laatst gewijzigd op: 27/03/2021

onderhoudsprogramma Renault Captur

Mijn wagen (Renault Captur) is 1 jaar oud en heeft 5.340km gereden.

Volgens mijn dealer moet ik nu een onderhoud A laten uitvoeren met o.a. vervanging pollenfilter. Kost 100€ BTW in.

Volgens de website van Renault moet het onderhoud A uitgevoerd worden na elke 30000km of 1 jaar gebruik ; evenwel staat er bij : als er meer dan 15000km per jaar wordt gereden, hetgeen bij mij dus niet het geval is.

Toch meldt de dealer dat dit onderhoud A moet gebeuren na 1 jaar omdat anders de waarborg vervalt.

Iemand ervaring of opinie daarover ?

User name

Deelnemen aan de discussie

Doe mee en geef je mening of stel je vraag. 

6 reacties

sorteer op :

Meld je aan om toegang te krijgen.

27/03/2021

Eerste 2 jaar trouw naar de merkgarage voor het voorgeschreven onderhoud. Bij twijfel over voorschriften bel je toch gewoon naar klantendienst Renault ?
En eigenlijk gaat het over een habbekrats* van 100 euro of zo, in ruil waarvoor je de zekerheid krijgt dat men bij waarborgbetwistingen je alvast dáárop niet kan pakken.
Vanaf derde jaar volg je nog steeds trouw (!) het onderhoudsschema van de fabrikant, maar kan je goedkoper terecht bij niet-merk garageketens die zich sterk maken dat eventuele garantie niet in het gedrang komt omdat je bij hen bent geweest.

* Habbekrats: in verhoufing tot de overige aanzienlijke kost van je auto.

Nuttig

Meld je aan om toegang te krijgen.

20/02/2021
Nuttig

Identieke hervaring. het zou nuttig zijn dat TA eens een onderzoek naar de "eerlijkheid" van garagisten.

Meld je aan om toegang te krijgen.

04/03/2021
, Gereageerd:

Hallo, we voeren geen onderzoeken uit naar de betrouwbaarheid van firma's of garagisten. Als je wil, kan je wel atlijd een klacht versturen via ons plaftorm de Klachtenbox. Wanneer je dan geen of een onvoldoende bevredigend antwoord ontvangt van het bedrijf in kwestie, dan kan je als abonnee op de link klikken om je klacht te doen toekomen bij onze juridische dienst die dan voor jou kunnen bemiddelen. Ik geef je even de link naar onze klachtenbox mee: https://www.test-aankoop.be/klagen Mvg, ^An 

Meld je aan om toegang te krijgen.

20/02/2021

Plots is mijn kommentaar hier verdwenen en weet ik niet of deze bij TA is toegekomen. Wacht op bericht van TA op kk69@edpnet.be

Meld je aan om toegang te krijgen.

04/03/2021
, Gereageerd:

Hallo, als je ons vragen wil stellen kan je ons gerust contacteren via het contactformulier op onze site via de volgende link: https://www.test-aankoop.be/contact/contacteer-ons Mvg, ^An 

Nuttig

Meld je aan om toegang te krijgen.

25/05/2019
Nuttig

Best eens raad vragen aan Test Aankoop zelf. Ik heb onlangs dit voorgehad : mijn auto (geen Renault maar merk doet er niet toe) heeft 47,000 km afgelegd in 8 jaar tijd. Ik heb dit voertuig gekocht bij een handelaar 2 jaar geleden. De waarborg is inmiddels al vervallen. Enkele weken geleden vastgesteld dat de automatische bak rare kuren kreeg. Nazicht bij de garage blijkt dat de bak onherstelbaar beschadigd is en niet hersteld kan worden. Een revisiebak van bijna 6000 euro wordt voorgesteld. Garage vraagt tussenkomst aan de constructeur wegens een breuk die niet in verhouding staat met de afgelegde kilometers, zijnde amper 6000 km per jaar. Reactie van de constructeur : geen tussenkomst mogelijk wegens het niet jaarlijks aanbieden van de wagen bij de verdeler voor een controle. De wagen moet ook maar om de 15,000 km een onderhoud krijgen maar in de kleine letters staat ook om het jaar een controle indien de 15,000 km niet gehaald wordt in 1 jaar. Dus, Willy, ik zou kiezen voor zekerheid en die 100 euro betalen. Je weet nooit dat je na de standaardgarantie nog kunt genieten van tussenkost gezien je ook niet veel kilometers doet. Nalatigheid van de vorige eigenaar zadelt mij nu met grote kosten op.