale weigering. Nog nooit heb ik zo'n door en door slechte ervaring gehad met wat voor bedrijf dan ook. Geen initiatief, geen service, geen empathie, geen verstand. Een dikke nul voor Scarlet en mij zullen ze als klant nooit mogen verwelkomen.

User name
H.D.
09/12/2014

Ik ben al sedert de start van Scarlet klant, voorheen Tiscali, weliswaar alleen voor mijn internet. Ik vind scarlet op dit vlak één van de goedkopere spelers op de markt en heb nog nooit problemen ondervonden. Behoorlijk snel en stabiel internet, onbeperkt downloaden. Je moet wel de abonnementsprijzen in de gaten houden, want ik heb jaren te veel betaald nl. 35,95€ ipv nu 25€ voor hetzelfde abonnement. Ja, dat is dan je beloning voor je jarenlange trouw. Mijn oude abonnement bleef maar doorlopen, terwijl dit ondertussen een pak goedkopen geworden was. Dan maar dit oude abonnement geannuleerd en een nieuw aangegaan, met nog eens drie maand gratis op de koop toe.

User name
averslycken
18/02/2015


User name
koen.and.els
16/10/2015

Als je veel geduld hebt en een paar maanden zonder telefoon kan, doen!


Anders wegblijven van die ellende!


User name
paul.fagot
19/10/2015

Beste,  ben Scarlet klant.


al enkele weken valt de TV een paar keren per dag uit,  telkens als ik bel vraagt men mij om de decoder te resetten,  zonder resultaat.

als ze het niet kunnen oplossen overweeg ik overstap naar andere provider. Ze zijn goedkoper maar de dienstverlening is beneden alle peil!

User name
veerlenielsen
04/11/2015

De klantendienst bij scarlet is wel verbeterd, hangt er van af bij wie je terechtkomt. Zij installeerden mijn internet in 2012 met WEP key, bleek toen al niet zoveilig. Met behulp van scarlet veranderde ik dat in WPA2 key. Om één of andere reden konden de buren mijn mails lezen, gevolg forse burenruzie.Er volgde een volledige reset met klantendienst en dat was zeker op een gedienstige wijze. Toen de modem uitlag, kregen ze nog een signaal... Tijdens mijn afwezigheid bleken er grote hoeveelheden gedownload. Hierop gaf Scarlet antwoord dat ze daar geen macht over hadden.