laatst gewijzigd op: 13/09/2018

Stofzuigers van Rainbow

Vorige week belde mijn zus dat ze de koop van haar leven had gedaan... een stofzuiger van Rainbow. De verkoopster zat nog bij haar en ze vroeg of die mevrouw ook eens bij ons mocht langskomen... Mijn zus vertrouwende, heb ik dan ook een afspraak vastgelegd.

Ik ben mij daarna even gaan verdiepen in de reeds verschenen artikels over stofzuigers en heb dit merk teruggevonden in een artikel daterende uit 1998. Uit deze test bleek dat deze stofzuiger toch niet zo denderend uit de hoek kwam en dat goedkopere stofzuigers het nog veel beter deden dan die van Rainbow. Deze test is wel reeds 9 jaar oud en ik weet ook dat techniek niet stil staat.

Ik wil langs deze weg gewoon even weten van andere mensen die zo een toestel hebben (gehad) of deze toestellen, ondanks de prijs, inderdaad de moeite waard zijn.

Alleszins bedankt voor enige reacties!

Doe mee

Je vindt onze community leuk en wil graag je ervaring delen? 
Een account aanmaken is zo gebeurd.

Je zal dan hulp kunnen vragen,

Kwaliteitsantwoorden ontvangen,

en op de hoogte blijven van de nieuwigheden

Registreer je gratis

reacties

User name
DE GRUYTER GEORGES
17/04/2007

Google eens naar epinions.com. Het apparaat wordt veel te duur verkocht, en met een hele reeks verkoopstrucks. Doe maar eens de proeven over met een gewone stofzuiger : je zal vergelijkbare resultaten hebben. Na het stofzuigen nog veel werk om het apparaat zuiver te houden.
Er zijn twijfels over de gezondheid van het procedé (fijne waterdeeltjes, vermengd met fijne stofdeeltjes zouden terug in de lucht geblazen worden)
Mvg

User name
INDEHERBERGE VALERE
30/04/2008

de rainbow is inderdaad de moeite waard om die in huis te halen, ik zelf heb hem al enige jaren en zou hem niet meer kunnen missen.
indien u wenst kan ik je wel eens in contact met iemand brengen die de rainbow bij je thuis prensenteert , de rainbow vernieuwd nu , het loont de moeite. je kunt ook vele cadeau"s krijgen ook voor mensen die geen klant zijn of worden.
Vriendelijke groeten

User name
celimath0002
02/08/2009

Beste, ik ben pas lid van test-aankoop en mijn oog viel op dit toch al wat oudere forum-onderwerp over Rainbow-stofzuigers . Als (zeer tevreden) eigenaar van zo'n toestel ben ik ook eens gaan verder spitten op de site van test-aankoop en heb ik gemerkt dat Rainbow vaak over de zelfde kam wordt geschoren als een tweetal andere modellen die via huis-aan-huis worden gepromoot. Doch over het toestel zelf wordt nooit negatieve kritiek geleverd dan wel over de prijs. Wat ik wel de moeite vind om te vermelden is een artikel nr. 509 uit mei 2007 van testaankoop waarin een tevedenheids-en betrouwbaarheidspol is gepubliceerd betreffende stofzuigers en daar kan U zelf vaststellen dat Rainbow in België op de eerste plaats schitterd. Dus wie over de prijs valt moet zelf maar eens een optelsommetje maken van alle goedkope miskopen dat een mens in zijn leven doet tegenover een éénmalige investering in een kwaliteitsprodukt, waarmee je je uiteindelijk veel meer geld mee bespaart.
Zelf zou ik mijn Rainbow ook niet meer willen missen en heeft het toestel zichzelf al lang terugverdiend.
celimath0002

User name
liesviaene
15/08/2009

Men ouders hebben zo'n stofzuiger vele jaren geleden gekocht.
Dat ding bolt nog steeds en doet zijn werk uiterst goed!
Handig voor matrassen te stofzuigen e.d.
De prijs is inderdaad zeer hoog. Maar je krijgt er wel een goed toestel voor in de plaats!

