laatst gewijzigd op: 19/05/2021

Hoeveel brengt je spaargeld op?

De spaarrekening is zeer populair bij de Belgen. Het is dan ook belangrijk om een minimumrendement te verzekeren. Anders zullen vele Belgen elk jaar nog méér koopkracht verliezen op hun spaargeld. Met een rentevoet van 0 % zoals bij Triodos, kun je de alsmaar stijgende kosten van het levensonderhoud, waardoor de reële waarde van het kapitaal in de loop der jaren afkalft, niet compenseren.

Bestaan er nog banken die helpen je te sparen? Voortaan kun je je bank vragen om je spaarrekening over te hevelen naar een andere bank. Deze gratis dienst wordt aangeboden door bepaalde banken, maar niet allemaal.

User name

Deelnemen aan de discussie

Doe mee en geef je mening of stel je vraag. 

7 reacties

sorteer op :

Meld je aan om toegang te krijgen.

19/05/2021

Wat betekent het voor de spaarder dat Rabobank online spaarrekening stopt in België?

Nuttig

Meld je aan om toegang te krijgen.

30/03/2021
Nuttig

Ik vraag mij af waarom worden geen basis dienstverlening verplicht bij de banken als je jaren altijd goede klant ben geweest ,mag u in een keer niet meer uw uittreksels gaan halen maar moet ze verplicht ofwel elektronisch of via de post die zeker niet te vertrouw is tegenwoordig waar is de klant is koning gebleven en wat met ouders mensen die niet met digitalisering kunnen ??
voor een woning kan het wel vanalles verplichten van normen maar voor de baken niets ?? Ik noem het zeer asociaal en zeker niet klanten vriendelijkheid !

Meld je aan om toegang te krijgen.

02/04/2021
, Gereageerd:

Dag Freddy, inderdaad, een goeie vraag ... De druk van de banken richting een cashloze en digitale maatschappij wordt alsmaar groter. Wij willen een bevriezing van de banktarieven en een uitbreiding van een basis bankdienst. Sinds februari 2019 berichten wij in de publieke opinie en interpelleren we de autoriteiten over de problematiek van een cashloze maatschappij, de digitalisering van de bankdiensten en de verhoging van de tarieven, vooral voor de zogenaamde manuele verrichtingen. Daarom startten wij in februari 2019 ook een petitie om deze evolutie aan te klagen. Ons pamflet werd ondertussen ondertekend door een kleine 28 000 consumenten die zich achter onze bekommernissen schaarden. Intussen hebben we de petitie aan de regering overhandigd. Lees meer hierover via deze link: https://bit.ly/3sJHYEr  ^An 

Meld je aan om toegang te krijgen.

22/01/2021

Op aanraden van Test Aankoop opende ik vorige week een vision+ rekening bij Santanderbank. Dat ging vlot. Om te activeren diende ik finaal nog een eerste storting te doen. Via de "referentierekening" van een andere bank werd dat in orde gebracht. Na 6 dagen werd het gestorte bedrag terug op de referentierekening geplaatst met de melding: "geweigerd door de (Santander)bank. Er kwam geen reactie op mijn mail aan Santanderbank met de vraag, een poging tot contact via de telefoon werd, na enkele menupunten doorlopen te hebben, in het frans (automatische stem) koudweg opgelegd, om 16.30 h, terwijl de website meldt dat in de week telefonisch contact tot 19.30 h mogelijk is. Voor mij een teleurstelling; Santanderbank heeft definitief afgedaan.

Meld je aan om toegang te krijgen.

23/12/2020

Zeer interessant, maar kan nog beter zodat we de concurrentie nog sneller kunnen uitspelen! Zij geven ons een aalmoes voor ons zuurverdiend geld maar verdienen er schatten aan door leningen te geven aan particulieren en bedrijven. Allemaal gevolg van een rechts en liberaal beleid de laatste decennia.

Meld je aan om toegang te krijgen.

15/12/2020

Heel blij met deze actie !

Meld je aan om toegang te krijgen.

22/01/2021
, Gereageerd:

Op aanraden van Test Aankoop opende ik vorige week een vision+ rekening bij Santanderbank. Dat ging vlot. Om te activeren diende ik finaal nog een eerste storting te doen. Via de "referentierekening" van een andere bank werd dat in orde gebracht. Na 6 dagen werd het gestorte bedrag terug op de referentierekening geplaatst met de melding: "geweigerd door de (Santander)bank. Er kwam geen reactie op mijn mail aan Santanderbank met de vraag, een poging tot contact via de telefoon werd, na enkele menupunten doorlopen te hebben, in het frans (automatische stem) koudweg opgelegd, om 16.30 h, terwijl de website meldt dat in de week telefonisch contact tot 19.30 h mogelijk is. Voor mij een teleurstelling; Santanderbank heeft definitief afgedaan.