laatst gewijzigd op: 23/09/2021

Intrum stuurt me vandaag een aanmaning over onbetaalde bedragen uit 2007???

Vandaag een brief in de bus van Intrum NV uit Gent.

Blijkbaar heb ik een openstaande schuld uit 2007 bij Mobile For NV voor een bedrag van 5,29 Euro

Ze rekenen mij extra kosten aan van 31,56 Euro en eisen dat ik binnen 15 dagen betaal om een gerechtelijke procedure te vermijden.

Ik zou niet weten over wat het gaat, maar na wat google opzoekwerk blijkt Mobile For NV het "sms parkeren" aan te bieden.

Ik heb hier omstreeks 2007 wel eens gebruik van gemaakt maar bij mijn weten altijd mijn bedragen betaald.

Is het nu aan mij om te bewijzen dat ik betaald heb, want mijn bankafschriften van 2007 heb ik niet meer en ik weet ook niet of dat ik deze via de bank kan bekomen.

Contact opnemen met Mobile For zelf zou misschien aan te raden zijn, daar ik ook geen details van facturen ofzo mee heb gekregen , enkel wat referenties die me totaal niets zeggen.


21864 keer bekeken 39 reacties 0 likes

Meld je aan om toegang te krijgen.

User name

Deelnemen aan de discussie

Doe mee en geef je mening of stel je vraag. 

39 reacties

sorteer op :

Meld je aan om toegang te krijgen.

22/09/2021

In 2017 werd er ongevraagd en niet besteld zonder faktuur 2 dozen St Vincent Wijn naar mijn zoon Vincent gestuurd door Wijnvoordeel.be. Tot dan toe nooit van gehoord. Naar hun gemaild betreffende deze levering kreeg ik het antwoord dat dit waarschijnlijk een cadeau van iemand was want zij sturen geen ongevraagde pakketten. Na enkele dagen kijken ze in hun fakturatie en zien ze dat er bij hun iets fout gelopen is en dat het op het verkeerd adres is geleverd en of ik wil zorgen voor de terugzending of eerder ophaling. dan zou de creditnota verwerkt worden Ik informeerde mij bij enkele mensen en bij Unizo en op de site van FOD vulde ik een document op het meldpunt in van deze praktijken. ik bracht hen op de hoogte van deze info en de wens mijn zoon met rust te laten. Tot Mei 2021 geen probleem . Mijn zoon ontving een brief (niet aangetekend) met een ingebrekestelling van incassoburau Intrum N.V.. Vermoeden van onrechtmatigheden hielden ons tegen hier op in te gaan echter nu (20 Sept 2021)kreeg hij een mail dat hij binnen de 5 dagen moet betalen en dat anders de gerechtsdeurwaarder langskomt. Kan dit zomaar ? Ben ik verplicht te betalen of moet ik een mail sturen of een aangetekend schrijven naar hen.
Graag raad

Meld je aan om toegang te krijgen.

23/09/2021
, Gereageerd:

Wijnvoordeel kennen we wel, op zich is dat een goede webshop . Uiteraard moet er hier wel een definitieve oplossing komen, je kan bijvoorbeeld een klacht indienen bij hen via onze site: https://testaankoop.be/klagen en onze juridische dienst kan bemiddelen voor jou als er geen oplossing zou komen. Bel ons gerust even op het rechtstreeks nummer 025423434 (vandaag nog tot 17u) voor meer info.   ^Bertrand

Nuttig

Meld je aan om toegang te krijgen.

13/08/2021
Nuttig

ik heb van intrum een laatste aanmaning gekregen en een boete van 50 euro ivm een aankoop bij de gezondheidsshop van partena. Een eerste herinering heb ik nooit gehad. nu bedraagt de rekening al meer dan 90 euro.ik heb dan naar shopavita gebeld en volgens hun heb ik daar geen enkele schuld openstaan dus ga ook niets betalen.benieuw of ze gaan langskomen en wat ze gaan doen.mag ik dan nooit nog iets kopen in de gezondheidsshop ?

Meld je aan om toegang te krijgen.

