laatst gewijzigd op: 12/07/2019

Citroen - problemen

Hallo,
Een oproep aan Citroen houders.
Hebben jullie ook zoveel problemen met jullie Citroen?
Wat is/was juist het probleem (schokdempers, uitlaat, ...)?

Wij hebben de laatste tijd enorm veel kosten aan onze wagen (3 jaar oud). Nochtans nog nooit een ongeval gehad of zo.

Ik zou graag langs deze weg willen weten of onze wagen een alleenstaand feit is of dat er weldegelijk iets fout loopt met de kwaliteit en veiligheid van dit merk.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
16217 keer bekeken 94 reacties 0 likes

Meld je aan om toegang te krijgen.

User name

Deelnemen aan de discussie

Doe mee en geef je mening of stel je vraag. 

94 reacties

sorteer op :

Meld je aan om toegang te krijgen.

12/07/2019

Wij zijn in het bezit van een Citroen Grand Picasso C4 uit 2015. Het model is een Exclusive , wat dus wil zeggen dat er veel opties aanwezig zijn. Dit was voor ons een dure auto om te kopen en we hebben niets anders dan problemen ermee.
De koppeling heeft het al laten afweten , de linkerspiegel klapt niet meer automatisch uit, het LCD scherm heeft vlekken waardoor je de totaal aantal kilometers niet meer kan aflezen (blijkbaar door uitlopen van het kwik). We moesten vandaag voor de eerste keer naar de keuring en onze auto is afgekeurd omdat er een slechte schokdemper zit aan de ene kant. Deze auto is gewoonweg een ramp op 4 wielen en de kosten komen stilaan onbetaalbaar . Een nieuw LCD scherm alleen al zal ons meer dan 1000 euro kosten.
Zetelverwarming werkt ook al niet meer zoals het hoort en de rechterzetel die een relax is heeft ook al een herstelling achter de rug... en zo kan ik wel nog eventjes doorgaan.
Ook van de sleutels heeft het er al 1tje laten afweten. Ik vraag me af of er nog mensen zijn die men een gelijkaardig model rijden en zo veel problemen hebben?

Meld je aan om toegang te krijgen.

16/03/2019

4 jaar geleden, dus april 2015 een nieuwe Berlingo gekocht. Vorig jaar merkte ik een geratel op in de 5e versnelling. Na 3 x bij de garage te zijn geweest, nog steeds niet het probleem opgelost. Bij gas geven boven de 80 km/uur wordt het geratel erger. Vorige week vloog op de snelweg de 5e versnelling eruit. De Berlingo bij de Citroën garage laten brengen. Pas op de 4e dag geeft men mij een diagnose maar kan mij geen idee geven hoe lang dit gaat duren. 2 weken? Geen aanbod voor een vervangende auto. Er staat 64.000 kilometer op de teller. Ik wil eigenlijk zo snel mogelijk van die auto af. Slechte service. Men laat je in onwetendheid.

Meld je aan om toegang te krijgen.

10/05/2019
, Gereageerd:

Dag Jan, bedankt voor de feedback. Is je probleem ondertussen al opgelost of kunnen wij je ergens mee helpen ?

Meld je aan om toegang te krijgen.

12/09/2018

Met onze C3 1,6 Diesel reeds volgende problemen:

2 maal problemen met de turbo
3 keer moeten naar de garage gaan voor de airco die niet werkte. In totaal bijna 1000 euro kosten.
1 maal Batterij in kortsluiting en auto moeten laten takelen
Nu veel lawaai bij het remmen en auto trekt scheef.

Meld je aan om toegang te krijgen.

