laatst gewijzigd op: 10/05/2019

Citroen - problemen

Hallo,
Een oproep aan Citroen houders.
Hebben jullie ook zoveel problemen met jullie Citroen?
Wat is/was juist het probleem (schokdempers, uitlaat, ...)?

Wij hebben de laatste tijd enorm veel kosten aan onze wagen (3 jaar oud). Nochtans nog nooit een ongeval gehad of zo.

Ik zou graag langs deze weg willen weten of onze wagen een alleenstaand feit is of dat er weldegelijk iets fout loopt met de kwaliteit en veiligheid van dit merk.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Doe mee

Je vindt onze community leuk en wil graag je ervaring delen? 
Een account aanmaken is zo gebeurd.

Je zal dan hulp kunnen vragen,

Kwaliteitsantwoorden ontvangen,

en op de hoogte blijven van de nieuwigheden

Registreer je gratis

reacties

User name
Lambert Noten
14/07/2005

mijn eerste citroën was een Xantia 1900 diesel. 250.000 km mee gereden geen enkel probleem gehad. Nu heb ik sinds 2 jaar een C5 2000 diesel. Momenteel reeds 55000 km gereden niet het minste probleem gehad. In onderhoud heeft dze auto mij tot nu toe geen 150 euro gekost.
Mijn vrouw rijd met een AX benzine, 200.000 km zonder het minste probleem.
Mijn dochter rijd met C3 sinds twee jaar en die heeft het eerste half jaar of ongeveer 10.000 km het ene probleem na het andere gehad. Alles is echter opgelost onder garantie en nu is alles perfect in orde.

User name
VANDEVELDE
16/09/2005

Ik heb een evasion in occasie gekocht van ongeveer 6 jaar oud, 140.000 km. Hiervoor een Xantia-occasie gehad (bij aankoop dezelfde leeftijd maar met 170.000 km). Beiden een benzine. Met de xantia nooit noemenswaardige problemen gehad. Met de evasion was ik (amper paar maanden oud) in Spanje en na een bezoek startte hij niet meer. Na 3-tal dagen vond eindelijk de citroen-garage het euvel, de motormanagement-computer. Dit stuk was in spanje niet te verkrijgen. De garage waarvan ik de auto had gekocht geloofde het niet, is nooit stuk : zei hij. Hup, repatriêren (op mijn kosten !). Na bijna een week meldde de garage dat inderdaad de computer stuk was. Hij ging er een vervang-stuk in plaatsen. Na een drietal dagen was het oké. Ik heb een paar dag ermee gereden en wat viel mij op : toeren vielen constant weg, stationair draaide hij verschrikkelijk, airco werkte niet meer alsook de anti-diefstalbeveiliging. Terug aan de telefoon dus. Antwoord : nu geen tijd, breng hem binnen anderhalve week eens binnen. Dus ik, heel geduldig, de auto ten gepaste tijde binnengebracht. Wat bleek, een verkeerde computer geplaatst. Terug zoeken naar de juiste, na een drie dagen was hij gemaakt. Tot op heden (drie weken) rijdt hij naar behoren. Of hij zoals het hoort rijdt zal ik waarschijnlijk nooit weten. In ieder geval : 1. service trekt op niets
2. contact opgenomen met citroen belgië : probleem van mij en niet van hun
3. kwaliteit achteruit ?
4. Ondertussen zit ik wel met een rekening van 1500 euro en mijn vakantie was naar de zeep (3de dag van de vakantie viel hij stil, en ik moest elke dag (zelf) bellen en elke dag was het : morgen terug bellen, dan weten we meer !)

User name
VAN HOOF
12/02/2006

Ja ook ik heb serieuze problemen. Heb in de eerste drie maanden al 3 nieuwe voorruiten gehad. De Laag tussen de glaslagen waren niet goed en resulteerde in een soort lensefect zoals bij een te zware bril. Ook na enige weken al was er een goed hoorbaar lawaai dat doorheen het koetswerk trilde bij lage snelheid. Bij onderzoek bleek dit een bus te zijn in het stuurhuis. Na tientalle keren in de garage gestaan te hebben en duchtig van mijn paretten te hebben gemaakt, hebben ze via Brussel vernomen dat er nog gevallen waren van dit soort. Heb een aangetekend schrijven gestuurd van in gebrekestelling en bericht terug ontvangen. Er was een nieuw stuurhuis in ontwikkeling, welke nu al in de nieuwe versie word gemonteerd, maar kan nog even duren vooraleer deze in stock word gebracht. Mijn C3 is nu 1,5 jaar oud en rammeld nog steeds. Hopelijk niet voor lang meer.

User name
RUDOLF
01/06/2006

Ik rijd sinds mei 2005 met een citroen c4 (nieuw aangekocht)en heb sindsdien ook al klachten over mijn achterophanging en heb daarover meerdere malen mijn beklag gedaan bij mijn garagist en bij de info-dienst en zelfs al aangetend geschreven zowel naar Brussel als naar Frankrijk maar zonder enig resultaat of antwoord.Ook al een aantal keren gebelt naar een klantendienst van citroen maar wordt daar van het kasje naar de muur gestuurd.

User name
VAN HELLEPUTTE-LOOYMANS
30/10/2006

Ik ben ondertussen aan mijn 8ste citroën na teleurstellende ervaringen met vw en audi.
... en ik heb nooit geen problemen gehad met citroën. Ik vermijd wel de eerste jaargangen van citroën. Ze zijn - denk ik - inderdaad wel gevoelig aan kinderziektes. Ook is de intrede van de "computer" bij sommige dealers niet vlekkeloos verlopen. Maar de 19 td en de huidige 2.0 HDI zijn heel betrouwbare en zuinige motoren, en in combinatie met citroen levert dit - volgens mijn ervaring (ondertussen bijna aan mijn 20ste wagen toe) betrouwbare en aangename wagens.
Ik heb wel moeten zoeken voor een goede garagist, en heb het verschil gemerkt tussen een "verkoper" en een garagist die de wagens door en door kent.

User name
ADRIAENS
02/11/2006

Je rijdt met een Berlingo 1.9d Multispace. 1.9d staat voor diesel toch?
Blijkbaar heb jij een zeer betrouwbare en bekwame garagist, een echte tovenaar !
Vraag hem eens bij een volgend bezoek hoe hij bij een dieselmotor de carburator vervangen heeft? Straffe toestanden !

User name
VAN HELLEPUTTE-LOOYMANS
02/11/2006

Kan testaankoop geen lijst opstellen van betrouwbare garages en klungelaars?
En dit niet alleen voor citroen.
Is er geen mogelijkheid om via de autokeuring een lijst op te stellen van betrouwbare auto's?

User name
Marc
25/12/2006

Wat mij wel opvalt, is dat de lampen (tenminste, het plastic waar de lampen in zitten) steeds vuil worden, na verloop van tijd. De garage heeft de eerste in garantie vervangen, maar de nieuwe zijn intussen terug vuil! En je kan er niet aan, de hele bumper moet zelfs van mijn auto om de lampen te kunnen vervangen!

User name
MARES
02/01/2007

Als je eens wist wat Citroen allemaal voor je kan doen

User name
Artliner
05/01/2007

Wat kan er allemaal kappot aan een XSara Break Diesel 1900 binnen 3 jaar tijd.

Ik ben al aan mijn 2de uitlaat toe,
Ik heb ondertussen ook al een 2de autobatterij,
de centrale vergrendeling is stuk.
Het slot van de koffer is stuk.
Alle sloten in de deuren zijn stuk.
Aan 2 van de 4 deuren is al eens de deurkruk afgebroken en vervangen. laatst brak er nog een en vervang ik voorlopig niet.
De servomoter is al stuk geweest.
De airbags (zijdelinkse en frontale) geven foutmeldingen. (ben hiervoor 2 keer naar de garage geweest en is nog altijd niet gemaakt!)
de gordelspanners lichten altijd op. (ben hiervoor 2 keer naar de garage geweest en is nog altijd niet gemaakt!)
Ontkoppelingspedaal moet vervangen worden.
Ontstekingsbougies 1 van de 4 werkt nog.
Spiegel viel er eens uit. koste >300 euro maar heb een replica geplaatst van 10 euro van Auto5.

PS: Ik ken nog 2 mensen met eenzelfde XSARA enkel ander bouwjaar. 85% identische problemen.

Mijn besluit. je betaalt 10000 europ voor een wagen en elk jaar nog eens 1000 euro aan onderdelen als je een citroen koopt. Koop je een VW dan betaal je 20000 euro en je hebt nooit problemen en een goede restwaarde.

PS: Ik rij al 9 jaar met een Suzuki (nu 17jaar oud) waar ik nog nooit 1 probleem mee heb gehad. 260 000Km een 1600 nafte.

Ik koop nooit nog een citroen. Echte BROL. Ik ben blij dat hij start van de rest trek ik mij niets meer aan.

User name
Artliner
27/01/2007

Bovenstaande 2 merken zijn van hetzelfde laken en broek! Lees de vele forums er maar op na.
Renauilt megane een echte ramp ergens anders op het forum van TA. En ook een ramp op gas op andere forums.
Ik denk dat Citroen samen met peugot en renault de kroon afsteken met de meeste defecten. Heb nu een Mitsubitsu (5j) en een Suzuki (18j) en al mijn problemen zijn van de baan. Ik krijg mijn citroen (Xsara break Diesel 1999) niet eens verkocht.

User name
DETRUYER
15/02/2007

't Is dat mijn baas hem gekocht heeft, want ik zou hem liever in de vaart rijden!! De zijdelingse schuifdeur lekt al 3 jaar!! Telkens ik aan de garagist vraag om iemand met verstand aan te laten werken lukt het hen niet zo iemand te vinden. Het regent constant binnen aan die zijdeur. Bij hogere snelheid komt de wind via de deurspleten naar binnen. Of is dat misschien moderne airco? Servo stuur trok naar links en naar rechts. Tof hoor. Ik zei aan mijn vrouwtje onlangs: "Als ik ooit een citroen koop rij mij er dan onmiddellijk mee omver aub!!"

User name
Artliner
05/04/2007

Dit weekend werd ik uitgelachen door een Citroen Xsara bestuurder. Hij beweerde dat mijn Chevrolet Nubira van een slechtere kwaliteit is dan zijn Citroen. Als EX-Xsara bestuurder was ik geïrriteerd.
Hij zijn dat zijn auto zo fantatisch was en dat hij al uren aan de kust zou zitten als ik nog op de pechstrook stond. Ik zou echt met rommel rijden zoals hem. Ik zou hem hebben gewonnen met een pak chips ofzo.

Nu komt het. Hij wist niet dat ik ooit reed met een XSARA van 1998 en hij rijdt vandaag met een XSARA van 2005 ofzo.

Ik begon hem terug uit te lachen en ik zei. In de winter zal je wel eens met de klink in je handen staan en binnenkort zal uw deurslot wel eens niet werken. En jij hebt zeker de batterij al moeten vervangen. Hij bleef alles ontkennen todat zijn vrouw tegen mijn vrouw bevestigde wat ik zei. Ze hannden het al allemaal voorgehad. Mijn vrouw zei me dat en toen heb ik hem helemaal uitgelachen voor het feit dat CITROËN na bijna 10jaar niet uit zijn fouten leert en gewoon dezelfde slechte klinken en sloten blijft gebruiken en plaatsen.

Over een achterlijk merk gesproken.

User name
GASTON VINCK
23/06/2008

User name
VAN DE CASTEELE ARLE
20/08/2008

Ben absoluut geen specialist, maar is er gecontroleerd of er geen speling op het stuurhuis zit? Heb hetzelfde probleem gehad met een vorige auto.

User name
VAN DER AUWERA ERIK
17/10/2008

Als vertegenwoordiger heb ik al met heel wat wagens gereden, ook aanloop wagens, vervangwagen en depannage wagens. Zodoende ben ik al met tal van merkgarages in kontakt gekomen. Ik kan alleen vaststellen dat Citroën er met kop en schouders bovenuit steekt wat betreft de stijl, bedrieglijke stijl bedoel ik dan. Echt echt meegemaakt bij 3 Citroën dealers hier in de buurt : afgewerkte olie gebruiken bij vidange, te veel olie gebruiken, met nieuwe wagen kapotgereden band als reserve band meegeven (merkt bestuurder de eerste jaren tocht niet; niet bij den deze dus !), kapotte ruitenwissers monteren, joint de culasse vervangen zonder factuur (die dan niet vervangen blijkt !!), met goede remblokken op onderhoud gaan en met slechte (lampje brandt) terug buiten rijden, verkeerde stofhoes monteren bij nieuwe cardanas, ... Sorry voor mij geen Citroën, goedkoop is slechte koop ... A L T I J D !!!

