laatst gewijzigd op: 17/07/2019

Corona Direct, een aanrader???

Ik heb vandaag een persoonlijke reclamefolder ontvangen van Corona Direct.
Aangezien ik maar korte trajecten met mijn wagen maak, namelijk huis-werk of een totaal van ongeveer 10.000km per jaar, lijkt mij het wel interessant om daar op in te tekenen. Nu was mijn vraag of Corona Direct op alle vlakken een goeie verzekeringsmaatschappij is?

Doe mee

Je vindt onze community leuk en wil graag je ervaring delen? 
Een account aanmaken is zo gebeurd.

Je zal dan hulp kunnen vragen,

kwaliteitsantwoorden ontvangen,

en op de hoogte blijven van de nieuwigheden

Registreer je gratis

reacties

User name
gentli
26/12/2011

Mijn antwoord is HEEL duidelijk.

Corona Direct is een afrader.

Ik probeerde bij hen een autoverzekering te nemen. NIET DOEN !

Gelukkig weigerende ze me. Maar nu wacht ik al 15 dagen om bij een andere verzekeringsmakelaar wel een verzekering te kunnen nemen. Corona brengt me slechts na 8 dagen op de hoogte dat ze me niet willen als klant (ik heb 19 jaar rijervaring zonder enig ongeval)? en nu wacht ik al meer dan een week tot ze mij de formulieren terugsturen die ik hen opstuurde.

Iedere keer ik bel krijg ik een gans ander verhaal. Soms zelfs als er maar 5 minuutjes tss die telefoons zitten.
Zo kreeg ik in een tijdsspanne van 5 minuten te horen dat mijn aanvraag nog niet was aangekomen en "dat mijn aanvraag natuurlijk al was aangekomen.

Een klachtenprocedure is hen onbekend. Als je dat via mail probeert, moet je berichtje echt wel heel kort blijven: anders krijg je een foutmelding die echter niet meldt dat je bericht te lang is.

User name
peter.vandenbosch@pandora.be
27/12/2011

Bij mij ongeveer het zelfde verhaal. 24 jaar rijervaring met geen enkel ongeval in fout.Ik doe ongeveer 15.000km per jaar en toch niet aanvaard. Ik heb de indruk dat corona met een heel specifiek model van bestuurder werkt. Alles wat enigzins hier van afwijkt en enigzins risico geeft weigeren ze. Zo s het natuurlijk wel makkelijk om te zeggen dat je de goedkoopste bent.

User name
peter.vandenbosch@pandora.be
27/12/2011

[Q][b]Re: Corona Direct, een aanrader???[/b]
Bij mij ongeveer het zelfde verhaal. 24 jaar rijervaring met geen enkel ongeval in fout.Ik doe ongeveer 15.000km per jaar en toch niet aanvaard. Ik heb de indruk dat corona met een heel specifiek model van bestuurder werkt. Alles wat enigzins hier van afwijkt en enigzins risico geeft weigeren ze. Zo is het natuurlijk wel makkelijk om te zeggen dat je de goedkoopste bent.[/Q]

User name
karel fabre
29/12/2011

Beste,

De 2 negatieve reacties rond weigering van nieuwe klanten verbazen ons, omdat wij statistisch maar 7 % van de verzekeringsaanvragen weigeren. Er moet voor beide gevallen wel een specifieke reden van weigering zijn, anders dan hun uitstekende rijervaring. Wij nodigen de betrokkenen uit zich bij Corona Direct kenbaar te maken via een mail naar georges.vandenhauten@coronadirect.be met vermelding van de klacht in hun specifiek dossier. Zo is de onduidelijkheid rond de klachtenprocedure, waarvoor wij ons willen verontschuldigen, opgelost en kunnen wij ook duidelijker met hen communiceren.

Karel Fabre
Communicatieverantwoordelijke

User name
gentli
09/01/2012

Toch nog even een reactie.

Een klachtenbrief was volledig geschreven en klaar om aangetekend verstuurd te worden.

Waarom ik daartoe ging overgaan?

