laatst gewijzigd op: 17/08/2018

Cardoen

goedkopen wagen JA hoor

is heel simpel op nieuwe wagen echt goedkoop op de markt te brengen, door ze eerst een jaar te laten rotte in in woestijn. ik had 2 rovers gekocht bij cardoen, de ene is al 3 keer binne geweest, eerste airco valt uit, dan handschoenkastje komt los, dan stukken aan de motor, noemen ze dit kwaltiet. ik vraag mij af waarom testaankoop nog samen werkt met zo een fimra

zijn er mense me nog zo een problemen ?

Doe mee

Je vindt onze community leuk en wil graag je ervaring delen? 
Een account aanmaken is zo gebeurd.

Je zal dan hulp kunnen vragen,

Kwaliteitsantwoorden ontvangen,

en op de hoogte blijven van de nieuwigheden

Registreer je gratis

reacties

User name
CALLENS
29/11/2006

Tja, Rover... Een merk dat zo'n 2 jaar geleden failliet is gegaan. De laatste modellen zullen met weinig arbeidsvreugde ineen gesleuteld zijn...

User name
VAN REUSEL
02/02/2007

Begin juli 2005 kochten wij bij Cardoen Hasselt een Fiat Stilo bjr:2003, maar showroommodel en dus nieuw, nog geen kilometers. Dit in aanmerking genomen was de prijs dus interessant. Tot zover alles ok.
Met 20000km een eerste beurt, bij een garagist die in opdracht van cardoen de onderhoudjes deed.Eerste probleem: kofferdekselklink kapot doordat garagist niet wist hoe het ding werkte, bon dan maar naar fiatgarage voor eennieuw stuk en de updating van de computer,want dat ging ook niet bij die garagist. Heeft mij 3x een rit van 50km heen en weer terug gekost. Poosje later, de auto had nu een 26000km op de teller merk ik toevallig dat de voorbanden aan de binnenkant volledig afgesleten zijn en een raar geluid rechtsvoor. Een bevriende garagist wist me te zeggen dat de stabilisatorstang versleten was en de wielen slecht uitgelijnd. Ben toen naar een bandenzaak geweest en twee nieuwe banden laten steken, uit laten lijnenetc. Die bandenspecialist heeft mij een schrijven van de Fiatfabriek laten zien waarin melding van een fabrieksfout ivm met de uitlijning van de voorbanden van de FiatStilo bjren 03 en 02.Ben dan met alle papieren bij Cardoen gaan aankloppen en...juist geen gehoor. Cardoen hult zich tov ons nu in stilzwijgen, wel kregen we nog een uitnodiging voor een speciale verkoopsavond met salonvoorwaarden! Neen bedankt, voor ons geen Cardoen meer en we zeggen het voort!!

User name
DANIEL W
01/05/2007

Toevallig? Na 26.000 km en anderhalf jaar?

User name
stofkeee
21/08/2009

Ik heb bij cardoen ook een auto gekocht: punt 1: deze auto was verkeerd ingevoerd - wachttijd 1 week, punt 2: ze hebben mij de auto verkocht zonder enige voorbereiding om er een radio te kunnen in zetten, er zitten zelfs geen boxen in de deuren en dit hebben ze mij erbij vermeld - gaat mij een hoop geld kosten, punt 3: het duurt cardoen hasselt wel geteld 8dagen om een formulier op te sturen naar cardoen antwerpen om bij het div mij platen te kunnen aanvragen en nu moet ik nog eens 1week wachten op mijn platen - wachtijd 2 weken. Mijne auto staat nu al een maand bij mij thuis zonder papieren en platen, ik ben al verzekering enzo aan het betalen en ik heb er nog niet eens mee kunnen rijden.

kristof.