User name
GEENS RUDI
20/10/2008

Wij rijden nu onze 3de citroen.
De eerste een BX van begin jaren 90 heeft ruim 200.000km gereden, na 7 jaar weggedaan omdat de automatische versnellingsbak defect was. De tweede, een ZX uit 1996, hebben we nog steeds, heeft er ruim 195.000 km op zitten, buiten de normale slijtage slechts 1x de servopomp defect gehad. Dit is (buiten garantie) op kosten van Citroen vervangen. De derde, een C3, hebben we nu bijna 5 jaar en gaat ook al weer een 90.000km mee zonder ernstige mankementen (buiten de moeilijk vervangbare koplampen, eigenlijk geen makemeneten.) De BX heeft ooit een defecte batterij gehad (nadat er normaal kraanwater in beland was) Verder is en blijft citroen ons merk.
Kennissen van mij hebben grote problemen gehad met Ford, Mercedes, Opel... en nu rijden ook die al jaren probleemloos met een Citroen. Elk merk zal wel zijn "maandagochtend" modellen hebben zekers... Onze volgende wordt in ieder geval weer een Citoen.

User name
SALLAERTS JOHNY
03/11/2008

ik kocht deze wagen nieuw inschrijfdatum 20/03/2007 en krijgt eerst problemen met mijn airco geen vloeistof in en toen kreeg ik problemen met mijn passagiersdeur vooraan ,al drie keer moeten binnen komen voor mijn scharnier, mijn deur hing naar beneden als ik hem open deed ,maar toen begon de problemen , ik ben mijn auto al 4 maanden al kwijt sinds 23/07/2008 .
eerder ging ik tanken bij mijn werk en kreeg problemen aan mijn auto water in mijn tank ik ben een klacht gaan dienen op werk geen problemen zeggen ze laat maar maken en nog voor geen 300 euro kosten terwijl ze hadden gezegd dat mijn borstel misschien geraakt zullen zijn ,paar dagen reed ik terug rond en kreeg weer problemen eerst motorstoring zeker vijf keer moeten binnen komen en toen brandstof toevoer in de comonrail lag veel te laag en dat twee keer achter mekaar op een paar dagen tijd en toen kreeg ik weer problemen met mijn auto voor 5000 euro kosten kreeg ik te horen dat ik vuile diesel ergens had getankt maar niet meer op mijn werk sinds dat hem gemaakt was voor nog geen 300 euro ik had ergens anders getankt en de diesel zit er nog in mijn tank ,na twee maanden sinds 23/07/2008 is er een expert komen kijken en is een klacht gaan dienen bij die firma maar kreeg te horen dat ze geen andere klachten hebben gehad voor vuile diesel en ben nog altijd niet geholpen . triestig

User name
VERSTICHEL GEERT
30/11/2008

ikzelf geen ervaring mee, maar vrienden van ons hadden een c5 hebben hem na nog geen 2 jaar vervangen door een ander merk wagen stond meer in de garage dan bij hen thuis voordurend elektronica problemen ramen die opengingen zomaar zonder er iets gedaan was, ruitenwissers die begonnen te werken en het ergste moet nog komen op volle autosnelweg ineens alles uitvallen!!!

User name
CEUPPENS SIELE
02/12/2008

OK ! Mijn keuze is gemaakt nu. Blij dat ik even dit forum heb bezocht. Ben stillekesaan aan een nieuwe wagen toe, en dacht ook aan Citroën.
Nu niet meer dus !

Siele

User name
VAN TENDELOO RONALD
20/12/2008

Geachte forumleden,
bedankt voor jullie comentaar.
Stond op het punt een nieuwe C5 te kopen.
Deze aankoop gaat zeker niet door!
Heb geen tijd om in panne te staan, en geen goesting om te bedelen voor de reparatie van de vele fabrieks fouten.
Zo zie je maar dat test aankoop zijn geld opbrengd.
Ronald

User name
filip
02/01/2009

Na vijf jaar een gebroken vering. Levensgevaarlijk.

User name
filip
02/01/2009

Na 5 jaar de veer van de vering gebroken. Levensgevaarlijk.

User name
Marc
03/01/2009

De koplampen zijn tegenwoordig allemaal in plastic, en dat plastic wordt van de binnenkant vuil.

Mijn lampen hebben ze in garantie intussen al 4 keer vervangen, maar ooit komt er een dag dat het mooie liedje uit is...

User name
demooralex
25/05/2009

C4 mijn vrouw heeft laatst leden een afspraak gemaakt voor de vervanging van een roestfilter gemaakt. op de dag zelf heeft mijn vrouw specifiek gevraagd haar te bellen voor de totale te betalen som , voor werken. ten eerste hebben ze de allerlei herstellingen gedaan , behalve de roestfilter. de faktuur kwam afgerond op 300eiuro. 2 dagen later moest ze terug omdat de logo van de motor aanwas op de dashboard. uiteindelijk hebben ze de roestfilter vervanging, maar wel de werkuren niet gerekend als excuus.

User name
kgysenbergs
02/06/2009

Heb een nieuwe citroen C5 sinds oktober 2008. Ondertussen 20000 km Geen enkel echt probleem met de wagen, rijdt zeer soepel is uitermate stil ( kan je niet echt zeggen van sommige andere diesels)
Enige probleempje tot nu toe, de achterruitenwisser wilde 1x niet wissen. De dag erna geen probleem meer.

Je mag niet enkel afgaan op de paar commentaren die hier staan over dat de wagen het niet doet. Mijn vorige wagen was een Toyota Rav4 die olie zoop als een dronken tempelier, niet te doen gewoon. Elke 5000 KM een bus olie derin, Garage wist van het probleem maar kon het niet oplossen.
Wagen daarvoor een volvo V50, niks dan problemen met de airco en de radio. Soms wel soms niet werken. Echt niet normaal.
Elk merk heeft wel zijn maandagwagens hoor, je goed informeren door meerdere fora af te struinen, testritten te maken dat is de enige manier om te weten te komen of de wagen goed rijdt.

User name
artlinertje
04/06/2009

Ondertussen heb ik weer een andere auto. Nu een Mitsubishi Lancer. Bij mij gaat het dus snel. Het is mijn 53ste auto al. Om de X tijd heb ik dus een andere wagen. Dit is de 2de wagen van het merk Mitsubishi die ik heb. Het is gewoon een bangelijke wagen. Nog nooit 1 probleem mee gehad. Ook niet met de vorige Space star. Ik ga ook nooit naar de garage voor zijn onderhoud. Dat deed ik ook niet bij de Suzuki Swift van 19j die ik(mijn vrouw) een 10 tal jaar had. Dat zijn nu japanners die niet stuk te krijgen zijn. Zelf al volg je langs geen kanten de onderhoudsbeurten. Ik ga zeker nooit naar dealers voor onderhoud. Ik zeg tegen de plaatselijke garagist. Vervang nu de pollenfilter (omdat de airco stinkt) en de bougies (omdat hij stottert) en dat is het. Soms ook de ruitenwissers (enkel het rubbertje 1 euro vervangen hé. niet de hele ruitenwisser). Van de rest moeten ze afblijven. Geen olie vervangen of niks. Daar kap ik wel zelf af en toe een litertje synthetische bij. Nen auto kost mij max 200 euro per jaar aan onderhoudsbeurten en ik doe ruim 35000km per jaar. Voor mij nooit nog een Opel, Chevrolet, Daewoo, Volvo, Vauxhall,... die zuipen als geen ander. Ook nooit meer een Peugeot en een citroen dat is echt een ramp. Nen Ford valt nog wel mee. Nen Toyota is te duur (in onderdelen en onderhoud) ook al is het nen Japanner. Van een VW en een Skoda ben ik tevreden. Nen Seat was ik minder tevreden ook al komt het uit dezelfde stal als VW.

Voor mij zijn er 2 topmerken op dit moment. Suzuki en Mitsubishi.

Ik koop mijn wagens 2de hands omdat ik ze snel beu ben of ze raken betrokken in een accident zonder zelf in de fout te zijn. Ik zal maar niet te hard roepen. Hopelijk blijft dit zo.

User name
leeuwke7737
07/06/2009

ik heb problemen met mijn citroen c3 pluriel hij regent wat binnen aan het raam ze hebben het al herstelf maar kunnen niets doen.....

User name
jdeca57
16/06/2009

Mag er ook een positieve reactie komen? Ik gebruik al 5 jaar een C5 zonder enige kosten. Natuurlijk doe ik hem binnen voor onderhoud, het zou er aan mankeren. De 2 liter diesel heeft een verbruik van een 6 liter / 100 km, ik leg 1000 km af met een tank. En comfort? Je weet niet wat je mist als je harde Noordelijke wagens gebruikt. Maar het is waar, tweedehands moet je er niet veel van verwachten. Dat compenseert natuurlijk met de lagere aanschafwaarde. Helemaal voor niets kan je niet rijden....

User name
wijs
29/06/2009

Ik rijd sinds 2003 met een citroën piccaso. Nog nooit problemen gehad. Zuinig in verbruik. (diesel). Ook zeer tevreden over mijn citroëngarage in Tienen.

User name
kgysenbergs
02/07/2009

@ de BMW bestuurder, de uitlijning van je assen is niet correct. De wagen begint hevig te trillen boven een bepaalde snelheid en als je het stuur loslaat en je remt dan wijkt hij sterk uit. Dat zijn dus de symptonen van een verkeerde uitlijning.
Rij eens een bandencentrale binnen en vraag een uitlijning van je wielen en je banden. probleem in 30 min opgelost.

@ Alle citroen kakkers hier: Ik rijd momenteel met een Citroen C5 nieuw model. Totaal geen probleem mee. Het enige maar dan ook het enige dat me ECHT stoort aan de wagen is dat er geen deftige bekerhouder in zit vanvoor.
miniem minpuntje ... de gordels rammelen als ze loshangen.
Voor de rest is dit een zalige wagen voor iemand die ruim 30000km per jaar doet. Ik heb de wagen sinds november vorig jaar staat nu een goede 25000 km op de teller zonder enig probleem.
Mijn vorige wagen was een japanner, een toyota Rav4 , daar moest ik om de 2500 km een bus olie in gieten, in een NIEUWE wagen begot, de wagen daarvoor was een volvo V50, niks dan miserie mee. En de wagen daarvoor een citroen C8, enige nadeel daar waren de weinige PK's in mijn wagen slechts 110 pk voor zo'n grote wagen is echt wel weinig :-)
Met andere woorden, het is makkelijk klagen over een wagen en zeker over een merk. Maandag auto's heb je bij elk merk en sommige merken hebben in het verleden idd minder geweldige wagens gebouwd. Maar om hier gelijk te oordelen over het merk dat vind ik verkeerd. Vind het wel geweldig dat er nog positieve reacties zijn ook. Iedereen is bljkbaar de schitterende DS en de 2CV vergeten, Pure klassiekers onder de wagens.

User name
leenmeheus
07/07/2009

Problemen met citroen ? hoezo ? Een probleem kan, het oplossen zou ook moeten kunnen, helaas niet bij citroen.
Met onze berlingo 16 hdi in de eerste 2 jaar (garantieperiode) reeds problemen met een melding "storing uitlaatgassen". Wagen binnen in de garage, aan de computer gelegd. Niets te vinden. Wat flauwe tips van meer gas geven, hoog in toeren gaan, het is de schuld van bla bla klep klep. Na een korte periode opnieuw zelfde storingsmelding, uiteindelijk nog gepaard gaand met vermogensverlies (max. 80 km/u op autosnelweg). Opnieuw in garage, geen probleemafbakening en geen oplossing. Andere erkende citroen-garages geprobeerd zonder resultaat. Uiteindelijk na garantieperiode willen ze wel e.e.a.proberen en vervangen op onze kosten ... olé.
Nog een leuke commentaar van de garantieverantwoordelijke uit brussel : "maar jullie hebben helemaal niet gevraagd om jullie wagen te laten herstellen, je kan dat wel zeggen maar wij geloven jullie niet, ..."
Een sensor vervangen op onze kosten, en één week later opnieuw zelfde storingsmelding, ... olé.

