laatst gewijzigd op: 04/11/2015

Scarlet!!!!

hallo,

Ik zou willen overschakelen van Telenet naar Scarlet!

Wie zou er ons informatie kunnen geven: is Scarlet te vertrouwen? Even goede kwaliteit?

Grtz Nico
831 keer bekeken 49 reacties 0 likes

Meld je aan om toegang te krijgen.

User name

Deelnemen aan de discussie

Doe mee en geef je mening of stel je vraag. 

49 reacties

sorteer op :

Meld je aan om toegang te krijgen.

04/11/2015

De klantendienst bij scarlet is wel verbeterd, hangt er van af bij wie je terechtkomt. Zij installeerden mijn internet in 2012 met WEP key, bleek toen al niet zoveilig. Met behulp van scarlet veranderde ik dat in WPA2 key. Om één of andere reden konden de buren mijn mails lezen, gevolg forse burenruzie.Er volgde een volledige reset met klantendienst en dat was zeker op een gedienstige wijze. Toen de modem uitlag, kregen ze nog een signaal... Tijdens mijn afwezigheid bleken er grote hoeveelheden gedownload. Hierop gaf Scarlet antwoord dat ze daar geen macht over hadden.

Meld je aan om toegang te krijgen.

19/10/2015

Beste,  ben Scarlet klant.


al enkele weken valt de TV een paar keren per dag uit,  telkens als ik bel vraagt men mij om de decoder te resetten,  zonder resultaat.

als ze het niet kunnen oplossen overweeg ik overstap naar andere provider. Ze zijn goedkoper maar de dienstverlening is beneden alle peil!

Meld je aan om toegang te krijgen.

16/10/2015

Als je veel geduld hebt en een paar maanden zonder telefoon kan, doen!


Anders wegblijven van die ellende!


Meld je aan om toegang te krijgen.

18/02/2015


Meld je aan om toegang te krijgen.

09/12/2014

Ik ben al sedert de start van Scarlet klant, voorheen Tiscali, weliswaar alleen voor mijn internet. Ik vind scarlet op dit vlak één van de goedkopere spelers op de markt en heb nog nooit problemen ondervonden. Behoorlijk snel en stabiel internet, onbeperkt downloaden. Je moet wel de abonnementsprijzen in de gaten houden, want ik heb jaren te veel betaald nl. 35,95€ ipv nu 25€ voor hetzelfde abonnement. Ja, dat is dan je beloning voor je jarenlange trouw. Mijn oude abonnement bleef maar doorlopen, terwijl dit ondertussen een pak goedkopen geworden was. Dan maar dit oude abonnement geannuleerd en een nieuw aangegaan, met nog eens drie maand gratis op de koop toe.

Meld je aan om toegang te krijgen.

21/11/2014

Mijn ervaring met Scarlet is om te huilen zo slecht.

In september verhuisde ik van NL naar België. Direct Telenet gecontacteerd voor een contract en binnen twee weken had ik internet. Helaas moest ik i.v.m. de datalimiet snel overstappen. Scarlet Trio leek betaalbaar en goed. Ik deed via internet snel een bestelling en maakte een afspraak voor installatie. Alles perfect dus. Vervolgens kreeg ik twee dagen voor de installatieafspraak een brief, waarin vermeld stond dat ze gegevens van mij misten. Zonder aan te geven welke, zonder een contactadres/mailadres/telefoonnummer/referentie!! Met de klantenservice gebeld en zij plaatsten telefonisch een nieuwe bestelling, waarbij ik niet door de adrescheck kwam. Ergens schortte er nog iets wat betreft de inschrijving bij de gemeente. Ik moest maar een bevestiging van inschrijving sturen. Dit gelijk gedaan, maar wekenlang geen antwoord op de mail. Na weer bellen, blijkt dat ze een Belgische ID of verblijfstitel willen hebben. Maar daar ik grenswerker ben, duurt dit minimaal zes maanden! Dit natuurlijk uitgelegd tot driemaal toe, en men verzekerde mij dat een inschrijving voldoende zou zijn (dit werd zelfs voorgelezen uit het bedrijfsbeleid!!). Maar helaas, weer wekenlang geen antwoord. Steeds wanneer ik belde, werd me verteld dat ze met de mail bezig waren en ik nog even moest wachten... Vervolgens krijg ik een nietszeggend mail van de klantenservice, waarin ze aangeven dat ik maar terug moest contacteren wanneer ik de ID-kaart had. Zonder vermelding of de bestelling nu wel of niet door ging! Toen ik daarop belde, werd me na lang draaien en brutale reacties verteld dat ik dus inderdaad maar zes maanden moest wachten en dat ik dan als mak lammetje terug mocht komen!! Het kan niet zo zijn dat een commercieel bedrijf zo met zijn klanten om wil gaan en ik stel me dus voor dat er tussen de verkoop en de service een enorm hiaat zit. Op mijn verzoek om een leidinggevende te spreken kreeg ik een erg lompe en brutale weigering. Nog nooit heb ik zo'n door en door slechte ervaring gehad met wat voor bedrijf dan ook. Geen initiatief, geen service, geen empathie, geen verstand. Een dikke nul voor Scarlet en mij zullen ze als klant nooit mogen verwelkomen.