User name
smartieke666
09/07/2010

Fantastisch toestel maar de service van Aquavie (verkoper rainbow belgium) trekt op niets. Ze hebben ons dit toestel verkocht met een aantal kado's bij maar deze kado's hebben wij nooit gekregen. Een baby rainbow, vloerwisser, tapijtreiniger voor in de auto en een set geurtjes is er ons belooft. Dus mensen bij deze bent u gewaarschuwd hé TRAP NIET IN HUN VERKOOPTRUCS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

User name
GEIT
04/10/2010

ik ben zelf verdeler van rainbow
kijk eerst eens naar het toestel voor er kritiek op te geven
en de kadoos krijg je als je voldoet aan enkele voorwaarden
kijk maar op de achterkand van de namenlijst
::)

User name
mariodevis
19/10/2011

Ja,
Wat is er dan zo goed aan die stofzuigers?
Ze vangen juist niets op zoals te zien in dit filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=RveYYGg6hzU

Ja het water is vuil, maar is dat dan een afdoenlijke test? Dat kan mijn kat ook, water vuilmaken.
Ik stel me daarom ook vragen bij de test die testaankoop gedaan heeft, in tegenstelling met de test in dit filmpje.

User name
DaSXTC
22/11/2011

bij ons ouders zijn ze een andere motor komen plaatsen, was volgens hen versleten, lap ineens 1000 € kosten.
Als hij nog eens stukgaat gooien mijn ouders hem buiten want voor dat geld heb je 2 nieuwe top stofzuigers.
(en de vraag is of de motor wel stuk was want die stonden ineens aan de deur voor controle zonder dat wij hen hadden opgebeld....)

Is ondertussen al 2x stukgegaan...

Laatste wijziging op 22/11/2011 16:51

User name
lambikske
31/01/2012

Heb begin December 2011 onze Rainbow stofzuiger meegeven voor nazicht mits opgeve van de bestekkosten. Mits verschillende malen te hebben gemailt uiteindelijk bestek gekregen voor 220 euro op 24/01/2012, met belofte na goedkeuring kosten op 25/01/2012 ik mijn stofzuiger 2 dange later zou terughebben.
Zijn nu 31/01/2012 en heb nog niets terug. Veel loze beloftes en klagen dan ook nog dat ik aggressieve mails stuur, doch men zou voor minder.

User name
christelk
08/03/2012

Ik heb een Rainbow sinds 1993. Ja je leest het goed: sinds 1993!
De rainbow een stofzuiger noemen is een belediging!
De rainbow is een RAINBOW en dus een compleet reinigingssysteem voor mijn huis + een luchtzuiveringssysteem! Mijn Rainbow is bijna 20 jaar oud maar hij werkt nog zoals ik hem kocht! Ik gebruik hem 2X per week om mijn huis te reinigen en hij staat quasi dagelijks de lucht in mijn living te zuiveren! In de tijd heb ik er heeeeel veeeel geld voor gegeven, maar als ik er nu op terug kijk, denk ik eerder dat ik geld heb bespaard! Ik heb na 5 jaar een panne gehad met een borstel en deze werd binnen de 24u KOSTELOOS vervangen! De verkoper die hem verkocht had, stond de volgende dag met het vervangstuk aan mijn deur! ONGELOOFLIJK! IK zie het Media Markt/.Vandenborre nog niet doen!
Ik herhaal: KOSTELOOS en voor NIKS! En het was niet eens meer in garantie!
Mijn volgende reinigingssysteem is terug een Rainbow!