7 dagen na de telefonisch uitgesproken weigering én de belofte om mijn roze inschrijvingsaanvraag onmiddellijk terug te sturen, kreeg ik een telefoontje met de vraag of ik nog geïnteresseerd was in een autoverzekering.
Ik had het gevoel dat ik het in Keulen hoorde donderen. Ik was een week ervoor al geweigerd maar daarvan was diegene die me belde niet op de hoogte. Die wist me tegelijkertijd te vertellen dat mijn "aanvraag tot inschrijving van een voertuig" nog bij haar lag. Dit terwijl al een week werd volgehouden dat mijn "aanvraag tot inschrijving ve voertuig" al verstuurd was.

Waarom ik mijn aangetekende brief dan toch maar niet verstuurde?
Omdat diegene die ik het laatst aan de lijn had, toch van haar woord bleek te zijn. Zij beloofde me mijn "aanvraag tot inschrijving van een voertuig" nog dezelfde dag aangetekend te versturen en ongelooflijk maar waar: de volgende dag belde de postbode bij me aan. Om te vermijden dat individuele personeelsleden zouden getroffen worden door mijn aangetekende brief, verscheurde ik hem. Volgens mij is er veeleer sprake van een structureel probleem dan vanindividuele fouten.

De insinuatie (?) van specifieke redenen van weigering. De dag dat ik mijn aanvraag tot inschrijving van een voertuig aangetekend terugbezorgd kreeg (na een heeeeel lange lijdensweg vol van "leugentjes (om bestwil???)), was ik verzekerd bij een andere grote verzekeringsmaatschappij.

User name
mooiehond
07/02/2012

Corona Direct?????????
Ik heb op 1/5/2011 een hospitalisatie verzekering afgesloten.
Toen ik mijn eerste briefje binnen deed van een ziekenhuis opname dan kreeg ik te horen dat ik een misleidende verklaring had afgelegd toe ik mijn aansluiting tekende.
Maar ze hadden mij wel laten betalen en alles was toen goed met een dikke proficiat om mij te laten aansluiten.
Op een dag kreeg ik een brief thuis aangetekend ,en raad eens wat er in staat???
Mevrouw U bent met ingang van 01/11/2011 ONMIDDELIJK GESCHORST.
Heb verschillende telefoons gedaan en brieven geschreven maar allemaal zonder resultaat.
Nu is er een dossier met alle brieven van hunzelf ,van mij en van de dokters ,opgestuurd naar hun ombudsman,naar de ombudsman van alle verzekeringen,naar de juridischedienst van test aankoop,en naar de juridischedienst van het OCMW van mijn woonplaats.
Zie daarom wat U doet, voor U een verzekering neemt bij CORONA DIRECT.
NB; ZIJ ZIJN GERUST, ALS ER MOET GEPROSEDEERD WORDEN ,ZEGGEN ZE TOCH
HET ZIJN MAAR WERKENDE MENSEN, DIE ZULLEN TOCH GEEN ADVOKAAT ONDER DE ARM NEMEN ZE KUNNEN TOCH TEGEN ONS NIET OP;
DAAROM LET ZEEEEEER GOED OP.

User name
guillaume
07/07/2015

3 jaar later zeer weinig veranderd! Heb gisteren een van de meest onbeschofte telefoongesprekken ooit gehad ( en geloof me als uitzendconsulent, maak ik veel mee :) )

 

Mijn vriendin heeft recent een wagen gekocht en besloot om zich via coronadirect opnieuw te verzekeren. Kilometerverzekering (20.000km) werd ons aangeraden en een offerte opgestuurd. 612 EURO voor standaardpakket en kilometerverzekering. Wij hebben de fout gemaakt om mij (wettelijk samenwonende partner die een eigen wagen heeft, maar bij wijze van spreke misschien eens met de andere auto naar de bakker zou rijden) als andere bestuurder door te geven.

Ik heb een leasewagen via mijn bedrijf en kan daarom geen attest voorleggen hoe lang ik al schadevrij rondrij.. plots werd de verzekering bijna 400 euro (965 euro/maand) duurder en toen ik vermelde dat ze me er dan mochten afhalen, werd ik behandeld als uitschot "we weten dat ge ter nu toch mee gaat rondrijden dus dat passen we niet meer aan", ik ze dat ik dan wou overleggen met partner... neen! moest nu beslissen!... vrouw aan telefoon werd onbeleefder en onbeleefder... ik heb gezegd dat ik het toch eerst wou overleggen, heeft afgelegd en iets erna een mail gestuurd met hier in "zoals telefonisch besproken: dat de offerte werd geannuleerd". Doorheen het hele gesprek bleven zij zeer opdringerig en onbeleefd.