Meld je aan om toegang te krijgen.

06/01/2014

Ik had internet van Scarlet en telenet tv. In september overgegaan naar een pack van telenet, dus mijn internet bij Scarlet opgezegd. Ondertussen nog een afrekening van mijn rekening, maar na contact ontving ik een kredietnota op 15/10 ten bedrage van 23,33€. Ondanks diverse mails en telefoons met klantendienst nog niets terug ontvangen. Het bedrag zou op een verkeerd nummer, dus naar een verkeerde klant teruggestort zijn. Zolang die persoon het geld niet terug aan hen overmaakt kunnen ze mij het bedrag niet betalen. Wat een service!!! Ik begrijp heel goed dat er eens een fout kan gemaakt worden, maar dat de klant dan de dupe moet worden van hun fout?? Ze kunnen het toch gewoon naar mij terugstorten en daarna de andere persoon verder aanmanen om het naar hun te betalen. Maar zo werkt hun beleid volgens hen niet. Dus dank u Scarlet, doe zo verder en krijg nog meer klachten!!!

Meld je aan om toegang te krijgen.

04/12/2013

Ik lees hier dat Base bekend staat voor de klanttevredenheid, dat vind ik toch een lachertje! De producten van Base (Snow) zijn goedkoop, maar daarmee is ook alles gezegd. Zij werken over dezelfde lijnen als Belgacom, zijn nog veel meer dan Scarlet e.d. gebonden aan dat bedrijf (ze zijn geen dochteronderneming en krijgen dus zeker geen voorrang) en hun klantendienst is gewoon een grap.


Als je tevreden bent met matige snelheden en je problemen zelf grotendeels kan oplossen is het misschien (vooral voor de prijs) te overwegen. Maar anders zou ik het nooit aanraden. Evenals alle andere ADSL-clonen. De enige die enigszins degelijk internet via telefoonlijn aanbiedt is EDP-net. De kabel mag dan enkele euro's meer zijn per maand, de kwaliteit is makkelijk 5 tot 10 maal beter.

Meld je aan om toegang te krijgen.

24/11/2013

TELENET is beter als Belgacom of hun dochteronderneming scarlet.


Belgacom heeft ontzettend veel problemen met hun stabiliteit en de snelheden van hun netwerk.
Altijd hetzelfde verhaal via de helpdesk dat eraan word gewerkt of dat ze niets kunnen vinden.
64 euro per maand voor telefoon en adsl ?(die niet boven de 2300 kbps kan komen) is een schande.

Als er dan software-matig in de router/modem gekeken word zie je dat de lijnen vol met errors/fouten zitten.
9 weken lang ben ik al heen en weer aan het bellen......eerste wat er morgen gedaan word is naar een andere provider bellen.

Bye Bye Belgacom/scarlet suc6 met jullie postduiven!!

Meld je aan om toegang te krijgen.

13/11/2013

Ik lees hier veel reacties over de ja-ja-mentaliteit van de Scarlet werknemers:

Ten eerste ze knikken ja ja, maar volgens mij liggen ze daar gewoon op de grond. En ten tweede: ze doen alsof Scarlet hun eigens bedrijf is: in plaats van de klant te helpen praten ze met hoogmoed en eer, net alsof Scarlet hun eigen bloedgeboren kindje is. Walgelijk.

Ten derde; ook ik had al maanden geleden een aanvraag ingediend (heb er brieven van) dit zuig ik dus zeker en vast niet uit mijn duim. Na telefonisch contact te hebben gehad van tientallen minuten gevolgd door beloftes (lees: leugens) dat een upgrade 50 euro kost. Hiervan heb ik echter NIETS van vernomen...