User name
piquid
03/06/2012

Wij hebben nu ongeveer 17 jaar een Rainbow stofzuiger. In al die tijd is er tot nu toe slechts één maal iemand moeten langskomen voor een onderhoud en vervanging van de meest gebruikte bortstelonderdelen.
Onze stofzuiger wordt wekelijks 3 tot 4 keer voor ongeveer anderhalf tot 2 uur per keer gebruikt. In al die tijd is er
slechts 1 maal een totaal nazicht nodig geweest. Nu zal dit dit weer eens nodig worden. Het enige wat daarvoor moet gedaan worden door Rainbow zelf, is het toestel een grondige reiniginsbeurt geven en de nodige versleten borstels vervangen en dit voor een zeer redelijke prijs.

Als ik reacties bekijk van andere klanten die klachten hebben over de Rainbow stofzuiger, dan denk ik dat die personen het toestel verkeerd gebruiken of het zelf niet goed reinigen na gebruik.

Aan personen die erover twijfelen, neem van mij maar aan dat ons toestel zeer goed werkt en dat bij onherstelbare breuk opnieuw voor Rainbow zullen kiezen.

Pieter en Els Quidousse-Otté uit Gullegem.

User name
GuidoVG
09/06/2012

wij hebben nu zo'n 15 jaar een Philips stofzuiger, gekocht voor ca 4000 BEF (ca 100€).
Die doet het nog altijd voortreffelijk, en wordt niet alleen gebruikt om stof te zuigen, maar bv ook voor heel fijn aggressief stof, zoals afkomstig van Gyproc platen en boorstof.

Hoeveel kost zo'n Rainbow in feite ? Meer dan 2000€ alleszins.
Wel voor mij is het simpel. Ik kan voor die 2000€, 20 stofzuigers kopen zoals de onze. Stel dat die geen +15 jaar, maar slechts 10 jaar meegaan, dan kan ik nog *200 jaar* verder voor hetzelfde geld, en totnogtoe NOOIT een onderhoud of technische interventie nodig gehad.

Een simpel rekensommetje leert dat je absoluut geen zgn hightech stofzuiger moet kopen, maar natuurlijk ook weer geen prullen, want die zullen idd zolang niet meegaan ...

User name
david1982
09/10/2012

ik ben ook al jaren een tevreden klant van rb ,mensen die er kretiek op hebben
zijn meestal mensen die presentatie gezien hebben of zelfs niet en die hem gewoon
niet kunnen betalen .als je ziet wat je met een rainbow allemaal kan is het zeker zen geld waard.
nat stof kan niet vliegen en vooral stinkt niet .want een gewone stofzuiger stinkt je mag het nu draaien of keren ,het mag nog een mielle of dyson zijn ze stinken allemaal en een rainbow niet .dus is het zeker zen geld waard vind ik .

mvg david

User name
Mmed
09/10/2012

... mensen het er kritiek op... Herlees misschien eens het artikel van TA :

http://www.test-aankoop.be/huishoudtoestellen/19980601/slangstofzuigers-attach_s171321.pdf


Mvg,
Georges

User name
sz37dh
14/10/2012

Toestel is prachtig zo te zien doch zit ik met de vraag ;"vanwaar het enorme prijsverschil met bv een Dyson".Rainbow leidt het stof over water en dat is het !!Geen speciale technologieën of materialen zijn gebruikt dus vanwaar de enorm overdreven prijs van 2500 €??Dit komt enkel door het pyramideverkoopsysteem volgens mij,of niet ?

User name
Mmed
14/10/2012

Inderdaad, en bovendien blijkt het bijna onmogelijk om beroep te doen op de garantie :

http://www.test-aankoop.be/waar-gebeurd-s456863.htm

User name
FABIEN.VAN.OOTEGHEM
12/11/2012

wij kopen een nieuwe als het toestel stuk is
wij zijn enorm tevreden van dit toestel reeds 5 jaar oud !