Hier zijn nog veel ergerlijke situaties en uitspraken weggelaten.
Dossier wordt nu overgemaakt aan ... Testaankoop, wie dacht je anders ;-)

Enige kost die ik nog wil doen aan de wagen is de aankoop van een sticker "this is my last citroen". Jammer, het zijn wel leuke karretjes, maar zonder service ben je er niets mee.

User name
tdrmech
11/07/2009

ZX- 1900D 180 000 km 5 jaar - geen problemen
Xsara 2000 Hdi 170 000 km 5 jaar - 4 de jaar nieuw koelingssysteem + waterlek
C4 1.6 =Hdi 50 000 km - 1.5 j - nieuwe turbo.

User name
offshore
12/07/2009

Rijd al 35 jaar met Citroen, vroeger sommige jaren plus minus 100.000km, nooit een echte probleemauto gehad, niet meer of minder, altijd 100% tevreden, vooral de PREVENTIEVE veiligheid (baanvastheid als de beste) en vooral het COMFORT (vliegend tapijt). Daarnaast een Porsche in de garage, BESTE wagen voor rijplezier (tegenwoordig veel vermindert, door de pipo's als verkeerministers en vooral de vele onbekwame chauffeurs op de baan, en dan maar bleiten over de vele ongevallen op de weg).
Gr.

User name
francisp58
13/07/2009

Heb nu een C5 en heb al 170.000km op 4 jaar gereden ZONDER enig probleem!
Voorheen VW's gereden : golf, 2 passat en 2 sharan... rommel uit Duitsland...en zeer duur in herstellingen.
Als ik lees dat Citroen moeite doet om de problemen onder garantie op te lossen is dat zeer lovenswaardig.
Bij VW moet je alles betalen...garantie is een lachertje...het is altijd de schuld van de chauffeur!
Elke VW heeft na 30.000 - 40.000 problemen met de verdamper/compressor van de airconditioning (kostprijs 1800euro + werk) en de TDI motoren moeten elke 20.000km een luchtdebieitsonde vervangen...enfin je kan er niet op rekenen! Nu zit al die rommel ook in Audi's, Seat en Skoda...mensen worden bedrogenals ze dit blijven produceren!

User name
kgysenbergs
28/07/2009

Storing uitlaatgassen heeft te maken met de ERG dit is het toestel dat de uitlaatgassen extra verbrand. Bij veel korte ritten werkt dit toestel niet naar behoren en geeft de wagen een foutmelding. Deze gaat vanzelf weg de volgende keer dat er een wat langere rit aankomt. Dit is geen citroen probleem maar eentje dat zich bij ELK merk voordoet.
Google misschien eerst eens vooraleer het weeral eens op een merk te steken. veralgemening is toch zo makkelijk !

User name
inge lafontaine
01/08/2009

Beste citroë rijders,

Ik heb in april 2009 mijn derde Berlingo aangeschaft; helaas minder geluk dan bij de vorige;.Mijn nieuwe wagen maakt een kloppend geluid en vangt geen schokken op, bovendien moet na elke oneffenheid in de weg terug wat zoeken wat je kan merken aan het stuur; ondertussen augustus en de garage en brussel hebben nog steeds niet gevonden wat het is. het zou wel veilig zijn om mee te rijden; Zo zijn we er ook mee op reis vertrokken naar Italie; Veilig terug thuis geraakt maar elke dag was een ergernis. ik ga nu verder uitzoekien wat mijn rechten zijn in deze daar zij toch mijn centen ontvingen en ik nog steeds niet de wagen heb waarvoor ik betaalde.
Geen Citroën meer voor mij vanwege de hele slechte dienst na verkoop;

User name
daveje
10/08/2009

Ik kan een heel epistel toevoegen aan de voorgaande mails, maar ik ga het kort houden. Zes jaar geleden kocht ik mijn eerste nieuwe wagen, een C8, en ik heb nog nooit zoveel miserie gehad. Schandalig is het.
Iedereen raadde me Citroën af, maar ik was gecharmeerd door het interieur en het comfort, en al die verhalen waren toch te onwaarschijnlijk om te geloven ?!... Ik had beter moeten weten.
Mijn conclusie: bij vele merken zit er soms eens een slechte wagen tussen, bij Citroën soms eens een goede... Nooit nog een Franse wagen... het moet hem in de volksaard zitten (verschillende kennissen hebben gelijkaardige ervaringen met andere Franse merken).
Citroën verkoopt nu massaal wagens vanwege hun prijspolitiek, maar die korting gaat totaal teniet tijdens het gebruik. Reken maar dat het als een boomerang terug in hun gezicht komt !

User name
leenmeheus
13/08/2009

[Q]Re: Citroen - problemen
Storing uitlaatgassen heeft te maken met de ERG dit is het toestel dat de uitlaatgassen extra verbrand. Bij veel korte ritten werkt dit toestel niet naar behoren en geeft de wagen een foutmelding. Deze gaat vanzelf weg de volgende keer dat er een wat langere rit aankomt. Dit is geen citroen probleem maar eentje dat zich bij ELK merk voordoet.
Google misschien eerst eens vooraleer het weeral eens op een merk te steken. veralgemening is toch zo makkelijk ![/Q]

Het is niet ERG maar HEEL ERG dat men mij dit bij drie verschillende citroën-garages niet kan vertellen, of zelfs dit probleem niet kan duiden en er daarnaast ook geen oplossing kan voor bieden.
Zoals reeds eerder gemeld door mij en anderen, ze hebben leuke wagens, een technisch probleempje kan zich eens voordoen. Doch het onvermogen of de onwil om hier iets aan te doen is dus HEEEEL ERG.

User name
man man misere misere
18/08/2009

Hallo,

Heb in december 2008 een splinternieuwe C3 gekocht op aanraden van verschillende mensen. De grootste misstap uit mijn leven zo blijkt!

Al vanaf Dag 1 vertikte het ding van recht te rijden en had een voorkeur altijd voor rechts. Na iedere uitlijning reed hij terug een weekje recht, daarna stond terug mijn stuur als een krab terwijl ik er echt op lette van geen borduren etc te nemen. Na 4x garage bezoeken gooide de dealer de handdoek in de ring en beweerde doodleuk dat er niets aan de auto was terwijl mijn stuur helemaal paraplu sloeg!!! Hij zei dat dit normaal was! Vriendelijk bedankt voor bewezen diensten en dus opzoek naar een andere garage!

De garage ( te Lennik) heeft me dan maar geholpen en verscheidene reparaties uitgevoerd maar alles zonder resultaat, auto reed voor een weekje goed daarna terug scheef. Uiteindelijk inspecteur opgezet en dus een nieuwe stuurkolom en alle daarbij horende onderdelen vervangen. En met resultaat voor een paar weken!!!

Ik dacht dus van joepie de problemen zijn van de baan maar met de vakantie in Luxemburg was het terug prijs...
Garage is ook ten einde raad en ik ben het ook spuugzat! Normaal gezien zou ik nu een gepeperde brief moeten sturen naar Citroën maar ik betwijfel of dit iets zal uithalen.

Al bij al dus al slechte punten voor deze constructeur en nooit meer van men leven een Citroën of gelijkaardig Franse auto!

Ik weet dat ik in herhaling val maar de volgende keer toch maar terug voor een Duits of Japans wagen gaan zekers???

Een teleurgestelde Citroën rijder

User name
gothic
28/09/2009

Ook ik kan ervan meespreken. Ik rijd met mijn 3de citroën. Wel elke keer enkele problemen gehad in de garantieperiode, daarna niet meer. Ditkeer is het echt raak : na 1 maan stond ie bijna in brand! Omdat mijn man zijn hachje heeft gewaagd om vuur te vermijden, kregen we geen nieuwe "als hij in brand had gestaan, kon u een nieuwe wagen hebben!" Nu, 3 jaar later, zijn we al 2 x weggesleept met caravan erachter op weg naar vakantie, een derde maal vlak vóór we wilden vertrekken! Brand, derde vliegwiel, koppelingspedaal overgebroken (1 j oud!), turbo stuk, stuur piept en schuurt al 3 jaren, gordel maakt enerverend geluid...... het houdt niet op. Oh, ja, klacht bij citroën neergelegd, vlak na de brand, en nu weer : "het staat u vrij een offerte te vragen aan uw citroënverdeler voor een nieuwe wagen, wij zullen in dat geval een extra financiële geste doen"!! hahahaha!!!

User name
KevinJansen
29/09/2009

Vorige week mijne C4 binnen gedaan voor nazicht op 100.000km. Bellen ze mij van de garage in Hasselt dat er een tandje van de distributieriem is afgebroken toen men deze wou vervangen.
Het was niet gemakkelijk om een degelijke vervangwagen te krijgen waarbij toch zij als concessiehouder in de fout zijn gegaan.
Op het einde van de week bellen ze mij terug met de melding dat ze vaststellen dat de turbo kapot is. Ik heb hier nochtans niets van gemerkt tijdens het rijden.
Het zal dus nooit meer een Citroën worden.

User name
RafJo
02/10/2009

Begin september met onze C8 naar de garage gegaan wegens een storingsmelding van de automaat.
Het kon allemaal geen kwaad want het was maar een sensor te vervangen.
Twee weken gewacht en niet met de auto gereden tot de sensor vervangen was. De dag erop alweer dezelfde storingsmelding en onmiddellijk met de auto terug naar de garage gegaan.
Nu bleek plots de hele versnellingsbak stuk, kostprijs voor de herstelling +/- 5000 euro, zonder tussenkomst van Citroën vermits de auto (3j - 70.000 km) niet meer onder garantie valt.
Daarnaast werkt de regensensor niet, gaan de alarmknipperlichten te pas en te onpas branden, is het opklapmechanisme van een stoel stuk, werkt de verlichting van de airco niet, kraakt de ophanging en zijn om de 20.000 km de voorbanden versleten.
Het vertrouwen in het merk en zijn garagehouders is nu dus wel compleet verdwenen.

Nooit meer een 'citroen'.

User name
vleugels
07/10/2009

Problemen met mijn citroën Xara Exclusive:

vervangen pomp stuurbekrachtiging : 2738 km.
vervangen aandrijfriem maakt schreeuwend lawaai : 3294 km.
vervangen spanrol + snaar : 9040 km.
vervangen zetelbekleding + mousse kant bestuurder : 29976 km.
vervangen binnentemperatuursonde : 32324 km.
revisie remklauwen en vervanging rechts vooraan: 46204 km.
Gelukkig wel allemaal onder garantie behalve de remklauwen(- 10 % betaald door citroën)
BETALEND:
uit- en inbouw versnellingsbak voor het vervangen van kogellager : 84179 km.
vervangen bovenste motorsteun en draagarmen vooraan : 94710 km.
vervangen stang op versnellingsbak : 96191 km.
vervangen kachelradiator : 110784 km.
De remblokkken worden vervangen bijna elke plus minus 27000 km. hetgeen ik veel te vroeg vindt.
verwacht dat ik een van deze dagen binnen moet voor het vervangen van de startmotor, want die draait soms mee bij het starten.
Wat mij daarachter nog te wachten staat = ?

User name
deroover.g
16/11/2009

Ik heb in 2007 de nieuwe Jumpy gekocht, na 3 maanden zijn de problemen begonnen. Gekend probleem rammelen hiervoor is het hitteschild al 3 x vervangen. aan het krakend lawaai kunnen ze of willen ze niets doen. Ondertussen is de halve auto vervangen ; spanrol altternator, alternator, tortiestang, raam mechanisme, dashboardverlichting, koppeling, batterij, slang airco, druksensor en laatste opnieuw riem alternator stuk gedraaid met als gevolg veel stukken (faktuur €950) . Al deze onderdelen zijn vervangen op een termijn van ongeveer 2 jaar.
Van maart 2008 tot nu is de wagen ongeveer 12 keer binnen geweest, dit soms 1 dag maar ook van 1 week tot 14 dagen. Ik ben al een paar keer stilgevallen op de autostrade.
Heb al een paar keer naar de klantendienst gebeld maar dat haalt allemaaal niets uit. Je staat er als gewone man helemaal alleen voor en heb je problemen dan is dat gewoon dikke pech. Het is gewoon een schande!!

Citroën mocht gewoon geen enkele wagen meer verkopen.

Voor mij is er één ding héél duidelijk dit is mijn derde citroën en zeker de laatste.