23/09/2016

Wie heeft ervaring met de "geweldige" informatieverstrekking en de "uiterst nauwkeurige" boordcomputer van Citroën?<br><br>Wij hebben sinds april 2016 een Berlingo XTR 1.6 HDI 100pk 7 plaatsen. Toen we hem enkele maanden voordien bestelden, hebben uitdrukkelijk gezegd dat we een auto zochten met 7 volwaardige plaatsen voor volwassenen. Dat was geen probleem met deze auto, zei de verkoper. Hij meldde wel dat er dan omzeggens geen koffer meer overbleef. Op basis van deze informatie hebben we auto besteld. Hem zien in de versie met 7 plaatsen was niet mogelijk, omdat die nergens in stock staat. Bij het ophalen van de wagen bleken de 7 volwaardige plaatsen toch wel heel krap, vooral de 3de rij. De zetels op zich zijn wel redelijk OK, maar daar houdt het mee op. De verkoper (een andere dan bij de aankoop) was verbaasd dat we de plaatsen te klein vonden, want "dat was ons zeker gezegd". Niet dus, maar betaald is betaald.<br><br>Ondertussen is de auto al 2 keer binnen geweest om de boordcomputer na te kijken. Immers, hij geeft een verbruik aan dat 0,4 tot 0,6l/100km lager ligt dan het werkelijke verbruik. Dit verbruik ligt bovendien ongeveer 0,8 tot 1l/100 km boven het normverbruik. Volgens de technici ligt het werkelijk verbruik (dus de 0,4 tot 0,6 l/100 km teveel) binnen de toelaatbare marge. Blijkbaar kent Citroën zichzelf een foutenmarge van 0,8 tot 1l/100km toe t.o.v. het gemeten verbruik door de boordcomputer. Op een aangegeven verbruik van 4,6l/100 km kent Citroën zich dus meer dan 17% meerverbruik toe. Dat is eigenlijk puur bedrog!<br><br>Het is onze eerste nieuwe wagen, maar zeker geen succes! Over onze vorige 2de handsauto's waren we wel steeds tevreden.<br><br><br><br>

Meld je aan om toegang te krijgen.

15/10/2015

In september 2011 kopen wij een c5 aan, verleidt door de gunstige voorwaarden. Eind augustus 2015 ga ik naar de technische controle waar ernstige slijtage aan het rechter stuurgewricht en een begin van slijtage aan het linker. Op de teller staat 66000 km, waarvan het overgrote deel op autosnelweg. Ook halen de schokdempers amper de vereiste waarden. In de garage spreken ze zelfs niet van een commercieel gebaar en stellen voor bij volgend onderhoud beide te vervangen. Kostprijs voor 1 stuurgewricht €100 + btw + werkuur. Wanneer ik opmerk dat ik 13 jaar met een mazda gereden heb, 275000km, en nooit zulke slijtage gehad heb, krijg ik de opmerking dat ik nu met een " luxewagen " rijd. Voor een " luxewagen " vind ik deze slijtage abnormaal. De klantendienst verwijst simpelweg naar de garantie , 2 jaar, en wijst de klacht af.
1e citroën is nu ook laatste citroën, spijtig.

Meld je aan om toegang te krijgen.

24/07/2015

Ik kocht een nieuwe c5 120 kw vorig jaar in juni en tot nu toe ben ik zeer tevreden, in het algemeen behalve de plaats in de centrale armsteun waarin je een usb kan steken is bijna niet bereikbaar omdat het deksel vertikaal staat wanneer het open is en u uw arm bijna uit de kom moet draaien om de usb stick te plaatsen. Linksonder het stuur zit er een zogezegde opbergplaats !!!!met veel moeite kan ik er de oplaadkabel voor mijn gsm inmurwen en moet het dan nog goed bekijken want anders lukt het niet.Op het eind van de middenconsole zit er nog een zogenaamd opbergvak, maar zit dan weer onder het deksel van de centrale armsteun, dus eerst het deksel openen vooralleer je dit vakje kan openen waar je moet vaststellen dat zelfs daar ook niks in kan. In het bijgevoegd handleidingsboekje staat er vermeld dat de wagen is uitgerust met een geluidsinstallatie genaamd ARKAMIS met de mogelijkheid om een ruimtelijk effekt te maken aangaande de instelling voor de bestuurder en of meerdere personen . NIKS IS WAAR daarvan deze instelling is helemaal niet te vinden. Met de zogezegde BI-Xenon lichten zie ik in het donker maar half zo ver als met mijn vorige ingeleverde c5 van de 1 ste generatie !! DAT WAREN XENEONLICHTEN daar kon ik 1 kilometer ver mee zien in het donker , t.o.v de nieuwe amper 500 meter. Toen ik destijds met dimlicht reed zag ik verder of dat ik nu met grootlicht rij. Modernisering is zeker geen verbetering . Wel moet ik zeggen dat ik op lange afstanden met 4 volwassen personen en een koffer vol bagage 5.7 liter dieel verbruik gemiddeld en dat mag een pluim zijn voor de c5 ...of voor de chauffeur. Toen ik destijds een klachtenbrief stuurde  naar citroen werd er mij nooit of nooit geantwoord en toen ik telefoneerde werd er mij gezegd dat ik naar de klantendienst GEEN é-mails mocht sturen of brieven sturen !!!!!waarop ik vroeg naar wie dan wel ? dan wist er niemand naar wie wel.                