User name
nelissen-lemmens
09/04/2010

Ik ben ook helemaal niet tevreden over het cardoencentra te Hasselt alles is er goed tot het moment je je auto betaald hebt en afgehaald, daarna zijn ze niet zo vriendelijk meer

om een lang verhaal kort te maken ; ik kocht er een Nieuwe mitsubichi clot maar er was een probleempje met de deurklink aan de binnekant van het bestuurdersportier. ook de ruitenwissers deden het niet goed op deze nieuwe auto. Het kost cardoen anderhalf uur werk om 2 ruitenwissers te vervangen (die het daarna nog steeds niet goed doen). en betreffende de deurklink die los liet in de bekleding van de deur vertelde ze me dat dat bij ale mitsubichi coltjes zo zou zijn, toevallig stond er nog een iedentiek zelfde auto in de showroom bij cardoen en deze had dat probleem niet, toen ik de medewerker daarop atend maakte vertelde hij dan ineens weer dat dit een montagefout zou zijn van in de fabriek en hij er niets aan kon veranderen, toen ik hem voorstelde om dan een nieuwe klink of indien nodig een nieuw binnenwerk/bekleding van het portier te bestellen en te monteren (omdat de auto toch in fabrieksgarantie zit en deze daar volgens mij voor diend) lachte hij mij gewoon in mijn gezicht uit en zij hij mij heel nonchalant dat ik een muggenzifter ben en dat hij het gesprek met mij daarmee wou beëindigen .
daarnaa vertrok hij van de parking in een andere auto(waarschijnlijk van een andere klant) tot dat de kiezel bijna tegen de etalage vloog.

heel erg jammer dit, zeker voor de medewerkers van cardoen die wel hun best doen om klantvriendelijk te zijn

maar na dit- en na het lezen van andere euvels ivm cardoen hasselt hier op het forum is mijn vertrouwen in cardoen helemaal weg, ik zal het dan ook iedereen afraden om bij hun een auto te kopen

trieste zaak dat klantvriendelijkheid beëindigd word na de aankoop van een wagen

User name
Karin
02/01/2015

Ik heb mij ook laten vangen bij Cardoen en kocht in mei 2012 een auto van 1 jaar oud.De vriendelijkheid bij Cardoen duurt net zolang tot je de auto gekocht hebt ,nadien is er zowel bij persoonlijk als telefonisch contact een totaal gebrek aan vriendelijkheid en veel arrogantie.Bij het afhalen van de auto liep het al mis ,omdat wij van Middelkerke moesten komen naar Cardoen Boom en ik maar net op het afgesproken uur arriveerde had men plots geen tijd meer voor een uitvoerig verslag van de wagen te doen ,tot daar aantoe maar de auto was vuil ,zowel binnen als buiten ,we haalden nota bene bij thuiskomst wel sigaretten uit de asbak!! Getuigen heb ik daarvan,ook bleek dat er geen cardoen tapijten meer waren( voorraad op) maar nu 2 jaar verder nog steeds geen tel gekregen om ze te komen halen...op weg naar huis deden we de ontdekking dat de cd speler kapot was,contact gemaakt en na heel veel palaver mogen laten vernieuwen in Oostende.als tegenvoorstel deden ze eerst dat wij als we een navigatiesysteem zouden laten plaatsen bij hen een korting van 350 euro zouden krijgen......navigatie was 1100 euro... dus hebben we  geweigerd en na tig keer telefonische arrogantie te hebben doorstaan kreeg ik toestemming voor een nieuwe cd te laten plaatsen.

5 maand na het bezit van de auto deed ik een klein nazicht in een erkende garage voor onze auto reis en wat bleek...De 4 banden waren totaal versleten en de remschoenen moesten vervangen worden na amper 3000 km er mee gereden te hebben,tzat op bloot ijzer!! Groot was mijn verbazing en groter werd mijn kwaadheid toen ik dit  weederom telefonisch liet weten maar ik kreeg enkel als antwoord dat dit niet in de garantie zat wat ik ook wel weet maar na 3000km kunnen die banden en remschoenen  niet totaal versleten zijn !maar dat ik wel bij hen naar de garage mocht komen mits betaling om alles te vervangen.Gekocht is gekocht zeiden ze met een brede glimlach....

Ons vertrouwen in Cardoen is volledig weg en ook ik raad mensen aan om er weg te blijven, de gespeelde vriendelijkheid gaat maar net zo lang tot je de auto daadwerkelijk gekocht hebt,nadien is het één en al arrogantie!!ik ben ondertussen wel blij dat ik al verschillende mensen ervan tegen gehouden heb om naar die autobazaar te gaan....Voor ons en iedereen die ik ken  nooit nog kopen bij Cardoen....