Ik zit nu nog steeds vast aan dit gezwel genaamd "Scarlet" aangezien ik voor 6 mndn heb getekend, maar volgens mij kan dit toch echt niet. Ik teken een contract terwijl er 5 keer (zonder overdrijven) - vijf verschillende keren - beloofd word dat de upgrade 50 euro en niet 100 euro zou bedragen. Wat blijkt: wederom leugens. Ik weet niet wat erger is: De Scarlet van vóór Belgacom, of de Scarlet van na Belgacom. Walgelijk.

Als het toegelaten is dat wat zij doen, dan wil ik best een bedrijfje opstarten en iedereen hier op dit forum en de eigenaars van test aankoop uitnodigen om lid te worden van mijn 'bedrijfje' met de belofte dat jullie allen elks 742 euro cadeau krijgen. Nadien zeg ik wel sorry. Walgelijke mentelateit. Ik raad ze niet aan tenzij je er al bij zit en je nog geen problemen hebt...

Betreft Scarlet Trio 39 euro, dan zou ik echt gaan voor BASE 39 euro ook Trio pakket... Base heeft tenminste fysieke shops en staat bekend om de klanttevredenheid en klantvriendleikheid. Bah.

Meld je aan om toegang te krijgen.

30/10/2013

hallo

ik ben in het verleden klant geweest van belgacom en ben daar stevig opgelicht.
ik had daar getekend voor een contract van 60 euro per maand voor vaste telefoon en internet.
de eerste maand kreeg ik een factuur van 250 euro
zo gezegd aansluiting en abonnement kosten en zo voort
2e maand net het zelfde weer de zelfde uitleg gekregen van belgacom 
en da 3 e maand weer hetzelfde en weerom de zelfde uitleg. dan ben ik overgestapt naar telenet en daar mag ik niet klagen over de facturen en de service.
enkel af en toe het internet dat wat raar doet maar dat zou door de werken in de omgeving zijn en ja ik woon in een bouwput dus geef ik ze reden tot twijfel.
maar nu krijg in constant telefoon van scarlet en geloof me het is om gek te worden.  
iedere da bellen die tot 2 a3 maal per dag en ze kunnen het daar blijkbaar niet snappen dat ik daar niets met wil te maken hebben aangezien scarlet van belgacom is.
als je dan rechtstreeks naar scarlet belt dan krijg je te horen dat ze daar niets aan kunnen doen. 
lang leve telenet . daar word je geholpen en blijven ze beleeft en doen ze wat ze belooft hebben.

Meld je aan om toegang te krijgen.

03/12/2010

toegegeven: als je meerdere tv's wil aansluiten is satelliet-TV een heel gedoe en dus is de oplossing van edhl mssch meer aan te raden.

Als je tevreden bent met 1 TV in huis is een combinatie van basicnet en TV-vlaanderen veel interessanter. Groot voordeel bij Tv-vlaanderen is het relatief goedkoop toppakket, voor 20 euro per maand heb je een groot zenderaanbod waar je bij telenet of belgacom meer voor moet betalen (History, syfy, enz...). Daarnaast kan je mits een aanpassing aan je schotel de gratis Britse kanalen ontvangen (BBC,ITV,channel 4,film4,enz)... Dit alles bij elkaar geteld een zenderpakket dat zéér de moeite is samen met internet voor 40 euro per maand. Wil je dezelfde extra zenders bij telenet ontvangen betaal je +- 55 euro per maand.

Af en toe doet Tv-vlaanderen interessante acties zoals een gratis starterspakket met hd-ontvanger als je 2 jaar inschrijft voor het toppakket. Dan moet je geen investeringen meer doen. Een schotel zelf installeren is vrij makkelijk mits een beetje opzoekwerk.

interactieve tv biedt tv-vl spijtig genoeg niet aan.

Het hangt dus een beetje af wat zwaarder doorweegt bij het kiezen van een TV-provider. Net zoals Telenet en belgacom-tv heeft TV-vl nadelen als voordelen.

Meld je aan om toegang te krijgen.

03/12/2010

Het is hier al enkele malen gezegd maar ga het bij dezen nog eens doen, TV Vlaanderen mag dan goedkoop zijn, het is toch niet helemaal hetzelfde als de alternatieven via Belgacom of Telenet.

1) Voor de opstart betaal je gemakkelijk 300 tot 400 euro rekening houdend dat je alles zelf installeert. Laat je het doen kost het nog meer.