User name
Tomtesterom
03/12/2009

[Q]Re: Citroen - problemen
Vorige week mijne C4 binnen gedaan voor nazicht op 100.000km. Bellen ze mij van de garage in Hasselt dat er een tandje van de distributieriem is afgebroken toen men deze wou vervangen.
Het was niet gemakkelijk om een degelijke vervangwagen te krijgen waarbij toch zij als concessiehouder in de fout zijn gegaan.
Op het einde van de week bellen ze mij terug met de melding dat ze vaststellen dat de turbo kapot is. Ik heb hier nochtans niets van gemerkt tijdens het rijden.
Het zal dus nooit meer een Citroën worden.[/Q]

In Hasselt: allee dat beloofd... :-s

Wat ik ook gemerkt heb, in de handleiding staat dat een 1.6HDi een onderhoud vereist om de 20.000km, en toch geeft de wagen het sleutel-icoontje voor onderhoud aan op 14.250 km ... raar he..., is dat misschien om de onwetende klant toch sneller op onderhoud te laten komen op 15.000km, zodat ze meerdere keren u een onderhoud kunnen aanrekenen.

In ieder geval bij mij is het mijn eerste nieuwe wagen en mijn eerste franse en mijn eerste (turbo)diesel, en over alle drie ben ik niet te spreken.

Heb een C4 sinds juli dit jaar en volgende al gemerkt:

1) De wagen "springt zijdelings" achteraan ZELFS bij een lichte bocht tegen een zachte 50km/u rijdend over een ondiep putdeksel of enig ander kleine oneffenheid, en NEEN de bandenspanning staat NIET te hoog.

2) servostuur is vrij zwaar en dat zelfs vergeleken met opel's met servostuur van 10 én 15 jaar oud.

3) geen weg-gevoel bij regen op de autostrade

4) grote draaicirkel (bvb bij rechts afslaan op een klein kruispunt)

5) in de eerste weken/maanden verschillende-BIJNA ongevallen, gewoon omdat de stijlen tussen voorruit en zijruiten zoveel zicht wegnemen alsook de binnenspiegel, ben nochthas maar 1.82m groot en moet samen met de bestuurders-zetel helemaal wegduiken in de wagen opdat de achteruitkijkspiegel niet teveel hinderd, waardoor je, zo laag zittend, weer minder overzicht krijgt op het verkeer.
Dus is het constant een gulden middenweg zoeken en de moeilijke instelling van de zetel proberen te beheersen nadat vriendin, die kleiner is, de zetel op haar gestalte zo goed en zo kwaad mogelijk heeft proberen instellen...
ook achterwaarts en opzij zeer zlecht zicht wegens de kleine achterruit en en de brede stijlen tussen achterruit en zijruit en tussen de zijruiten onderling (bij 5-deurs)

6) Citroen ook onder meer gekocht omdat hij zachter zou zijn dan andere wagens, en beter voor de rug, wel zachter kwa ophanging in ieder geval niet (zie ook puntje 1) en kwa zitting heb ik nog nooit in zo'n slechte zetels gezeten, ik heb al na enkele 10-talle kms rugpijn terwijl ik dat bij een opel van 20 jaar oud pas af en toe en na een vermoeiende lange rit had

7) Airco krijgt 0/10: als je deze zeer warme zomer na een rit van 100 kms bezweet uit een C4 stapt waarvan de airco heel de tijd heeft staan draaien gelijk een zot op "LOW" en dan in een andere wagen stapt en vertrekt met de airco op 21 en binnen enkele seconden is het er "frisjes" ... dan weet je wel hoelaat het is...
ook omgekeerd... nu het kouder is moet je hem op "23/24 of meer" graden zetten om hem warm te krijgen, terwijl het normaal de bedoeling zou moeten zijn dat het bijna het jaar door op ongeveer dezelfde graden-stand zou moeten staan en dat de airco zich hiernaar aanpast (wat ik zelf al ervaren heb in enkele wagens van verschillende andere merken)


nog als persoonlijk puntje:
de 16HDi vind ik een bruute motor, als je vlot wil optrekken... dan gaat dit niet vlot maar bruut bij het opschakelen... n.l. turbo valt weg en pakt bruut weer aan, ik rij nu ondertussen (na altijd enkel met benzine en LPG gereden te hebben) toevallig ook als 2de wagen met een 10 jaar oude 1.5TD van opel en als je daarmee in het toerenbereik van de turbo opschakeld dat neem hij vlot terug aan en NIET bruut.

Conclusie: deze wagen gaat weg bij hetgeen zich het eerste voordoet:
ofwel bijna verstrijken van de garantieperiode
ofwel bij de 1ste onvoorziene kosten die ze niet zouden willen vergoeden onder garantie

wel spijtig van de lage naverkoopwaarde

toch nog 1 pluspuntje dat ik zal missen wanneer ik terug met "een duitser op LPG" van minstens 10 jaar oud zal rijden, de cruise-control, die vooral handig is in combinatie met de digitale km-teller en met de vele "flitsers" op de weg tegenwoordig (alhoewel ik al jaaaren zonder cruise control mijn max.-snelheid goed constant kan houden), maar het is soms wel handig om je rechterbeen eens te ontspannen...
MAAAAR dat weegt natuurlijk niet op tegen alle minpunten, en ik ben er zeker nog wel enkele vergeten...

Binnenkort DAAAAG Citroën, maar daarmee ook DAAAAG zuurverdiende centen... :-s

Het zij zo... voor er nog meer centjes van mijnentwege naar hun versluist worden...

User name
BOY GEORGE
05/12/2009

Ik haat Citroen Berlingo!!!Nieuw gekocht in Augustus 2009.Reeds 4X binnengebracht omdat het vehikel rijdt als een binnenschip in stormweer op een oceaan.
In de garage te Kortrijk beweert men alles reeds te hebben gedaan om dit euvel te verhelpen(??)
Men beweert alle schokdempers te hebben vervangen maar er is geen duimbreed verbeterig te merken.
Maandag ll was een "citroen inspekteur" uit Brussel op bezoek in vermeld filiaal maar ik mocht niet aanwezig zijn omdat die persoon dan zeker geen opinie zou willen vellen aangaande dit mankement.
Ik was er wel en het enige dat die slimme(lees sluwe)insider kon murwelen was"Berlingo heeft een starre achteras en dat is dan maar zo.
Zo zie je maar hoe dit merk Uw problemen afhandelt.
Op eigen koste liet ik de snert Berlingo kontroleren in een gespecialiseerd bedrijf en wat blijkt: DE ACHTERAS HEEFT EEN AFWIJKING VAN 20 METER PER KILOMETER. Hoe dat de filiaalhouder daar nog niet aan gedacht heeft.....
Ik ben dan maar zo vrij geweest om op de achterruit en de twee achterste zijruiten een A4 tje te kleven met het opschrift" DIT IS EEN SLECHTE AUTO".
Ik ben de wagen aan de toonzaal gaan parkeren met als gevolg dat ik enkele minuten later een vervangwagen werd opgedrongen en dat er opnieuw zal worden gespeurd naar mogelijke oplossingen.
Wordt vervolgd....

User name
area51
08/12/2009

Ik rij met een xsara berline , nieuw gekocht in 2003.Onlangs tijdens het rijden , vloog een stuk van de grill er af.het bleek om het bovenste stuk te gaan van de grill met het citroen-teken in.In mijn straat zijn er nog 2 buren met de zelfde auto , ik dacht laat ik eens gaan kijken.En inderdaad ook bij deze 2 is hetzelfde stuk er af.En bij het oversteken van de straat kwam mij nog een Xsara tegen: en alweer eentje met dat deel er af!Een mail naar de invoerder heeft nog geen enkele reactie opgeleverd.

User name
vleugels
11/12/2009

Bij mij mijn xsara stond het ook los, maar ze hebben het nog kunnen plakken, hoe weet ik niet, maar een duizendste luk was, op het ogenblik dat ik aan de garage stond, geloof het of niet, kwam er een vrouw melden dat ze pas een stuk had zien vliegen bij het rijden, nadat ze gestopt was, zag ze dus dat het, het gedeelte van de grill was met het citroen-teken. Zij had meer peg, want ze was het kwijt. Dus area51, troost u ge zijt niet de enige.

User name
carol verstraete
08/01/2010

Ben eerlijk waar e citroen liefhebber .
Heb 1 visa , 3 bx'en en een xantia gehad.
Allemaal occasie wagens van onder de 2500 euro.
Zeer tevreden geweest !
Heb natuurlijk wel e supergaragist .
In 2005 heb ik e nieuwe C4 gekocht e coupé een diesel niet de goedkoopste niet de duurste het model ts in.
Heb met veel plezier 170000 km gereden ,tot enkele weken terug ..
Turbo kapot , laten herstellen in e garage (citroen ) in Jette omdat ik niet meer tot aan 'mijn garagist ' in Oostvleteren geraakte.
Na 1week (lang vr e herstelling vind ik dat ) ga ik mijn auto halen en wordt een factuur van 1300 euro betaald.
Amper 500 km later , weer hetzelfde probleem.,
turbo kapot ...
Terug naar die garage in Jette.
Blijkt dat ze de leidingen niet genoeg gereinigd hebben en dat daardoor de turbo het weer begeven heeft.
Garage wil ts komen in turbo , maar ik moet e papier tekenen dat als het nog es voorvalt hij noch citroen tskomen.
Ik weiger dat papier te tekenen ...
De garagist zegt ook dat ik eigenlijk beter direct mijn motor zou vervangen .
Maar ik had e goeie motor , hij heeft de eerste herstelling niet naar behoren gedaan , en ik zou nog e s3000 a 4000 euro kosten moeten doen ?????? Ondertussen zijn we bijna 7 weken verder ! Ik heb geen vervangwagen gekregen ... Wat kan ik doen ? Naar citroen zelf heb ik gebeld , maar ze hebben daar evenmin oren naar hetgeen ik te zeggen heb als bij de garage in Jette...
Weet iemand wat ik zou kunnen doen ?
ik wil mijn auto terug maar met e goeie motor en eigenlijk wil ik niet betalen voor de toegegeven fout van e garagist die ik van haar noch pluimen ken...
Heeft iemand raad??

User name
cyclonedriver
14/01/2010

Artliner, gij hebt ne speciale auto zenne, ééne die met één bougie kan rijden, da's wel straf.
En dan die andere die een carbu moest laten vervangen bij zijnen diesel, straffe toeren allemaal.

User name
cyclonedriver
14/01/2010

[Q]Re: Citroen - problemen
Ik haat Citroen Berlingo!!!Nieuw gekocht in Augustus 2009.Reeds 4X binnengebracht omdat het vehikel rijdt als een binnenschip in stormweer op een oceaan.
In de garage te Kortrijk beweert men alles reeds te hebben gedaan om dit euvel te verhelpen(??)
Men beweert alle schokdempers te hebben vervangen maar er is geen duimbreed verbeterig te merken.
Maandag ll was een "citroen inspekteur" uit Brussel op bezoek in vermeld filiaal maar ik mocht niet aanwezig zijn omdat die persoon dan zeker geen opinie zou willen vellen aangaande dit mankement.
Ik was er wel en het enige dat die slimme(lees sluwe)insider kon murwelen was"Berlingo heeft een starre achteras en dat is dan maar zo.
Zo zie je maar hoe dit merk Uw problemen afhandelt.
Op eigen koste liet ik de snert Berlingo kontroleren in een gespecialiseerd bedrijf en wat blijkt: DE ACHTERAS HEEFT EEN AFWIJKING VAN 20 METER PER KILOMETER. Hoe dat de filiaalhouder daar nog niet aan gedacht heeft.....
Ik ben dan maar zo vrij geweest om op de achterruit en de twee achterste zijruiten een A4 tje te kleven met het opschrift" DIT IS EEN SLECHTE AUTO".
Ik ben de wagen aan de toonzaal gaan parkeren met als gevolg dat ik enkele minuten later een vervangwagen werd opgedrongen en dat er opnieuw zal worden gespeurd naar mogelijke oplossingen.
Wordt vervolgd....

[/Q]
Een achteras die een afwijking heeft van 20 meter per kilometer ??????????
Daar snap ik niks van. Wielstanden worden uitgedrukt in graden of minimeters.