                                        

User name
Karin
02/01/2015


User name
MV81968
04/05/2015

Wij hebben vorig jaar een wagen gekocht. Vanaf dan liep alles al mis, de auto was er niet, slechte service, je laten wachten terwijl de auto al uren klaar is, een vieze vuile vervangwagen krijgen, onverzorgd personeel, allez ja, de lijst is eindeloos.

Als je dan je beklaag maakt dan horen ze het in Keulen donderen of ze zullen er zogezegd iets aan doen. Maar iedere keer dat we er moeten zijn is het wel iets.

Enfin, ik ben alvast niet te spreken over hen en ik zal ze ook niet aanraden.

Ik hoop dat veel mensen die een wagen willen aanschaffen NOOIT  naar CARDOEN zullen gaan.

User name
MV81968
04/05/2015


User name
Itazura
27/05/2015

NOOIT auto kopen bij CARDOEN echt NOOIT!!!!!
we hebben onze Ford gekocht met een extra garantie... na geen twee jaar gebruik blijkt dat er iets met motor is... het is een kostbaar reparatie en valt onder onze garantie zo gezegd...
NIET dus.... volgens Cardoen was de oliepijl te laag en geen garantie dus??? maar voor we onze auto naar Cardoen garage in antwerpen hebben gebracht is de oliepijl gecontroleerd en was alles oke? bovendien de lampje op dashboard hebt ook niet gebrand dat er te weinig olie was.... over lekkage is ook geen sprake... ze willen gewoon niet voor de grote kosten opdraaien en nu moeten we alles met advocaat regelen...

NOOIT meer CARDOEN!!!!!

User name
Sri Anantha Seisha
16/06/2015

CARDOEN IN GENT OPLICHTERS = SLECHTE SERVICE & VALSE PRAKTIJKEN !!

Ik kocht er een wagen, en na 6 maanden was de versnelling kapot.
Gelukkig had ik van dat glad verkopertje, een "extra garantie" bijgekocht, voor 400€. Nu voelde ik mij toch goed, dat ik deze voorzorg had genomen.
Ervan overtuigd dat er nog goedheid is bij cardoen, en fier van mijn "slimme zet" met die verzekering, ging ik met deze kapotte transmissie bij hen.

De (zoon van de ) baas zei droogjes "helaas, op alles wat er beweegt in de auto, kunnen wij volgens de kleine lettertjes geen garantie geven.". ik vroeg hem "wat beweegt er dan niet in een auto ?" (hierop kon hij geen antwoord geven)

User name
Cardoen
01/07/2016

Beste forumbezoeker,


over een termijn van 11 jaar staan er 11 negatieve reacties op dit forum over Cardoen.

Wij verkopen jaarlijks enkele duizenden wagens, op 11 jaar tijd spreken we over meer dan 50.000 klanten.

Op onze website getuigen mensen over hun ervaringen bij Cardoen. Ga zeker eens kijken op https://www.cardoen.be/nl/over-cardoen/gelukkige-klanten en ontdek er 100-den getuigenissen.


Cardoen groeit voort het negende jaar op rij, dat zou niet kunnen als wij niet waken over de kwaliteit van onze wagens en van onze service.


Mocht je toch een vraag hebben, of ontevreden zijn, dan mag je ons dat altijd rechtstreeks communiceren zodat we samen een oplossing kunnen vinden. Onze medewerkers in onze (vandaag de dag) 12 autosupermarkten staan 7 dagen op 7 klaar om jullie te ontvangen, en verder te helpen bij de zoektocht naar een nieuwe auto. Verder kan je terecht op het gratis nummer 0800 17 023 of via info@cardoen.be.


Met vriendelijke groet,

het Cardoen team

User name
mowgli
29/09/2016

Inderdaad, zolang je gewoon op onderhoud moet is er geen probleem. In Gent vergeet men voortdurend te bellen zoals men heeft beloofd en de zaakvoerder van Dendermonde belt op een niet al te vriendelijke manier om zijn gelijk te halen. Af en toe zal er eens een minder goede auto tussen zitten, maar het is de service die men daarbij geeft, is echt niet OK!