17/08/2021
, Gereageerd:

Hallo Davy, dit soort malafide en agressieve praktijken zijn ons genoegzaam bekend. Jammer genoeg trappen vele consumenten in de val en betalen toch. Als je wil en als deze dreigingen blijven aanhouden, kan je via onze klachtenbox rechtstreeks een gratis klacht bij hen indienen: https://www.test-aankoop.be/klagen 

Meer info over verjaringstermijnen vind je nog in ons dossier via deze link: 

https://www.test-aankoop.be/familie-prive/consumentenrechten/dossier/verjaring-van-schuld ^An 

Meld je aan om toegang te krijgen.

24/06/2021

Mag men na aanvaarding verjaring, en vele weten nooit waarover het gaat. Bewijsstukken krijg je niet van Telenet of intrum, op zwarte lijst worden gezet bij Telenet? Doen ze bij mij. Honderden mensen klagen over die afpersing. Maar nooit overheid financiën binnen gevallen? Testaankoop als je wil zoek even contact. Pb. Heb er een zot verhaal over met messengergesprekken en mail tussen mij intrum en Telenet

Nuttig

Meld je aan om toegang te krijgen.

25/02/2021
Nuttig

Ik heb een fatuur gekregen van TV Vlaanderen die ik nooit heb gezien of iets heb van ontvangen, nu dreigen ze mij met intrum nv incasso buro.
Wat kan ik er tegen doen.

Nuttig

Meld je aan om toegang te krijgen.

09/06/2021
, Gereageerd:
Nuttig

Nooit betalen. Is fraude.

Meld je aan om toegang te krijgen.

17/06/2021
, Gereageerd:

Inderdaad, Frederic, we raden ten stelligste af om hierop in te gaan en over te gaan tot betaling. Je kan, als je wil, ook rechtstreeks bij hen een klacht indienen via onze klachtenbox: https://www.test-aankoop.be/klagen   ^An 

Meld je aan om toegang te krijgen.

09/06/2021
, Gereageerd:

Nooit betalen. Is fraude. Ik heb zelf juridische stappen gezet. Hebben mijn zaak gesloten.

Meld je aan om toegang te krijgen.

26/02/2021
, Gereageerd:

Hallo, je kan via onze klachtenbox een klacht indienen, je mail wordt dan via ons platform rechtstreeks naar TV Vlaanderen verstuurd: https://bit.ly/2Utp6e8  Als abonnee kan je dan ook je klacht doen toekomen (klikken op link in stap 4) bij de juridische dienst die dan voor jou kunnen bemiddelen. ^An 

Nuttig

Meld je aan om toegang te krijgen.

24/06/2021
, Gereageerd:
Nuttig

Ik heb het ook gehad, vorig jaar. Als je opzoek intrum Telenet kom je honderden gevallen tegen. Melden verjaard, intrum zegt dan oke sorry ongemak. Maar Telenet houd je op een zwarte lijst. Als je ooit is wil van Telenet word je alsnog verplicht. Heb er mails over. Heb er Messenger berichten van. Het verhaal gaat bij mij veel verder. Heb one pack. Internet zijn ze komen instaleren, 5 gsm nr weigeren ze over te zetten. Ze schrijven me letterlijk dat ik voor die one moet betalen. Als ik vraag waar kan ik bellen. Zeggen ze je moet niet bellen naar ons. Hebben ook al meermaals neergelegd. En je moet ook niet naar Mechelen komen. Intrum noch Telenet kan laten zien waarover het gaat, word geweigerd. Dit is malifiede praktijken . Je word letterlijk afgezet, afgeperst. Heb het doorgespeeld aan ombudsman. Honderden mensen intrum langs de deur, over iets waar ze niets kunnen van voorleggen. Mss dat iemand van testaankoop me wil contacteren. Heb bijna alles zwart wit, via Messenger en mail

Meld je aan om toegang te krijgen.

25/06/2021
, Gereageerd:

Dag Carlo, dit is inderdaad geen fijne ervaring. Weet dat onze juridische dienst steeds voor je klaar staat indien nodig. Je kan ze telefonisch bereiken op het rechtstreeks nummer 025423434 of als je wil een klacht doorsturen via de klachtenbox: https://www.test-aankoop.be/klagen Mvg, ^An

Meld je aan om toegang te krijgen.