User name
jean-paul.delaporte
05/02/2013

Onze Rainbow is ongeveer een 28 jaar oud en wordt dagelijks gebruikt. Buiten het vervangen van de koolborstels, aansluitsnoer en dichtingsring hebben wij nog geen kosten gehad. Reken eens uit wat ik op die 28 jaar heb uitgespaard aan stofzuigzakken en bijkomende filtertjes.
Gebruiksvoorbeeld:
Wat doe je wanneer een kind het glas cola morst op uw tapijt. Grote ramp met al die suiker erin.
Geen probleem! Neem de Rainbow en zuig de gemorste cola op, ook langs de onderzijde van het tapijt. Giet een glas proper water over de plaats waar de cola is gemorst en wrijf dit een beetje in zodat alle restanten van de cola zich vermengen met het water. Zuig terug alles op, ook langs de onderkant. Eventueel deze handeling nog eens herhalen en klaar is Kees. Hooguit een vijftal minuutjes werk.
Indien de hond of de kat soms geplast heeft in de kamer of op het tapijt, doe dan identiek hetzelfde en voeg er eventueel een beetje reukwater aan toe.
Nee, ik kan weinig slecht zeggen over het toestel. Het enige is misschien de geur die vrijkomt wanneer je de pot pas uitkuist enkele dagen nadat je de keuken hebt gereinigd (etensresten die na verloop van tijd beginnen te gisten). Dit bekom je ook met een traditionele stofzuiger. Het vocht in de etensresten begint in de stofzuigerzak ook te gisten en schimmels te produceren.

User name
G_V
03/03/2013

Aan GuidoVG:

Mensen moeten eens leren appels met appels en peren met peren te vergelijken. Wat uw redenering betreft, die gaat een beetje heel kort door de bocht. Deze redenering geldt voor bijna alle producten.

Waarom bijv. een iPhone of iPad van Apple kopen, als je andere smartphones of tablets kunt krijgen die minstens even functioneel zijn, maar slechts 1/3 van de prijs kosten? Idem dito voor auto's, computers, laptops,...

En daarnaast heb je ook nog het functionele: jouw Philips stofzuiger van 100€ heeft dan meteen ook alle nadelen van een stofzuiger: stank, stof die terug de lucht ingeblazen wordt, enz...

Ik weet niet of je de demonstratie van de Rainbow zelf hebt gezien? Ik vermoed van niet? Wel, ik onlangs wel. Het enige waar ik een beetje bedenkingen bij heb, is de astronomisch hoge prijs voor dat toestel. Heel veel complexiteit zit er volgens mij niet in, maar toch betaal je zo'n 2500€ ervoor. Zoals iemand hier al heeft gezegd, mogelijks zit het netwerk-systeem (door die persoon wordt het "piramide-systeem genoemd, maar dat laat ik eventjes in het midden) hier voor iets tussen.

Maar qua werking en efficiëntie, denk ik niet dat jouw Philips stofzuiger (of welk stofzuigermerk dan ook) ook maar in de verste verte de properheid van een stofzuiger die op dergelijk watermechanisme werkt zoals de Rainbow, kan benaderen. Daar ben ik wel van overtuigt (dankzij de demonstratie).

Maar ik heb aan de demonstrant wel bedenktijd gevraagd, want als er iets is wat ik NIET doe, dan zijn dat impulsieve aankopen.

