laatst gewijzigd op: 06/11/2015

Intrum stuurt me vandaag een aanmaning over onbetaalde bedragen uit 2007???

Vandaag een brief in de bus van Intrum NV uit Gent.

Blijkbaar heb ik een openstaande schuld uit 2007 bij Mobile For NV voor een bedrag van 5,29 Euro

Ze rekenen mij extra kosten aan van 31,56 Euro en eisen dat ik binnen 15 dagen betaal om een gerechtelijke procedure te vermijden.

Ik zou niet weten over wat het gaat, maar na wat google opzoekwerk blijkt Mobile For NV het "sms parkeren" aan te bieden.

Ik heb hier omstreeks 2007 wel eens gebruik van gemaakt maar bij mijn weten altijd mijn bedragen betaald.

Is het nu aan mij om te bewijzen dat ik betaald heb, want mijn bankafschriften van 2007 heb ik niet meer en ik weet ook niet of dat ik deze via de bank kan bekomen.

Contact opnemen met Mobile For zelf zou misschien aan te raden zijn, daar ik ook geen details van facturen ofzo mee heb gekregen , enkel wat referenties die me totaal niets zeggen.


Doe mee

Je vindt onze community leuk en wil graag je ervaring delen? 
Een account aanmaken is zo gebeurd.

Je zal dan hulp kunnen vragen,

Kwaliteitsantwoorden ontvangen,

en op de hoogte blijven van de nieuwigheden

Registreer je gratis

reacties

User name
lukasbosmans
18/11/2013

Juist dezelfde brief in de bus gekregen. Bij mij was het wel in juli 2012. Wat niet wegneemt dat ik daar geen bewijs van heb...

Hopelijk post er iemand snel een oplossing/uitleg...

User name
Finniemc
18/11/2013

Copie van de factuur bij Intrum aanvragen. Zeker voor een zaak van 2007.

User name
mail.is.prive
18/11/2013

Hier dezelfde aanmaning uit het niets. Blijkbaar een factuur van mei 2013 niet betaald. Bij nazicht blijkt dit inderdaad in de spam folder te zitten.

Mobile for had mijn e-mail en adres om te factureren, en mijn GSM nummer om te sms'en of te bellen ! Geen enkele reactie. Maar nu kost plots het parkeren 38,5€ ipv 8,5€.
Eerst wou ik er een zaak van maken, maar tijd is geld, dus maar betaald.
Een week nadien krijg ik weer een schrijven van Intrum Justitia (goed hé die naam, net echt justitia) met dezelfde aanmaning, maar dan laatste kans. Je kon wel inloggen via login en paswoord op hun website. Daar zie ik dat in tegenstelling tot op de brief er geen 38,5€ maar 30€ te betalen is. Blijkbaar zou ik enkel de 8,5€ betaald hebben. 
Dus maar even nakijken en ik heb wel degelijk 38,5€ overgemaakt.

Voor mij gaat mobile-for (belgacom dochter) hier zwaar in de fout. Zij beslissen na 6 maand dit dossier over te maken aan Intrum, zonder enige herinnering. Zij beslissen dus om er 30€ koste naan te verbinden, terwijl een sms herinnering gratis is (zeker als belgacom dochter) !!!

Wie roept die mannen een halt toe ?

User name
karintje1410
25/11/2013

Ik heb vandaag ook zoiets binnen gekregen het valt me wel op dat het allemaal rond deze periode is.
Ik vraag me af hoe zuiver het is en bovenstaand heeft dan direct betaald en krijg terug aanmaningen.
Ik weet ni wat ik ervan moet denken ik kan nergens mails van 4411 terug vinden.
wel van p-mobile maar dat zijn totaal ander bedragen ik weet niet wat ik ermee moet doen ??

User name
b76bad319d404147819b7e8519d3e966
29/11/2013

Tijd voor een nieuw artikel in TA? Ook hier een aanmaning dd 5/11/2013 door Intrum Justitia voor sms-parkeren op 20/2/2012 (!).
Even aangelogd op de site van sms-parkeren (4411) en idd, daar vind ik nog een onbetaalde parkeersessie van 7 euro.

Ik maak vooral de bedenking dat bij overschrijden van de parkeertijd (met 7 euro??), dit niet afgaat van de gsm-rekening maar eerder via een betalingsvraag per mail (die ik dan mogelijks over het hoofd gezien heb of idd in de spam terechtkwam?). Herinneringen per post heb ik nooit gezien.
Maar ook hier maar veilig gespeeld en online betaald op de site van Intrum...