Meld je aan om toegang te krijgen.

24/04/2015

3 Nieuwe C5

C5 nr 1 (2.0 exclusieve): nieuwe Turbo na 70000 km (2 jaar oud) ondanks oliewissel om de 15.000 km. Verstopping door een zeefje in het olietoevoerkanaal van de turbo.

Gereviseerde turbo geplaatst. Voortdurend motorstoring. Na lang zagen door de dealer nieuwe turbo gekregen, probleem opgelost.

Voortdurend positielichtjes die stuk gingen.


C5 nr 2 (2.0HDI exclusieve). Rolgordijn links achter defect (nieuwe wagen), maar om te herstellen moet de hele deurbekleding vernieuwd worden. dus maar laten zitten, want anders rammelt de hele affaire. Na 30000km ( 1 jaar en paar maanden oud) automatische airco stuk. Aanjager en module vervangen, daarna werkte het terug. Rechts zijvenster gesprongen (gelaagd glas) geen steeninslag te zien??? Gerammel in de deur na vervanging. Onderdrukpomp maakt lawaai, werd vervangen op 60.000 km.


C5 nr 3 (2.2 HDI Exclusieve) na 60000 km (2 jaar oud) gepiep aan de motor. Distributie vervangen en de waterpomp, dit alles wegens een slechte spanrol. Op 64000 km veerbeen rechts achter lek en vervangen. Nu motorgeluid, waarschijnlijk hogedruk-pomp ondanks het feit dat ik alleen Shell V POWER en Total Excellium tank.


Deze auto's rijden fantastisch en zuinig (voor een wagen van +/- 1700 kg juist 6 liter op 100). Heb steeds om de 15000 km oliewissel gedaan. Heb een goede dealer, maar de vele garagebezoeken zijn er teveel aan. Heb steeds een waarborgverlenging lopen tot minstens 120000 km en doe de wagen daarna weg. Citroën heeft al een paar serieuze facturen mogen betalen, de bijkomende verzekering kost natuurlijk ook geld, maar ik heb er een goede zaak mee gedaan.

Meld je aan om toegang te krijgen.

03/03/2015


ik heb een citroen c4 bouwjaar 2013 gekocht.

ik heb er reeds 43000 km mee gereden en heb al even een probleem met de ruitenwissensor vooraan, hier kruipt vocht in waardoor de sensor denkt dat het regent, dit is nogal ambetant aangezien de ruitenwissers niet gemaakt zijn om op droge vlakken te wissen, alsook komen de uitleiningsloodjes van mijn voorste velg los.

Meld je aan om toegang te krijgen.

03/03/2015


ik heb een citroen c4 bouwjaar 2013 gekocht.

ik heb er reeds 43000 km mee gereden en heb al even een probleem met de ruitenwissensor vooraan, hier kruipt vocht in waardoor de sensor denkt dat het regent, dit is nogal ambetant aangezien de ruitenwissers niet gemaakt zijn om op droge vlakken te wissen, alsook komen de uitleiningsloodjes van mijn voorste velg los.

Meld je aan om toegang te krijgen.

23/12/2014

Beste


Ik heb sinds april 2014 een nieuwe citroen berlingo. Alles tip top in orde, tot ik die verdomde winterbanden liet leggen.

Ze bellen je op om te vragen of je geïnteresseerd bent in winterbanden. De duidelijke vermelding 'lichtmetalen velgen' wordt gebruikt aan de telefoon. Ik zeg ja ik ben akkoord. Ik versta toch goed dat het gaat om aluminium velgen??

