laatst gewijzigd op: 03/09/2019

Belang van Lampiris in de aties van WINWATT

Lampiris promoot de intallaties van WINWATT, eveneens geselecteerd voor groepsaankopen van Test-aankoop. Wat is het commecieel voordeel van LAmpiris om haar klanten hiertoe aan te zetten gezien de facturen en dus de winst zal dalen ?

Doe mee

Je vindt onze community leuk en wil graag je ervaring delen? 
Een account aanmaken is zo gebeurd.

Meld je aan of registreer je gratis

reacties

User name Moderator
Bertrand | Moderator
30/08/2019

Beste Patrick, 

Lampiris heeft vorig jaar de firma WinWatt overgenomen om ook zonnepanelen te kunnen aanbieden aan hun klanten. Dit past binnen de strategie van de energieleveranciers om hun product- en dienstenaanbod te diversifiëren, wat noodzakelijk is aangezien de traditionele energiemarkt onder druk staat (zie stopzetting van een aantal kleine leveranciers vorig jaar).

In dit artikel in De Tijd vat men het het beste samen: https://www.tijd.be/ondernemen/milieu-energie/lampiris-gaat-zonnepanelen-installeren/10014285.html

Met de overname volgt Lampiris het voorbeeld van de marktleiders Engie Electrabel en EDF Luminus, die allebei ook in handen zijn van een Franse energiereus. Zij hebben de voorbij jaren gelijkaardige installatiebedrijven opgekocht. 

Energieleveranciers vrezen dat er met de klassieke productie en verkoop van elektriciteit niet veel meer te verdienen valt, en bouwen daarom een uitgebreid aanbod uit van allerlei diensten rond energievoorziening (verwarming, koeling, groenestroomproductie, thuisbatterijen...), energiebesparing (isolatie), comfortdiensten (slimme thermostaten) en elektrische mobiliteit (opladen van elektrische voertuigen).

Maar Lampiris wil een turbo op het bedrijf zetten: Waar Winwatt vorig jaar 400 installaties realiseerde, wil Lampiris dat op vijf jaar tijd vertienvoudigen.  ^Bertrand

User name
JEAN DECROOS
03/09/2019

Beste Patrick,
Het is inderdaad zo dat telkens er een zonnepaneel eigenaar bijkomt de energiefactuur voor de leverancier daalt of zelfs herleid wordt tot enkel het abonnementsgeld. Logisch dus dat de leveranciers hun winsten willen veilig stellen door in de markt waar ze thuis zijn alternatieven te zoeken. Als de politiek het aantal zonnepanelen in de komende jaren wil verdubbelen om de europese normen te halen dan kunnen ze maar beter op de eerste rij zitten om een graantje mee te pikken. Klantenwerving en klantenbinding is en blijft van levensbelang. Als ze een totaalpakket voor PV installaties en gekoppeld laadpalen voor electrische voertuigen voordelig kunnen aanbieden dan zijn ze ook in de toekomst verzekerd van stroomverbruik.

Dit project wordt gefinancierd door het onderzoeks-en innovatieprogramma Horizon 2020 van EU, in het kader van de subsidieovereenkomst n° 749402.
De EU is niet verantwoordelijk voor de verstrekte informatie en voor elk gebruik van deze informatie.