laatst gewijzigd op: 22/06/2019

Dommel stopt er mee - en nu?

Via Testaankoop ging ik in zee met Dommel voor mijn mobiel telefoonverkeer.  Maar na de verhoging van het minimum bedrag naar € 3 krijg ik nu d emelding hier onder.En wanneer ik via de site van testaankoop opnieuw het beste tarief wil zoeken krijg ik de melding dat dit tool niet kan opgeladen worden.

En nu?

Stopzetting dienstverlening dommel / billi

Met spijt in het hart moeten wij u meedelen dat na een langdurig dispuut en verschillende juridische procedures tussen Dommel/Billi en Proximus, wij de dienstverlening aan u gedwongen zullen moeten stopzetten nu zondag 31 maart omdat Proximus beslist heeft de dienstverlening aan Dommel en Billi stop te zetten. Roamingdiensten zullen vanaf nu al niet meer beschikbaar zijn. We zijn dan ook verplicht de dienstverlening aan u en uw overeenkomst met Dommel of Billi hierover op te zeggen. Meer dan een jaar hebben wij gepoogd om samen met Proximus, die exclusief de toegang voorziet tot het kopernetwerk in België, tot een oplossing te komen waarbij wij onze klanten zouden kunnen blijven voorzien van een competitief en innovatief telecom product. Echter zijn we in deze tocht gebotst op een stevige monopolist die zijn best doet om de toegang tot het telefoonnetwerk en bij uitbreiding de toegang tot breedband via de telefoonlijn, te beperken voor virtuele operatoren. Gedreven in onze strijd hebben we voor onze klanten alle juridische instanties en opties uitgeput, maar helaas heeft dit niet gebaat en moeten we vandaag de strijd gedwongen opgeven. We hopen dat deze Dommel en Billi case tenminste nog kan bijdragen tot een betere bewaking van de regulering in de toekomst. We vinden echter wel dat de Belgische telecomgebruiker een concurrentieel, goed en transparant product verdient en zijn daarom op zoek naar alternatieve toeleveranciers.We zullen hiervoor wel enkele weken nodig hebben, voor mobiel waarschijnlijk minder.U kan de status hiervan volgen op onze website www.dommel.com. Indien u graag actief op de hoogte wordt gehouden, kan u zich via deze link aanmelden. Als u hier niet op kan of wil wachten, begrijpen we dat uiteraard en raden we u aan een ander alternatief te zoeken voor onze dienstverlening. U kan op www.bestetarief.be een vergelijking maken van de huidige operatoren in de markt. De helpdesk van Dommel en Billi blijft bereikbaar via email.Voor algemene vragen, gelieve te mailen naar info@dommel.com.Voor technische vragen, gelieve te mailen naar servicedesk@dommel.comVerder zullen we zoveel mogelijk vragen beantwoorden op de website (FAQs). Tot slot willen we u graag onze oprechte excuses aanbieden. het Dommel/Billi team

 

Doe mee

Je vindt onze community leuk en wil graag je ervaring delen? 
Een account aanmaken is zo gebeurd.

Je zal dan hulp kunnen vragen,

Kwaliteitsantwoorden ontvangen,

en op de hoogte blijven van de nieuwigheden

Registreer je gratis

reacties

User name
FILIP VANDEWALLE
27/03/2019

Wij bellen zelf eigenlijk vrij zelden, hooguit wat sms-en en een nr. om bereikbaar te zijn....spijtig dat proximus en telenet hier zoveel monopolie hebben, dank u politici !

User name
JOZEF RIJCKAERT
27/03/2019

we zitten met hetzelfde probleem. Dommel leverde ons een uitstekende service aan een goedkoop tarief.

User name
PATRICK LAGAE
28/03/2019

Ik hoop dat Testaankoop voldoende druk kan uitoefenen zodat de opzegperiode de vooropgestelde 3 maanden wordt ipv 3 dagen ... :-(

User name
LOUIS SLAETS
28/03/2019

Ik kreeg deze mail gisteren ook (en deze morgen/nacht nog een sms). Ik had een formule gekozen voor mijn kinderen op hun maat (wat je verbruikt = wat je betaalt). Nu word ik gedwongen om op zeer korte termijn over te stappen naar een andere operator, die wellicht veel duurder zal zijn. En dit te midden van een examenperiode, waarin mijn kinderen gebruik moeten kunnen maken van het internet om de informatie die zij online aangereikt krijgen door de school te kunnen raadplegen en om in contact te kunnen blijven met hun studiegenoten.
Mag/kan het dat dit slechts 3 werkdagen voor het einde gecommuniceerd wordt?