Als duidelijk antwoord krijg je. JAJA het zijn aluminium velgen. Nu komt de tijd dat ik ze er laat opleggen, en tot mijn wonder zijn het stalen velgen.

Ik heb direct binnen gaan klagen, maar de verantwoordelijke was er niet en ze gingen mij bellen.

Na veel heen en weer gebel met de garage en citroen zelf blijven ze erbij dat ik de juiste velgen heb staan op mijn auto.

Ik blijf erbij dat het stalen velgen zijn. Nu ben ik naar een bandencentrale geweest en die zeggen duidelijk. STALEN VELGEN.

Ik weet dat er lichtmetalen velgen bestaan die eruit zien als stalen velgen, maar dit verschil moet toch duidelijk te voelen zijn.


Heeft er nog iemand dit probleem gehad met de winterbanden bij citroen???


Ik hoor het graag als er nog zo'n gevallen zijn.

Meld je aan om toegang te krijgen.

30/11/2014

Als je na al deze ervaringen nog maar overweegt om hetzelfde merk te kopen... tsja.

Meld je aan om toegang te krijgen.

27/11/2014

Beste Citroënen,..


Even mijn verhaal,..pakweg een jaartje of drie geleden kocht ik een Citroën Berlingo, Bwjr.2003, het vorige model dus..
Nu, ik moet zeggen dat ik buiten het vervangen van batterij en alternator nooit ernstige problemen heb gehad tot er een maandje of zeven geleden,
er op het eerste zicht banaal kabeltje het begaf,...koppelingskabel",...De eerste keer gebeurde dit in Ertvelde,..daar een garagist gevonden die mijn wagen is komen takelen en zei dat het met het vervangen van de kabel in orde is,...ok,..takel+kabel +kosten,..300EU,..beetje verbaasd over de prijs maar tevreden dat ik terug mobiel ben,..Nog geen 24u later,...opnieuw!!,..terug komen takelen en het zal deze keer wel de koppeling zijn!,..kostprijs 700EU,...niet veel keuze wil je nog rijden!,..koppeling vervangen en verzekerd me dat ik nu makkelijk opnieuw 200.000km kan rijden enz!,....
Vier dagen later,...juist, opnieuw,!!...In garantie wordt nogmaals de kabel vervangen,....Er wordt mij deze keer verteld dat ze het eigenlijk niet goed begrijpen maar zeggen er wel bij dat wanneer het nog zou gebeuren het de "Vork" moet zijn,...leuk wanneer je een maand later van plan bent om naar Portugal te vertrekken...
Alles ok tot TWEE KM voor Portugal,...slaat het noodlot of kabel toe!!,..Kabel.NR4 dus!,...na veel problemen en geduld laten repareren,...

Op de terugweg net voor het binnenrijden van Spanje,....NR5',....terug heel veel geduld , en na lang zoeken garagist gevonden die het kon repareren,... 
Ok, hij had sterkere kabel gestoken en kon wel gerust zijn dat ik thuis kon geraken zonder verdere problemen,....
Eerste berg van de Pyreneeén,...wil terugschakelen,...NO KOPPELING,!! Kabel nr6,..

Vervolgens ben Ik 1750 km teruggereden zonder koppeling!!,...
Eenmaal thuis terug verzekering en komt expert bij kijken, ze besluiten unaniem dat het de "VORK" is die het probleem veroorzaakt,...
nieuwe vork,...ik dacht eindelijk is die nachtmerrie voorbij,....
Vorig weekend kom ik van de autostrade,...en je mag eens raden wat er gebeurde!,...voor de verandering kabel gebroken!!

Nu blijft iedereen maar gissen maar niemand weet eigenlijk waar het 'kabeltje wringt, en ze raden me aan om hem naar het oud ijzer te brengen en uit te kijken naar een andere wagen alsof het een leeg blikje is!! 
Volgens een bevriende garage is er  inderdaad ergens een constructiefout in dit model, dat na een een bepaalde leeftijd,km en slijtage zijn ding komt doen!?
Nergens vind ik een verklaring of zinnige uitleg voor het 'kabel- probleem, er moeten nochtans duizenden mensen hetzelfde meegemaakt hebben aan de hits in Google te zien op 'gebroken koppelingskabel'...ben

Nu, ik ben van plan het recente model van Berlingo aan te kopen,... maar wou eerst vragen aan de mensen die dit lezen en met het laatste model van Citroen Berlingo rijden of ze dit probleem ook al hebben meegemaakt,? 
 en de "Achilleshiel" een constructiefout was in het vorige model??,...of nog altijd dezelfde miserie met het nieuwe model?