01/07/2020

Ik ontving op 9 juni 2020 de tweede aanmaning van Intrum bv .Het bleek te gaan om fact.Telenet uit 2014.Terwijl ik per 28 juli 2014 Hoogstraten heb verlaten en alles heb opgezegd totaal bedrag € 400,56 daar bij komt dat vlgs art 2277 2e lid BW facfturen voor telecom na 5 jaar zijn verjaard. Ik vraag me af of ik op zijn Hollands gezegd getild word

Meld je aan om toegang te krijgen.

06/11/2015

ik heb ook zo een schrijven ontvangen. alleen komt het bij mij van een advocatenbureau uit antwerpen.... voor facturen van 2013 en 2014 en voor zo gezegde administratiekosten!!!! heb ook maar betaald want ze dreigden met gerechtsdeurwaarders enz.... heb dit wel meegedeeld aan een persoon die in Knokke-Heist in de gemeenteraad zetelt... zal wel vervolgd worden

Meld je aan om toegang te krijgen.

22/03/2015

Ik kreeg vorige week ook een brief van Intrum, onmiddellijke betaling, binnen 7 dagen, van een bedrag, met een boete erbij die hoger is dan het bedrag zelf, dit zonder enige informatie waarover het gaat. Met de melding dat dit betaald moet worden of er wordt over gegaan op gerechtelijke stappen.


Op hun website wordt enkel Intrum NV vermeld, niet over welk factuur het zou gaan, ik heb daarmee totaal geen idee wat ik aan het betalen ben. Het bedrag zegt me helemaal niets en ik ben er zeker van dat ik geen openstaande facturen heb.

Ik heb per email en langs hun website geïnformeerd waar het over zou gaan, maar geen antwoord ontvangen.

Waarschijnlijk gaat het ergens over een betaling die gedaan is maar bij de ontvanger niet correct geregistreerd is.

Als op hun website vermeld stond waar het eigenlijk over gaat, zou ik op zen minst de betrokkene kunnen contacteren om dit op te klaren, maar nee, nu moet ik eerst dit betalen, zien of ze antwoorden, indien ze niet antwoorden langs de voorziene faciliteiten, verder contact opzoeken en zo uiteindelijk waarschijnlijk erachter komen dat ik dit voor niets betaald heb en dan nog een tijdje wachten om het helemaal op te klaren en men geld terug te krijgen.

Als ik niet las dat er mensen zijn die wel effectief iets moesten betalen en weten waarover het gaat, zou ik dit allemaal aanzien als de ene of de andere scam.


Meld je aan om toegang te krijgen.

19/12/2014

mijn dochter kreeg in oktober een e-mai van intrum van een openstaande rekening van 26€,dat dateerd van 2002!! (Toen was zij nog maar 12 j.)gebeld naar intrum en deze moest betaald worden en was dan in orde. Nu heeft ze vandaag terug een overschrijving ontvangen van 78€ zogezegt schadevergoeding.kunnen zij dit zo maar eisen na 12j 

Ben radeloos nu! Wat gaat het volgende zijn.


Meld je aan om toegang te krijgen.

02/11/2014

Heb op 4 maanden tijd 2 keer aanmaningen via intrum gekregen voor zogezegd onbetaalde facturen.
Heb deze facturen steeds tijdig betaald en hen hiervan ook de bewijzen voorgelegd.
Ik ben het echt meer dan beu mijn tijd hier te moeten insteken.
Dit zou echt aangepakt moeten worden, ik vermoedde al dat ik niet de enige was.
Nu ik dit forum heb gevonden ben ik 100% overtuigd, dit is de reinste oplichterij.
Hoe is die deurwaarder ooit aan zijn titel geraakt vraag ik mij af...

Meld je aan om toegang te krijgen.

10/06/2014

Ik heb vandaag ook een brief van intrum gekregen, een aanmaning voor een factuur van in 2005, weet ook niet over wat het gaat, probeer er al heel de voormiddag naar te bellen en niemand neemt op , ik blijf maar naar dat bandje luisteren.

Meld je aan om toegang te krijgen.

07/05/2014

U kan uw Mobile For verbruik, balans, algemene voorwaarden & andere parkeerdetails opvragen via de website: www.4411.be.

Als u andere vragen hebt over de ontvangen betalingsherinnering of aanmaning, kan u tijdens de kantooruren de customer service van Intrum bellen op 09 265 65 03. Onze medewerkers geven u graag uitleg.

Meld je aan om toegang te krijgen.