User name
E. CLAEYS
29/03/2019

Vandaag blijkt de connectie met het buitenland reeds onmogelijk... Ik wacht op antwoord van Dommel, maar vermoed dat dit reeds werd geblokkeerd.
Op het aanbod met Telenet ga ik niet in: na 5 maanden zit je in hun web van hoge maandelijkse premies. Begrijp niet dat Dommel dat als een alternatief aanprijst. Wellicht enkel om zich wat 'fatsoenlijker' van hun klanten te ontdoen?

User name
BART SEGERS
29/03/2019

Heb vandaag volgende mail gekregen van Dommel:


Goed nieuws!
Uw mobiel freedom abonnement zoals u dat kent blijft bestaan, met dezelfde voorwaarden en prijzen. In de loop van de volgende uren mag u een e-mail verwachten waarin we u een concreet voorstel doen. U kan uw mobiel nummer dus gewoon behouden!

U hoort snel van ons.
Het dommel/billi team

Wie kan er nog volgen?



User name
E. CLAEYS
29/03/2019

In de late namiddag de bevestiging van Dommel voor iets dat deze morgen reeds duidelijk was: internationaal telefoneren is niet meer mogelijk (we zijn vandaag de 29e maart...!).

Ik verwacht geen resultaat van de eis van TestAankoop en heb geen zin om tevergeefs te wachten. Geïnformeerd bij edpnet (ook aanbevolen door TestAankoop, zie Vergelijk&Kies). Heb meteen besteld. Internet te vergelijken met Netline Speedpack van Dommel, bij edpnet 35 euro/mnd. Telefoon: Plus Pack 5 euro/mnd: 2000 gratis belminuten naar nat. en internationale vaste lijnen 24u/24u (18 landen). Ik bel weinig naar mobiele nummers.

Heb eerst edpnet gebeld voor info. Je moet lang 'aanschuiven in de rij wachtenden', maar men meldt je waar je in de rij staat... Vriendelijk te woord gestaan. De ***!Box van Dommel kan je verder behouden (je bespaart 49 euro). Enkele tips voor de bestelling online:

1° kies voor de 'doe het zelf'-installatie indien je zelf de modem wil configureren (wat ik ook bij Dommel heb gedaan, goede instructies per mail ontvangen). Je bespaart installatiekosten ten bedrage van 125 euro;
2° geef je 'circuit id' van bij Dommel door, zo kan je aansluiting vlugger tot stand komen. Het Circuit ID vind je op de website van Dommel: een getal van 12 cijfers dat begint met 10...…….

User name
E. CLAEYS
29/03/2019

Sorry, in vorig bericht: de ***!Box

User name
E. CLAEYS
29/03/2019

de f r i t z ! b o x

User name
PAUL COTTYN
29/03/2019

Was ook verbaasd. Druk van Proximus uiteraard. Ga daarom ook weg van hun voor tele en internet. Vandaag net contract getekend met Orange Kolibri 8€ per maand. En wat ? Mail op 1 dag voor bericht van stopzetting Dommel blijkt dat ze verder doen. Sorry te laat

User name
Marc
17/04/2019

Bij "Kolibrie" heb je maar 0,1 GB aan dataverbruik. Ik verbruik echt heel weinig data maar ik heb toch maandelijks 0,2 GB nodig. Die 0,1 GB is dus veel te weinig! "Kolibrie" kost dus een pak meer dan Dommel!

User name
BJ Nyssen
03/04/2019

Vrijdag vroeg ik de nieuwe Sim-kaart aan bij Dommel (voor het niet-Proximus netwerk) om mijn mobile freedom abonnement te kunnen behouden, maar ik kreeg geen bevestiging van mijn aanvraag, noch over de datum wanneer deze nieuwe kaart zou worden geleverd. Geen reactie ontvangen van Dommel via mail, telefoon of Facebook m.b.t. mijn vraag hierover. Dinsdagochtend werd mobiel internet en mobiel bellen afgesloten. Kreeg iemand al meer info over de levering van deze nieuwe sim-kaarten en de heropstart van mobiel internet en mobiel bellen?

User name
MARC DEPAUW
03/04/2019

Heb nog geen nieuwe simkaart gekregen, en ook geen antwoord of bevestiging dat alles goed is verlopen voor de aanvraag van de nieuwe sim kaart. Heb juist gemerkt dat ik niet meer kan bellen of gebeld worden. Hoe lang gaan we nog moeten wachten??