Alle info welkom, alvorens ik opnieuw een kabel in een zak koop!!
MVG, 
GESTER

Meld je aan om toegang te krijgen.

10/01/2014

 heb een berlingo van 2010 en het enige probleem dat ik heb gehad waren de remschijven bij remmen boven 120km uur ,,ze zijn met de auto gaan rijden en gaven me gelijk, ze zijn vervangen en zijn nu ok. wat ik ook heb is als het warm is valt de toerenteller soms weg en moet  regelmatig nieuwe lampjes steken in rechter koplamp,er staan nu 70 duizend op de teller. ben er 2keer naar turkije mee geweest en geen problemen gehad,hopen dat het zo blijft. maar kan niet zeggen dat ik gerust ben als ik de andere komentaren lees.

Meld je aan om toegang te krijgen.

10/10/2013

Ik heb 3 jaar geleden mijn eerste citroen Meno gekocht. Na 2 jaar begonnen de problemen. Kogellagers vooraan stuk, C.V. stuk, achterdeur sluit slecht, zijdeuren gaan soms niet dicht, electronische sleutel stuk. handvat motorkap stuk. Iedere maand is er wel iets defect. De meeste stukken zijn identiek aan de fiat. Zou nooit meer een citroen kopen.  

Meld je aan om toegang te krijgen.

08/10/2013

Heb sinds 13/09/2013 mijn 3é C8 gekocht, hier staat een gps in emyway dit is gewoon een ramp, Belgie ,Duitsland, Nederland, kan je gewoon het adres ingeven zoals het geschreven word op het straatnaambord, en hij brengt u ter plaatse, ( trouwens wel de bedoeling van een gps) maar Spanje en Frankrijk een regelrechte ramp, welke logica hier achter schuilt sorry maar ik versta het niet en citroen evenmin, ik ga reeds voor de 12é maal overwinteren in Spanje namelijk in Villajoyosa, dit herkent hij tot dat ge de straat moet invoeren, dat gaat gewoon niet want avenida of caretera neemt hij gewoon niet aan ik verblijf daar op de Avenida Del Puerto, en die vind hij niet alhoewel de promenade reeds meer dan 42 jaar bestaat en mijn kaarten zijn van 2012/2013, word toch zo aan gegeven, hij vind het wel als wanneer de straat gevraagd word, je PORT schrijft (Engels voor Haven ) en dan geeft hij wel foutief de straat aan, want hij maakt er Avinguida Del Puerto van, maar dat is ze wel, heb ik geleerd van mijn vriend die een Lexus bezit, naar mijn garagist geweest mond vol tanden, kon geen antwoord geven, dan naar de hoofddealer voor Antwerpen, zelfde antwoord, een verantwoordelijke er bij gehaald zelfde antwoord, ligt niet aan ons maar aan Navteq, is de leverancier van de kaarten, vandaag 38 minuten aan de telefoon gehangen met Navteq, en geloof het of niet zij wisten het ook niet antwoord was, dit ligt aan Citroen en Citroen zegt het ligt aan Navteq, dus simpel parapluwerk, de schuld in elkaars schoenen schuiven en niets doen of geen oplossing geven maar ze weten het geen van beide, maar ik voel me eigen bekocht, om het woord oplichting niet te gebruiken, want hiervoor vragen ze als optie wel 2500€ voor, dus als je Citroen koopt neem er zeker geen ingebouwde gps in, terwijl een TomTom van hooguit een goede 100€, dit allemaal wel aan kan, en je nog gratis updates hebt ook, dus je bent gewaarschuwd, of als er iemand is die weet hoe ge dit moet invoeren, voor Frankrijk en Spanje graag antwoord en op voorhand bedankt.hugo.van;haevre@telenet.be 

Meld je aan om toegang te krijgen.