User name
simken
14/01/2010

[Q]Re: Citroen - problemen
C4 mijn vrouw heeft laatst leden een afspraak gemaakt voor de vervanging van een roestfilter gemaakt. op de dag zelf heeft mijn vrouw specifiek gevraagd haar te bellen voor de totale te betalen som , voor werken. ten eerste hebben ze de allerlei herstellingen gedaan , behalve de roestfilter. de faktuur kwam afgerond op 300eiuro. 2 dagen later moest ze terug omdat de logo van de motor aanwas op de dashboard. uiteindelijk hebben ze de roestfilter vervanging, maar wel de werkuren niet gerekend als excuus. [/Q]

Roestfilter? "Roestfilters" zijn onderhoudsvrij tot bijna 150000 km"s.

User name
vleugels
15/01/2010

[Q]Re: Citroen - problemen
Problemen met mijn citroën Xara Exclusive:

vervangen pomp stuurbekrachtiging : 2738 km.
vervangen aandrijfriem maakt schreeuwend lawaai : 3294 km.
vervangen spanrol + snaar : 9040 km.
vervangen zetelbekleding + mousse kant bestuurder : 29976 km.
vervangen binnentemperatuursonde : 32324 km.
revisie remklauwen en vervanging rechts vooraan: 46204 km.
Gelukkig wel allemaal onder garantie behalve de remklauwen(- 10 % betaald door citroën)
BETALEND:
uit- en inbouw versnellingsbak voor het vervangen van kogellager : 84179 km.
vervangen bovenste motorsteun en draagarmen vooraan : 94710 km.
vervangen stang op versnellingsbak : 96191 km.
vervangen kachelradiator : 110784 km.
De remblokkken worden vervangen bijna elke plus minus 27000 km. hetgeen ik veel te vroeg vindt.
verwacht dat ik een van deze dagen binnen moet voor het vervangen van de startmotor, want die draait soms mee bij het starten.
Wat mij daarachter nog te wachten staat = ?

[/Q]
Ondertussen batterij vervangen na 2jaar en half, was gelijk dat schijnt een slechte serie, toch mogen betalen, is wel al de derde batterij op 8 jaar, dus vervangen batterij elke 2 jaar en half, is dat normaal voor een wagen die winter en zomer binnen staat in een verwarmde garage?

User name
jeanhup
21/01/2010

Van de 33 auto's die ik of mijn medewerkers versleten heb in de afgelopen 20 jaar waren er 6 van het merk Citroën.
Ik kan niet zeggen dat we daar meer problemen mee gehad hebben dan andere.
Visa 11 RE: tweedehands gekocht voor 4500 Bfr met heel veel km's op de teller. Een jaar lang geen problemen mee gehad totdat hij in Frankrijk opeens de geest gaf. Daar maar laten staan en liftend naar huis gekomen.
GSA Break: Ook tweedehands gekocht voor een paar duizend frank. Eén keer een probleem gehad met de hydrauliek. Verder veel plezier van gehad. Verkocht aan verzamelaar voor meer geld dan ik ervoor betaald had.
Xm 2.0 16v LPG: Ook tweedehands gekocht voor niet teveel geld. Was een beetje een rammelbak maar bleef wel rijden. Uiteindelijk ingeruild.
Xantia Break 1,8 8v LPG: 350.000 km mee gereden en (behalve het regulier onderhoud) één keer de snelheidsmeter moeten vervangen - verder niks! Na 350.000 km was het motornlok wel ver gaar. Was een hele fijne betrouwbare auto!
XM Break 2.1 TD: 450.000 km mee gereden: na ca. 400.000 km viel er wat vermogen weg doordat er iets met de turbo was. Niet laten repareren en gewoon doorgereden. Verder ook niks bijzonders mee gehad. Ook een hele fijne auto.
Xsara Break 1.9 TD: 275.000 km mee gereden nooit wat aan gehad behalve de gebruikelijke slijtage (banden, remblokken etc.) en een afgebroken handgreep in de winter (deur vastgevroren en wat onstuimig aan de handgreep getrokken). Wordt nog steeds gebruikt.

Andere merken die we gereden hebben: Opel, Volkswagen, Fiat, Lancia (ook boven verwachting goed), Volvo, Audi, BMW, Mercedes, Jeep, Nissan, Subaru, Peugeot en nog wat merken die ik vast vergeten ben. De fijnste ervaringen hebben we gehad met de Lancia en de Citroen's. dat Citroen's onbetrouwbaarder zouden zijn dan andere merken kan ik dus zeker niet beamen. Onafhankelijke onderzoeken wijzen dat ook uit (zo bleek uit Tüv onderzoeken dat de Xantia jarenlang betrouwbaarder was dan welke Mercedes dan ook).

User name
peanut25
23/01/2010

ik snap niet waar jullie allemaal last mee hebben.
ik rijd nu al 3 jaar met een citroen xsara coupe en heb alleen nog maar last van me bestuurderskant raam-mechanisme gehad.
voor de rest valt het qua gekke dingen nog wel mee. alleen onderhoud is toch best prijzig maar dat zal zeker wel voor alle merken zo zijn.

ik heb afgelopen week groot onderhoud gehad voor 175 euro. daarnaast moest ik een nieuwe distributieriem met toebehoren en een waterpomp, remschijven voor en remblokken voor dit normale onderhoud bij 120.000 euro koste me 720 euro.
nu reed ik vanmorgen naar huis en viel me uitlaat er half onderuit. deze was doorgeroest achteraan bij de knalpot.
voor de rest ziet de knalpijp er nog heel erg goed uit. geen roest. mijn wagen is van eind 2001 dus wordt 9 jaar.

ik ben wel een tevreden citroenrijder.

oh ja wel 1 klein dingetje wat me behoorlijk irriteert is dat ik best wel wat vaak een nieuwe zekering nodig heb voor een lichtje in de auto. en ongeveer een half jaar tot 3 kwart jaar nieuwe koplampjes nodig heb. maar ik heb wel een subwoofer met een versterker in me bakkie liggen.

toch veel rijplezier gewenst aan alle citroenrijders. en vergeet niet dat elke auto wel een kleinigheidje houd!

User name
leenmeheus
23/01/2010

Inderdaad elke wagen kan een probleempje hebben, dat is normaal.
Maar zoals te lezen op verschillende plaatsen, heb je pas een echt probleem als er aan de wagen iets mankeert wat buiten de gebruikelijke en makkelijk te herstellen euveltjes valt. En dan situeert het probleem zich op de dienst-na-verkoop, of beter gezegd bij het ontbreken van enige dienst-na-verkoop.
En daar hebben we een probleem mee.
Zonet onze Berlingo van drie en een half jaar oud met 78.000 km overgelaten als schroot.
Wij zijn zo eerlijk om een dergelijk ding niet particulier door te verkopen en een ander met de problemen op te zadelen. De andere keuze was beginnen met een 1.200 euro neer te tellen voor een diagnose van de pomp, waarna we na die jaren dan nog niet zeker zijn dat ze vinden wat het probleem is. Dat is dan nog maar voor de diagnose en is er nog geen herstelling gebeurd.
En ik kan je verzekeren, het doet verdomd deugd om niet meer met stress in dat vehikel te moeten stappen met de onzekerheid of je wel op een normale manier op jouw bestemming aankomt.

User name
WILLY QUINTIJN
25/01/2010

Mijn C5 breakdiesel heeft ook de nodige problemen, eerst de besturing, de wagen reedt scheef hij trok steeds naar rechts.
Hersteld in garantie maar nooit goed gekomen, daarna van garage veranderd en die hebben iets aan de remschijven gedaan, probleem opgelost. Dan het venster van de achterklep dat niet meer opent, en nu de EGR klep welke steeds defect is, krijg steeds melding dat er een fout is in het uitlaatsysteem en soms wil de wagen gewoon niet starten, als het dan ten laatste toch lukt braakt die zo een zwarte rookwolk uit en ik moet hem gedurende een minuut heel hoog in de toeren jagen voor hij blijft draaien.

User name
kobe
27/01/2010

Nieuwe Berlingo gekocht, acht jaar mee gereden en 190000km mee gedaan

Mankementen ; Ruitenwissers, schuifdeuren, piepende remmen, lawaai, Start in de winter niet als het koud is omdat de mazout terug loopt maar de tank. Lekske is niet te vinden.

Vijf maal voorste banden vervangen, Luchtfilter die te laag hangt stuk= vervangen, aandrijfriemen drie maal stuk.
Verwarmings relais stuk= vervangen. Zetel stuk . Radio stuk. Gloeibougies drie stuk vier vervangen.
Gevoelig aan uiterste temperaturen heel warm en heel koud had hij niet graag.
Ergste was nog dat de garage dicht ging één jaar na aankoop.

Heb er wel altijd graag mee gereden, makellijke auto. Kon er nooit ver mee rijden omdat ik hem niet meer vertrouwde. Dat wel erg is.
Heb vandaag een Toyota gekocht, hoop dat deze beter gaat. Kreeg hierbij een zeer lage overnameprijs van mijn berlingo!
mvg

User name
sj71@telenet.be
03/02/2010

Koppelingspedaal van onze Berlingo bleef achteraan hangen. Blijkbaar zou dit probleem wel eens vaker voorkomen bij de Berlingo, maar in tegenstelling tot Toyota vindt Citroën het blijkbaar niet nodig om daar dan iets aan te doen. Ons heeft het alvast 160,00 euro gekost om de frictiekabel te vervangen. Voor een auto van 3 jaar oud met 40.000 km kan je dat toch moeilijk een normaal gebrek noemen. Toen we de hoofdzetel hiermee confronteerden kregen we als antwoord dat onze garantie voorbij was. We hadden maar een onderhoudscontract moeten nemen.

Laatste wijziging op 3/02/2010 23:42

User name
lokkie
07/03/2010

Ik heb sedert 16 juni 2008 een nieuwe Berlingo Multispace 16Hdi aangekocht en dit is mijn eerste franse wagen en ook mijn laatste ,ik heb altijd met Opel gereden sedert 1987-2008.
Ik heb mijn Berlingo gekocht voor de ruimte en een mooi model (dat vind ik persoonlijk toch)en ook mijn vrouw zag hem onmiddellijk graag.
Het eerste probleem begon op de autostrade bij ieder putje of verschil in het wegdek begon de achteraan te slingeren en moest ik altijd bij sturen om niet van de weg te raken.Ik ging er mee naar de garage terug bij een groot erkend Citroen verdeler in Kortrijk en daar lachte ze mijn probleem weg ,ik kreeg als antwoord we hebben er al zoveel verkocht en u ben de eerste die daarover uw beklag doet,hij is nog nieuw en moet nog wat ingereden worden?Na tijdje begonnen de remmen achteraan te piepen en warm krijgen na ieder rembeurt,ik terug naar de garage en daar kreeg ik als antwoord dat is normaal hij is nog nieuw.Toeval of niet 3 dagen later krijg ik van Citroen een brief dat ik mijn wagen dringend moest binnen doen in de garage voor de REMMEN ACHTERAAN TE VERVANGEN WANT ZE KUNNEN OVERVERHIT RAKEN TIJDENS HET REMMEN!!!!!!!!!!.,en dan maar zeggen hij is nieuw en dat het normaal is .Dan begon de ellende terug en tot op vandaag nog altijd niet opgelost de wagen houd achteraan geen wegligging bij ieder putje en wegverschil gaat de wagen slingeren , dit is een onveilig rijgedrag . .Ik ben al een paar keer in de garage geweest voor dat probleem maar telkens is het, er is daar niets aan ,de laatste keer hebben ze mijn banden gelost naar 1.8 kilo ,waar citroen voor schrijf dat je in onbeladen toestand je banden op 2.4 kilo druk moet blazen,en zo waren ze er weer van af en blijf het probleem onopgelost ,daarna heb ik terug mijn banden op 2.4 kilo geblazen.14 dagen geleden reed ik op de autostrade in Kruishoutem ,richting Kortrijk aan een snelheid tussen de100km-110km/u in een putje veroorzaakt waarschijnlijk door het vriesweer ,en mijn wagen begon gewoon geweldig te slingeren achteraan dat ik bijna in de vangrails terecht kwam en het achter komende verkeer mij met de vinger wijste ,waar ik niets kan aan doen ,die wagen houd gewoon geen wegligging ,als je met die wagen op de autostrade rijd lijkt het of je op zee zit ,ook spoorvorming dan rijd wagen met u en niet u met de wagen .Ik heb al meerdere mensen aangesproken die met de zelfde wagen rijden en het probleem komt ook bij hen toe .Ik heb nu van een persoon die met de zelfde wagen rijd als ik en ook een probleem geeft met een te hoog verbruik en ook de weg ligging een telefoonnummer gehad van de rechtstreekse klachten dienst bij Citroen waar ze bij Citroen zeiden dat dit niet bestond dat alles via de verdeler moest gebeuren.De eerst komende dagen bel ik wel eens ,want nog 3 maanden en mijn garantie is te einde .Er kom een vervolg . ::) ::)

Laatste wijziging op 7/03/2010 16:49

Laatste wijziging op 7/03/2010 16:50

User name
leenmeheus
07/03/2010

@lokkie
E.e.a. loopt nog binnen de garantieperiode.
Wat je zeker moet doen is de garage èn Citroën Belux aangetekend in gebreke stellen en eisen dat de wagen in degelijke staat hersteld worden onder de garantievoorwaarden. Anders laten ze het voorbij de garantieperiode lopen en kan jij opdraaien voor de kosten ... (onze ervaring, en de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat we aan test-aankoop echt niets hebben gehad).
Normaal gezien moet je ook jouw verzekering BA kunnen aanspreken en hen voor de kar spannen.

