laatst gewijzigd op: 25/05/2020

Individuele vordering dieselgate

Beste,

Ik vraag me af, zoals ongetwijfeld nog meer gedupeerden, wat de stand van zaken is in verband met de individuele vorderingen in de dieselgate affaire.

Ik heb al mails gestuurd, maar heb nog geen enkel antwoord mogen ontvangen.

Met vriendelijke groeten,

Jan

 

User name

Deelnemen aan de discussie

Deel je mening of stel je vraag in de groep Auto's van onze community Mobiliteit .

reacties

User name
24/02/2020
BART GHYSEL

24/02/20 en nog steeds geen antwoord op je vraag?

User name Moderator
25/02/2020
Bertrand | Moderator , Gereageerd:

Ik geef de link even mee naar het artikel op onze site waar je de updates kan volgen : https://bit.ly/2HQr7Ke . Je kan soms de indruk krijgen dat het dossier niet vooruit gaat, maar dat is eigen aan dergelijke grote zaken... Ze slepen vaak lang aan, tot ongenoegen van zowel onszelf als de getroffen consumenten. Eén ding is zeker: de strijd van verschillende Europese consumentenorganisaties om een schadevergoeding te bekomen voor consumenten die de dupe werden van de praktijken van de Volkswagen Group, gaat onverminderd verder. 
Ook in België verklaarde de rechter de door Test Aankoop ingediende groepsvordering ontvankelijk en werd er beslist dat wij als Test-Aankoop alle getroffen eigenaars (opt-out) mag vertegenwoordigen.  Binnenkort zal een rolzitting worden gehouden om een tijdschema op te stellen voor de uitwisseling van conclusies die beide partijen moeten in staat stellen te debatteren over de gegrondheid van het geschil. Uiteraard zullen we opnieuw berichten zodra daar meer nieuws over is! ^Bertrand

User name Moderator
28/02/2020
An | Moderator , Gereageerd:

Voor de laatste update in deze affaire geef ik je graag mee dat onze advocaten de zaak in Duitsland en de uitspraak ervan met belangstelling hebben gevolgd. Terwijl bij ons de zaak doorloopt, proberen we ondertussen meer informatie in te winnen over de deal met de Duitsers ! ^An

User name
24/03/2020
HERMAN MEYNAERTS , Gereageerd:

In de kringen van journalisten van de internationale pers is men er het volkomen over eens dat de Duitse overheid als "baas" van Europa de eigen auto-industrie ten allen prijze zal beschermen in deze. Kijk liever naar de juridische onderbouw van de rechtszaak in de VS en neem deze als basis...

User name
24/03/2020
HERMAN MEYNAERTS , Gereageerd:

Laat mag van mij, maar het antwoord is naast de kwestie: WAAROM ENKEL HET MERK VOLKSWAGEN en de bezitters van dieselwagens van andere merken zoals bijvoorbeeld Mercedes, in de kou laten. In de pers is voldoende over andere dieselmerken gepubliceerd om samen met buitenlandse consumentenverenigingen een eigen onderzoek in te stellen. Autobanden kan wel maar sjoemelsoftware niet? Of is de lange arm van Moeke Merkel toch te lang?

User name
10/03/2020
HERMAN MEYNAERTS

Enkel voor VW-dieselbezitters? Er zijn ook nog leden die eigenaar zijn van diesels van enkele andere grote merken, uit Japan of ook nog uit Duitsland...

User name Moderator
11/03/2020
An | Moderator , Gereageerd:

Onze groepsvordering is inderdaad enkel gericht tegen de Volkswagen-groep die jarenlang consumenten heeft bedrogen door dieselwagens van de merken VW, Audi, Skoda, Seat en Porsche te verkopen die veel meer NOx uitstoten dan beloofd.

User name
24/03/2020
HERMAN MEYNAERTS , Gereageerd:

Sorry voor mijn gespreide reacties: WAAROM eigenlijk enkel de Volkswagengroep? In de VS is voldoende juridische argumentatie te rapen voor veroordelingen van andere merken.

User name
25/05/2020
KRIS FEYAERTS

Beste,

Lees ik dat goed dat de volgende stap pas voor februari 2022 is?

Dit lijkt me toch onredelijk lang aan te slepen.

Tegen dan zijn de meeste betrokken wagens al tot schroot herleid.

En dat terwijl ik vandaag hoor dat in Duitsland alweer iemand gelijk heeft gekregen en de wagen grotendeels terug wordt betaald!

Kris