DAARNAAST hebben wij ook 5 dagen moeten wachten op dit bericht en de melding dat er iets ontbrak op het roze formulier van de garage. Ondertussen waren wij maar aan het wachten op onze wagen en gingen we er van uit dat alles ok was.

 

hierna heb ik onmiddellijk contact opgenomen met onze garage, die hebben ons een verzekering via Hyundai zelf aangeboden, deze is 50 euro goedkoper en is GEEN kilometerverzekering De dag erna was alles afgerond en hadden we zelfs  onze nummerplaat al!

 

CORONADIRECT = mooie woorden op tv en radio, maar erbarmelijke service en schandalig behandelen van mensen. Wat een geluk dat ik de 'meest gemotiveerde werknemer' aan de lijn had.

Betere en goedkopere verzekering elders, met tenminste een goede en vlotte service!

User name
geertje
25/11/2015

begin november schade bij de familiale van 400 euro, maar de kleding was zes weken eerder gekocht, dus er werd slechts 120 euro uitbetaald!

je koopt winterkleren toch begin september, als het dan nog 18 graden is ga je die niet meteen dragen! Het was het eerste feestje dat die mevrouw het droeg. Mijn man gooide per ongeluk eenglas rode wijn om. Wij moesten dus zelf de rest van het bedrag betalen.

Na 21 jaar premie betaald te hebben en nog nooit schadeclaim gehad!

Nu opgezegd, moest persé per aangetekende post, op HUN bevel!! Maar de kosten moet ik betalen, schandalige club, nooit daar verzekeren!

User name
zonneweeldelaan
14/05/2017


Gewoon zever , ik doe +- 1000 a 1500 km per jaar , en wilde ook eens weten hoeveel ik moest betalen bij corona , maar de verrassing was groot daar ik al meer dan 20 jaar in bunus maal 0 sta , maar moest nu +- 50% MEER BETALEN !!! Dan mijn oude verzekering makelaar . Kortom zever , doe gewoon eens een test en u zal het zelf zien . En jammer als men dan iets probeert te zeggen over hun negatieve houding dreigt met met represailles !!! DUS ZOVER OVER CORONA ZEVER !!!

User name
Test-Aankoop
15/05/2017

@zonneweeldelaan

Hallo, wat bedoel je met "represailles"? Zou je dit even willen verduidelijken ajb?

Alvast bedankt! Vriendelijke groeten, ^Bert

User name
bruwier@skynet.be
23/05/2017

Oei, wat een negatiieve reacties hier ! En ik heb enkele maanden geleden een autoverzekering bij Corona afgesloten omdat wij ook onze brandverzekering bij hen hebben. Opzeggen dan maar ?

User name
Test-Aankoop
24/05/2017

@bruwier@skynet.be

Hallo, het is niet omdat je een aantal klachten vindt van een bepaalde maatschappij dat het geen goede maatschappij is. Als je zoekt zal je van elke maatschappij wel klachten vinden :-)

Corona Direct is momenteel één van onze Beste Kopen met het contract "kilometerverzekering". Bovendien moet je opletten bij het opzeggen van een contract, bij de meeste maatschappijen kan je niet vervroegd opzeggen. Je dient een contract aangetekend op te zeggen, drie maand voor de vervaldag.

Vriendelijke groeten, ^Bert

User name
SANDRA VERSCHUREN
24/05/2019

Super content van Corona. Op 15 januari een ongeval gehad, wel in mijn recht. Ik had de kleine Onium. Ik kreeg dezelfde dag nog een vervangwagen. Mijn auto werd total loss verklaard. Het was een buitenlandse tegenpartij waar ik wel wat bang voor was. Maar ook dit is allemaal heel netjes verlopen en binnen de 3 maanden had ik mijn centen. Daarvoor heb ik ook nog 2 kleine ongevallen gehad in m'n recht en ook die zijn beide zonder er zelf iets voor te moeten doen opgelost. Dus hier alleen maar positieve ervaringen met Corona.

User name
CHARLES WILLIAMS
17/07/2019

Heeft u een dringende lening nodig om uw financiële probleem op te lossen? Als u geïnteresseerd bent, neem dan contact met ons op: ( uloanfirm007(a)gmail.com - heartlandtrustbank(a)zoho.com Or Whatsapp:
+39 351-206-5552 ) voor meer informatie.