Wat ik mij onlangs nog liet wijsmaken is dat je als lid bent van VTB/VAB een diagnose zou kunnen laten doen van jouw wagen, en dat hun verslag enige juridische waarde zou hebben. Of dit klopt weet ik niet, heb het zelf niet kunnen testen want op dat ogenblik waren wij reeds gelukkig van onze shitroen berlingo verlost.

@testaankoop
Neem aub eens initiatief in deze. Dit gaat om flink wat euro's, èn de veiligheid van uw leden.
Eén klein nietszeggend mailtje aan Citroën haalt niets uit, het mag iets meer zijn ... daarvoor zijn we trouwens lid !

Succes !

User name
MR
08/03/2010

lokkie,

1)
Je moet absoluut binnen de garantietermijn het merk en de garage in gebreke stellen.
Maak eerst een afspraak met VAB voor een diagnose.
Als er iets ernstigs mankeert, zullen zij het vinden. Het is de +/_ 100 euro waard.
Je kan ook meteen met de diagnose-technieker van VAB spreken over de simptomen van het probleem, en je krijgt achteraf een uitleg + een verslag mee..

Je gebruikt de resultaten van de diagnose in de twee brieven die je schrijft.
Pas op, VAB kan nog andere gebreken vinden, die jij nog niet had gemerkt. Profiteer ervan om die ongekende gebreken ook in je aangetekende brieven te noemen.
Schrijf dat op het einde zeker ook je "hen in gebreke stelt om binnen de 7 dagen deze defecten te herstellen".
Doe er eventueel een kopie van de diagnose bij.

2)
Over je verzekering Burgerlijke aansprakelijkheid.
Het hangt van het type rechtsbijstand af, of die je zal helpen of niet.
Er zijn simpele rechtsbijstandformules, die je alleen helpen bij verkeersproblemen, en andere die je ook bij contractuele geschillen zullen bijstaan.
Het kan ook dat je geen rechtsbijstand hebt.
Als dat zo is, zou ik er toch eentje nemen, voor in de toekomst dan.
Vraag info over waarvoor je verzekerd bent, aan je makelaar, of aan je directe verzekeraar.

3)
Die gezegdes van "dat is de eerste keer dat we dit zien" "dat hebben we nog nooit meegemaakt", negeer je best. Ik ben er ook al eens aan gevangen, en dat was bij een bekend merk dat veel waarborg geeft...

User name
lokkie
08/03/2010

Bedankt voor jullie tips en info.
Morgen namiddag neem ik contact op met Citroen klantendienst en zien wat er uit de bus komt ,maar ik zal toch eens contact opnemen met mijn verzekerings makelaar want ik betaal voor rechtsbijstand. ;)

User name
lokkie
08/03/2010

[Q]Re: Citroen - problemen
Ik haat Citroen Berlingo!!!Nieuw gekocht in Augustus 2009.Reeds 4X binnengebracht omdat het vehikel rijdt als een binnenschip in stormweer op een oceaan.
In de garage te Kortrijk beweert men alles reeds te hebben gedaan om dit euvel te verhelpen(??)
Men beweert alle schokdempers te hebben vervangen maar er is geen duimbreed verbeterig te merken.
Maandag ll was een "citroen inspekteur" uit Brussel op bezoek in vermeld filiaal maar ik mocht niet aanwezig zijn omdat die persoon dan zeker geen opinie zou willen vellen aangaande dit mankement.
Ik was er wel en het enige dat die slimme(lees sluwe)insider kon murwelen was"Berlingo heeft een starre achteras en dat is dan maar zo.
Zo zie je maar hoe dit merk Uw problemen afhandelt.
Op eigen koste liet ik de snert Berlingo kontroleren in een gespecialiseerd bedrijf en wat blijkt: DE ACHTERAS HEEFT EEN AFWIJKING VAN 20 METER PER KILOMETER. Hoe dat de filiaalhouder daar nog niet aan gedacht heeft.....
Ik ben dan maar zo vrij geweest om op de achterruit en de twee achterste zijruiten een A4 tje te kleven met het opschrift" DIT IS EEN SLECHTE AUTO".
Ik ben de wagen aan de toonzaal gaan parkeren met als gevolg dat ik enkele minuten later een vervangwagen werd opgedrongen en dat er opnieuw zal worden gespeurd naar mogelijke oplossingen.
Wordt vervolgd....

[/Q]
Hoe is dat nu afgelopen met uw Berlingo ,ik zit met ongeveer het zelfde probleem en wat een onveilig rijgedrag met zich meebrengt.

User name
pepe25
04/05/2010

BIj zijn de problemen er al voor ik de auto heb.
Ik heb in januari een Grand C4 besteld met 7 zitplaatsen.
Levering voorzien eind maart begin april. De eerste week van april had ik nog niets vernomen en heb ik zelf naar de garage gebeld. Op 15 april kon ik hem eindelijk gaan halen. Ik kom op de afgesproken tijd toe in de garage maar er blijkt een fout te zitten in de lak. De kap vooraan moet herspoten worden. Kom binnen 2 dagen maar terug.
Na 2 dagen ga ik hem eindelijk halen. we regelen al het papierwerk alvorens we naar de auto gaan om de uitleg te krijgen. Bij de uitleg stel ik zelf vast dat ze een 5 zit in plaats van een 7 zit hebben geleverd. Na een half uur komt de verkoper terug met de melding dat er in Brusesel nog een 7 zit staat en dat ik die zeker binnen 14 dagen zou hebben. Vorige week donderdag was het al 13 dagen dus ik bel nog maar eens. Hij werd dan pas geleverd.
Maandag of dinsdag is hij zeker klaar. Gisteren niets vernomen dus vandaag nog maar eens zelf gebeld.
Wat blijkt nu ook deze wagen zal opnieuw moeten herspoten worden (zelfde fout als de vorige). Of het nu een 7 zit is weet ik nog niet want ik heb hem nog altijd niet gezien. Ondertussen zijn we een maand verder en kan ik 2 maal inschrijvings tax betalen. Ze gaan me vandaag nog zeker bellen. Voor mij dus geen citroën meer (is de eerste en zal zeker ook de laatste zijn). De klantendienst kan je alleen via het internet bereiken door je gegevens in te geven. Maar daar heb ik nog geen reactie op gekregen.

User name
leenmeheus
04/05/2010

gegevens die ik nog gevonden heb :
CITROËN BELUX
CRC Klantenrelaties
02/206 68 00
crc-acbelux@citroen.com

Helaas wordt je niet als klant behandelt en is er van enige relatie geen sprake.
Dienstverlening of 'service' ... dat kennen ze niet.

Wij zijn nu een aantal maanden van dat merk verlost ... zaaalig gewoon !
Dus nog even volhouden.

User name
DidierV
05/05/2010

Mijn vrouw rijdt met een Citroen C3 Pluriel van nov 2004 met ong 85000 km.
Eergisteren heeft ze een klapband gehad, gelukkig niet bij hoge snelheid.
De klapband is veroorzaakt door een vering die door de veersteun is gezakt. De veer is tegen de band beginnen te slijten en heeft de band rondom doorgesneden!
Levensgevaarlijk!
Bljikbaar geen alleenstaand geval want bij de dealer stond er een C3 met net hetzelfde probleem.

User name
bayra1
23/05/2010

ik was 7 jaar lang een 'gelukkige' eigenaar van een Berlingo (en dat meen ik): we hebben echt veel plezier aan het wagentje beleefd en er heel veel mee gedaan (214000 km) . Helaas moeten we ook toegeven dat de auto een soort fulltime hobby was want hij stond jaarlijks zo'n 3 keer 'ter reparatie' bij de dealer. Meestal waren dit 'volgens mij' geen echte slijtage-gevallen: nieuwe ophanging voor, achtertrein, 3 ventilators (airco)!, ...pompjes, deurhandgrepen,lampjes,slangetjes, ... onverklaarbaar gerammel, ... ah eigenlijk vanalles. Achteraf gezien was het dom dat we het ding zolang hebben gehouden (ik ken mensen die met wagens rijden van meer dan 10 jaar en nog niet eens de kosten hebben gemaakt die ik allemaal heb betaald). Ondanks dat we wel mensen kennen die het bovenvermeld merk wel goed vinden, zullen wij alvast het merk mijden in de toekomst.

User name
mathieumaes
04/06/2010

Wij zijn ongelooflijk tevreden over Citroen.


Een maand geleden heb ik een C Xantia 1900D van 1995 verkocht. Meer dan 320000 km, schadevrij en buiten de normale onderhoudskosten nooit mankementen gehad. Bij verkoop is de wagen gekeurd, zelfs geen opmerkingen!

Ik heb in de plaats een andere Xantia gekocht van 1996 met 17000 km, en ik heb er het volle vertrouwen in...

Buiten deze wagens heb ik gereden met een VW Passat, een Volvo V40 en sinds enkele maanden een Ford Mondeo. In vergelijking met deze auto's was mijn citroen veruit het meest betrouwbare voertuig.

Met de Ford heb ik 2 weken gereden alvorens ik merkte dat de motor uitviel als ik de lichten inschakelde... *zucht*

:-)

Laatste wijziging op 4/06/2010 16:23

User name
LVK
21/06/2010

Vrijdag aanstaande ga ik mijn nieuwe berlingo afhalen (Belux). Hopelijk krijg ik er géén spijt van want, als ik de reacties op dit forum lees..... jawatte!!! Natuurlijk vertrouw ik op mijn Citroën ervaring. Het is ondertussen al mijn vierde (nieuwe) wagen.
Bij mijn vorige (C4 Berline 110pk) heb ik wel enkele problemen mogen ervaren...

1. Bij hard rijden (+ 130 k/u) kwam de kofferspoiler los.
2. Bij warm weer ( in de zon parkeren BV) viel de binnenspiegel naar beneden
3. Uit de vijfde versnelling (naar neutraal) springen tijdens het rijden op atostrade.
4. CD wisselaar werkt niet (foutief geplaatst door Citroën in de fabriek) drie nieuwe geplaatst.
5. Centrale vergrendeling werkte niet meer na het plaatsen van een trekhaak door Citroën.

Al de voornoemde punten waren problemen van het éérste uur.... Maar ze zijn allemaal binnen een redelijke
termijn opgelost en onder garantie. Uitgezonderd de CD wisselaar... Dat heeft +/- anderhalf jaar aangesleept eer het euvel verholpen was.
Van mijn garagist was ik tot op heden zéér tevreden, ook wat betreft de naverkoop. Maar jammer genoeg stopt hij ermee!!! Dus, moest ik wel naar een andere garage (Belux) op zoek.

Wat ik nooit meer zal doen, is een wagen kopen die net op de markt is. Dan zijn de kinderziekte's enorm... Dat was mijn grootste fout bij de aankoop van mijn vorige wagen (C4). Nu, na twee jaar op de markt te zijn hoop ik dat mijn New Berlingo géén kinderziektes meer heeft ???!!! En afwachten wat voor na-service ik ga krijgen bij mijn nieuwe dealer!

Ik wacht af...