User name
Marc
17/04/2019

Ik heb ook direct gereageerd op het voorstel van Dommel. Ik kreeg na een week een verkeerde sim-kaart toegestuurd (full size in plaats van nano), en mijn vrouw wacht nog steeds op haar simkaart (meer dan twee weken later)!

User name
KRISTEL WITTOUCK
25/04/2019

Ik wacht sinds 3 april op mijn sim kaart, geen reactie via mail naar supportdesk. Ik zal nu toch maar een andere operator zoeken

User name Moderator
Antoine D. | Moderator
03/04/2019

Hallo, ook wij vinden het uiteraard jammer dat Dommel zijn activiteiten stopzet en dat jullie zo weinig tijd kregen om eventueel een andere provider te vinden. We zijn wel tevreden dat er een aanvaardbare oplossing uit de bus kwam via Telenet. Ondervinden jullie momenteel nog problemen door de verandering naar Telenet? Hebben jullie de nieuwe SIM kaart al ontvangen en kunnen activeren? We weten dat Dommel momenteel niet (altijd) antwoordt op mails en dat er inderdaad al problemen waren waarbij sommige mensen een dag onbereikbaar waren.

User name
BJ Nyssen
04/04/2019

Ik kreeg gisteren antwoord van Dommel op mijn vraag naar levering van nieuwe simkaart: "hier hebben we nog niet meer informatie over". Ze konden mij niet zeggen of de simkaarten al verzonden zijn, binnenkort verzonden worden of nog in productie zijn. Evenmin kon men mij garanderen dat we tegen het einde van deze week opnieuw mobiel kunnen bellen en internetten... Dus nog dagen of weken telefonisch onbereikbaar? Niemand blijkt ons dit te kunnen zeggen...

User name
MARC DEPAUW
05/04/2019

Heb de nieuwe kaart vandaag aangekregen (is van billi) maar is een gewone en geen micro kaart, dus ben er niks mee. pff

User name
GEERT BEERTEN
05/04/2019

Het is toch een "3 formaats" SIM. Gewoon het formaat uitdrukken dat je wil.
Ik heb de hele affaire rustig afgewacht en ik moet zeggen dat het feitelijk eens deugt gedaan heeft. Smartphone heb ik 2 jaar al terug ingewisseld voor een klassieke gsm en nu een weekje niks gsm, lekker rustig in de tuin gewerkt zonder storen en 's avonds de fiets nemen en een babbeltje gaan doen bij de mensen die je wilt spreken. Een aanrader.
Onze grootouders zouden nogal eens lachen met de ramp die sommige maken van het feit dat ze een paar dagjes 'onbereikbaar' geweest zijn.
Hopelijk dat Billi nog een paar jaar verder doet met zijn tarieven.

User name
MARC DEPAUW
05/04/2019

Neen Geert, is geen uitdrukbare kaart (vorige van dommel wel). En de luxe dingen die jij hebt kunnen doen deze week, die kunnen wij anders ook doen (als je niet aan je smartphone kleeft). Maar als je onderweg bent (of verlof) is het toch wel handig dat je iemand kunt bereiken indien nodig ;)

User name
Marc
17/04/2019

Geert Beerten, aan uw reactie hebben we niks, beste man. Ik heb een gsm nodig om bij Keytrade te kunnen bankieren. Ik kan intussen al twee weken bij Keytrade niks meer consulteren of verrichten, gewoon omdat Dommel plat ligt. Uw grootouders bankieren allicht nog op de oude manier, aan het loket van een bank die daarvoor een flinke premie aanrekent - wie heeft er dàn het recht om te lachen?

User name
Didier D.
08/04/2019

Ondertussen wachten we nog altijd op onze nieuwe simkaarten.
Wat is hier eigenlijk aan de hand.

User name Moderator
Antoine D. | Moderator
12/04/2019

Hallo,

We hebben een update gepubliceerd van ons dossier over Dommel, die vind je hier: https://bit.ly/2USimHI . Twijfel niet om te posten als je nog vragen zou hebben.

Mvg,

User name
MARC DEPAUW
16/04/2019

Dommel en Billi blijft telefonisch onbereikbaar, en op mail wordt niet gereageerd.
Mijn nieuwe simkaart werkt wel maar kan ze niet gebruiken op mij gsm (enkel oude gsm met gewone simkaart).
Kan test aankoop is info proberen te halen?

User name
MARC DEPAUW
22/06/2019

De nieuwe (nano) kaart kwam niet in orde en ben dan maar overgestapt naar andere operator (geduld was op). Nu heb ik geen afrekeningen meer ontvangen na de overstap. En mijn vorige maand staat nog wel bij dommel op de facturen als niet betaald (maar is wel betaald). de maand van de overgang is niet gefactureerd. Hebben er nog personen ondervonden dat er geen afrekeningen volgen.