User name
timothy
08/12/2013

Ook ik ontving een schrijven van "Intrum Justitia" i.v.m. een betaling van €37,84 euro.

Meer detail dan "mobile-for nv" stond er niet bij vermeld.

Ik schreef onmiddellijk naar Intrum Justitia dat ik "mobile-for nv" niet ken, en of ze meer detail konden geven waarover dit gaat.

Hun antwoord volgde 3 weken later, daarin halen ze aan dat mobile-for nv een parkeerdienst is en voegden ze 2 brieven toe die aan mij gericht werden door mobile-for. Echter heb ik die nooit ontvangen.
Momenteel wacht ik op antwoord van Intrum Justitia, er werd namelijk nog niet vermeld waar & wanneer ik van hun dienst gebruik maakte.
Het is dan ook moeilijk na te gaan of de aangerekende kosten terecht zijn.
Daarbij is het spijtig dat er extra kosten aangerekend worden zonder dat ik een enkele brief mocht ontvangen.

User name
t673888
09/12/2013

Zonet bericht van Test aankoop ivm met mijn dossier uit 2007, blijkt dat ik gewoon de verjaring moet inroepen (5jaar)

Mail gestuurd naar Intrum (alhoewel mijn reactie op hun site en via mail tot op heden onbeantwoord bleven)

User name
Vax
09/12/2013

Hey ik heb ook een brief ontvangen voor een openstaand saldo van 35,91 uit 2009! Geen idee dat ik ooit achterstond met betalingen, ook nooit een herinnering gehad van hen, maar nu wel direct via intrum een aanmaning gekregen.... Zijn ze niet verplicht mij wat meer info te sturen of mij eerst een herinnering te sturen? 

User name
Pam
12/12/2013

Die van mij is redelijk recent, uit 2012, verjaring zal dus niet lukken denk ik.
Ik  kreeg een mail die in mijn spam zat, maar verder niets!
Na telefonisch contact met imtrum én mobile for, zeiden mobile for dat ze bewijzen hebben van facturen die zij opgestuurd hebben, ze sturen mij dan ook een factuur op, per mail.
Ik heb volgens hen smsjes gekregen, dit kunnen ze bewijzen via mijn provider en een brief;
Naar mijn weten heb ik hier helemaal niets van gezien.

Heb dan maar mijn parkeerkost betaald van 6,80, maar geweigerd de resterende kosten te betalen.
Nu krijg ik weer zo'n brief van intrum, met dreiging tot gerechtelijke procedures die tot 500 euro kunnen oplopen!
Moet ik dit nu echt betalen?

User name
info
20/12/2013

Ook hier hetzelfde probleem... Ik had testaankoop geraadpleegd en ze vertelden me dat ik wet betreffende invordering van schulden van 20 december 2002 moest aanhalen. Ik heb aangetekende brief gestuurd en dit vermeld maar ze hebben deze week geantwoord dat dit niet het geval is en binnen de 7 dagen dien te betalen of ze beginnen gerechtelijke procedure...

Ook ik heb nooit 1 brief ontvangen van factuur. Heb telefonisch contact opgenomen en daar antwoorden ze me dat de factuur via mail werd opgestuurd maar meestal in de spam-box zit.

Vind dit een schande! Kan Testaankoop hier niet iets aan doen? Ik heb testaankoop reeds mail gestuurd met alle documenten maar wacht nog op een antwoord...

User name
Mcyves
16/01/2014

Ik zie dat ik niet alleen ben. Ergens half 2011 maakte ik gebruik van Mobile- for. Nu eind december 2013 krijg ik ook een brief van Intrum met een boete van 30 euro boven op mijn parkeerkosten van 6,69 euro. Het verwonderde mij daar ik nooit een factuur ontvangen had en belde Mobile-for.
Volgens deze hadden ze wel een factuur gestuurd en sms dat ik nog een openstaande rekening had. Ik vroeg de factuur mij toe te zenden via mail en betaalde de 6,69 euro. Ik was in 2011 verhuisd en waarschijnlijk is de factuur op mijn oud adres aangekomen en niet doorgezonden naar mijn nieuw adres, weet ik veel. In die periode veranderde ik ook van gsm nummer en heb ik de sms gemist. Ze wachten dan meer dan 2 jaar en sturen Intrum op u dak die nu er een gerechtelijke procedure gaat van maken en dat voor 37 euro en een paar centen. Intrum Justitia zijn Hollanders en in die dingen zijn ze sterk, een bijkantoortje in België of zelfs maar een adres is al voldoende. Test Aankoop kent ze maar al te goed en raad aan niet te betalen omdat ze geen schriftelijke herinnering gezonden hebben, ik ben benieuwd.