06/05/2014

Ik ben al "blij" dat ik niet de enige ben... eind december 2013 ontving ik een 1ste brief van INTRUM,dat ik een openstaande schuld had van 235€,facturen van het jaar 2007 voor sms-parkeren!! Ik heb onmiddelijk gereageerd,met de vraag om mij hierover details te geven...geen antwoord. In januari 2014 een brief van JURI-DESK,over hetzelfde uiteraard. Ik ben dan eens gaan googelen en de massa's berichten over fake-facturen,waren niet te tellen. Deze week heb ik echter een brief van een deurwaarder gekregen!!! Ik ga hem dus aanschrijven,met de vraag om detail,want tot op heden heb ik die nog altijd niet!!! Het bedrag echter,is,ook na tussenkomst van de eurwaarder,nog steeds hetzelfde gebleven! Raar toch?? Heeft er iemand hier intussen al een oplossing? Verjaring van de facturen?? Gaat hier tenslotte om facturen van 8 jaar geleden!!!

Meld je aan om toegang te krijgen.

29/04/2014

Beste Joris, 


De verjaringstermijn voor telecombedrijven bedraagt vijf jaar. Er mogen geen verhogingen aanrekenen bij ingebrekestelling, tenzij dit contractueel (met een ondertekende overeenkomst) overeengekomen zou zijn. 
Het telecombedrijf moet verder ook bewijs leveren dat zij de factuur hebben overgemaakt. 

Je kan steeds onze juridische dienst contacteren voor meer uitleg. Je kan deze dienst bereiken via het nummer 02/542 34 34.

Meld je aan om toegang te krijgen.

28/04/2014

Alweer rekening Intrum gehad... In januari 2014 ontving ik een "aanmaning" ivm een openstaand bedrag bij Telenet NV. Ik had toen met Telenet NV reeds overeengekomen dat het openstaand bedrag binnen de afgesproken termijn betaald zou worden wat ook gebeurd is. Ik bel naar Intrum, krijg een vriendelijke medewerkster aan de lijn, leg haar de afspraak uit, en ze gaat akkoord dat ik tegen afgesproken datum een kopij van betaling naar haar zou mailen, wat ik ook deed, en dat ik daarmee hun schrijven mag negeren... Tot ik op 28/3 weer een "LAATSTE WAARSCHUWING" van Intrum mocht ontvangen, ten bedrage van 41,26 € (40 € kosten) op hun rekening, of dat ze anders hun klant (Telenet dus) dienen te adviseren dit bedrag via gerechtelijke weg in te vorderen. Ik bel naar Intrum, krijg een anonieme medewerker aan de lijn en leg hem uit dat mijn schuld betaald is en dat Telenet me dit bevestigd heeft. Ik leg hem ook uit dat ik die 41,26 € dus niet ga betalen. Antwoord : "betaalt u dat nu maar, dan hebt u geen verdere last". Ik leg hem uit dat het om meer dan 40 € gaat, en dat dat wel belangrijk is - zeggende dat mijn kinderen een huis hoog springen wanneer ik hen dat geef. Hij begrijpt die uitdrukking niet. Ik leg hem uit dat dat om meer dan 1600 oude BEF gaat, wat hij ook niet begrijpt. Tenslotte leg ik hem uit dat Intrum dan maar zoals in hun schrijven gemeld, contact dient op te nemen met hun klant, zijnde Telenet. Antwoord wederom : "betaalt u dat nu maar, dan is het opgelost". Ik vraag zijn naam, "Achmed", en zijn familienaam -"mag ik u volgens onze procedures van mijn supervisor niet geven". Ik vraag nog steeds beleefd om dan doorgeschakeld te worden naar zijn supervisor... antwoord :  "dat mogen wij volgens onze procedures niet doen". Viel dus niet mee verder te praten, enkel "betaalt u dat nu maar" - plaatje blijft hangen. De medewerker maakte me ook duidelijk dat er nog veel wachtenden achter mij stonden (joepie, ben niet alleen ;-). Ik neem contact met Telenet, waar een vriendelijke medewerkster me bevestigt dat er geen openstaande saldo daaromtrent zijn, en dat ik het schrijven van Intrum als nietig kan beschouwen. Dus eerst een halfuur bellen op het "Niet-gratis"-nummer van Intrum, zelf de zaak mogen uitklaren en vandaag toch iets bijgeleerd : 1. Bij Intrum mag men zijn achternaam niet bekend maken. 2. Men mag er ook geen meerdere doorgeven. 3. De omvang van het bedrag is van ondergeschikt belang. 4. Nederlandstalige zegwijzes zijn niet altijd bekend. 5. Waarde en bestaan van BEF tov € is niet zo klaar. 6. De communicatiekosten en kosten van mijn tijd vallen volledig ter mijner laste. Oh ja om te eindigen, ik mocht ook altijd nog een brief sturen (tav Achmed vemoed ik ?). Kosten en tijd daarvoor , ter mijne laste zeker... ? 