User name
DRIKA BARBIER
12/04/2019

Sinds deze week werkt onze simkaart nog niet en een nieuwe hebben we nog niet ontvangen. Ik heb gebeld, maar ik kreeg een antwoordapparaat te horen met als boodschap: "u kan onze customer service niet telefonisch bereiken".

User name
CHRISTIAAN GORDIER
12/04/2019

Zowel mijn echtgenote als ikzelf hadden door de informatie bij TEST-AANKOOP gekozen voor een een gsm-aansluiting bij Dommel. Nu schakel ik over naar Jim-Mobile omdat ik een kleine verbruiker ben maar gelet op de moeilijkheden die mijn echtgenote ondervindt om haar nummer over te dragen naar Scarlet (al méér dan één week afgesloten bij Dommel, maar nog steeds geen overdracht van nummer) zal dat jammer genoeg gebeuren zonder nummeroverdracht. Jammer dat daar geen verweer tegenover staat van de kleine man.

User name
Marc
17/04/2019

Raar. Ik ben overgeschakeld naar JIM Mobile en de nummeroverdracht was geen probleem!

User name
TOM PEETERS
13/04/2019

Wij hebben alles naar JIMmobile overgebracht. Gene zever, was direct gefixt en eigenlijk ook niet de duurste.

User name
Marc
17/04/2019

Alleen jammer dat JIM Mobile niet zo'n goeie dekking heeft als Dommel-onder-Proximus. Bij mij thuis (in huis) krijg ik maar een slappe ontvangst.

Nu hebben JIM Mobile en Mobile Vikings al lang geleden aangekondigd dat ze zouden overschakelen naar het netwerk van Orange (waar dat nu nog BASE is), maar ik hoop dat ze daar snel werk van maken en dat de dekking dan hopelijk beter wordt!

User name
JOHNNY GHYSENS
13/04/2019

Dommel stuurde deze week nog een te betalen gsm-factuur voor de maand maart.Ik vind dit wel een beetje degoutant van hun aangezien zij contractbreuk pleegden. Aangezien ik zeer weinig bel is het maar een factuurtje van 3 euro, maar toch...

User name
Marc
17/04/2019

Hoelang houdt Dommel dit nog vol? Vandaag was hun website een hele tijd off-line. Het gaat daar met horten en stoten, het zou me niks verwonderen als ze er eerstdaags helemaal mee stoppen!

User name
MARGRIET SERGEANT
18/04/2019

Het lukt zowel Proximus als EDP net niet om mijn vast nummer te laten overschakelen omdat Dommel de nummers bevroren heeft. Dit is echt dramatisch, want ik heb een zaak en mijn telefoonnummer is op alle online en offline communicatie vermeld. Dit houdt ook een activatie van internet tegen. Ik gebruik ondertss een flybox van orange, omdat dit de enige oplossing was die direct voorhanden was; Ik heb namelijk een internetconnectie nodig voor mijn betaalterminal. Dit is echt desastreus! Iemand die weet wat ik kan doen om mijn nummer toch te behouden?

User name
ROB CAERS
30/05/2019

Hetzelfde verhaal... wilde overschakelen op Scarlett maar dat bleek ook om dezelfde reden onmogelijk. Heb je dit kunnen oplossen?

User name
LIEVEN MORTIER
29/04/2019

We zijn intussen 29 april. Pas op 23 april mocht ik een nieuwe sim-kaart ontvangen (via een brief gedateerd op 4 april). Directy heb ik die nieuwe simkaart geregistreerd op de Dommel-site. Daar kreeg ik de melding dat het wel 24 uur kan duren eer de kaart geactiveerd wordt. Op vandaag zij die 24 uur blijkbaar nog steeds niet verstreken. Verschillende mails gestuurd, naar elk van de mij gekende adressen bij Dommel, maar ik krijg geen enkele reactie; enkel een kopie van het bericht dat ik via hun site verstuurde.

Ik wordt helemaal hopeloos;

User name
LIEVEN MORTIER
30/04/2019

vervolg van de saga. Nog steeds kan ik niet bellen of sms'en. Wie naar mijn nr belt krijgt te horen dat het nummer gestoord is.

Intussen vind ik terug dat Dommel de procedure: gerechtelijke reorganisatie door collectief akkoord heeft bekomen; zie www.ejustice.just.fgov.be/.../23_1.pdf

.....