User name
tammekevh
28/01/2014

Zo te zien zijn we met velen die dit meemaken. Ik stel me de vraag, in hoeverre is het wettig om te beweren dat ze per mail een factuur + herinneringen sturen en dan te beweren dat het bij iedereen in de spam terecht komt.

Ook ik heb een schrijven ontvangen in november van Intrum niet aangetekend of niks. Het zou gaan om 2 openstaande bedragen. 1 uit oktober 2012 en 1 uit februari 2013. Toch wel vreemd dat ik net voor deze 2 bedragen geen factuur noch herinnering heb ontvangen. Terwijl ik de een maand ervoor wel een factuur had ontvangen per mail en deze ook betaald heb. Dus Mobile for nv was geen onbekende meer voor mijn postvak in!

Heb toen direct naar Intrum gebeld en het probleem uitgelegd. ze ging hier nota van nemen en contact opnemen met Mobile for NV. heb haar gevraagd om mij bewijsstukken voor te leggen zoals een kopie van de mail die ze meermaals (volgens hen) verstuurd hadden. 

Ik vind het trouwens ook fantastisch van hen om alles via mail te sturen. Je zou denken dat ze toch iets slimmer zijn dan dat. Wanneer je als dergelijke instantie geen reactie ontvangt of een leesbevestiging (zou hetzelfde kunnen zijn als aangetekend) denk ik dat het dan misschien eens de moment is om een papieren versie op te sturen. Aangetekend wel te verstaan. Ik heb geen probleem om iets te betalen waarvan ik gebruik heb gemaakt, maar dan verwacht ik wel een factuur.

Sinds novermber niets meer vernomen van Intrum dus belde ik vandaag zelf.

Kreeg ik een dame aan de lijn die zei dat ik dit zelf allemaal maar in het oog moest houden van wie ik allemaal facturen moest ontvangen. Dan moet ik iemand aannemen om da int oog te houden, komaan seg! En dat ik best maar ineens zou betalen of ze gaan een deurwaarder sturen. Awel hij kan een tas koffie krijgen! Kan dit echt dan allemaal zo gemakkelijk????? Toen ik haar vroeg naar de melding van mijn vorige gesprek in november met een collega van haar zei ze, ja, ik zie dat hier staan ja. Wij hebben voor u een duplicaat gevraagd van de facturen. Maar u moet toch nu betalen. Geen factuur = geen betaling, laat dat duidelijk zijn. Hoe lang kan het duren seg, om een duplicaat te sturen.

Ik vind dat dit toch wel even onder de aandacht moet gebracht worden! Want ben er zeker van dat wij niet de enige zijn die dit soort wanpraktijken ervaren door mobile for NV en Intrum!


Iemand nog goeie raad?


Alvast Bedankt!

User name
JorisC
24/02/2014

Hier het zelfde deze week! Telefonisch contact ivm openstaand bedrag uit 2009. Er werd voorgesteld om telefonisch betaalgegevens door te geven zodat ik direct kon betalen. Hierop vroeg ik bewijs  van ingebrekestelling of aflever bevestiging van emails die zouden verstuurd zijn met factuur en betalingsherinneringen. (Nooit een email gezien trouwens, spam?) Er zou via mail wederom informatie en bewijsstukken doorgestuurd worden, rara niets ontvangen. (Spam nog niet nagekeken)

Is het wettig incasso in te schakelen zonder voorafgaande ingebrekestelling via aangetekend schrijven? 

Niet dat ik niet wil betalen, maar als je geen factuur krijgt... En dan 4,5 jaar later een incasso...

User name
bob.van.hooland
12/03/2014

Wij krijgen vandaag een laatste kans om 195.09 euro ( incluis. 50 euro " kosten " ) te betalen aan INTRUM Gent en in opdracht van AZ Sint Lucas, in een omslag vanuit Den Haag. Welke prestatie, door wie, voor wie, wanneer, enz.


Verhaal zoals al de rest? Wij beschuldigen niemand in deze, maar proberen tevergeefs klaarheid te krijgen sinds 21 02 2014. Missen is menselijk. Hier vermoeden wij echter een " systeemfout "... 