User name
vleugels
07/07/2010

Het spijt mij, maar ik kan bijna niets geloven van het berichtje geplaatst door mathieumaes op 4/06/2010. Ik zeg niet dat het leugens zijn dat deze persoon schrijft, maar ik vindt het bijna onmogelijk dat de ene wagen tegen de andere zoveel tegenslag kan hebben.Kijk maar eens naar mijn bericht geplaatst op 15/01/2010 en zie maar eens wat er bij mij al vervangen is, en de miserie is nog niet gedaan, want deze week komen er nog twee problemen bij,bij degene die ik op dit forum al kenbaar gemaakt heb, namelijk het condenswater van de air-conditioning loopt binnen langs de kant van de passagiersruimte, zodanig dat mijn vrouw naast mij met natte voeten zat en de band van het rechter voorwiel vertoond plotseling een onregelmatige slijtage, waarschijnlijk een probleem met de ophanging en of dat nog niet genoeg is, de versnellingsbak die vroeger al eens gedemonteerd geweest om het vervangen van een kogellager, begint terug lawaai te maken, ook heb ik problemen om hem in eerste versnelling te zetten en kraakt hij wanneer ik hem in achteruit zet. Moet er nog zand zijn. Conclusie, dit is mijn eerste en laatste citroën, volgende week vliegt hij de deur uit, genoeg is genoeg. Nooit meer een citroën.

Laatste wijziging op 7/07/2010 23:32

Laatste wijziging op 7/07/2010 23:35

User name
artlinertje
21/05/2011

Het bericht geplaatst door Door : mathieumaes. is voor mij geheel ongeloofwaardig. Of bouwt hij de wagens zelf?

Iedereen staat vrij om er anders over te denken.

Dit is mijn ervaring over de jaren heen.
VW/Audi/Skoda zijn de zuinigste Max 6l van aankoop tot verkoop.
BMW/Mercedes zijn waardige concurrenten voor de VW/Audi group en verbruiken een ietsje pietsje meer.
Peugeot verbruikt iets minder dan onderstaande maar evenveel als de Citroën waaraan je elke week/dag kosten hebt.
GM/Opel/Chevrolet zijn echte zuipers gemiddeld 10l van aankoop tot verkoop.
Suzuki/Mitsubishi/Toyota zijn niet stuk te krijgen, en ze verbruiken iets meer dan de Duitse merken. Ze zijn ideaal voor privégebruik en gemakkelijk 15 tot 20jaar te houden. Maar ze zijn niet te vergelijken met VW/ Audi/ BMW/ Mercedes

Zelf heb ik al >50 auto´s gehad! Sinds mijn nieuwe job leg ik ongeveer 60 000 tot 80 000 km/jaar af in,BENELUX/ Duitsland/ Frankrijk/ Spanje/ Italië.
Dat ik een hoog verbruik heb?
In Duitsland is het perfect mogelijk om >1 uur 190Km/u op cruisecontrol te rijden.
Ik ken verschillende mensen die 5,5l gemiddeld hebben met dezelfde wagens van VW/Audi/BMW Maar ik ben nog niemand tegengekomen die zegt dat die gemiddeld 6 liter verbruikt met een GM of Citroën en die mijn snelheden aanhoudt.

Laatste wijziging op 21/05/2011 14:20

User name
muppet311
16/10/2011

heb een citroen c4 benzine 1400 cc,van 2006,nieuw gekocht,verleden week begint het lampje emissiesysteem te branden,de wagen heeft ook geen vermogen meer en valt bijna stil,maandag wagen bij citroen garage binnen gebracht,ze zijn er nu al een ganse week aan het werken,de garagist heeft ook al naar citroen zelf gebeld,wisten ook niet veel raad,morgen eens gaan kijken of hij klaar is,hadden ze me toch beloofd,maar ben eens benieuwd of ik al die uren moet betalen dat ze er aan gewerkt hebben,wat gaat me dat dan wel niet kosten! nooit nog een citroen,

User name
houtave
17/10/2011

Ik heb nog maar 2 weken mijn rijbewijs en natuurlijk begint er iets te schelen aan mijn autootje.
Opeens doet mijn ruitenwissers niet meer,ik heb gekeken als het aan de zekeringen ligt maar die is niet defect?
Nu denk ik dat het aan de moter ligt van de ruitewissers?
Weet iemand wat ik moet doen en wat dit mij zal kosten AUB

Vrindelijke Groeten Jona

User name
muppet311
17/10/2011

vandaag auto opgehaald bij de garage,rekening van 873 euro en dan nog geen garantie dat het opgelost is,er is wel veel vervangen en getest,ben er niet gerust in,kan volgende week terug in panne liggen,heb me vandaag een renault clio gekocht,hoop dat deze beter meevalt

User name
svds
08/11/2011

Dag iedereen,

Ik wens een oproep te doen aan alle eigenaars van een C4 (nieuw model, ook de Picasso)
Volgens de catalogus/brochure zou de "AFIL-optie" behoren tot de standaard uitrusting van elk C4 model.(ook Picasso)
AFIL-optie is een vibrerende bestuurderszetel bij het onvrijwillig overschrijden van de witte lijn(veiligheidsoptie)
Na aankoop/aflevering kwam de aap uit de mouw, en bleek dat deze optie niet op de wagen stond!
In de garage vertelde men mij dat ik niet de eerste was met dit probleem!!
Er was de dag daarvoor ook al iemand langsgeweest met dezelfde teleurstelling.(picasso)
Ik heb een aangetekende klachtbrief geschreven naar Citroën, maar men trekt daar met de smile de europese paraplu open en zegt dat deze optie niet noodzakelijk voor alle europese landen telt.
Ik laat het hier niet bij, want in de catalogus staat op de desbetreffende bladzijde niets hierover vermeld(ook geen sterretje dat verwijste naar bepaalde afwijkingen in de "algemene" catalogus)
Persoonlijk vind ik dit consumenten bedrog.
En ik verwacht als klant bij levering "een compleet" product, het is onmogelijk om alles voor de aflevering te controleren.

Ik denk wel dat hoe meer gedupeerden samen hun klacht bundelen en verzet aantekenen, wij via test-aankoop een gelijk kunnen halen.
Ik heb de juridische dienst al geraadpleegd en zij gaan alvast reageren.

Misschien zijn er onder u wel eigenaars die er nog niet bij stil hebben gestaan dat deze optie er niet opstaat.
Kijk dit na, en laat iets horen, samen kunnen we dit zogezegd legaal bedrog misschien stoppen.

beste groeten,
Sam



User name
bram1984
07/12/2011

Ik heb mijn C4 2dehands gekocht bij Kris Verellen in Geel.
de wagen is het eerste jaar zeker 10 keer binnen geweest voor

-emisiestoringen
-Defect aan schokdemper
-vloeistoflek aan de motor.
-Slot koffer defect
-remmen + schijven versleten
...

bij 1 van de herstellingen beschuldigde kris mij van een vervangwagen te hebben beschadigd , Ik hiel voet bij stuk dat ik dit niet gedaan had en uiteindelijk nam hij de kosten op zich. dus mijn raad , kijk daar altijd je vervangwagen na voor je er mee vertrekt.
we zijn ook 1 maal in panne gevallen met een vervangwagen.
De service na verkoop trekt op niets en Kris kan zeer agressief overkomen.

De laatste citroen die ik gekocht heb!

User name
hugo.van.haevre
08/10/2013

Heb sinds 13/09/2013 mijn 3é C8 gekocht, hier staat een gps in emyway dit is gewoon een ramp, Belgie ,Duitsland, Nederland, kan je gewoon het adres ingeven zoals het geschreven word op het straatnaambord, en hij brengt u ter plaatse, ( trouwens wel de bedoeling van een gps) maar Spanje en Frankrijk een regelrechte ramp, welke logica hier achter schuilt sorry maar ik versta het niet en citroen evenmin, ik ga reeds voor de 12é maal overwinteren in Spanje namelijk in Villajoyosa, dit herkent hij tot dat ge de straat moet invoeren, dat gaat gewoon niet want avenida of caretera neemt hij gewoon niet aan ik verblijf daar op de Avenida Del Puerto, en die vind hij niet alhoewel de promenade reeds meer dan 42 jaar bestaat en mijn kaarten zijn van 2012/2013, word toch zo aan gegeven, hij vind het wel als wanneer de straat gevraagd word, je PORT schrijft (Engels voor Haven ) en dan geeft hij wel foutief de straat aan, want hij maakt er Avinguida Del Puerto van, maar dat is ze wel, heb ik geleerd van mijn vriend die een Lexus bezit, naar mijn garagist geweest mond vol tanden, kon geen antwoord geven, dan naar de hoofddealer voor Antwerpen, zelfde antwoord, een verantwoordelijke er bij gehaald zelfde antwoord, ligt niet aan ons maar aan Navteq, is de leverancier van de kaarten, vandaag 38 minuten aan de telefoon gehangen met Navteq, en geloof het of niet zij wisten het ook niet antwoord was, dit ligt aan Citroen en Citroen zegt het ligt aan Navteq, dus simpel parapluwerk, de schuld in elkaars schoenen schuiven en niets doen of geen oplossing geven maar ze weten het geen van beide, maar ik voel me eigen bekocht, om het woord oplichting niet te gebruiken, want hiervoor vragen ze als optie wel 2500€ voor, dus als je Citroen koopt neem er zeker geen ingebouwde gps in, terwijl een TomTom van hooguit een goede 100€, dit allemaal wel aan kan, en je nog gratis updates hebt ook, dus je bent gewaarschuwd, of als er iemand is die weet hoe ge dit moet invoeren, voor Frankrijk en Spanje graag antwoord en op voorhand bedankt.hugo.van;haevre@telenet.be 

User name
wilfriedlaforce
10/10/2013

Ik heb 3 jaar geleden mijn eerste citroen Meno gekocht. Na 2 jaar begonnen de problemen. Kogellagers vooraan stuk, C.V. stuk, achterdeur sluit slecht, zijdeuren gaan soms niet dicht, electronische sleutel stuk. handvat motorkap stuk. Iedere maand is er wel iets defect. De meeste stukken zijn identiek aan de fiat. Zou nooit meer een citroen kopen.  

User name
wabco1
10/01/2014

 heb een berlingo van 2010 en het enige probleem dat ik heb gehad waren de remschijven bij remmen boven 120km uur ,,ze zijn met de auto gaan rijden en gaven me gelijk, ze zijn vervangen en zijn nu ok. wat ik ook heb is als het warm is valt de toerenteller soms weg en moet  regelmatig nieuwe lampjes steken in rechter koplamp,er staan nu 70 duizend op de teller. ben er 2keer naar turkije mee geweest en geen problemen gehad,hopen dat het zo blijft. maar kan niet zeggen dat ik gerust ben als ik de andere komentaren lees.

User name
Gester
27/11/2014

Beste Citroënen,..


Even mijn verhaal,..pakweg een jaartje of drie geleden kocht ik een Citroën Berlingo, Bwjr.2003, het vorige model dus..
Nu, ik moet zeggen dat ik buiten het vervangen van batterij en alternator nooit ernstige problemen heb gehad tot er een maandje of zeven geleden,
er op het eerste zicht banaal kabeltje het begaf,...koppelingskabel",...De eerste keer gebeurde dit in Ertvelde,..daar een garagist gevonden die mijn wagen is komen takelen en zei dat het met het vervangen van de kabel in orde is,...ok,..takel+kabel +kosten,..300EU,..beetje verbaasd over de prijs maar tevreden dat ik terug mobiel ben,..Nog geen 24u later,...opnieuw!!,..terug komen takelen en het zal deze keer wel de koppeling zijn!,..kostprijs 700EU,...niet veel keuze wil je nog rijden!,..koppeling vervangen en verzekerd me dat ik nu makkelijk opnieuw 200.000km kan rijden enz!,....
Vier dagen later,...juist, opnieuw,!!...In garantie wordt nogmaals de kabel vervangen,....Er wordt mij deze keer verteld dat ze het eigenlijk niet goed begrijpen maar zeggen er wel bij dat wanneer het nog zou gebeuren het de "Vork" moet zijn,...leuk wanneer je een maand later van plan bent om naar Portugal te vertrekken...
Alles ok tot TWEE KM voor Portugal,...slaat het noodlot of kabel toe!!,..Kabel.NR4 dus!,...na veel problemen en geduld laten repareren,...

Op de terugweg net voor het binnenrijden van Spanje,....NR5',....terug heel veel geduld , en na lang zoeken garagist gevonden die het kon repareren,... 
Ok, hij had sterkere kabel gestoken en kon wel gerust zijn dat ik thuis kon geraken zonder verdere problemen,....
Eerste berg van de Pyreneeén,...wil terugschakelen,...NO KOPPELING,!! Kabel nr6,..