2) Bij pakweg Telenet kan je perfect meerdere TV's aangesloten houden op de kabel zonder bij te moeten betalen voor receivers. Uw oplossing met meerdere receivers vraagt ook voor elk toestel nogmaals een investering.

3) Het aanbod van TV Vlaanderen is beperkter dan dat van de twee andere operatoren. Onzin, hoor ik hier al zeggen maar ik heb het over het aanbod aan lokale (Nederlandstalige/Franstalige) zenders.

4) TV Vlaanderen ondersteund nog steeds geen interactieve toepassingen zoals het opvragen van programma's.

Conclusie) Wie het slim aanpakt kan bij Telenet internet (basicnet = 19 euro) nemen en apart (dus niet in een shakepakket) een HD digicorder aan 8 euro per maand. Daarbij nog 13,33 voor de kabel. Tesamen iets meer dan 40 euro en dus 11 euro duurder dan de oplossing die u heeft met alle toepassingen en aanbod van telenet + de mogelijkheden van de kabel (voor meerdere TV's) en doordat je huurt een levenslange garantie op je settopbox.

Als je in zo'n geval meerdere TV's in huis hebt en je wil op meerdere toestellen TV hebben maar misschien maar op één echt digitaal is dit goedkoper. Met die 11 euro in de maand ofwel 132 euro per jaar ben je al vier jaar onderweg eer je je begininvestering bij TV Vlaanderen (starthardware, Dreambox, e.d.) hebt afbetaald. Op dat ogenblik is al die hardware ook al 2 jaar buiten garantie en uiteraard heb je alle tekorten zoals hierboven beschreven.

Niet dat Telenet daarom het beste product is maar aan het 'goedkoper' verhaal zijn wel een paar zaken toe te voegen zoals bovenstaande.

Meld je aan om toegang te krijgen.

02/12/2010

Dat is inderdaad het geval, dit is nog een groot pobleem voor satelliet TV, er bestaat technologieën om dit te verhelpen (smartwi- toestel), met dit toestel kan je 1 smartcard delen met verschillende ontvangers, dit toestel kost wel 160 euro. Je kan ook Dreamboxontvangers gebruiken ( goedkoopste: 150 euro), deze ontvangers staan in verbinding met elkaar via je lan-netwerk en dan kan je 1 smartcard delen met alle ontvangers.

Het probleem is dus te verhelpen mits een meerkost, maar ik denk wel dat je deze meerkost eruit haalt als je de prijs per maand 30 euro (TV-vlaanderen-telenet) met een shake(shake+) 48 euro per maand vergelijkt => besparing 216 euro per jaar!

Stel: ik schakel over. je koopt een pakket van 199 euro (schotel, ontvanger, kabel, smartcard) + nog 2 extra ontvangers voor 2 extra TV's = 200 euro + sharetechnologie en 3 smartwikaarten = 160 euro
TOTAAL: 559 euro

heel veel geld maar als je de winst per maand rekent heb je dit geld er in minder dan 3 jaar eruitgehaald: daarna 216 euro per jaar winst.

Groot niet te verhelpen nadeel van tv-vlaanderen is dat het geen interactieve TV aanbied(net gemist, film huren, enz...)

Meld je aan om toegang te krijgen.

02/12/2010

@andyenmarie: vergeet toch vooral niet te benadrukken dat je het (bij TV-Vlaanderen) over één tv-toestel hebt. Wie twee toestellen wil aansluiten, betaalt het dubbele. Drie toestellen levert het drievoud op (30 euro!!!)
De dag dat TV-Vlaanderen daarvan afstapt, word ik graag klant bij die mensen.

Meld je aan om toegang te krijgen.

01/12/2010

als je geen vaste telefoonlijn wilt en geen grote bestanden download ben je goed af met:

- telenet basicnet voor internet (19 euro per maand)
-TV- vlaanderen (goedkoopste pakket +- 10 euro per maand)

totaal 29 euro per maand voor internet en TV. Stel dus best je eigen pakket samen en je bent goedkoper af en als je graag goedkoop naar vaste lijnen belt kun dat via skype.

Wij zijn bij scarlet en hebben niets dan klachten, vroeger bij telenet en daar was alles perfect in orde

Meld je aan om toegang te krijgen.

29/11/2010


EDPnet kan zijn contract niet na komen en we moest weken met weinig of niets van telefoon en internet door staan.