Meld je aan om toegang te krijgen.

12/03/2014

Wij krijgen vandaag een laatste kans om 195.09 euro ( incluis. 50 euro " kosten " ) te betalen aan INTRUM Gent en in opdracht van AZ Sint Lucas, in een omslag vanuit Den Haag. Welke prestatie, door wie, voor wie, wanneer, enz.


Verhaal zoals al de rest? Wij beschuldigen niemand in deze, maar proberen tevergeefs klaarheid te krijgen sinds 21 02 2014. Missen is menselijk. Hier vermoeden wij echter een " systeemfout "... 

Wij wachten nu af en zullen gepast alle belanghebbenden informeren.

 Lea en Bob Van Hooland. 

Meld je aan om toegang te krijgen.

24/02/2014

Hier het zelfde deze week! Telefonisch contact ivm openstaand bedrag uit 2009. Er werd voorgesteld om telefonisch betaalgegevens door te geven zodat ik direct kon betalen. Hierop vroeg ik bewijs  van ingebrekestelling of aflever bevestiging van emails die zouden verstuurd zijn met factuur en betalingsherinneringen. (Nooit een email gezien trouwens, spam?) Er zou via mail wederom informatie en bewijsstukken doorgestuurd worden, rara niets ontvangen. (Spam nog niet nagekeken)

Is het wettig incasso in te schakelen zonder voorafgaande ingebrekestelling via aangetekend schrijven? 

Niet dat ik niet wil betalen, maar als je geen factuur krijgt... En dan 4,5 jaar later een incasso...

Meld je aan om toegang te krijgen.

09/06/2021
, Gereageerd:

Zeker nooit betalen.

Meld je aan om toegang te krijgen.

28/01/2014

Zo te zien zijn we met velen die dit meemaken. Ik stel me de vraag, in hoeverre is het wettig om te beweren dat ze per mail een factuur + herinneringen sturen en dan te beweren dat het bij iedereen in de spam terecht komt.

Ook ik heb een schrijven ontvangen in november van Intrum niet aangetekend of niks. Het zou gaan om 2 openstaande bedragen. 1 uit oktober 2012 en 1 uit februari 2013. Toch wel vreemd dat ik net voor deze 2 bedragen geen factuur noch herinnering heb ontvangen. Terwijl ik de een maand ervoor wel een factuur had ontvangen per mail en deze ook betaald heb. Dus Mobile for nv was geen onbekende meer voor mijn postvak in!

Heb toen direct naar Intrum gebeld en het probleem uitgelegd. ze ging hier nota van nemen en contact opnemen met Mobile for NV. heb haar gevraagd om mij bewijsstukken voor te leggen zoals een kopie van de mail die ze meermaals (volgens hen) verstuurd hadden. 

Ik vind het trouwens ook fantastisch van hen om alles via mail te sturen. Je zou denken dat ze toch iets slimmer zijn dan dat. Wanneer je als dergelijke instantie geen reactie ontvangt of een leesbevestiging (zou hetzelfde kunnen zijn als aangetekend) denk ik dat het dan misschien eens de moment is om een papieren versie op te sturen. Aangetekend wel te verstaan. Ik heb geen probleem om iets te betalen waarvan ik gebruik heb gemaakt, maar dan verwacht ik wel een factuur.

Sinds novermber niets meer vernomen van Intrum dus belde ik vandaag zelf.

