laatst gewijzigd op: 20/09/2021

Elektronisch betalen en misbruik

Betalen met een kredietkaart en betalen via het internet, dat is voor iedereen bijna dagelijkse kost geworden. Ook voor mensen met minder fraaie bedoelingen, die langs die weg de bankrekening van argeloze consumenten proberen te plunderen.

We bespreken enkele van de vele misbruiken waarvoor je moet je uitkijken.

Ben je ooit slachtoffer geworden van een dergelijke zwendel? Deel je ervaring met de community om dergelijke schade te voorkomen en te helpen voorkomen.

User name

Deelnemen aan de discussie

Doe mee en geef je mening of stel je vraag. 

6 reacties

sorteer op :

Meld je aan om toegang te krijgen.

14/09/2021

Ik ben al (te) lang klant bij Argenta. Gedurende de maand december 2020 wordt mij plotseling een nieuwe bankkaart opgestuurd zonder dat ik er om gevraagd heb en zonder dat dit nodig is aangezien mijn kaart tot 03/2025 geldig is. Ik bel naar de kantoren in Antwerpen en daar krijg ik als antwoord dat dit een vergissing is, niks meer ...
Betalingen die ik uitvoer op met mijn Argenta verschijnrn niet op de rekeningoverzicht.
Antwoord van Argenta: alles is in orde.(?) Een bestelling die ik geplaatst had wordt door Argenta geweigerd zelf als mijn saldo positief is.
Antwoord Argenta: wij hebben gegevens en printscreens nodig. Geen excuses, geen geruststelling, basta... los het maar zelf op.Iemand hetzelfde meegemaakt?

Meld je aan om toegang te krijgen.

20/09/2021
, Gereageerd:

Bedankt voor de info, deze hadden we nog niet gehoord. Werden de problemen ondertusen opgelost door Argenta? ^Bertrand

Meld je aan om toegang te krijgen.

22/12/2020

Ik krijg hier 2 twee rekeningen van jullie namelijk 1,95 euro voor ik kom op voor mijn rechten admin kosten + 1,95 je rechten als consument adm kosten. Deze zijn echter betaald op 15 november en 5 december. Zou het kunnen dat deze rekeningen elkaar gekruist hebben. Wilt u alsnog dit even opnieuw nazien voor me. Ik kan u een printscreen bezorgen van deze betalingen.

Vriendelijke groet Bjorn

Meld je aan om toegang te krijgen.

22/12/2020

Ik krijg hier 2 twee rekeningen van jullie namelijk 1,95 euro voor ik kom op voor mijn rechten admin kosten + 1,95 je rechten als consument adm kosten. Deze zijn echter betaald op 15 november en 5 december. Zou het kunnen dat deze rekeningen elkaar gekruist hebben. Wilt u alsnog dit even opnieuw nazien voor me. Ik kan u een printscreen bezorgen van deze betalingen.

Vriendelijke groet Bjorn

Meld je aan om toegang te krijgen.

29/10/2020

Op zich is betalen met kredietkaart veilig, Os er fraude mee gemoeid, informeer de kredietmaatschappij direct en blokkeer de kredietkaart direct. Meld de fraude aan de politie. Want kredietgevers kunnen slechte reclame hun niet permitteren.De politie moet een PV opstellen tegen onbekenden en geef de PV nummer door aan de kredietgever. Je krijgt altijd een bedrag rond de fraude terug gestort.

Meld je aan om toegang te krijgen.

29/10/2020
, Gereageerd:

Bij online bestellingen en je verkrijg de bestelling moet er een papier bijzijn dat twee weken tijd geeft voor het product terug te sturen. Ontbreekt deze brief, dan wordt het ineens 1 jaar en 2 weken dat je tijd krijgt om alsnog de bestelling te retourneren. Let wel enkel bij Online bestellingen en vooral van apparaten. Geld niet voor online voedsel bestelling.