We hebben drie intro aansluitingen en iedere keer ik te horen ,probeer eens een ander aansluitpunt .

We zijn van tele 2 naar scarlet en dan naar edpnet en raar maar waar iedereen veel problemmen met de verbinding onder vonden.

Telenet is iets duurder maar de verbinding is heel goed nu en we zijn bij om terug telenet klant te zijn.

Johny

Meld je aan om toegang te krijgen.

10/04/2010

Klinkt allemaal bekend...

Ik ben al jàren klant bij Scarlet, vroeger planet internet - vele jaren weinig klachten over gehad maar het gaat van kwaad naar erger en nu ze door Belgacom zijn overgenomen is het helemaal om zeep.

Even vertellen. Vorig jaar september krijg ik een telefoontje van Scarlet of ik geen digitale TV van Belgacom wil - ik had namelijk een verhoging van mijn internet connectie gevraagd naar 20Mbit. Tenslotte kan dit voor dezelfde prijs als mijn huidige abonnement. Ik zat niet meteen te wachten op digitale TV maar gezien er geen meerkost is zegt een mens dan al rap ja... whatta mistaka to maka...

Voorziene Installatie datum 26/09. Paar dagen voor de 26st krijg ik telefoon dat ze die datum niet halen wegens bijkomende werken die nodig zijn. 't Zal 8 oktober worden. Geen erg gezien ik niet echt op Belgacom TV zit te wachten. Op 26/9 vallen mijn internet en telefoon uit. Vaste telefoon gebruik ik eigenlijk niet meer en een weekje
zonder internet lukt wel. Op 7/10 telefoon dat het niet lukt... IK meld toch maar even dat mijn internet het ondertussen niet doet dat mijn vriendin in het buitenland zit en dat wel begint te ambeteren...

Ze hebben me dat 4x gelapt. 2x halve dag verlof verloren zonder dat er een technieker kwam opdagen. Scarlet, dan weer Belgacom, scarlet dan weer Belgacom. In januarri een weekje internet gehad en dan opeens weer een verbroken connectie. Uiteindelijk werkte mijn internet terug op 17 feburari, heb ik nog steeds geen Belgacom TV maar wordt ik wel gefactureerd voor de Belgacom TV decoder. Al die maanden heb ik wel braaf mijn factuur betaald...

Belgacom en Scarlet knoeien er maar wat op los, er is geen enkele communicatie tussen de twee en hun respectievelijke onderaannemers. Ergens in de volgende maanden verhuis ik en dan maak ik er meteen gebruik van om van mijn Scarlet abonnement af te raken...





Meld je aan om toegang te krijgen.

03/04/2010

Ik heb reeds jaren internet. Van wanadoo naar tiscali en dan naar scarlet.
Tot half november 2009 heb ik nooit problemen gekend.Half november is men dan een nieuwe modem komen plaatsen, geschikt voor digitale tv.
Nu probeer ik sinds dan mijn huidig abonnement om te zetten naar dit met digitale tv .Na vijf maand nog steeds niets.Steeds stuurt men mij, van jan pier naar pol. Al verschillende telefoontjes aan besteed.Gisteren voor gebeld, gingen mij terugbellen. Vandaag ook voor gebeld. Nu heeft men mij gezegd dat ik eind MEI eens terug contact moet nemen. 1 persoon heeft mij eens eerlijk gezegd dat de problemen bij hun liggen.Dat ze gewoon de aanvragen niet kunnen verwerken.Ondertussen betaal ik wel al vijf maand voor iets dat ik niet heb.Kan er daar echt niets aangedaan worden, aan al die wanpraktijken. Ze maken reklame voor iets dat ze niet kunnen leveren.


Meld je aan om toegang te krijgen.

23/03/2010

Hallo,

Ik weet niet of alles nog feilloos werkt met scarlet , ik heb dit pakket aangevraagd en met internet nog geen problemen gehad als bestaande scarlet klant .

Weet wel echter dat als je dit pakket aanvraagt je lang zal mogen wachten voor een instalatiedatum ,scarlet zegt 6 tot 8 weken , maar dit kunnen ze niet waarmaken , ik heb al zeker 5 keren naar hun gebeld en telkens beloven ze dat het snel in orde komt , maar ik heb de aanvraag op 3 december gedaan en tot op heden heb ik nog geen digitale tv.

Wel is het zo dat ik een procedure heb lopen tegen scarlet via de ombudsdienst voor telecommunicatie , omdat dit al zolang duurt.