User name
daniël
19/03/2014

Wij hebben vanavond eveneens een verkoper over de vloer gehad, met alle demo's. Introductie bestond erin een prijs gewonnen te hebben bij het invullen van een formulier op autosalon ivm luchtzuivering. Al snel kwam de aap uit de mouw, nl voorstelling van een toestel, waarvan de prijs geheim blijft tot het einde. Principieel kopen wij niet meer impulsief op dergelijke voorstelling, hoe goed of interessant het ook lijkt. Het grote voordeel van het toestel lijkt mij ook dat er geen stof komt aan de uitgaande zijde. Ze proberen u te overtuigen door de rekening van kuisprodukten en stofzakken serieus in de verf te zetten, om niet te zeggen te overdrijven, om zodoende de rekening in hun voordeel te kunnen uitleggen (op 10 jaar). Als men het toestel en de accesoires bekijkt, is er op geen enkele manier een logische verantwoording voor de prijs van meer dan 2700 €.  De demo bestond er dus ook in om eerst met onze stofzuiger iets te stofzuigen,  waarna hij in de slang van de rainbow een doek plaatste om zodoende te tonen hoe snel deze verzadigd was door al het stof dat de onze niet opgezogen had. Spijtig genoeg pas nadat hij weg was, had ik het lumineuze idee om op dezelfde plaatsen waar eerst met de onze, dan met de rainbow, nogmaals de onze te gebruiken, nu ook met een zakdoek in de buis gespannen. Op luttele seconden was ook deze verzadigd. Besluit : Ook na de rainbow kan een gewone stofzuiger nog stof uit een tapijt halen, of bewijst een gewone stofzuiger dat rainbow ook stof laat zitten.

User name
geert.moreels
09/04/2014

Haha wat een verhalen zeg. Ben ooit bij iemand gaan kurk leggen in een nieuwbouw. die mensen fier zeg over hunne stofzuiger van een pak geld.
Moest de chape stofzuigen om er alle stof en vuil af te halen. Ben van ellende maar mijn eigen stofzuiger gaan halen. Een philips van 170€, om mee te lachen.

Voor mij nooit zo een toestel

User name
familie.ben3
11/06/2014

heb al 20jaar een Rainbow stofzuiger  ben er heel tevreden over , het is natuurlijk een hele som bij aankoop , maar is heel eenvoudig zijn geld waard,

neem van mij aan , alles is kraaknet waar Rainbow is voorbij gekomen, als je ziet wat vuil er in het water zit , is om beschaamd te zijn hoe vuil je huis was , je bespaart er heel veel geld mee , aan stofzakken , die ook heel wat stof loslaten, zo blijf je bezig.!!!!

voor mij geen ander.

vr gr fam ben

User name
phleenman
11/12/2015


User name
M.H
04/07/2016

Diegene die commentaar geven op de rainbow, zal waarschijnlijk nog niet gezien hebben hoe het toestel werkt. Wie dit eenmaal in huis heeft wilt nooit iets anders meer. Dus zal het wel uit onwetenheid zijn dat men zo reageert. De prijs is inderdaad wel aan de hoge kant van dit toestel, maar het is zijn geld waard. Reken maar jullie goedkope toestellen en julllie zakken en filters, die jullie dan toch niet op tijd vervangen, maar jullie maken dan de keuze om terug jullie stof terug in jullie longen op te nemen. Met de rainbow komt er totaal geen stof door en komt alles in uw water terecht en dan giet je het uit in de riool. Als je u toestel onderhoud, wat je toch met elk toestel moet doen, gaat dit voor gans u leven mee. &nbsp;<div>Dus zoals het vorig bericht, voor mij geen ander toestel meer. Het is de perfectie. dus geen appelen met peren vergelijken aub. &nbsp;</div>

User name
s.de.waard
17/05/2017

Wij hebben ook een Rainbow stofzuiger. Bevalt bijzonder slecht. Apparaat is heel zwaar dus zeer ongebruiksvriendelijk. Verder moet je rekening houden met onderhoud voor een bedrag waarvoor je jaarlijks een nieuwe Miele stofzuiger kan kopen. Al met al een investering die bijzonder slecht is. Je wordt met een mooi verkoop verhaal binnen gehaald, maar het uiteindelijke resultaat is ronduit slecht.

User name
Joery
13/09/2018

Hallo mensen.
Aan al diegene die een Rainbow aangeschaft hebben.Welkom bij de "Rainbow Family"
Als je de RB gebruikt zoals hij moet gebruikt worden, moet je 1 keer op de +- 5 jaar de
back-up filter vervangen. +- 75€, 2 min. werk. C'est tout!!!
en het is een "huishoud toestel" NIET een industrieel toestel of om in de bouw te gebruiken.

mvg.  Joery