07/12/2011

Ik heb mijn C4 2dehands gekocht bij Kris Verellen in Geel.
de wagen is het eerste jaar zeker 10 keer binnen geweest voor

-emisiestoringen
-Defect aan schokdemper
-vloeistoflek aan de motor.
-Slot koffer defect
-remmen + schijven versleten
...

bij 1 van de herstellingen beschuldigde kris mij van een vervangwagen te hebben beschadigd , Ik hiel voet bij stuk dat ik dit niet gedaan had en uiteindelijk nam hij de kosten op zich. dus mijn raad , kijk daar altijd je vervangwagen na voor je er mee vertrekt.
we zijn ook 1 maal in panne gevallen met een vervangwagen.
De service na verkoop trekt op niets en Kris kan zeer agressief overkomen.

De laatste citroen die ik gekocht heb!

Meld je aan om toegang te krijgen.

08/11/2011

Dag iedereen,

Ik wens een oproep te doen aan alle eigenaars van een C4 (nieuw model, ook de Picasso)
Volgens de catalogus/brochure zou de "AFIL-optie" behoren tot de standaard uitrusting van elk C4 model.(ook Picasso)
AFIL-optie is een vibrerende bestuurderszetel bij het onvrijwillig overschrijden van de witte lijn(veiligheidsoptie)
Na aankoop/aflevering kwam de aap uit de mouw, en bleek dat deze optie niet op de wagen stond!
In de garage vertelde men mij dat ik niet de eerste was met dit probleem!!
Er was de dag daarvoor ook al iemand langsgeweest met dezelfde teleurstelling.(picasso)
Ik heb een aangetekende klachtbrief geschreven naar Citroën, maar men trekt daar met de smile de europese paraplu open en zegt dat deze optie niet noodzakelijk voor alle europese landen telt.
Ik laat het hier niet bij, want in de catalogus staat op de desbetreffende bladzijde niets hierover vermeld(ook geen sterretje dat verwijste naar bepaalde afwijkingen in de "algemene" catalogus)
Persoonlijk vind ik dit consumenten bedrog.
En ik verwacht als klant bij levering "een compleet" product, het is onmogelijk om alles voor de aflevering te controleren.

Ik denk wel dat hoe meer gedupeerden samen hun klacht bundelen en verzet aantekenen, wij via test-aankoop een gelijk kunnen halen.
Ik heb de juridische dienst al geraadpleegd en zij gaan alvast reageren.

Misschien zijn er onder u wel eigenaars die er nog niet bij stil hebben gestaan dat deze optie er niet opstaat.
Kijk dit na, en laat iets horen, samen kunnen we dit zogezegd legaal bedrog misschien stoppen.

beste groeten,
Sam



Meld je aan om toegang te krijgen.

17/10/2011

vandaag auto opgehaald bij de garage,rekening van 873 euro en dan nog geen garantie dat het opgelost is,er is wel veel vervangen en getest,ben er niet gerust in,kan volgende week terug in panne liggen,heb me vandaag een renault clio gekocht,hoop dat deze beter meevalt

Meld je aan om toegang te krijgen.

17/10/2011

Ik heb nog maar 2 weken mijn rijbewijs en natuurlijk begint er iets te schelen aan mijn autootje.
Opeens doet mijn ruitenwissers niet meer,ik heb gekeken als het aan de zekeringen ligt maar die is niet defect?
Nu denk ik dat het aan de moter ligt van de ruitewissers?
Weet iemand wat ik moet doen en wat dit mij zal kosten AUB

Vrindelijke Groeten Jona

Meld je aan om toegang te krijgen.

16/10/2011

heb een citroen c4 benzine 1400 cc,van 2006,nieuw gekocht,verleden week begint het lampje emissiesysteem te branden,de wagen heeft ook geen vermogen meer en valt bijna stil,maandag wagen bij citroen garage binnen gebracht,ze zijn er nu al een ganse week aan het werken,de garagist heeft ook al naar citroen zelf gebeld,wisten ook niet veel raad,morgen eens gaan kijken of hij klaar is,hadden ze me toch beloofd,maar ben eens benieuwd of ik al die uren moet betalen dat ze er aan gewerkt hebben,wat gaat me dat dan wel niet kosten! nooit nog een citroen,