Vervolgens ben Ik 1750 km teruggereden zonder koppeling!!,...
Eenmaal thuis terug verzekering en komt expert bij kijken, ze besluiten unaniem dat het de "VORK" is die het probleem veroorzaakt,...
nieuwe vork,...ik dacht eindelijk is die nachtmerrie voorbij,....
Vorig weekend kom ik van de autostrade,...en je mag eens raden wat er gebeurde!,...voor de verandering kabel gebroken!!

Nu blijft iedereen maar gissen maar niemand weet eigenlijk waar het 'kabeltje wringt, en ze raden me aan om hem naar het oud ijzer te brengen en uit te kijken naar een andere wagen alsof het een leeg blikje is!! 
Volgens een bevriende garage is er  inderdaad ergens een constructiefout in dit model, dat na een een bepaalde leeftijd,km en slijtage zijn ding komt doen!?
Nergens vind ik een verklaring of zinnige uitleg voor het 'kabel- probleem, er moeten nochtans duizenden mensen hetzelfde meegemaakt hebben aan de hits in Google te zien op 'gebroken koppelingskabel'...ben

Nu, ik ben van plan het recente model van Berlingo aan te kopen,... maar wou eerst vragen aan de mensen die dit lezen en met het laatste model van Citroen Berlingo rijden of ze dit probleem ook al hebben meegemaakt,? 
 en de "Achilleshiel" een constructiefout was in het vorige model??,...of nog altijd dezelfde miserie met het nieuwe model?

Alle info welkom, alvorens ik opnieuw een kabel in een zak koop!!
MVG, 
GESTER

User name
MR
30/11/2014

Als je na al deze ervaringen nog maar overweegt om hetzelfde merk te kopen... tsja.

User name
joris
23/12/2014

Beste


Ik heb sinds april 2014 een nieuwe citroen berlingo. Alles tip top in orde, tot ik die verdomde winterbanden liet leggen.

Ze bellen je op om te vragen of je geïnteresseerd bent in winterbanden. De duidelijke vermelding 'lichtmetalen velgen' wordt gebruikt aan de telefoon. Ik zeg ja ik ben akkoord. Ik versta toch goed dat het gaat om aluminium velgen??

Als duidelijk antwoord krijg je. JAJA het zijn aluminium velgen. Nu komt de tijd dat ik ze er laat opleggen, en tot mijn wonder zijn het stalen velgen.

Ik heb direct binnen gaan klagen, maar de verantwoordelijke was er niet en ze gingen mij bellen.

Na veel heen en weer gebel met de garage en citroen zelf blijven ze erbij dat ik de juiste velgen heb staan op mijn auto.

Ik blijf erbij dat het stalen velgen zijn. Nu ben ik naar een bandencentrale geweest en die zeggen duidelijk. STALEN VELGEN.

Ik weet dat er lichtmetalen velgen bestaan die eruit zien als stalen velgen, maar dit verschil moet toch duidelijk te voelen zijn.


Heeft er nog iemand dit probleem gehad met de winterbanden bij citroen???


Ik hoor het graag als er nog zo'n gevallen zijn.

User name
sam_a2bforlife
03/03/2015


ik heb een citroen c4 bouwjaar 2013 gekocht.

ik heb er reeds 43000 km mee gereden en heb al even een probleem met de ruitenwissensor vooraan, hier kruipt vocht in waardoor de sensor denkt dat het regent, dit is nogal ambetant aangezien de ruitenwissers niet gemaakt zijn om op droge vlakken te wissen, alsook komen de uitleiningsloodjes van mijn voorste velg los.

User name
sam_a2bforlife
03/03/2015


ik heb een citroen c4 bouwjaar 2013 gekocht.

ik heb er reeds 43000 km mee gereden en heb al even een probleem met de ruitenwissensor vooraan, hier kruipt vocht in waardoor de sensor denkt dat het regent, dit is nogal ambetant aangezien de ruitenwissers niet gemaakt zijn om op droge vlakken te wissen, alsook komen de uitleiningsloodjes van mijn voorste velg los.

User name
Guido
24/04/2015

3 Nieuwe C5

C5 nr 1 (2.0 exclusieve): nieuwe Turbo na 70000 km (2 jaar oud) ondanks oliewissel om de 15.000 km. Verstopping door een zeefje in het olietoevoerkanaal van de turbo.

Gereviseerde turbo geplaatst. Voortdurend motorstoring. Na lang zagen door de dealer nieuwe turbo gekregen, probleem opgelost.

Voortdurend positielichtjes die stuk gingen.


C5 nr 2 (2.0HDI exclusieve). Rolgordijn links achter defect (nieuwe wagen), maar om te herstellen moet de hele deurbekleding vernieuwd worden. dus maar laten zitten, want anders rammelt de hele affaire. Na 30000km ( 1 jaar en paar maanden oud) automatische airco stuk. Aanjager en module vervangen, daarna werkte het terug. Rechts zijvenster gesprongen (gelaagd glas) geen steeninslag te zien??? Gerammel in de deur na vervanging. Onderdrukpomp maakt lawaai, werd vervangen op 60.000 km.


C5 nr 3 (2.2 HDI Exclusieve) na 60000 km (2 jaar oud) gepiep aan de motor. Distributie vervangen en de waterpomp, dit alles wegens een slechte spanrol. Op 64000 km veerbeen rechts achter lek en vervangen. Nu motorgeluid, waarschijnlijk hogedruk-pomp ondanks het feit dat ik alleen Shell V POWER en Total Excellium tank.


Deze auto's rijden fantastisch en zuinig (voor een wagen van +/- 1700 kg juist 6 liter op 100). Heb steeds om de 15000 km oliewissel gedaan. Heb een goede dealer, maar de vele garagebezoeken zijn er teveel aan. Heb steeds een waarborgverlenging lopen tot minstens 120000 km en doe de wagen daarna weg. Citroën heeft al een paar serieuze facturen mogen betalen, de bijkomende verzekering kost natuurlijk ook geld, maar ik heb er een goede zaak mee gedaan.

User name
lancaster1960
24/07/2015

Ik kocht een nieuwe c5 120 kw vorig jaar in juni en tot nu toe ben ik zeer tevreden, in het algemeen behalve de plaats in de centrale armsteun waarin je een usb kan steken is bijna niet bereikbaar omdat het deksel vertikaal staat wanneer het open is en u uw arm bijna uit de kom moet draaien om de usb stick te plaatsen. Linksonder het stuur zit er een zogezegde opbergplaats !!!!met veel moeite kan ik er de oplaadkabel voor mijn gsm inmurwen en moet het dan nog goed bekijken want anders lukt het niet.Op het eind van de middenconsole zit er nog een zogenaamd opbergvak, maar zit dan weer onder het deksel van de centrale armsteun, dus eerst het deksel openen vooralleer je dit vakje kan openen waar je moet vaststellen dat zelfs daar ook niks in kan. In het bijgevoegd handleidingsboekje staat er vermeld dat de wagen is uitgerust met een geluidsinstallatie genaamd ARKAMIS met de mogelijkheid om een ruimtelijk effekt te maken aangaande de instelling voor de bestuurder en of meerdere personen . NIKS IS WAAR daarvan deze instelling is helemaal niet te vinden. Met de zogezegde BI-Xenon lichten zie ik in het donker maar half zo ver als met mijn vorige ingeleverde c5 van de 1 ste generatie !! DAT WAREN XENEONLICHTEN daar kon ik 1 kilometer ver mee zien in het donker , t.o.v de nieuwe amper 500 meter. Toen ik destijds met dimlicht reed zag ik verder of dat ik nu met grootlicht rij. Modernisering is zeker geen verbetering . Wel moet ik zeggen dat ik op lange afstanden met 4 volwassen personen en een koffer vol bagage 5.7 liter dieel verbruik gemiddeld en dat mag een pluim zijn voor de c5 ...of voor de chauffeur. Toen ik destijds een klachtenbrief stuurde  naar citroen werd er mij nooit of nooit geantwoord en toen ik telefoneerde werd er mij gezegd dat ik naar de klantendienst GEEN é-mails mocht sturen of brieven sturen !!!!!waarop ik vroeg naar wie dan wel ? dan wist er niemand naar wie wel.                

User name
manuel.mackens
15/10/2015

In september 2011 kopen wij een c5 aan, verleidt door de gunstige voorwaarden. Eind augustus 2015 ga ik naar de technische controle waar ernstige slijtage aan het rechter stuurgewricht en een begin van slijtage aan het linker. Op de teller staat 66000 km, waarvan het overgrote deel op autosnelweg. Ook halen de schokdempers amper de vereiste waarden. In de garage spreken ze zelfs niet van een commercieel gebaar en stellen voor bij volgend onderhoud beide te vervangen. Kostprijs voor 1 stuurgewricht €100 + btw + werkuur. Wanneer ik opmerk dat ik 13 jaar met een mazda gereden heb, 275000km, en nooit zulke slijtage gehad heb, krijg ik de opmerking dat ik nu met een " luxewagen " rijd. Voor een " luxewagen " vind ik deze slijtage abnormaal. De klantendienst verwijst simpelweg naar de garantie , 2 jaar, en wijst de klacht af.
1e citroën is nu ook laatste citroën, spijtig.

User name
Dirk K
23/09/2016

Wie heeft ervaring met de "geweldige" informatieverstrekking en de "uiterst nauwkeurige" boordcomputer van Citroën?<br><br>Wij hebben sinds april 2016 een Berlingo XTR 1.6 HDI 100pk 7 plaatsen. Toen we hem enkele maanden voordien bestelden, hebben uitdrukkelijk gezegd dat we een auto zochten met 7 volwaardige plaatsen voor volwassenen. Dat was geen probleem met deze auto, zei de verkoper. Hij meldde wel dat er dan omzeggens geen koffer meer overbleef. Op basis van deze informatie hebben we auto besteld. Hem zien in de versie met 7 plaatsen was niet mogelijk, omdat die nergens in stock staat. Bij het ophalen van de wagen bleken de 7 volwaardige plaatsen toch wel heel krap, vooral de 3de rij. De zetels op zich zijn wel redelijk OK, maar daar houdt het mee op. De verkoper (een andere dan bij de aankoop) was verbaasd dat we de plaatsen te klein vonden, want "dat was ons zeker gezegd". Niet dus, maar betaald is betaald.<br><br>Ondertussen is de auto al 2 keer binnen geweest om de boordcomputer na te kijken. Immers, hij geeft een verbruik aan dat 0,4 tot 0,6l/100km lager ligt dan het werkelijke verbruik. Dit verbruik ligt bovendien ongeveer 0,8 tot 1l/100 km boven het normverbruik. Volgens de technici ligt het werkelijk verbruik (dus de 0,4 tot 0,6 l/100 km teveel) binnen de toelaatbare marge. Blijkbaar kent Citroën zichzelf een foutenmarge van 0,8 tot 1l/100km toe t.o.v. het gemeten verbruik door de boordcomputer. Op een aangegeven verbruik van 4,6l/100 km kent Citroën zich dus meer dan 17% meerverbruik toe. Dat is eigenlijk puur bedrog!<br><br>Het is onze eerste nieuwe wagen, maar zeker geen succes! Over onze vorige 2de handsauto's waren we wel steeds tevreden.<br><br><br><br>

User name
FREDERICK CHRISTINE
12/09/2018

Met onze C3 1,6 Diesel reeds volgende problemen:

2 maal problemen met de turbo
3 keer moeten naar de garage gaan voor de airco die niet werkte. In totaal bijna 1000 euro kosten.
1 maal Batterij in kortsluiting en auto moeten laten takelen
Nu veel lawaai bij het remmen en auto trekt scheef.

User name
Jan Muis
16/03/2019

4 jaar geleden, dus april 2015 een nieuwe Berlingo gekocht. Vorig jaar merkte ik een geratel op in de 5e versnelling. Na 3 x bij de garage te zijn geweest, nog steeds niet het probleem opgelost. Bij gas geven boven de 80 km/uur wordt het geratel erger. Vorige week vloog op de snelweg de 5e versnelling eruit. De Berlingo bij de Citroën garage laten brengen. Pas op de 4e dag geeft men mij een diagnose maar kan mij geen idee geven hoe lang dit gaat duren. 2 weken? Geen aanbod voor een vervangende auto. Er staat 64.000 kilometer op de teller. Ik wil eigenlijk zo snel mogelijk van die auto af. Slechte service. Men laat je in onwetendheid.

User name Moderator
Bertrand | Moderator
10/05/2019

Dag Jan, bedankt voor de feedback. Is je probleem ondertussen al opgelost of kunnen wij je ergens mee helpen ?