Wij wachten nu af en zullen gepast alle belanghebbenden informeren.

 Lea en Bob Van Hooland. 

User name
filip.geuth
28/04/2014

Alweer rekening Intrum gehad... In januari 2014 ontving ik een "aanmaning" ivm een openstaand bedrag bij Telenet NV. Ik had toen met Telenet NV reeds overeengekomen dat het openstaand bedrag binnen de afgesproken termijn betaald zou worden wat ook gebeurd is. Ik bel naar Intrum, krijg een vriendelijke medewerkster aan de lijn, leg haar de afspraak uit, en ze gaat akkoord dat ik tegen afgesproken datum een kopij van betaling naar haar zou mailen, wat ik ook deed, en dat ik daarmee hun schrijven mag negeren... Tot ik op 28/3 weer een "LAATSTE WAARSCHUWING" van Intrum mocht ontvangen, ten bedrage van 41,26 € (40 € kosten) op hun rekening, of dat ze anders hun klant (Telenet dus) dienen te adviseren dit bedrag via gerechtelijke weg in te vorderen. Ik bel naar Intrum, krijg een anonieme medewerker aan de lijn en leg hem uit dat mijn schuld betaald is en dat Telenet me dit bevestigd heeft. Ik leg hem ook uit dat ik die 41,26 € dus niet ga betalen. Antwoord : "betaalt u dat nu maar, dan hebt u geen verdere last". Ik leg hem uit dat het om meer dan 40 € gaat, en dat dat wel belangrijk is - zeggende dat mijn kinderen een huis hoog springen wanneer ik hen dat geef. Hij begrijpt die uitdrukking niet. Ik leg hem uit dat dat om meer dan 1600 oude BEF gaat, wat hij ook niet begrijpt. Tenslotte leg ik hem uit dat Intrum dan maar zoals in hun schrijven gemeld, contact dient op te nemen met hun klant, zijnde Telenet. Antwoord wederom : "betaalt u dat nu maar, dan is het opgelost". Ik vraag zijn naam, "Achmed", en zijn familienaam -"mag ik u volgens onze procedures van mijn supervisor niet geven". Ik vraag nog steeds beleefd om dan doorgeschakeld te worden naar zijn supervisor... antwoord :  "dat mogen wij volgens onze procedures niet doen". Viel dus niet mee verder te praten, enkel "betaalt u dat nu maar" - plaatje blijft hangen. De medewerker maakte me ook duidelijk dat er nog veel wachtenden achter mij stonden (joepie, ben niet alleen ;-). Ik neem contact met Telenet, waar een vriendelijke medewerkster me bevestigt dat er geen openstaande saldo daaromtrent zijn, en dat ik het schrijven van Intrum als nietig kan beschouwen. Dus eerst een halfuur bellen op het "Niet-gratis"-nummer van Intrum, zelf de zaak mogen uitklaren en vandaag toch iets bijgeleerd : 1. Bij Intrum mag men zijn achternaam niet bekend maken. 2. Men mag er ook geen meerdere doorgeven. 3. De omvang van het bedrag is van ondergeschikt belang. 4. Nederlandstalige zegwijzes zijn niet altijd bekend. 5. Waarde en bestaan van BEF tov € is niet zo klaar. 6. De communicatiekosten en kosten van mijn tijd vallen volledig ter mijner laste. Oh ja om te eindigen, ik mocht ook altijd nog een brief sturen (tav Achmed vemoed ik ?). Kosten en tijd daarvoor , ter mijne laste zeker... ? 

User name
Test-Aankoop
29/04/2014

Beste Joris, 


De verjaringstermijn voor telecombedrijven bedraagt vijf jaar. Er mogen geen verhogingen aanrekenen bij ingebrekestelling, tenzij dit contractueel (met een ondertekende overeenkomst) overeengekomen zou zijn. 
Het telecombedrijf moet verder ook bewijs leveren dat zij de factuur hebben overgemaakt. 

Je kan steeds onze juridische dienst contacteren voor meer uitleg. Je kan deze dienst bereiken via het nummer 02/542 34 34.