Kreeg ik een dame aan de lijn die zei dat ik dit zelf allemaal maar in het oog moest houden van wie ik allemaal facturen moest ontvangen. Dan moet ik iemand aannemen om da int oog te houden, komaan seg! En dat ik best maar ineens zou betalen of ze gaan een deurwaarder sturen. Awel hij kan een tas koffie krijgen! Kan dit echt dan allemaal zo gemakkelijk????? Toen ik haar vroeg naar de melding van mijn vorige gesprek in november met een collega van haar zei ze, ja, ik zie dat hier staan ja. Wij hebben voor u een duplicaat gevraagd van de facturen. Maar u moet toch nu betalen. Geen factuur = geen betaling, laat dat duidelijk zijn. Hoe lang kan het duren seg, om een duplicaat te sturen.

Ik vind dat dit toch wel even onder de aandacht moet gebracht worden! Want ben er zeker van dat wij niet de enige zijn die dit soort wanpraktijken ervaren door mobile for NV en Intrum!


Iemand nog goeie raad?


Alvast Bedankt!

Meld je aan om toegang te krijgen.

16/01/2014

Ik zie dat ik niet alleen ben. Ergens half 2011 maakte ik gebruik van Mobile- for. Nu eind december 2013 krijg ik ook een brief van Intrum met een boete van 30 euro boven op mijn parkeerkosten van 6,69 euro. Het verwonderde mij daar ik nooit een factuur ontvangen had en belde Mobile-for.
Volgens deze hadden ze wel een factuur gestuurd en sms dat ik nog een openstaande rekening had. Ik vroeg de factuur mij toe te zenden via mail en betaalde de 6,69 euro. Ik was in 2011 verhuisd en waarschijnlijk is de factuur op mijn oud adres aangekomen en niet doorgezonden naar mijn nieuw adres, weet ik veel. In die periode veranderde ik ook van gsm nummer en heb ik de sms gemist. Ze wachten dan meer dan 2 jaar en sturen Intrum op u dak die nu er een gerechtelijke procedure gaat van maken en dat voor 37 euro en een paar centen. Intrum Justitia zijn Hollanders en in die dingen zijn ze sterk, een bijkantoortje in België of zelfs maar een adres is al voldoende. Test Aankoop kent ze maar al te goed en raad aan niet te betalen omdat ze geen schriftelijke herinnering gezonden hebben, ik ben benieuwd.

Meld je aan om toegang te krijgen.

20/12/2013

Ook hier hetzelfde probleem... Ik had testaankoop geraadpleegd en ze vertelden me dat ik wet betreffende invordering van schulden van 20 december 2002 moest aanhalen. Ik heb aangetekende brief gestuurd en dit vermeld maar ze hebben deze week geantwoord dat dit niet het geval is en binnen de 7 dagen dien te betalen of ze beginnen gerechtelijke procedure...

Ook ik heb nooit 1 brief ontvangen van factuur. Heb telefonisch contact opgenomen en daar antwoorden ze me dat de factuur via mail werd opgestuurd maar meestal in de spam-box zit.

Vind dit een schande! Kan Testaankoop hier niet iets aan doen? Ik heb testaankoop reeds mail gestuurd met alle documenten maar wacht nog op een antwoord...

Meld je aan om toegang te krijgen.

12/12/2013

Die van mij is redelijk recent, uit 2012, verjaring zal dus niet lukken denk ik.
Ik  kreeg een mail die in mijn spam zat, maar verder niets!
Na telefonisch contact met imtrum én mobile for, zeiden mobile for dat ze bewijzen hebben van facturen die zij opgestuurd hebben, ze sturen mij dan ook een factuur op, per mail.
Ik heb volgens hen smsjes gekregen, dit kunnen ze bewijzen via mijn provider en een brief;
Naar mijn weten heb ik hier helemaal niets van gezien.

Heb dan maar mijn parkeerkost betaald van 6,80, maar geweigerd de resterende kosten te betalen.
Nu krijg ik weer zo'n brief van intrum, met dreiging tot gerechtelijke procedures die tot 500 euro kunnen oplopen!
Moet ik dit nu echt betalen?

Meld je aan om toegang te krijgen.

09/06/2021
, Gereageerd:

Nooit betalen. Is fraude. Geen factuur nog leveringsbon = niet betalen. Zij moeten bewijzen dat er een schuld is. Succes.
N.b.pv opgesteld en laten bellen door politie. Hebben de zaak laten vallen.
Aan testaankoop . Grondig laten onderzoeken.