User name
JohanS
25/01/2018

Opgelet bij Cardoen. Was aan het kijken voor AudiQ3. Neem alle gegevens mee bij dealer van Audi. Kwam er mooi goedkoper onderuit met de service van Audi er bovenop en drie jaar merkgarantie bij dealer.<br>Ze lokken je bij Cardoen met mooie prijs (overname), hier hebben ze je de tweede keer liggen :-)<br>Kunne alvast goed rekenen bij Cardoen onder het mom van de goedkoopste te zijn.<br>Ga eerst langs bij merkdealer en vraag de stockwagens van een gekozen model. <br>Cardoen doet hetzelfde maar zetten er wat percentjes bij.<br>

User name
marcbraeckmans
04/08/2018

CAR-DOEN  =  NIET-DOEN!!!

Loop niet in hun val en lees even wat mij overkwam: 

Cardoen ontvangt waarborgsom voor blijkbaar ONBESTAANDE wagen!
Nadat ik een betaalde optie (100 €) op de wagen genomen had werd het voertuig snelsnel van hun site verwijderd...

Op datum woensdag 25/07/2018 nam ik een optie op wagen Alfa Romeo Stelvio first edition AWD 280 (Cardoen ID: 149293)
100- € waarborg werd onmiddellijk betaald (Ref. 11014). De auto stond bij Cardoen Brugge en ging op 27/07 of ten laatste 30/07 opgehaald worden om hem te kunnen bekijken en proefrit te maken in vestiging Lier. Na ettelijke telefoontjes... Brugge... Antwerpen... Lier: Tot op heden geen spoor van de wagen! Zaakvoerder Erik Laenens (vestiging Lier) gebeld, ge-emailed... weet van niets, vindt niets.
Onbegrijpelijk en ongehoord. Wat een bende! Eén ster evaluatie is eigenlijk nog 1 ster teveel.
Dan van lieverleed mijn 100- € waarborg maar teruggevraagd... tot hiertoe weerom: No response.
Hoe klein kan een firma zijn?!
Bestáát die wagen overigens wel? En zo ja... waar bevindt hij zich??

Beste mensen, schenk nooit uw vertrouwen aan deze dubieuze firma.
Hier is méér aan de hand, zoveel bewijst hun stilzwijgen op alle fronten.

Dit wordt wellicht een kluifje voor "De Inspecteur" van Radio 2.
Wordt zeker vervolgd want  CAR-DOEN  =  NIET-DOEN!!!

User name
Test-Aankoop
07/08/2018

Beste Verflieren, bedankt voor je getuigenis.
Je kan best een klacht indienen bij hen via onze website. Link: http://bit.ly/2h8Gbap
Als je abonnee bent bij Test-Aankoop kan je uiteraard beroep doen op onze juridische dienst. Bel ons gerust even op het rechtstreeks nummer 02 892 37 05 (vandaag nog tot 17u) voor een advies van onze advocaten. Mvg, ^Bert

User name
marcbraeckmans
17/08/2018

Zeer graag zou ik hiermee mijn eerder geschreven bericht ( "Cardoen = Niet Doen" )aangaande auto's CARDOEN willen ANULEREN.

Ik bevestig bij deze dat firma CARDOEN uit eigen beweging het initiatief nam om de situatie op te lossen. 
Het betrof hier klaarblijkelijk een geval van overmacht waaraan firma CARDOEN aanvankelijk niets kon verhelpen en bijgevolg GEEN ENKELE SCHULD treft.
De wagen in kwestie mocht door ons uitvoerig getest worden wat wij dan ook ten zeerste apprecieerden!

Wij kochten de wagen trouwens aan en zullen er na ontvangst van alle documenten z. sp. m. mee kunnen rijden:
Een zeer positieve ervaring met de medewerkers van CARDOEN Lier overigens.

Dank U auto's CARDOEN voor de spontane medewerking!

Marc Braeckmans