User name
sandra
06/05/2014

Ik ben al "blij" dat ik niet de enige ben... eind december 2013 ontving ik een 1ste brief van INTRUM,dat ik een openstaande schuld had van 235€,facturen van het jaar 2007 voor sms-parkeren!! Ik heb onmiddelijk gereageerd,met de vraag om mij hierover details te geven...geen antwoord. In januari 2014 een brief van JURI-DESK,over hetzelfde uiteraard. Ik ben dan eens gaan googelen en de massa's berichten over fake-facturen,waren niet te tellen. Deze week heb ik echter een brief van een deurwaarder gekregen!!! Ik ga hem dus aanschrijven,met de vraag om detail,want tot op heden heb ik die nog altijd niet!!! Het bedrag echter,is,ook na tussenkomst van de eurwaarder,nog steeds hetzelfde gebleven! Raar toch?? Heeft er iemand hier intussen al een oplossing? Verjaring van de facturen?? Gaat hier tenslotte om facturen van 8 jaar geleden!!!

User name
Intrum Webcare
07/05/2014

U kan uw Mobile For verbruik, balans, algemene voorwaarden & andere parkeerdetails opvragen via de website: www.4411.be.

Als u andere vragen hebt over de ontvangen betalingsherinnering of aanmaning, kan u tijdens de kantooruren de customer service van Intrum bellen op 09 265 65 03. Onze medewerkers geven u graag uitleg.

User name
jasminebrissa
10/06/2014

Ik heb vandaag ook een brief van intrum gekregen, een aanmaning voor een factuur van in 2005, weet ook niet over wat het gaat, probeer er al heel de voormiddag naar te bellen en niemand neemt op , ik blijf maar naar dat bandje luisteren.

User name
EDC
02/11/2014

Heb op 4 maanden tijd 2 keer aanmaningen via intrum gekregen voor zogezegd onbetaalde facturen.
Heb deze facturen steeds tijdig betaald en hen hiervan ook de bewijzen voorgelegd.
Ik ben het echt meer dan beu mijn tijd hier te moeten insteken.
Dit zou echt aangepakt moeten worden, ik vermoedde al dat ik niet de enige was.
Nu ik dit forum heb gevonden ben ik 100% overtuigd, dit is de reinste oplichterij.
Hoe is die deurwaarder ooit aan zijn titel geraakt vraag ik mij af...

User name
marie.claire
19/12/2014

mijn dochter kreeg in oktober een e-mai van intrum van een openstaande rekening van 26€,dat dateerd van 2002!! (Toen was zij nog maar 12 j.)gebeld naar intrum en deze moest betaald worden en was dan in orde. Nu heeft ze vandaag terug een overschrijving ontvangen van 78€ zogezegt schadevergoeding.kunnen zij dit zo maar eisen na 12j 

Ben radeloos nu! Wat gaat het volgende zijn.


User name
janptschotsmans
22/03/2015

Ik kreeg vorige week ook een brief van Intrum, onmiddellijke betaling, binnen 7 dagen, van een bedrag, met een boete erbij die hoger is dan het bedrag zelf, dit zonder enige informatie waarover het gaat. Met de melding dat dit betaald moet worden of er wordt over gegaan op gerechtelijke stappen.


Op hun website wordt enkel Intrum NV vermeld, niet over welk factuur het zou gaan, ik heb daarmee totaal geen idee wat ik aan het betalen ben. Het bedrag zegt me helemaal niets en ik ben er zeker van dat ik geen openstaande facturen heb.

Ik heb per email en langs hun website geïnformeerd waar het over zou gaan, maar geen antwoord ontvangen.

Waarschijnlijk gaat het ergens over een betaling die gedaan is maar bij de ontvanger niet correct geregistreerd is.

Als op hun website vermeld stond waar het eigenlijk over gaat, zou ik op zen minst de betrokkene kunnen contacteren om dit op te klaren, maar nee, nu moet ik eerst dit betalen, zien of ze antwoorden, indien ze niet antwoorden langs de voorziene faciliteiten, verder contact opzoeken en zo uiteindelijk waarschijnlijk erachter komen dat ik dit voor niets betaald heb en dan nog een tijdje wachten om het helemaal op te klaren en men geld terug te krijgen.

Als ik niet las dat er mensen zijn die wel effectief iets moesten betalen en weten waarover het gaat, zou ik dit allemaal aanzien als de ene of de andere scam.


User name
aerts.gisele
06/11/2015

ik heb ook zo een schrijven ontvangen. alleen komt het bij mij van een advocatenbureau uit antwerpen.... voor facturen van 2013 en 2014 en voor zo gezegde administratiekosten!!!! heb ook maar betaald want ze dreigden met gerechtsdeurwaarders enz.... heb dit wel meegedeeld aan een persoon die in Knokke-Heist in de gemeenteraad zetelt... zal wel vervolgd worden